Gaia
Hizkuntzalaritza Historikoko eta Tipologiako Ikerketa Mintegia I: Teoriak eta Metodoak
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Mintegi honetan, alde batetik, hizkuntza-eskolen arteko desberdintasunak aztertuko ditugu, hizkuntza-aldaketa aztertzerakoan, eta, bestetik, sintaxi historikoaren azterketan egindako azken aurrerapenak. Azterketa-teknika hauek aplikatuko dira: alde batetik, izaera tradizionalekoak (arreta berezia eskainiko zaio hizkuntza-tipologia deskribatzailean laguntzeari), funtzionalistak (sintaxiaren arazo klasikoetarako deskribapenarekin eta konponbideekin) eta sortzaileak (sintaxiaren azterketan maila sinkronikoan egindako aurrerapenekin bat datozen konponbideak txertatzen ditu).Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Capacidad de comprender aspectos generales y específicos de la evolución de las lenguas (en periodos históricos y prehistóricos), del establecimiento de familias lingüísticas y de la reconstrucción de protolenguas. | 25.0 % |
Capacidad de identificar las propiedades de las distintos modelos recientes sobre el cambio lingüístico (tanto en fonología como en morfología, sintaxis o léxico). | 25.0 % |
Capacidad de comprender y aplicar la metodología de las propuestas teóricas fundamentales actualmente en vigor sobre la evolución de las lenguas y sus relaciones genéticas. | 25.0 % |
Capacidad de elaborar reseñas críticas de obras relacionadas con los temas tratados en el curso y dar respuesta a problemas específicos relacionados con el cambio lingüístico así como con la clasificación y reconstrucción de lenguas. | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 18 | 0 | 18 |
Gelako p. | 12 | 0 | 12 |
Ordenagailuko p. | 0 | 45 | 45 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Ariketak | 15.0 | 0 % |
Aurkezpenak eta Komunikazioak | 20.0 | 50 % |
Azalpenezko eskolak | 20.0 | 100 % |
Irakurketak | 20.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Bertaratzea eta Parte-hartzea | 20.0 % | 40.0 % |
Azalpenak | 60.0 % | 80.0 % |
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgelako eta ariketetako lanaErreseina eta ariketak ikasgelan
Ebaluazio-sistema hori irakaskuntza presentzialerako diseinatuta dago, eta egokitu egingo da osasun-larrialdiko egoera berri batean sartzen bagara eta irakaskuntza birtualera igaro behar badugu. Kasu horretan, Egela gela birtualean igoko dira programaren bertsio eguneratua eta ebaluazio-sistema berria.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasgelako eta ariketetako lanaErreseina eta ariketak ikasgelan
Ebaluazio-sistema hori irakaskuntza presentzialerako diseinatuta dago, eta egokitu egingo da osasun-larrialdiko egoera berri batean sartzen bagara eta irakaskuntza birtualera igaro behar badugu. Kasu horretan, Egela gela birtualean igoko dira programaren bertsio eguneratua eta ebaluazio-sistema berria.
Irakasgai-zerrenda
1. Gaia. Aldaketa sintaktikoaren teoriak. Aldaketa sintaktikoaren gainbegiratua, hainbat pentsamendu eskolaren ikuspegitik.2. Gaia. Hizkuntza ukipenak bultzatutako aldaketa sintaktikoa. Aurrerapen berriak aldaketa sintaktikoaren eta hizkuntza ukipenaren arteko erlazioari begira.
3. Gaia. Gramatikalizazioa eta antzeko gertakariak hizkuntza ukipen egoeretan: kalko semantikoa, ukipenak bultzatutako gramatikalizazioa, errepikapen gramatikalizazioa, materia mailegatzea eta edukia mailegatzea.
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Campbell, Lyle. 2021. Historical linguistics: an introduction. Cambridge: MIT Press.Harris, Alice C. & Lyle Campbell. 1995. Historical syntax in cross-linguistic perspective. Cambridge: Cambridge University Press.
Hock, Hans Heinrich. 2021. Principles of historical linguistics (3. edición). Berlin/Boston: De Gruyter.
Joseph, Brian & Richard D. Janda (eds.). 2003. Handbook of historical linguistics. Oxford: Blackwell.
Thomason, Sarah G. 2001. Language contact. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Boye, Kasper & Peter Harder. 2012. A usage-based theory of grammatical status and grammaticalization. Language 88(1). 1–44.Boye, Kasper. 2023. Grammaticalization as conventionalization of discursively secondary status: deconstructing the lexical-grammatical continuum. Transactions of the Philological Society 121(2). 270–292.
Bruyn, Adrienne. 2009. Grammaticalization in creoles: ordinary and not-so-ordinary cases. Studies in Language 33(2). 312–337.
Diewald, Gabriele. 2010. On some problem areas in grammaticalization studies. In Katerina Stathi, Elke Gehweiler & Ekkehard König (eds.), Grammaticalization: current views and issues, 17–50. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Gildea, Spike & Jóhanna Barðdal. 2023. From grammaticalization to Diachronic Construction Grammar: a natural evolution of the paradigm. Studies in Language 47(4). 743–788.
Heine, Bernd & Tania Kuteva. 2003. On contact induced grammaticalization. Studies in Language 27(3). 529–572.
Matras, Yaron & Jeanette Sakel. 2007. Investigating the mechanisms of pattern replication in language convergence. Studies in Language 31(4). 829–865.
Ziegeler, Debra & Sarah Lee. 2019. Lexical retention in contact grammaticalisation: already in Southeast Asian Englishes. Journal of Language Contact 12(3). 737–783.
Aldizkariak
DiachronicaJournal of Historical Linguistics
Historische Sprachforschung
Folia Linguistica (Historica)
Estekak
Rara & Universals Archive (Universität Konstanz): https://typo.uni-konstanz.de/rara/archive-overview/Grambank: https://grambank.clld.org/