Hipotesi zientifikoak adierazteko eta egiaztatzeko gai izatea, bai norberarenak bai besteenak, eta hipotesi horietatik abiatuta ikerketak diseinatzea bere espezializazio arloetan.
Hizkuntz deskribapen, analisi eta arrazoiketak sortzeko gaitasuna garatzea, eta norberaren nahiz besteen hipotesiak ebaluatu eta kritikatzeko ahalmena izatea hizkuntzalaritzaren metodolgia eta lanabesak aplikatuz.
Hizkuntza adierazpenen deskribapenean alderdi formalak eta horien erabilera zehazten duten printzipioak bereizteko gai izatea.
Hizkuntza eboluzioaren ondorioak identifikatzeko eta ulertzeko gai izatea.
Hizkuntza naturalen propietate morfologikoak bereizteko gai izatea, hizkuntza dibertsitatearen azterketatik abiatuta.
Hizkuntza naturaletan gertaera fonetikoak eta fonologikoak bereizteko gai izatea.
Hizkuntzalaritzaren azpialorretako osagai teoriko, teoriko-metodologiko eta praktikoak elkarrekin erlazionatzen jakitea, eta ezagutza linguistikoa beste ezagutza adarrekin lotzen jakitea.
Hizkuntzalaritzaren esparruko dokumentu akademiko eta zientifikoak sortzeko, eta dokumentu hauetako edukiak eraginkorki ahoz adierazteko gai izatea.
Hizkuntzen egituran dibertsitatearen ondorioak konparatzeko eta aztertzeko gai izatea.
Ikerlanak idazteko gai izatea.
Munduko errealitate linguistikoaz gogoeta egitea, hizkuntzaren ikerketak duen garrantziaz konturatzeko eta jakintzagai honek gure inguruan duen erabilgarritasuna eta eragina ezagutzeko.
Prestakuntza prozesuan eskuratutako jakintzak, printzipio teorikoak eta metodologikoak eta ikerketa teknikak aplikatzen jakitea.
Taldean nahiz modu autonomoan lan egiteko gai izatea, nazioarteko edo diziplina anitzeko testuinguru batean.
Zientzia kognitiboen metodo esperimentalak ezagutzeko gai izatea, eta horiek aplikatzen jakitea psikolinguistika eta neurolinguistikaren arloan.