Gaia
Batxilergoko Biologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honetan, Biologia batxilergoan irakasteko gaitasunak lantzen dira.COVID-19 aren osasun larrialdia dela eta aurrez aurreko irakaskuntza ezinezkoa balitz, klaseak egelaren bidez, bbc gela birtualetan emango lirateke, klaseak bai streaming-en bai grabatutak izan daitezkelarik. Beharrezkoa izanez gero azterketa ere egelaren bidez egingo litzateke
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
OLASAGASTI ARSUAGA, FELIX | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Biokimika eta Biologia Molekularra | felix.olasagasti@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Observar y manejar especímenes e identificar distintos niveles de organización en los sistemas biológicos | 10.0 % |
Entender las bases moleculares de los seres vivos y diferenciar las biomoléculas por su estructura, propiedades y función | 18.0 % |
Comprender e interpretar la morfología, estructura y funciones celulares en el contexto metabólico y biológico en el que tienen lugar | 18.0 % |
Interpretar y aplicar al análisis de la herencia los conceptos mendelianos y sus variaciones, desde la perspectiva de los avances actuales en genética molecular y las ciencias "-ómicas" | 18.0 % |
Distinguir los microorganismos en su diversidad, procariotas y eucariotas, sus formas de vida, medios de cultivo e importancia sanitaria e industrial | 18.0 % |
Comprender los tipos y mecanismos, componentes y características de la respuesta inmune, y diferenciar la función de los elementos que intervienen para interpretar el origen, causas y tratamiento de las patologías del sistema inmune | 18.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 37.5 | 60 % |
Gelako praktikak | 12.5 | 20 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 12.5 | 10 % |
Oinarrizko trebetasun instrumentalak eskuratzea | 12.5 | 60 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Lan praktikoak | 20.0 % | 20.0 % |
Portafolio | 20.0 % | 20.0 % |
Test motako azterketa | 60.0 % | 60.0 % |
Irakasgai-zerrenda
Arnasketa zelularra. Fotosintesia. Faseas, egiturak. Quimiosintesia.
Ziklo zelularra eta zatiketa zelularra: mitosia eta meiosia
Herentziaren analisia.
Mendel
Gene eta genomaren ikuspegi eguneratua
Adierazpen genikoa
Mutazio motak, zergatiak eta eraginak bai osasunean bai eboluzioan.
Zientzia omikoak: genomika, epigenomika, transcriptomika, proteomika eta metabolomika.
Biodibertsitatea. virusak eta mikrobioma
Inmune sistema.
Bioelementuak eta biomolekulak.
Zelula kontzeptua
Metabolismoa: catabolismoa eta anabolismoa.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
.- DECRETO 23/2009, de 3 de febrero, por el que se establece el currículo de Bachillerato y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. BOPV 41 del 27.02.09.- LIBRO BLANCO TÍTULO DE GRADO EN BIOLOGÍA. Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación 2004
.- Campbell, Neil A., Lawrence G. Mitchell, and Jane B. Reece. 2001. Biologi¿a: conceptos y relaciones. Me¿xico: Pearson Educacio¿n.
.- Nelson, D. L. y Michael, M. Cox. 2008. Lehninger. Principles of Biochemistry. 5ª Edición W. H. Freeman. Nueva York.
.- Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkins, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter. 2006. Introducción a la Biología Celular. 2ª Ed. Panamericana
.- Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2010. Biología Molecular de la Célula.5º Edición Ediciones Omega.S. A. Barcelona