Gaia

XSLaren edukia

Ziberkazetaritzaren ereduak eta generoak

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Irakasgaiak ziberkazetaritza idazketaren printzipioak ditu abiapuntu, prentsan eta ikusentzunezko arloan ematen den formakuntzaren osagarri bezala. Zibergeneroen estiloa eta narrazio-teknikak aztertzen ditu, ziberkazetaritza-mezuaren ezaugarriak kontuan hartuz.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
PEÑA FERNANDEZ, SIMON PABLOEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego OsoaDoktoreaElebidunaKazetaritzasimon.pena@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Señalar y acotar los nuevos territorios y espacios comunicativos que se abren en el sistema mediático30.0 %
Analizar el panorama de los medios y la actitud que mantiene la población ante ellos30.0 %
Seleccionar, adaptar y formular contenidos informativos generales aplicando estrategias comunicativas innovadoras en el entorno red40.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala101525
Mintegia57.512.5
Ordenagailuko p.1522.537.5

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Ariketak20.050 %
Azalpenezko eskolak20.050 %
Ikaslearen lan pertsonala0.00 %
Irakurketa eta analisi praktikoak0.00 %
Irakurketak0.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea0.00 %
Lan-lantzea35.00 %
Lanak ekipo informatikoekin0.00 %
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea0.00 %
Plataformaren bidez harreman birtualean emandako orduak (foroetan parte hartzea, etab.)0.00 %
Txostenak eta azalpenak lantzea0.00 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Lan praktikoak100.0 % 100.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

- Sistema mediatikoan irekitzen diren eremu komunikatibo berriak identifikatzea

- Multimedia-ingurune berrian komunikazioaren ezaugarriak identifikatzea

- Informazio orokorreko edukiak hautatzea, egokitzea eta sortzea, sareko komunikazio-estrategia berritzaileak aplikatuz

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraia, 6 ariketa.



Ariketak aurkezteko azken epe bat finkatuko da ere, lauhilekoaren amaieran, ebaluazio jarraia osatzen duten ariketa berdinekin.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ebaluazio jarraia osatzen duten 6 ariketak.

Irakasgai-zerrenda

1. Interneteko kazetaritza-lengoaiaren ezaugarri bereizgarriak.

2. Genero hipertestualak: albistea, erreportajea, etab.

3. Genero dialogikoak: elkarrizketa eta sare sozialak.

4. Multimedia generoak: erreportajea.

5. Genero bisualak: infografia, errealitate areagotua, etab.

6. Joera berriak: automatizazioa eta adimen artifiziala.



1. Praktika: Hedabide baten analisi kritikoa.

2. Praktika: Multimedia erreportaje baten analisia.

3. Praktika: Elkarreginaren eta sare sozialen analisia.

4. Praktika: Erreportaje berezia.

5. Praktika: Infografia bat sortzea.

6. Praktika: Eduki automatizatuen analisia.





Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

LARRONDO URETA, Ainara; MESO AYERDI, Koldo eta PÉREZ DASILVA, Jesús Ángel. “Ziberkazetaritza eta genero berriak”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 51-71.

LARRONDO URETA, Ainara. “Konbergentzia mediatikoa: edukiak planifikatzeko, lantzeko eta hedatzeko modu berria”. Multimedia komunikazioa: gaur egungo erronkak eta estrategia berriak, orr. 89-111.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- LARRONDO URETA, A. (2009). Los géneros en la Redacción Ciberperiodística: Contexto, teoría y práctica actual. Leioa: Servicio Editorial de la UPV/EHU.



- SALAVERRÍA, R. (2005). Redacción periodística en Internet. Pamplona: EUNSA.



- LARRAÑAGA, J. (Ed.). EITB aro digitalean. Kudeaketa estrategikoa konbergentziara bidean. Donostia: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU).



XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak