Gaia
Filosofia Ikasgelan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honen xedea izango da Bigarren Hezkuntzan Filosofiako irakasleak izango direnen formakuntzan sakontzea. Horretarako, lehenik eta behin, atal teoriko bat eskainiko da, zeinetan Filosofiaren inguruko gogoeta orokor bat egingo baita, besteak beste, bere ezaugarri zehatzak aztertuz. Horretaz gain, filosofiaren natura zehatza kontuan hartuta, diziplina hori irakasteko eta sustatzeko metodoen inguruan hainbat gako emango dira. Horren ostean, ikasleek, atal teorikoaz baliatuta, Bigarren Hezkuntzako Filosofia saio-simulazioak egin beharko dituzte, indarrean dagoen dekretuak zehazten duen gaietako bat landuz. Bigarren atal praktiko honek izango du irakasgaiaren pisurik handiena eta horren bidez bultzatuko da ikasleek praktikuma egin aurretik, klase baten simulazioa egitea eskarmentua irabazte aldera.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
LAVILLA DE LERA, JONATHAN | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Filosofia Morala | jonathan.lavilla@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer las propuestas curriculares vigentes para la Filosofía en la enseñanza secundaria obligatoria y post-obligatoria | 20.0 % |
Ser capaz de poner en valor la Filosofía en la enseñanza secundaria obligatoria y post-obligatoria | 15.0 % |
Adquirir los fundamentos conceptuales, científicos y metodológicos así como los recursos didácticos de la disciplina, integrando el uso de las TICs y las nuevas tecnologías, para dar respuesta a los contenidos curriculares específicos de la enseñanza secundaria obligatoria y post-obligatoria | 15.0 % |
Ser capaz de comprender la Filosofía en su dimensión histórico-cultural como instrumento necesario para el análisis, reflexión crítica y comprensión de la cultura actual. | 15.0 % |
Ser capaz de reconocer la Filosofía como herramienta fundamental para el aprendizaje autónomo, crítico y la gestión de nuevos conocimientos, así como su aplicabilidad profesional y a la vida cotidiana. | 15.0 % |
Conocer estrategias y técnicas de evaluación y entender la evaluación como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo en el estudio de la filosofía | 20.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Aurkezpenak eta Komunikazioak | 20.0 | 25 % |
Azalpen teorikoak | 10.0 | 50 % |
Azalpenezko eskolak | 10.0 | 100 % |
Eztabaida taldean | 5.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 20.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 5.0 | 0 % |
Kasuen analisia | 5.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Ahozko azterketa | 30.0 % | 50.0 % |
Azalpenak | 30.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. El alumnado conoce las propuestas curriculares vigentes para la Filosofía y los Valores éticos en la enseñanza secundaria obligatoria y post-obligatoria.2. El alumnado tiene los instrumentos necesarios para poner en valor la Filosofía y los valores éticos en la enseñanza secundaria obligatoria y post-obligatoria.
3. El alumnado tiene los fundamentos conceptuales, científicos y metodológicos, y los recursos didácticos de la disciplina, integrando el uso de las TICs y las nuevas tecnologías, para dar respuesta a los contenidos curriculares específicos de la filosofía y los valores éticos en la enseñanza secundaria obligatoria y post-obligatoria.
4. El alumno comprende la Filosofía en su dimensión histórico-cultural como instrumento de análisis, reflexión crítica y comprensión de la cultura actual.
5. El alumnado advierte en qué sentido la Filosofía resulta una herramienta fundamental para el aprendizaje autónomo, crítico y la gestión de nuevos conocimientos, así como su aplicabilidad profesional y a la vida cotidiana.
6. El alumnado conoce estrategias y técnicas de evaluación, y entiende la evaluación como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo en el estudio de la filosofía.
Irakasgai-zerrenda
-"Filosofia" hitza egunerokotasunean ulertzeko moduen inguruan.- Filosofia eta bitxikeria.
- Zertan datza Filosofia? Zeintzuk dira bere berezko ezaugarriak?
- Filosofiak egunerokotasunean izan dezakeen garrantziaz.
- Filosofia eta argudiaketa.
- Nola irakatsi filosofia.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
- AA.VV. (1994). Cómo educar en valores. Materiales, textos, recursos y técnicas. Madrid, Nancea.Arrieta, A. (2015). Filosofiarako Sarrera Bat. Bilbo, Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen zerbitzua.
- Arrieta, A. eta Uribarri, I. (arg.)(2008). Filosofiaren Historia. Donostia, Elkar.
- Camps, V. (1994). Los valores de la educación. Madrid, Anaya.
- Cifuentes, L. M. y Gutiérrez, J.M. (coords) (1997). Enseñar y aprender filosofía en la educación secundaria. Barcelona, Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad de Barcelona y Horsori editorial.
Copleston, F. (1946–1975). A History of Philosophy. Great Britain, Continuum.
- Izuzquiza Otero, I. (1982). La clase de filosofía como simulación de la actividad filosófica. Madrid. Anaya.
- Lavilla de Lera, J. (2017). Platón sobre la anomalía cívica del filósofo. Endoxa 39: 53-79. https://doi.org/10.5944/endoxa.39.2017.17094
- López Quintás, A. (1994). Cómo formarse en Ética a través de la Literatura. Análisis estético de obras literarias. Madrid, Rialp.
- Pascual, A.V. (1988). Clarificación de valores y desarrollo humano. Madrid, Narcea.
- Salmerón, F. (1991). Enseñanza y filosofía. México, Fondo de Cultura Económica.
- Tejedor Campomanes, C. (1984). Didáctica de la filosofía. Perspectivas y materiales. Madrid, SM ediciones.