Gaia

XSLaren edukia

Proiektuaren antolaketa

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honen helburua da aztertzea zer desberdintasun dauden erakundeetan, proiektuka edo funtzioz kudeatuta badaude. Gainera, antolaketa-modu desberdinak proposatzen dira proiektu eta erakunde mota desberdinetarako. Antolamendu-egituren abantailak eta desabantailak aurkezten dira (funtzionalak, proiektatuak, matrizeak). PMO proiektuen zuzendaritza-bulegoaren kontzeptua sartu da.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
SAN SEBASTIAN IBIRRIAGA, IDOIAEuskal Herriko UnibertsitateaProfesorado Ayudante DoctorDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Adierazpen Grafikoaidoia.sansebastian@ehu.eus
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuen eta tresnen ezagutzak aplikatzea.33.0 %
Proiektu-proposamenak garatzea, proiektuak kudeatzeko diziplinaren ezagutza teknikoko arloen oinarri teorikoak definitzen dituzten prozesuak eta tresnak erabiliz.34.0 %
Proiektuak eraginkortasunez zuzentzeko antolatzeko eta kudeatzeko gaitasuna garatzea, proiektuen diziplinako tresna teorikoak eta teknikoak erabiliz.33.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala102030
Mintegia101020
Gelako p.101525

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak20.010 %
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana25.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 20.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak20.0 % 50.0 %
Lanak taldeka idaztea20.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau gainditzen duen ikasleak gai izan beharko du:

- Erakunde batek erabiltzen duen antolamendu-egitura mota identifikatzea.

- Proiektuen arabera funtzionatzen duen erakunde baten antolaketa-eskema diseinatzea.

- Antolakunde mota bakoitzaren abantailak eta desabantailak ebaluatzea.



Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa etengabe egiten da, ikasturtean zehar.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa ez izan arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, bertaratzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 25): ikasgaiaren hasieran izendatutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Talde-lanak (% 40): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei atxikiko zaizkie ikasleak. Gela honetako talde-lana oso garrantzitsutzat jotzen da, eta, horregatik, garrantzi handia du ikasleen ebaluazioan. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Azterketa (% 25): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test bidezkoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 10etik 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du.

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen Etengabeko Ebaluazioari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan aurkituko duzu, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleei hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoa, ohiz kanpokoa eta aurrerapena).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin ziotenek idatzizko eta ahozko azterketa bat egingo zaie, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).



Irakasgai-zerrenda

Antolaketa tradizionala (funtzionala). Antolaketa-egiturak proiektuetan. Egitura mistoak.

Proiektuaren egitura multidimentsionala: irismena eta zereginak; rolak, autoritatea, konfiantza, lehentasunak; Komunikazioa eta onarpena. Antolaketa-gaiak erakunde txiki, ertain eta handientzat. Antolaketa-egiturak, antolamendu-ingurunea.

Proiektuak zuzentzeko negozio-unitate estrategikoa.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Irakasgaia egela plataformaren bidez kudeatzen da. Bertan, ikasgelan erabilitako gardenkiak eta bestelako material lagungarriak aurkituko dira. Banakako eta taldeko lanen enuntziatuak eta horiek kargatzeko lekuak ere hor aurkituko dira

Oinarrizko bibliografia

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.

Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2013.

Gehiago sakontzeko bibliografia

International Project Management Association, IPMA Competence Baseline. International Project Management Association, 2016.

Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

www.pmi.org (2021)



www.ipma.ch (2021)



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak