Gaia
Partaidetza eta ordezkaritza komunikabideetan
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
"Partaidetza eta ordezkaritza komunikabideetan" izeneko ikasgaia bigarren lauhilabeteko hautazko gai bat da, eta lehenengo lauhilabetekoan ematen den"Komunikazio eta Genero" derrigoprrezko ikasgaiarekin lotuta dago.Edukietan, hedabideen ezagutza sakontzen bilatzen da genero ikuspegitik, eta, ondorioz, alde batetik, komunikabideetan hedatzen diren eduki sexisten eraikitzea, eta beste aldetik, horiek nola jaso eta interpretatzen diren aztertzen dira. Hori dela eta, euskarri eta taxuera ezberdinak ikusitzen dira; hala nola, publizitatea, zinema, telebista eta aldizkariak.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
DEL CASTILLO AIRA, MIREN ITXASO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea) | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | mirenitxaso.castillo@ehu.eus |
FRESNEDA DELGADO, IRATXE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea | iratxe.fresneda@ehu.eus |
GANZABAL LEARRETA, MARIA | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebiduna | Kazetaritza | maria.ganzabal@ehu.eus |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 28 | 46 |
Mintegia | 12 | 17 | 29 |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak banakako lan bat egin beharko duen, zeinetan bigarren lauhilabetekoan trataturiko eta egingo duen MAL-aren parte izan daitekeen aspektu bat sartuko duen. Kontuan hartzekoak metodologia, helburuen deskribapen eta hipotesiei dagozkien puntuak dira.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Deialdi berezian, deialdi arruntean eskaturiko lan bera egin beharko du ikasleak.Irakasgai-zerrenda
1- Emakume eta mezu ereduak eguneroko prentsan eta prentsa berezituaana. Emakumearen trataera egunkarietan
b. Beste emakume-mota: prentsa berezitua
2- Indarkeria sinbolikoa eta emakumeak ikus-entzunezkoan eta publizitatean
a. Emakumeen aurkako indarkeria sinbolikoa. Errepresentazio-sistema publizitatean.
b. Emakumeek eragindako indarkeria sinbolikoa. Munstru femeninoa beldurrezko ikus-entzunezkoan. Errepresentazio-sistema alternatiboak.
3- Fikzioa zinema eta telebistan. Kanon zinematografikoa versus kanon feminista
a. Kanon zinematografikoa versus kanon feminista
b. Fikzioa zinema eta telebistan
c. Dokumentala eta animazioa. Errelatu eta formatuen aniztasuna
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
BERGER, JohnModos de ver, 2006, Barcelona, Gustavo Gili.GALLEGO, Juana (1990). Mujeres de papel. De Hola a Vogue: la prensa femenina en la actualidad. Icaria, Barcelona
MULVEY,L (1988): Placer visual y cine narrativo. Valencia, Episteme.
Oinarrizko bibliografia
Butler, J. (2007). El género en disputa. El feminismo y la subversión de la identidad. Barcelona: PaidósDel Castillo Aira, Itxaso (2024). Mujeres furiosas. El monstruo femenino en el audiovisual de terror. UPV/EHU
Gallego, Juana. (1990). Mujeres de papel. De Hola a Vogue: la prensa femenina en la actualidad. Icaria.
Grosz, E. A. (1994). Volatile Bodies: Toward a Corporeal Feminism. Indiana University
Menéndez, Isabel. (2009). Aproximación teórica al concepto de prensa femenina. Comunicación y sociedad, 2, 277-297. file:///D:/Documents%20and%20Settings/cypgalem/Mis%20documentos/Downloads/20091202130000%20(3).pdf
SIE Society. (2019). Diversity & Inclusivity Report: Gender in YouTube Advertising. https://siesociety.org/diversity-inclusivity-report-gender-in-youtube-advertising/
Williams, L. (1984). When the Woman Looks. En M. A. Doane, P. Mellencamp, L. Williams, & American Film Institute (Eds.), Re-vision: Essays in feminist film.
LIPPMAN, Walter (1997). Public Opinion, New York, Free Press Paperbacks, 1997. (Originalmente publicado en New York, MacMillan, 1922).
MODLESKY, Tania. (1988): The Women Who Knew too Much. New York & London: Routledge.
PLACE, Janey (1999): “Women in Film Noir”. En Kaplan, E. Ann. Women in Film Noir. London: BFI.PP.4768.
PLAZA Sánchez, Juan Francisco (2005). Modelos de varón y mujer en las revistas femeninas para adolescentes. Fundamentos, Madrid.
RODRIGUEZ, Carmen. (ed.). (2007): Diosas del celuloide. Arquetipos de género en el cine clásico.
Aldizkariak
https://e-revistas.uc3m.es/index.php/FEMERIShttps://www.upo.es/revistas/index.php/ambigua
https://revistaseug.ugr.es/index.php/arenal/index
https://revistas.udc.es/index.php/ATL
https://www.ull.es/servicios/publicaciones/publicacion/revista-clepsydra/
https://revpubli.unileon.es/index.php/cuestionesdegenero
https://www.ub.edu/duoda/web/es/publicaciones
https://papiro.unizar.es/ojs/index.php/filanderas/issue/view/574
https://hipatiapress.com/hpjournals/index.php/generos
http://www.ub.edu/SIMS/hojasWarmi/hojas16/index.html
https://revistas.um.es/iqual
https://www.cepc.gob.es/publicaciones/revistas/igualdades
https://revistas.ucm.es/index.php/INFE/index
https://revistas.uam.es/revIUEM
https://alair.ala.org/handle/11213/9141
Estekak
https://www.pikaramagazine.com/https://extra.rtve.es/ugt/2020_guiaigualdadrtve.pdf
https://www.eitb.eus/multimedia/corporativo/documentos/EITB_LIBRO_ESTILO_2020_3EDICION.pdf
https://www.emakunde.euskadi.eus/contenidos/informacion/temas_medios_intro/es_def/adjuntos/begira.codigo.deontologico.pdf