Gaia
Hezkuntza Osagarriak Euskal Herriko Aro Berriaren Historia eta Garaiko Historian
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Euskara
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Irakasgai honetan Euskal Herriko historia lantzeaz gain, historiak gaur egungo errealitatean daukan eraginaz jabetzen saiatuko gara. Horretarako, historia ikasi eta irakasteko baliagarriak izan daitezkeen jarduera ezberdinak gauzatuko dira. Ebaluazio jarraia lehenetsiko da.Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
BELAUSTEGI BEDIALAUNETA, UNAI | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Historia Garaikidea | unai.belaustegi@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Aro Modernoaren eta Historia Garaikidearen balio formatibo eta kulturalak ezagutzea | 35.0 % |
Euskal Herriaren Aro Modernoaren historia eta egungo euskal gizartea hobeto ulertzeko egiten dituen ekarpenak ezagutzea | 15.0 % |
Euskal Herriaren Historia Garaikidea ezagutzea eta egungo testuinguruan sortzen diren egoera ezberdinen jatorriak ulertzea | 25.0 % |
Irakaskuntza eta elkarbizitza arazoen prebentziorako prozesu eta baliabideak, ebaluazio prozedurak eta orientazio akademikorako nahiz profesionalerako prozesuak ezagutzea | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 30 | 45 |
Gelako p. | 15 | 15 | 30 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 10.0 | 20 % |
Banakako eta/edo taldeko lana | 10.0 | 50 % |
Eskola magistralak | 10.0 | 100 % |
Eztabaida taldean | 5.0 | 50 % |
Irakurketa eta analisi praktikoak | 10.0 | 0 % |
Iturriak eta baliabideak erabiltzea | 10.0 | 0 % |
Jarduera autonomoak | 10.0 | 20 % |
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea | 10.0 | 50 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Etengabeko ebaluazioa praktikak egiten diren bitartean | 30.0 % | 50.0 % |
Jarreren Eskalak | 20.0 % | 30.0 % |
Praktikak egitea | 30.0 % | 50.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ikasleak ikasgai hau gainditzeko emaitza hauek lortu dituela demostratu beharko du:1. Euskal Herriko historiaren balio formatibo eta kulturala ezagutzen duela, historia modernoa eta garaikideari lehentasuna emanez.
2. Bigarren Hezkuntzan Euskal Herriko historiarekin lotuta lantzen diren eduki teoriko-praktiko garrantzitsuenak ezagutzen dituela.
3. Historia eta gertaera historiko nagusienak ezagutzen dituela, bai eta Euskal Herriko historiako protagonista garrantzitsuenak ere.
4. Euskal Herriko historia modernoa eta historia garaikidea lantzeko erabiltzen diren ikuspuntuen aniztasunaz jabetu beharko du. Gainera, historiaren irakurketa dinamiko bat eskaintzen jakin beharko du.
5. Egungo errealitatea eta egungo gizartea(k) hobeto ulertzeko eta transmititzeko, ikasleak Euskal Herriko historia modernoa eta garaikidea ondo ezagutu beharko du.
6. Kurrikulumaren edukietan erabiltzen diren testuinguru eta egoerak ezagutu beharko ditu.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgai honetan ikasleak egunero jarduera ezberdinak egingo ditu, banaka eta taldeka. Ebaluazio jarraia gauzatzeko, irakasleak klasean egingo diren jarduera hauek eta jarduera hauetan erakutsitako jarrera hartuko ditu kontuan.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ebaluazio jarraia gainditzen ez duenak edo ebaluazio jarraiari uko egiten dion ikasleak, beste ebaluazio mota bat gauzatu beharko du. Ebaluazio hau, amaierako proba bat izango da. Amaierako proba egiteko eta bikaintasuna lortzeko ordea, ikasleak jarduera gehigarriak egin beharko ditu.Irakasgai-zerrenda
Irakasleak bere esperientzia eta lan arloaren arabera moldatuko ditu garai historiko ezberdinei eskainiko dien arreta eta denbora.1. Sarrera
2. Euskal Herriaren antolamendu instituzionala: adierazpen foruzaleak historian zehar.
3. Euskal Herriko antolamendu instituzionala: foruez eta foruzaletasunari buruz geratzen dena, kontzertu ekonomikoa eta aldarrikapen autonomistak.
4. Gizarte garaikidea(k): industrializazioaren inpaktua.
5. Euskal politikagintza foruen abolizioaren ostean: ideologiak eta partidu politikoak.
6. Gizarte mugimenduen agerpena eta aniztasuna.
7. Gerra Zibila Euskal Herrian.
8. Diktadura frankista Euskal Herrian.
9. Trantsizioa Euskal Herrian.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Agirreazkuenaga J. (Dir.) HISTORIA DE EUSKAL HERRIA. HISTORIA GENERAL DE LOS VASCOS. 4, 5, 6 vols. SaN Sebastian, 2004.Alonso E. EL CONCIERTO ECONOMICO (1878-1937) ORIGENES Y FORMACION DE UN DERECHO HISTORICO. Oñati, 1995.
Ascunce J. A. LA CULTURA DEL EXILIO VASCO. PENSAMIENTO Y CREACION LITERARIA. San Sebastian, 1994
Blinkhorn M. CARLISMO Y CONTRARREVOLUCION EN ESPAÑA 1931-1939. Barcelona, 1979.
Caciagli M. ELECCIONES Y PARTIDOS POLITICOS EN LA TRANSICION ESPAÑOLA. Madrid, 1986.
Castells L. MODERNIZACION Y DINAMICA POLITICA EN LA SOCIEDAD GUIPUZCOANA DE LA RESTAURACION, 1876-1915. Madrid, 1987.
Chueca J. Fernandez L. ESPAINIAKO GERRA ZIBILA EUSKAL HERRIAN. Lasarte, 1997.
Corcuera J. ORIGENES IDEOLOGIA Y ORGANIZACIÓN DEL NACIONALISMO VASCO (1876-1904) Madrid, 1979. 2001.
Corcuera J. POLITICA Y DERECHO. LA CONSTRUCCION DE LA AUTONOMIA VASCA. Madrid, 1991.
Estornes I. LA CONSTRUCCION DE UNA NACIONALIDAD. EL AUTONOMISMO DE EUSKO IKASKUNTZA (1918-1931) San Sebastian, 1990.
Eguiguren J. EL PSOE EN EL PAIS VASCO (1886-1936) San Sebastian, 1984.
Fernandez Idoia. OROIMENAREN HITZA. IKASTOLEN HISTORIA 1960-1975. Bilbao, 1994.
Fusi J. P. POLITICA OBRERA EN EL PAIS VASCO (1880-1923) Madrid, 1975.
Fusi J. P. EL PAIS VASCO. PLURALISMO Y NACIONALIDAD. Madrid, 1984.
Gonzalez Portilla M. LA FORMACION DE LA SOCIEDAD CAPITALISTA EN EL PAIS VASCO (1876-1913) San Sebastian, 1981.
Gonzalez Portilla M. LOS ORIGENES DE UNA METROPOLI INDUSTRIAL. LA RIA DE BILBAO, Bilbao 2001.
Gonzalez Portilla M. LOS MOVIMIENTOS MIGRATORIOS EN LA CONSTRUCCIÒN DE LAS SOCIEDADES MODERNAS. Bilbao, 1996.
García Crespo M. LA ECONOMIA VASCA DURANTE EL FRANQUISMO. Bilbao, 1981.
Gracia J. LA RESISTENCIA SILENCIOSA. FASCISMO Y CULTURA EN ESPAÑA. Barcelona, 2004.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Heine H. LA OPOSICION POLITICA AL FRANQUISMO, Madrid, 1983.Ibarra P. EL MOVIMIENTO OBRERO EN VIZCAYA: 1967-1977. IDEOLOGIA ORGANIZACIÓN Y CONFLICTIVIDAD. Bilbao, 1987.
Intxausti J. (Dir.) EUSKAL HERRIA. HISTORIA ETA GIZARTEA. San Sebastian, 1985.
Llera F. J. POSTFRANQUISMO Y FUERZAS POLITICAS EN EUSKADI. SOCIOLOGIA ELECTORAL DEL PAIS VASCO. Bilbao, 1985.
Madariaga J. Huici V. EUSKAL HERRIA. EGUNGO AROAN. MATERIALE ETA AGIRIAK. Bergara, 1989.
Miralles R. EL SOCIALISMO VASCO DURANTE LA II REPUBLICA. ORGANIZACIÓN, IDEOLOGIA, POLITICA Y ELECCIONES, 1931-1936. Bilbao, 1988.
Montero M. MINEROS, BANQUEROS Y NAVIEROS. Bilbao, 1990.
Preston P. LA DESTRUCCION DE LA DEMOCRACIA EN ESPAÑA. Madrid, 1987.
Sole Tura J. NACIONALIDADES Y NACIONALISMOS EN ESPAÑA. Madrid, 1985.
Sullivan J. EL NACIONALISMO VASCO RADICAL 1959-1986. Madrid, 1988.
Southworth H. LA DESTRUCCION DE GUERNICA. PERIODISMO, DIPLOMACIA, PROPAGANDA E HISTORIA. Paris, 1977.
Tamayo V. LA AUTONOMIA VASCA CONTEMPORANEA. FORALIDAD Y ESTATUTISMO (1975-1979) Oñati, 1994.
Torrealdai J. M. EUSKAL KULTURA GAUR. San Sebastian, 1997.
Ugarte J. LA NUEVA COVADONGA INSURGENTE. ORIGENES SOCIALES Y CULTURALES DE LA SUBLEVACION DE 1936 EN NAVARRA Y EL PAIS VASCO. Madrid, 1998.
Unzueta P. SOCIEDAD VASCA Y POLITICA NACIONALISTA. Madrid, 1987.
Urkizu P. (Dir.) HISTORIA DE LA LITERATURA VASCA, Madrid, 2000.
Zulaika J. VIOLENCIA VASCA. METAFORA Y SACRAMENTO. Madrid, 1990