Gaia
Proiektuen Kudeaketako estandarrak eta joerak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Ingelesa
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen helburua Proiektu Zuzendaritzaren diziplina arautzen duten estandarrak ikasleei helaraztea da.Lehenik eta behin, proiektuen kudeaketa eta estandarizazio-erakunde nagusiak arautzen dituzten nazioarteko estandarrak izatearen beharra eta motibazioa aurkezten dira.
Ondoren, gaur egun dauden estandar desberdinetan sakontzen da (ICB, OCB, PMBoK, etab.) eta haien arteko desberdintasun nagusiak nabarmentzen dira, bakoitzaren potentzialtasuna ezagutu dezaten.
Estandarrekin batera, Proiektuen Kudeatzaile gisa jarduera profesionala gauzatzeko orduan dauzkaten ziurtapen profesionalerako aukerak aurkezten dira. Horrela, proiektuen zuzendari baten berezko gaitasunetan sakondu nahi da, arlo profesional eta zientifikoan.
Azkenik, Proiektuen Kudeaketan heldutasuna definitzen da eta hura zuzentzen duten ereduak aurkezten dira. Era berean, Proiektuak Kudeatzeko diziplinaren azken joerak aurkezten dira.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
TOLEDO GANDARIAS, NEREA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Ingeniaritzako Proiektuak | nerea.toledo@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Proiektuaren aplikazio-ingurunea bereiztea, bai araudiari eta estandarizazioari dagokienez, bai negozioari dagokionez. | 100.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 10 | 20 |
Mintegia | 10 | 15 | 25 |
Gelako p. | 10 | 20 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 30.0 | 33 % |
Talde-lana | 25.0 | 10 % |
Testuen analisia | 20.0 | 10 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 10.0 % | 30.0 % |
Azalpenak | 0.0 % | 50.0 % |
Idatzizko azterketa | 20.0 % | 30.0 % |
Lan praktikoak | 0.0 % | 50.0 % |
Lanak taldeka idaztea | 0.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Irakasgai hau behar bezala amaitzen duen ikasleak gai izan behar du:- Proiektuen Zuzendaritzako estandar nagusien ezaugarri nagusiak zerrendatzea eta deskribatzea
- Egungo estandarren artean dauden aldeak interpretatzea
- Erakunde batek Proiektu Zuzendaritzarekiko duen heldutasun-maila ebaluatzea
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaiaren ebaluazioa jarraia da, hau da, ikasturte guztian zehar egiten da.Irakasgaiaren kalifikazioan honako faktore hauek hartzen dira kontuan:
Asistentzia (% 10): asistentzia derrigorrezkoa izan ez arren, oso gomendagarria da gelan garatzen diren edukiengatik. Horregatik, klaseetara etortzea azken kalifikazioaren kalkuluaren parte da.
Banakako lanak (% 30): ikasgaiaren hasieran aurkeztutako lan bat entregatu beharko dute ikasleek. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).
Talde-lanak (% 35): irakasgaiaren hasieran, 3 eta 6 pertsona bitarteko lantaldeei sortuko dira. Talde bakoitzak aukeratutako lan bat entregatu beharko du irakasgaiaren hasieran. Lana Egelara igota entregatuko da, zehaztutako epeetan. Egutegiak horretarako aukera ematen badu, lana ahoz ere defendatuko da. Irakasgaia gainditu ahal izateko, lanak 5etik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).
Azterketa (% 25): proiektuen zuzendaritzako profesionalen elkarteen ziurtapen-azterketetan gertatzen den bezala, azterketa test motakoa izango da, erantzuteko hainbat aukerarekin. Irakasgaia gainditu ahal izateko, azterketan 4tik gorako kalifikazioa lortu beharko du (10etik).
Irakasgaiaren kalifikazioa kalkulatzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarkakoak edo talde-lanak) ez badu gainditzen ezarritako gutxienezko nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino baxuagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ikasleak irakasgai honen ebaluazioa jarraiari uko egitea erabakitzen badu, idatziz jakinarazi beharko du banakako lana aurkezteko azken eguna baino lehen. Egun hori ikasgelan entregatutako Ikaslearen Gidan dago argitaratuta, eGela plataforman.
Kasu horretan, ikasgaia gainditzeko, ikaslea idatzizko azterketa baten bidez ebaluatuko da. Azterketa horretan, modu jarraituan ebaluatutako ikasleek egindako azterketan planteatutakoez gain, beste galdera batzuk ere jaso ahal izango dira, eta deialdiari dagokion lauhilekoan ikasitako eduki guztiak jasoko dira. Ebaluazio hori ahozko azterketa batekin osatuko da, eta idatzizko azterketaren egunean bertan egingo da, deialdi horretan izena eman duten ikasleek hitzordua eskatu ondoren. Ahozko azterketan, ikasgelan ikasitako edukiei buruz galdetuko zaie ikasleei, bai eta dagokion lauhilekoan egindako jarduerei buruz ere. Ikasleak, ikasgaia gainditzeko, bi probak gainditu beharko ditu.
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edota ebaluazio presentziala egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei unean-unean emango zaie horren berri (deialdi guztietan aplikatu ahal izango da: ohikoan, ohiz kanpokoan eta aurrerapenean).
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdira aurkeztu behar duten pertsonek ohiko deialdian aurkeztu ziren modu berean egingo dute. Hau da, ebaluazio jarraitua egin zutenek ohiko deialdian gainditu ez zituzten probak osatuko dituzte (banakako lana, talde-lana, azterketa).Irakasgaiaren kalifikazioa lortzeko, faktore bakoitzari (bertaratzea, banakako lana, talde-lana, azterketa) dagokion pisua aplikatuko zaio.
Lanen batek (bakarka edo taldean) ez badu gainditu ezarritako mozketa-nota, irakasgaiaren amaierako nota Ez aurkeztua izango da.
Azterketaren nota 4,0 baino txikiagoa bada, ikasgaiaren amaierako nota azterketaren notari dagokiona izango da.
Ebaluazio jarraituari uko egin zioten ikasleek idatzizko eta ahozko azterketa bat egin behar izango dute, aurreko atalean deskribatutakoak bezalakoa (ikusi Deialdi arrunta: orientabideak eta uko egitea).
Irakasgai-zerrenda
Estandarren ebaluazio historikoa. Estandarizazio-erakunde nagusiak. (PMI, IPMA, ISO). Proiektuak kudeatzeko estandarrakZiurtapen-prozesua
Proiektu Zuzendaritzan heldutasuna. Heldutasuna ebaluatzeko galdetegiak
Proiektu profesional eta akademikoen kudeaketako joeren hastapenak
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2017.
International Project Management Association, IPMA Competence Baseline. International Project Management Association, 2016.
ISO 21500:2012 Guidance on project management, ISO
Oinarrizko bibliografia
Kerzner, H.; Project Management: A systems approach to planning, scheduling and controlling. Ed. John Wiley, 2003.Project Management Institute A Guide to the Project Management Book of Knowledge, Project Management Institute. 2017.
International Project Management Association, IPMA Competence Baseline. International Project Management Association, 2016.
ISO 21500:2012 Guidance on project management, ISO
Gehiago sakontzeko bibliografia
AXELOS. (2015) PRINCE2 Agile ® First Edition, TSOAldizkariak
International Journal of Project ManagementProject Management Journal
Estekak
http://www.ipma.world/https://www.pmi.org/
http://www.aec.es/web/guest/centro¿conocimiento/norma¿iso¿21500
https://www.prince2.com/eur