Gaia
Teknologia Energetiko II
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Ikasi eta garatu itsasontzien ingeniaritza energetiko elektrikoaren arloa: makina elektrikoak eta horien erregulazioa, banaketa lineak, transformazio, maniobra eta babes zentroak, potentziako elektronika eta bere erregulazioa eta tentsio altuko segurtasun.Probak prestakuntza aldian bakarrik eginen dira eta proba batekin osatuko dira, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean.
Proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioaren gainean duen ponderazioa irakaskuntza-gidan deskribatutakoa izango da:
Izena Gutxieneko ponderazioa Gehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa %0 %70
Lan praktikoak %30 %30
Test motako azterketa %0 %70
b) Azken ebaluazioko sistemak aukera ematen du ikaskuntzaren emaitzak proba baten bidez ebaluatzeko. Proba hori azterketa batek edo gehiagok eta irakasgaiaren ebaluazio orokorreko jarduerek osatuko dute, eta proba hori azterketa-aldi ofizialean egingo da.
Azken proba bakoitzak ondoko ponderazioa izanen du irakasgaiaren kalifikazioaren gainean:
Proba idatzia edo test modukoa: %70
Kasu praktikoa: %30
Azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea
Betiere, ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen du, ebaluazio jarraituko sisteman parte hartu duen edo ez kontuan hartu gabe.
Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiten diotela, eta horretarako 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, lauhilekoaren edo ikasturtearen hasieratik kontatzen hasita, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.
Deialdiari uko egitea.
Deialdiari uko eginez gero, ez dela aurkeztu edo ez dela aurkeztu ulertuko da.
Ebaluazio jarraituaren kasuan, ikasleek deialdiari uko egiten ahalko diote, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago gutxienez. Ukoa idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duten irakasleei.
Azken ebaluazioa denean, azterketen egun ofizialean finkatutako probara ez aurkezteak dagokion deialdiari automatikoki uko egitea ekarriko du.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LARRABE BARRENA, JUAN LUIS | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Ontzigintza | jl.larrabe@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Ontziko energia sortzeko, garraiatzeko eta banatzeko sistemen printzipioak ezagutzen, ulertzen eta erabiltzen ditu. | 50.0 % |
Instalazio elektrikoak, elektronikoak eta kontroleko instalazioak kudeatzeko ezagutza, ulermena eta gaitasuna. | 50.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 | 75 |
Gelako p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Laborategiko p. | 15 | 22.5 | 37.5 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 15.0 | 40 % |
Azalpen teorikoak | 15.0 | 40 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 60.0 | 40 % |
Kasuen azterketa | 30.0 | 40 % |
Proiektuen azalpena | 15.0 | 40 % |
Talde-lana | 15.0 | 40 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Idatzizko azterketa | 0.0 % | 70.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 30.0 % |
Test motako azterketa | 0.0 % | 70.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ontziko energia-fluxuaren patroiak azaltzen ditu, lan-prozesuak optimizatzeko eta ingurumen-inpaktua hobetzeko.Ontzietako energia elektrikoaren sorkuntzaren, banaketaren, kontsumoaren eta segurtasunaren oinarrizko printzipioak aplikatzen ditu, hura aztertuz eta hobetzeko proposamenak eginez.
Modelatu matematikoki ingeniaritza-problema bat kasu errealak erabiliz.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Aurreikusten diren ebaluazio sistemak etengabeko ebaluazio sistema eta azken ebaluazio sistema dira:a) Etengabeko ebaluazio-sistema da irakasgai honetan lehentasunez erabili behar dena. Proba eta ebaluazio jarduera multzo bat ezarri behar da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian izan duen aurrerapena baloratzeko. Erabiltzen diren sistemak eta tresnak gaitasun guztien garapena ziurtatzeko izanen dira.
Probak prestakuntza aldian bakarrik eginen dira eta proba batekin osatuko dira, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean.
Proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioaren gainean duen ponderazioa irakaskuntza-gidan deskribatutakoa izango da:
Izena Gutxieneko ponderazioa Gehieneko ponderazioa
Idatzizko azterketa %0 %70
Lan praktikoak %30 %30
Test motako azterketa %0 %70
b) Azken ebaluazioko sistemak aukera ematen du ikaskuntzaren emaitzak proba baten bidez ebaluatzeko. Proba hori azterketa batek edo gehiagok eta irakasgaiaren ebaluazio orokorreko jarduerek osatuko dute, eta proba hori azterketa-aldi ofizialean egingo da.
Azken proba bakoitzak ondoko ponderazioa izanen du irakasgaiaren kalifikazioaren gainean:
Proba idatzia edo test modukoa: %70
Kasu praktikoa: %30
Deialdiari uko egitea.
Deialdiari uko eginez gero, ez dela aurkeztu edo ez dela aurkeztu ulertuko da.
Ebaluazio jarraituaren kasuan, ikasleek deialdiari uko egiten ahalko diote, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago gutxienez. Ukoa idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duten irakasleei.
Azken ebaluazioa denean, azterketen egun ofizialean finkatutako probara ez aurkezteak dagokion deialdiari automatikoki uko egitea ekarriko du.
Osasun egoera bereziak
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdian ikasgaia gainditzen ez duten ikasleek, bertan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere, eskubidea izango dute ezohiko deialdiaren azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketetara eta ebaluazio-jardueretara aurkezteko.Deialdi berezietako irakasgaien ebaluazioa azken ebaluazioko sistemaren bidez baino ez da eginen.
Deialdi bereziaren azken ebaluazioko probak behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izanen ditu, zehaztutako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatu eta neurtu ahal izateko, honen pareko eran, deialdi arruntean ebaluatutakoen parekoa.
Ikasturtean zehar ikasleek lortutako emaitza positiboak mantentzen ahalko dira. Ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren bidez emaitza negatiboak lortuz gero, emaitza horiek ezin izanen dira mantendu aparteko deialdian, non ikasleek kalifikazioaren% 100 lortzen ahalko baitute.
Osasun egoera bereziak
Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie
Irakasgai-zerrenda
Goi tentsioko instalazio elektrikoen nahikotasuna: diseinua, eragiketa eta mantentze-lana.Motor eta sorgailu elektrikoen ezaugarrien, diseinuaren, funtzionamenduaren eta eraginkortasunaren azterketa aurreratua.
Ontzian ezarritako potentzia-elektronikako sistemak aztertu, garatu eta diseinatzea (propultsio- eta sorkuntza-instalazioak, gobernu-ekipoak, etab.).
Ontziaren instalazio elektrikoa gobernatzen duten erregulazio eta kontrol sistemak aztertu, garatu eta diseinatzea, baita propultsio elektrikoari dagozkionak ere.
Ontziko transformazio, maniobra eta babes elektrikorako ekipoak aztertu, garatu eta diseinatzea: segurtasun mailak, transformadoreen errendimendua, berezitasunak, etab.
Ontziaren propultsio-beharren definizioa.
Lan profilak zehaztea.
Hibridazio estrategien azterketa
Instalazio propultsatzailea eta laguntzailea modelizatzea.
Instalazio propultsatzailearen eta osagarriaren balantze energetikoa.
Sailkapen etxeen araudia.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
irakasgaiaren apunteak, irakasgaiaren EGELA plataformaren bidez emandakoak.Oinarrizko bibliografia
Roberto Faure Benito, “Máquinas y accionamientos eléctricos”, F.E.I.N, 2000Muhammad H. Rashid, “Electronica de potencia: circuitos, dispositivos y aplicaciones “, Prentice Hall, 2005.
Stephen J. Chapman, “Maquinas eléctricas”, Mc Graw-Hill, 2012
Gehiago sakontzeko bibliografia
Mujal Rosas, R. M. Cálculo de líneas y redes eléctricas. Ediciones UPC. Aula Politécnica, Barcelona: 2002Mujal Rosas, R. M. Protección de sistemas eléctricos de potencia. Ediciones UPC. Aula Politécnica, Barcelona: 2002
Stevenson, W.D. Análisis de sistemas eléctricos de potencia. 2ª edición. Ed. McGraw-Hill: 1992
Checa, L. M. Líneas de transporte de energía eléctrica. 3ª edición. Ed.: Marcombo: 1988
Energías renovables. Ed.: Progensa: 1995
Martínez Velasco, J. Líneas y redes eléctricas. 3ª edición. Centre Publicacions D'Abast, Barcelona : 1996
Centrales eléctricas. UNESA. Editorial Marca. 1998
Aldizkariak
International Journal of Electric Power and Energy SystemsElectric Power Sistems Research
Estekak
www.electrical-engineering-portal.comwww.electrical4u.com