Gaia
Ekonomiako Osagarriak Gizarte Zientzietarako
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
"Ekonomia eta Enpresa Osagarria Gizarte Zientzietarako" irakasgaia diseinatuta dago etorkizuneko bigarren hezkuntzako, batxilergoko eta lanbide-heziketako irakasleei oinarri sendoa emateko ekonomiaren eta enpresaren funtsezko kontzeptuetan. Ikasgai honek gizarte-zientzietako graduatuen prestakuntza espezifikoa osatzen du, eta ekonomia eta enpresa arloko ezagutzak ikuspegi didaktiko eta praktiko batetik emateko prestatzen ditu.Masterraren esparruan, ikasgai hau funtsezko pieza da gizarte-zientzietara edo lanbide-heziketara bideratutako irakasgai bat duten ikasleentzat. Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumetan hezkuntza ekonomikoak gero eta garrantzi handiagoa duenez, etorkizuneko
kontzeptu ekonomikoak ulertzeaz gain, ezagutza horiek ikasleentzat modu eraginkorrean eta garrantzitsuan transmititzeko gai izatea.
Irakasgai honen funtsezko zutabeetako bat irakaskuntzako metodologia aktiboetako prestakuntza da, hala nola arazoetan oinarritutako ikaskuntza (ABP) eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (ABP). Metodologia horiek ikaskuntza dinamikoagoa, parte-hartzaileagoa eta ikaslearengan zentratuagoa sustatzen dute, trebetasun kritikoen garapena eta ezagutzaren aplikazio praktikoa sustatuz.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
MALAGON ZALDUA, EDUARDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebiduna | Ekonomia Aplikatua | eduardo.malagon@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer las propuestas curriculares vigentes para la Economía en la enseñanza secundaria | 15.0 % |
Ser capaz de poner en valor la economía en la enseñanza secundaria | 15.0 % |
Adquirir los fundamentos conceptuales, científicos y metodológicos así como los recursos didácticos de la disciplina, integrando la aplicación de metodologías activas de enseñanza, el uso de las TICs y las nuevas tecnologías, para dar respuesta a los contenidos curriculares específicos de la enseñanza secundaria | 20.0 % |
Ser capaz de comprender la Economía en su dimensión histórico-social como instrumento necesario para el análisis, reflexión crítica y comprensión de la sociedad actual. | 15.0 % |
Ser capaz de reconocer la Economía como herramienta fundamental para el aprendizaje autónomo, crítico y la gestión de nuevos conocimientos, para su aplicabilidad profesional y a la vida cotidiana y para el desarrollo de la iniciativa y la capacidad emprendedora. | 20.0 % |
Conocer estrategias y técnicas de evaluación y entender la evaluación como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo en el estudio de la Economía | 15.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 10.0 | 100 % |
Eztabaida taldean | 5.0 | 100 % |
Gai bat idatziz garatzea | 15.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 0 % |
Lana sarean | 20.0 | 0 % |
Proiektuen aurkezpena eta defentsa | 5.0 | 100 % |
Talde-lana | 10.0 | 100 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Azalpenak | 30.0 % | 50.0 % |
Lan praktikoak | 30.0 % | 50.0 % |
Proyecto | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1. Ikasleek Ekonomiarako indarrean dauden curriculum-proposamenak ezagutzen dituzte derrigorrezko bigarren hezkuntzan eta derrigorrezkoaren ondorengoetan.
2.. Ikasleek ezagutzen dituzte ikasgaiaren curriculum-edukiak erabiltzen edo aplikatzen diren testuinguruak eta egoerak.
3. Ikasleek ekonomiari buruz berriki eskainitako historia, garapenak eta perspektibak ezagutzen dituzte, eta, beraz, ekonomiaren ikuspegi dinamikoa emateko gai dira.
4. Ikasleek diziplinaren oinarri kontzeptualak, zientifikoak eta metodologikoak eta baliabide didaktikoak dituzte, IKTen erabilera integratuz eta metodologia aktiboak erabiliz, ekonomiako eta enpresako curriculum-eduki espezifikoei erantzuteko derrigorrezko bigarren hezkuntzan eta derrigorrezkoaren ondorengoetan.
5. Ikasleek ekonomiaren egungo errealitatea azaltzeko dimentsioa ulertzen dute, bai ikuspegi globaletik, bai eguneroko errealitatetik. Lanbide-heziketaren kasuan, lan-munduaren bilakaera, gizartearen, lanaren eta bizi-kalitatearen arteko elkarrekintza eta lanbideek eska ditzaketen aldaketetara egokitzeko prestakuntza egokia eskuratzeko beharra ezagutzen ditu.
6. Ikasleek ebaluatzeko estrategiak eta teknikak ezagutzen dituzte, eta ebaluazioa ekonomia ikasteko ahalegina erregulatzeko eta suspertzeko tresna gisa ulertzen dute.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ohiko deialdia ebaluazio jarraiko sistemaren bidez ebaluatuko da. Ohiko deialdiari uko egiteko, EHUko arautegian ezarritako baldintzak bete beharko dira.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ez ohiko deialdian aurkezteko, ikasleak irakaskuntza gida bat prestatu beharko du, irakaslearekin adostutako gai baten inguruan.Irakasgai-zerrenda
Ekonomia zientzia gisa. Egungo gizarte-prozesuen azterketan ekonomiak duen garrantzia.
Ekonomiak eguneroko bizitzan duen garrantzia. Ekonomiak bigarren hezkuntzako curriculumetan gaur egun duen zeregina.
Ikuspegi aktiboak ekonomia irakasteko, arazoak konponduz edo proiektuak landuz.
Ikasleen edo irakasleen irakaskuntza-gidak egitea, ikuspegi horietan oinarrituta.
Nola ebaluatu proiektuen edukiak eta gaitasunak. IKTak eta lankidetza-tresnak erabiltzea proiektuetan eta ebaluazioan.
Ikasleen ekintzailetza- eta ekimen-gaitasuna garatzea, proiektuen eta bestelako metodologia aktiboen bidez.
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
Klasean aurkeztutako eta erabilitako materialak.Oinarrizko bibliografia
Escribano, A. y Del Valle, A. (eds) (2010): El Aprendizaje basado en problemas: una propuesta metodológica en educación superior. Narcea.Raworth, K. (2017);. La economía rosquilla. PAIDOS.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Samuelson, P.A. y Nordhaus, W.D. (2006): Economía. 18ª Edición. McGraw- Hill/Interamericana de España.Malagon E. (2011). La Balanza de Pagos: ¿Puede un país importar indefinidamente más de lo que exporta?. IKD baliabideak 1. http://cvb.ehu.es/ikd-baliabideak/malagon-04-2011.htmSamuelson, P.A. y Nordhaus, W.D. (1999): Ekonomia. UPV/EHU.
Chica Y. (2011). ¿Kukuxu¿ qué?: Emprendedores contra corriente. IKD baliabideak 1. http://cvb.ehu.es/ikd-baliabideak/chica-04-2011.htm
Osterwalder, A. (2011): Generación de modelos de negocio. Planeta.
Estekak
Doughnut Economics Network: https://doughnuteconomics.org/Windesheim Value Creators: https://www.valuecreators-whc.com/
Reimaginary: Cultivating Cultures of Sustainability. https://www.reimaginary.com/