Gaia
Ziberkazetaritzaren ereduak eta generoak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Bietakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgaiak ziberkazetaritza idazketaren printzipioak ditu abiapuntu, prentsan eta ikusentzunezko arloan ematen den formakuntzaren osagarri bezala. Zibergeneroen estiloa eta narrazio-teknikak aztertzen ditu, ziberkazetaritza-mezuaren ezaugarriak kontuan hartuz.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
PEÑA FERNANDEZ, SIMON PABLO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Osoa | Doktorea | Elebiduna | Kazetaritza | simon.pena@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Señalar y acotar los nuevos territorios y espacios comunicativos que se abren en el sistema mediático | 30.0 % |
Analizar el panorama de los medios y la actitud que mantiene la población ante ellos | 30.0 % |
Seleccionar, adaptar y formular contenidos informativos generales aplicando estrategias comunicativas innovadoras en el entorno red | 40.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 10 | 15 | 25 |
Mintegia | 5 | 7.5 | 12.5 |
Ordenagailuko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 20.0 | 50 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 50 % |
Ikaslearen lan pertsonala | 0.0 | 0 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 0.0 | 0 % |
Irakurketak | 0.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 0.0 | 0 % |
Lan-lantzea | 35.0 | 0 % |
Lanak ekipo informatikoekin | 0.0 | 0 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 0.0 | 0 % |
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.) | 0.0 | 0 % |
Txostenak eta azalpenak lantzea | 0.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 100.0 % | 100.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
- Sistema mediatikoan irekitzen diren eremu komunikatibo berriak identifikatzea- Multimedia-ingurune berrian komunikazioaren ezaugarriak identifikatzea
- Informazio orokorreko edukiak hautatzea, egokitzea eta sortzea, sareko komunikazio-estrategia berritzaileak aplikatuz
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraia, 6 ariketa.Ariketak aurkezteko azken epe bat finkatuko da ere, lauhilekoaren amaieran, ebaluazio jarraia osatzen duten ariketa berdinekin.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraia osatzen duten 6 ariketak.Irakasgai-zerrenda
1. Interneteko kazetaritza-lengoaiaren ezaugarri bereizgarriak.2. Genero hipertestualak: albistea, erreportajea, etab.
3. Genero dialogikoak: elkarrizketa eta sare sozialak.
4. Multimedia generoak: erreportajea.
5. Genero bisualak: infografia, errealitate areagotua, etab.
6. Joera berriak: automatizazioa eta adimen artifiziala.
1. Praktika: Hedabide baten analisi kritikoa.
2. Praktika: Multimedia erreportaje baten analisia.
3. Praktika: Elkarreginaren eta sare sozialen analisia.
4. Praktika: Erreportaje berezia.
5. Praktika: Infografia bat sortzea.
6. Praktika: Eduki automatizatuen analisia.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
LARRONDO URETA, Ainara; MESO AYERDI, Koldo eta PÉREZ DASILVA, Jesús Ángel. “Ziberkazetaritza eta genero berriak”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 51-71.LARRONDO URETA, Ainara. “Konbergentzia mediatikoa: edukiak planifikatzeko, lantzeko eta hedatzeko modu berria”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 89-111.
Gehiago sakontzeko bibliografia
- LARRONDO URETA, A. (2009). Los géneros en la Redacción Ciberperiodística: Contexto, teoría y práctica actual. Leioa: Servicio Editorial de la UPV/EHU.- SALAVERRÍA, R. (2005). Redacción periodística en Internet. Pamplona: EUNSA.
- LARRAÑAGA, J. (Ed.). EITB aro digitalean. Kudeaketa estrategikoa konbergentziara bidean. Donostia: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU).