Gaia

XSLaren edukia

Metodologia eta ikerketarako hastapenak II: Landa-lan mintegia

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
ARRIETA URTIZBEREA, IÑAKIEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaGizarte Antropologiai.arrieta@ehu.eus
HERNANDEZ GARCIA, JONE MIRENEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaGizarte Antropologiajm.hernandez@ehu.eus
RUIZ TORRADO, MARIAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaGizarte Antropologiamaria.ruizt@ehu.eus
URQUIJO ARREGUI, MIREN BEGOÑAEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaGizarte Antropologiamiren.urquijo@ehu.eus

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Mintegia182745
Gelako p.4610
Landa p.81220

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak20.060 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea15.080 %
Landa-lanean oinarrizko trebetasunak eskuratzea40.080 %

Irakasgai-zerrenda

Tema 1. FUNDAMENTOS METODOLOGICOS



- El proyecto de investigación

- El trabajo de campo en antropología

- Análisis e interpretación de los datos



Tema 2. TALLER ETNOGRÁFICO. ETNOGRAFÍA Y CUERPO



- Recorrido teórico-práctico.

- Situando los fenómenos socioculturales desde una perspectiva corporal, somática y vulnerable.

- Cuerpo formas feministas de hacer investigación: cuerpo, emociones y prácticas.



Tema 3. TALLER ETNOGRÁFICO. INVESTIGANDO CON JÓVENES



- Aproximación teórica a la antropología de la infancia y la juventud.

- La mirada feminista en los estudios de juventud.

- Aproximación a la investigación con niños/as, adolescentes y jóvenes: retos y dificultades.

- Presención de diferentes experiencias e investigaciones.

Bibliografia

Oinarrizko bibliografia

Altuna, Jaime (2016) “Euskara generoaren ispiluan barrena: hizkuntza praktikak, bizipenak eta gogoetak Lezo eta Pasai Donibaneko nerabeen artean”, Master Amaierako Lana, Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) Interneten eskuragarri (2017/11/01): [https://addi.ehu.es/handle/10810/19898] <br /><br /> <br /><br />Behar, Ruth (1997) &#8220;The Vulnerable Observer&#8221;, en The Vulnerable Observer: Anthropology That Breaks Your Heart, Bacon Press, 1-33. <br /><br /> <br /><br />Casas, Ferran, (2006) &#8220;Infancia y representaciones sociales&#8221;, in Política y sociedad, 43-1. Zenbakia, Universidad Complutense de Madrid, 27-42 <br /><br /> <br /><br />Elizalde, Silvia (2006) &#8220;El androcentrismo en los estudios de juventud: efectos ideológicos y aperturas posibles&#8221;, Última Década, núm. 25, diciembre, 91-110. <br /><br /> <br /><br />Esteban, Mari Luz (2008) «Etnografía, itinerarios corporales y cambio social: apuntes teóricos y metodológicos», en Imaz, Elixabete (ed.) La materialidad de la identidad, Hariadna, Donosti, 135-158. <br /><br /> <br /><br />Esteban, Mari Luz (2011) &#8220;Cuerpos y políticas feministas: el feminismo como cuerpo&#8221;, en Villalba Augusto, Cristina y Álvarez Lucena, Nacho (cords.)Cuerpos políticos y agencia. Reflexiones feministas sobre cuerpo, trabajo y colonialidad, Universidad de Granada, Granada, 45-85. <br /><br /> <br /><br />Feixa, CarIes (1999) De jóvenes, bandas y tribus. Antropología de la juventud. Barcelona: Ariel. <br /><br /> <br /><br />Feixa, CarIes (2006) &#8220;Gazte izatea: gaur, atzo, bihar&#8221; in Gazteak eta balioak. La Caixa Fundazioa. <br /><br />Fernandez, Irantzu (2016) Nerabezaroko maitasun bizipenen etnografia: harremanen antolaketa, gorputz lanak eta heteroaraua Bilboko gaztetxoen artean, Doktoretza tesia (UPV/EHU). <br /><br /> <br /><br />Funes, Jaume (2005) &#8220;El mundo de los adolescentes: propuestas para observar y comprender&#8221; in Intervención socioeducativa, 29, 78-102. <br /><br /> <br /><br />Guillo Arakistain, Miren (2013), &#8220;La in-corporación de la investigación: políticas de la menstruación y cuerpos (re)productivos&#8221;, Nómadas (Col), 39, 233-245. <br /><br /> <br /><br />Hernández, Jone M. (2005) Jolasgaraia. Gaztetxoak, hizkuntzak eta identitateen adierazpenak. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia <br /><br /> <br /><br />Jociles, María Isabel, Francé, Adela, Poveda, David. (eds) (2001) Etnografías de la infancia y de la adolescencia, Madrid: Catarata. <br /><br /> <br /><br />Leyra, Begoña, BARCENAS, Ana María (2014) &#8220;Reflexiones etnográficas sobre el ocio infantil&#8221; in Revista Latinoamericana de Metodología de las Ciencias Sociales, 4(1). <br /><br /> <br /><br />Lock, Margaret (1993) &#8220;Cultivating the body: anthropology and epistemologies of bodily practice and knowledge&#8221;, Annu. Rev. Anthropology, 22, 133-155 . <br /><br /> <br /><br />Mallimaci, F.; Giménez Bélliveau, V. (2006) &#8220;Historias de vida y método autobiográfico&#8221; in Vasialichis de Gialdino, I. (2006) Estrategias de investigación Cualitativa. Barcelona, Gedisa. <br /><br />http://www.pueg.unam.mx/images/seminarios2015_1/investigacion_genero/u_3/vas_ire.pdf <br /><br /> <br /><br />Mcrobbie, Angela (2010) &#8220;¿Las chicas arriba? Las mujeres jóvenes y el contrato sexual posfeminista&#8221;, Debate Feminista, 21, (41), 113-135. <br /><br /> <br /><br />Mead, Margaret (1972) Adolescencia, sexo y cultura en Samoa. Bartzelona, Editorial laia. <br /><br /> <br /><br />Téllez Infantes, Anastasia (2007) La investigación antropológica. San Vicente (Alicante), Club Universitario. <br /><br />

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak