Gaia

XSLaren edukia

Ekonomiako Osagarriak Gizarte Zientzietarako

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Euskara

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

"Ekonomia eta Enpresa Osagarria Gizarte Zientzietarako" irakasgaia diseinatuta dago etorkizuneko bigarren hezkuntzako, batxilergoko eta lanbide-heziketako irakasleei oinarri sendoa emateko ekonomiaren eta enpresaren funtsezko kontzeptuetan. Ikasgai honek gizarte-zientzietako graduatuen prestakuntza espezifikoa osatzen du, eta ekonomia eta enpresa arloko ezagutzak ikuspegi didaktiko eta praktiko batetik emateko prestatzen ditu.

Masterraren esparruan, ikasgai hau funtsezko pieza da gizarte-zientzietara edo lanbide-heziketara bideratutako irakasgai bat duten ikasleentzat. Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumetan hezkuntza ekonomikoak gero eta garrantzi handiagoa duenez, etorkizuneko

kontzeptu ekonomikoak ulertzeaz gain, ezagutza horiek ikasleentzat modu eraginkorrean eta garrantzitsuan transmititzeko gai izatea.

Irakasgai honen funtsezko zutabeetako bat irakaskuntzako metodologia aktiboetako prestakuntza da, hala nola arazoetan oinarritutako ikaskuntza (ABP) eta proiektuetan oinarritutako ikaskuntza (ABP). Metodologia horiek ikaskuntza dinamikoagoa, parte-hartzaileagoa eta ikaslearengan zentratuagoa sustatzen dute, trebetasun kritikoen garapena eta ezagutzaren aplikazio praktikoa sustatuz.

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
MALAGON ZALDUA, EDUARDOEuskal Herriko UnibertsitateaUnibertsitateko Irakaslego TitularraDoktoreaElebidunaEkonomia Aplikatuaeduardo.malagon@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Conocer las propuestas curriculares vigentes para la Economía en la enseñanza secundaria15.0 %
Ser capaz de poner en valor la economía en la enseñanza secundaria15.0 %
Adquirir los fundamentos conceptuales, científicos y metodológicos así como los recursos didácticos de la disciplina, integrando la aplicación de metodologías activas de enseñanza, el uso de las TICs y las nuevas tecnologías, para dar respuesta a los contenidos curriculares específicos de la enseñanza secundaria20.0 %
Ser capaz de comprender la Economía en su dimensión histórico-social como instrumento necesario para el análisis, reflexión crítica y comprensión de la sociedad actual.15.0 %
Ser capaz de reconocer la Economía como herramienta fundamental para el aprendizaje autónomo, crítico y la gestión de nuevos conocimientos, para su aplicabilidad profesional y a la vida cotidiana y para el desarrollo de la iniciativa y la capacidad emprendedora.20.0 %
Conocer estrategias y técnicas de evaluación y entender la evaluación como un instrumento de regulación y estímulo al esfuerzo en el estudio de la Economía15.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala153045
Gelako p.151530

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak10.0100 %
Eztabaida taldean5.0100 %
Gai bat idatziz garatzea15.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea10.00 %
Lana sarean20.00 %
Proiektuen aurkezpena eta defentsa5.0100 %
Talde-lana10.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak30.0 % 50.0 %
Lan praktikoak30.0 % 50.0 %
Proyecto30.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak



1. Ikasleek Ekonomiarako indarrean dauden curriculum-proposamenak ezagutzen dituzte derrigorrezko bigarren hezkuntzan eta derrigorrezkoaren ondorengoetan.

2.. Ikasleek ezagutzen dituzte ikasgaiaren curriculum-edukiak erabiltzen edo aplikatzen diren testuinguruak eta egoerak.

3. Ikasleek ekonomiari buruz berriki eskainitako historia, garapenak eta perspektibak ezagutzen dituzte, eta, beraz, ekonomiaren ikuspegi dinamikoa emateko gai dira.

4. Ikasleek diziplinaren oinarri kontzeptualak, zientifikoak eta metodologikoak eta baliabide didaktikoak dituzte, IKTen erabilera integratuz eta metodologia aktiboak erabiliz, ekonomiako eta enpresako curriculum-eduki espezifikoei erantzuteko derrigorrezko bigarren hezkuntzan eta derrigorrezkoaren ondorengoetan.

5. Ikasleek ekonomiaren egungo errealitatea azaltzeko dimentsioa ulertzen dute, bai ikuspegi globaletik, bai eguneroko errealitatetik. Lanbide-heziketaren kasuan, lan-munduaren bilakaera, gizartearen, lanaren eta bizi-kalitatearen arteko elkarrekintza eta lanbideek eska ditzaketen aldaketetara egokitzeko prestakuntza egokia eskuratzeko beharra ezagutzen ditu.

6. Ikasleek ebaluatzeko estrategiak eta teknikak ezagutzen dituzte, eta ebaluazioa ekonomia ikasteko ahalegina erregulatzeko eta suspertzeko tresna gisa ulertzen dute.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ohiko deialdia ebaluazio jarraiko sistemaren bidez ebaluatuko da. Ohiko deialdiari uko egiteko, EHUko arautegian ezarritako baldintzak bete beharko dira.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ez ohiko deialdian aurkezteko, ikasleak irakaskuntza gida bat prestatu beharko du, irakaslearekin adostutako gai baten inguruan.

Irakasgai-zerrenda



Ekonomia zientzia gisa. Egungo gizarte-prozesuen azterketan ekonomiak duen garrantzia.

Ekonomiak eguneroko bizitzan duen garrantzia. Ekonomiak bigarren hezkuntzako curriculumetan gaur egun duen zeregina.

Ikuspegi aktiboak ekonomia irakasteko, arazoak konponduz edo proiektuak landuz.

Ikasleen edo irakasleen irakaskuntza-gidak egitea, ikuspegi horietan oinarrituta.

Nola ebaluatu proiektuen edukiak eta gaitasunak. IKTak eta lankidetza-tresnak erabiltzea proiektuetan eta ebaluazioan.

Ikasleen ekintzailetza- eta ekimen-gaitasuna garatzea, proiektuen eta bestelako metodologia aktiboen bidez.



Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

Klasean aurkeztutako eta erabilitako materialak.

Oinarrizko bibliografia

Escribano, A. y Del Valle, A. (eds) (2010): El Aprendizaje basado en problemas: una propuesta metodológica en educación superior. Narcea.

Raworth, K. (2017);. La economía rosquilla. PAIDOS.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Samuelson, P.A. y Nordhaus, W.D. (2006): Economía. 18ª Edición. McGraw- Hill/Interamericana de España.



Malagon E. (2011). La Balanza de Pagos: ¿Puede un país importar indefinidamente más de lo que exporta?. IKD baliabideak 1. http://cvb.ehu.es/ikd-baliabideak/malagon-04-2011.htmSamuelson, P.A. y Nordhaus, W.D. (1999): Ekonomia. UPV/EHU.



Chica Y. (2011). ¿Kukuxu¿ qué?: Emprendedores contra corriente. IKD baliabideak 1. http://cvb.ehu.es/ikd-baliabideak/chica-04-2011.htm



Osterwalder, A. (2011): Generación de modelos de negocio. Planeta.

Estekak

Doughnut Economics Network: https://doughnuteconomics.org/



Windesheim Value Creators: https://www.valuecreators-whc.com/



Reimaginary: Cultivating Cultures of Sustainability. https://www.reimaginary.com/

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak