Gaia
Materialen erabilera eta hautaketa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasgaiak ikaslea trebatzen du ingeniaritzaren hainbat arlotan (mekanika, energia, garraioa, eraikuntza, etab.) erabilgarri diren materialak eta produktuak hautatzeko eta erabiltzeko erabakiek duten garrantzian.Zeharkakoa da, ingeniaritzaren hainbat arlotarako oso beharrezkoa: industriarako, materialetarako, energiarako, zibilerako eta abarretarako. Industria-ingurunetik oso hurbil dago, eta ikasleari ingeniaritzako materialak (metalikoak, zeramikoak, polimerikoak eta abar) erabiltzeko eta hautatzeko munduarekin lotutako oinarrizko ezagutza batzuk ematea du helburu. Ikasleak trebatzen dira bere erabakien garrantzia baloratzen, azkenean produktu erabilgarrietan gauzatzen diren materialak hautatzean.
Orientazio deskriptiboa du nagusiki, ikuspegi industrialarekin, adibide eta kasu praktikoekin, ingeniaria lanbidean sartzeko lehen urrats gisa balio duena, betiere bere eremu desberdinen arabera: ekoizpen-industria, ingeniaritzak, zentro teknologikoak, garraioa, etab.
Transmititzen dituen konpetentziak honako hauek dira: materialen propietateak zehaztea, ekoizpen, eraldaketa eta aplikazio prozesuaren edozein etapatan; aplikazio zehatzetarako materialak hautatzea; informazioa bildu, hautatu eta aztertzea; eta, azkenik, hondakin-korronteen bolumenak, jatorriak eta ezaugarriak ezagutzea.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
SAN JOSE LOMBERA, JOSE TOMAS | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Materialen Zientzia eta Metalurgia Ingeniaritza | josetomas.sanjose@ehu.eus |
CHICA PAEZ, JOSE ANTONIO | Fundación Tecnalia Research & Innovation | Besteak | Doktorea | joseantonio.chica@tecnalia.com |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
IM4-Determinar todo tipo de propiedades de los materiales en cualquier etapa de su proceso de producción, transformación y aplicación, mediante técnicas convencionales y otras novedosas e interpretar adecuadamente la información obtenida. | 30.0 % |
IM7-Seleccionar materiales para aplicaciones concretas a partir de las correspondientes especificaciones. | 40.0 % |
IM12-Recopilar información, así como seleccionarla y analizarla críticamente. | 20.0 % |
IM9-Conocer los volúmenes, orígenes y características de las corrientes de residuos de materiales, así como las tecnologías y alternativas para el reciclado de los mismos | 10.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 27 | 55 | 82 |
Gelako p. | 18 | 12.5 | 30.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 88.0 | 38 % |
Gelako praktikak | 24.5 | 49 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 20.0 % | 40.0 % |
Garatu beharreko galderak | 20.0 % | 30.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 60.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
RA1. Ingeniaritzako produktuen arabera materialak erabiltzeko eta hautatzeko funtsezko moduak ezagutzea, batez ere, haien lan-faseen ideia argia lortzeko eta, horrela, ahalik eta erabilgarritasun handiena lortzeko.RA2. Produktu batzuek horiekin dituzten propietateen eta portaeraren grafikoak interpretatzea.
RA3. Ikasgaian landutako eduki teorikoak eguneroko bizitzako fenomenoekin lotzea.
RA4. Lortutako emaitzak zuzen interpretatzea eta azaltzea (ahoz eta idatziz), eta egindako kalkuluak edo analisiak justifikatzea.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Masterraren webgunean ematen da informazioa: http://www.ehu.eus/es/web/masteringenieriamaterialesavanzados/egutegia-etaordutegia; estekaren arabera: "ebaluazio-egutegia"; eta beste estekan: "ordutegia" aurreko ikasturteko maiatza/ekainean, hurrengo ikasturteko ordutegiak zintzilikatzen dira, deialdi arrunten datak barne.Bestalde, uko egiteko honako hau adierazten da: "Deialdi bat baliogabetzea eskatzeko, ikasleak posta elektronikoz egin beharko du, ebaluazioaren data ofiziala baino 15 egun natural lehenago (ikus masterreko web ordutegia). E-mail hori masterraren administrazio-idazkaritzara (isabel.colino@ehu.eus) zuzenduko da, eta masterraren koordinatzailea (haren prestakuntza-planaren tutorea) kopia batean jarriko da. Ikasleak egiaztatu behar du bidalitako mezua jaso izanaren baieztapena jasotzen duela, gehienez ere 2 egun balioduneko epean. Koordinatzaileak ikastaroa ematen dio, eta, ondoren, bide horretatik jakinarazten dio irakasgaiaren koordinatzaileari.
Irakasgaiaren ebaluazio presentziala egiterik ez badago, aldaketak egingo dira online ebaluazio bat egiteko, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz. Online ebaluazio honen ezaugarriak behar bezala jakinaraziko eta argitaratuko zaizkie ikasleei.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Masterraren webgunean ematen da informazioa: http://www.ehu.eus/es/web/masteringenieriamaterialesavanzados/egutegia-eta-ordutegia; estekaren arabera: "ebaluazio-egutegia"; eta beste estekan: "ordutegia", aurreko ikasturteko maiatza/ekainean, hurrengo ikasturteko ordutegiak zintzilikatzen dira, ohiko deialdien datak barne.Irakasgaiaren ebaluazio presentziala egiterik ez badago, aldaketak egingo dira online ebaluazio bat egiteko, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz. Online ebaluazio honen ezaugarriak behar bezala jakinaraziko eta argitaratuko zaizkie ikasleei.
Irakasgai-zerrenda
Funtzioa eta nortasuna. Zer eragin du produktuaren diseinuak? Diseinua eta diseinua. Material multidimentsionalak. Beste gai bat... forma, loturak eta azalerak. Formara pasatzeko materiala. Materiala hautatzeko egitura. Materialen eta diseinuaren azterketa-kasuak. Berrikuntzarako material potentzial berriak.Materialen ezaugarriak: Eranskina fitxa materialarekin. Formen ezaugarriak: Fitxa konformatua duen eranskina. Loturen tipologiak. Gainazaleko tratamenduak. Materialen narriaduraren ikuspegi integrala, produktu polimerikoen eta horien konposatu metaliko eta zeramikoen diseinuaren testuinguruan.
Hautatzeko irizpideak. Osagaien diseinua. Materialak hautatzeko metodoak eta irizpideak.
Garraio-sektorerako materialak. Sektore biomedikorako materialak. Eraikuntza-sektorerako materialak. Energiaren sektorerako materialak.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Ashby, Mike and Johnson, Kara (2002). Materials and design: The art of science of material selection in production design, Butterworth-Heinemann, an imprint of Elsevier Science, Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, 225 Wildwood Avenue, Woburn, MA 01801-2041.Laguntza gisa, gaiari buruzko ohar zehatzak ematen dira ikastetxeko argitalpenetan.
Oinarrizko bibliografia
- Ashby, M.F. (2000). Multi-objective optimisation of Material Selection, Acta Mat 48, pp.350-367ASM (1986); Guide to engenieered materials. W. H. Cubberly. Metals Park 1987.
- Garmendia, L., San Mateos, R., Larrinaga, P., San-José, J.T. (2015).Strengthening masonry vaults with organic and inorganic composites: an experimental approach. Materials & Design 85:102–114.
- Keller, T. (2003). Use of fibre reinforced polymers in bridge construction. IABSE, AIPC y IVBH. ISBN 3-85748-108-0, Zurich (Suiza).
- Miravete A. et al. (2000). Materiales Compuestos. Tomos I y II. Ed. Antonio Miravete. ISBN 84-921349-7-6 Dep. Legal: Z-1462-2000.
- San-José, J.M. and Manso, J.M. (2006). Fiber-reinforced polymer bars embedded in a resin concrete: Study of both materials and their bond behavior. Polymer Composites. John Wiley and Sons. ISSN: 0272-8397. Vol. 27, issue 3, 315-322.
- Shipley, R. J. y Becker, W. T. (2002); Failure analysis and prevention. ASM handbook. American technical publishers. Knowl Piece.
Aldizkariak
- Materials and Design- Construction and Building Materials
- ACI Materials Journal
- Journal of Materials in Civil Engineering
- Journal of Materials Science
Estekak
- http://www.grantadesign.com/education/edupack/- www.eternally-yours.nl. (2001). Esta fundación persigue el análisis de por qué la gente se rodea más y más de productos hacia los que se sienten cada vez menos atraídos, y explorar el diseño de productos que retengan su atractivo en largos periodos de tiempo
- www.pantone.com. (2001). Pantone Proporciona consejos muy detallados sobre la selección de colores, diagramas de colores y una buena descripción de las asociaciones y percepciones del color
- www.MaterialConnexion.com. Materials Connexion (2001). A New York based materials information service
- www.braun.de. Braun (2002). Product Catalogue and website
- www.grantadesign.com. Ces 4 (2002). The Cambridge engineering selector, Version 4, Granta Design, Cambridge UK
- www.etcg.upc.edu/prj/mives/herramienta-mives
- www.euroslag.com
- www.ehu.eus/es/web/saren/home
- www.ehu.eus/es/web/scm/home