Gaia

XSLaren edukia

Proiektuen Kudeaketako estandarrak eta joerak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgai honen helburua Proiektu Zuzendaritzaren diziplina arautzen duten estandarrak ikasleei helaraztea da.

Lehenik eta behin, proiektuen kudeaketa eta estandarizazio-erakunde nagusiak arautzen dituzten nazioarteko estandarrak izatearen beharra eta motibazioa aurkezten dira.

Ondoren, gaur egun dauden estandar desberdinetan sakontzen da (ICB, OCB, PMBoK, etab.) eta haien arteko desberdintasun nagusiak nabarmentzen dira, bakoitzaren potentzialtasuna ezagutu dezaten.

Estandarrekin batera, Proiektuen Kudeatzaile gisa jarduera profesionala gauzatzeko orduan dauzkaten ziurtapen profesionalerako aukerak aurkezten dira. Horrela, proiektuen zuzendari baten berezko gaitasunetan sakondu nahi da, arlo profesional eta zientifikoan.

Azkenik, Proiektuen Kudeaketan heldutasuna definitzen da eta hura zuzentzen duten ereduak aurkezten dira. Era berean, Proiektuak Kudeatzeko diziplinaren azken joerak aurkezten dira.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
TOLEDO GANDARIAS, NEREAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaIngeniaritzako Proiektuaknerea.toledo@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Proiektuaren aplikazio-ingurunea bereiztea, bai araudiari eta estandarizazioari dagokienez, bai negozioari dagokionez.100.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101020
Mintegia101525
Gelako p.102030

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak30.033 %
Talde-lana25.010 %
Testuen analisia20.010 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Bertaratzea eta Parte-hartzea10.0 % 30.0 %
Azalpenak0.0 % 50.0 %
Idatzizko azterketa20.0 % 30.0 %
Lan praktikoak0.0 % 50.0 %
Lanak taldeka idaztea0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:



- Proiektuen Zuzendaritzako estandar nagusien ezaugarri nagusiak zerrendatzea eta deskribatzea

- Egungo estandarren artean dauden aldeak interpretatzea

- Erakunde batek Proiektu Zuzendaritzarekiko duen heldutasun-maila ebaluatzea



Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Irakasgaiaren ebaluazioa jarraia da, hau da, ikasturte guztian zehar egiten da.

Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:

Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa izan ez arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, klaseetara etortzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.

Banakako lanak (% 30): ikasgaiaren hasieran aurkeztutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).

Talde-lanak (% 35): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei sortuko dira. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).

Azterketa (% 25): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test motakoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, azterketan 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).



Irakasgaiaren kalifikazioa kalkulatzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarkakoak edo talde-lanak) ez badu gainditzen ezarritako gutxienezko nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino baxuagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ikasleak irakasgai honen ebaluazioa jarraiari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan dago argitaratuta, eGela plataforman.

Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleek hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.

Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoan, ohiz kanpokoan eta aurrerapenean).

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).

Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.

Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.

Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.

Ebaluazio jarraituari uko egin zioten ikasleek idatzizko eta ahozko azterketa bat egin behar izango dute, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (ikusi Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).

Irakasgai-zerrenda

Estandarren ebaluazio historikoa. Estandarizazio-erakunde nagusiak. (PMI, IPMA, ISO). Proiektuak kudeatzeko estandarrak

Ziurtapen-prozesua

Proiektu Zuzendaritzan heldutasuna. Heldutasuna ebaluatzeko galdetegiak

Proiektu profesional eta akademikoen kudeaketako joeren hastapenak

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.



Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2017.



International Project Management Association, IPMA Competence Baseline. International Project Management Association, 2016.



ISO 21500:2012 Guidance on project management, ISO

Oinarrizko bibliografia

Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.

Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2017.

International Project Management Association, IPMA Competence Baseline. International Project Management Association, 2016.

ISO 21500:2012 Guidance on project management, ISO

Gehiago sakontzeko bibliografia

AXELOS. (2015) PRINCE2 Agile ® First Edition, TSO



Aldizkariak

International Journal of Project Management



Project Management Journal



Estekak

http://www.ipma.world/



https://www.pmi.org/



http://www.aec.es/web/guest/centro¿conocimiento/norma¿iso¿21500



https://www.prince2.com/eur



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak