Gaia
Erregulazio automatikoa
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua
Banatutako energia elektrikoa asko hazten eta garatzen ari da, eta horrek esan nahi du elkarren artean konektatutako sistema gehiago sortzen ari direla. Sistema horiek kontrol-sistema fidagarriak behar dituzte, eskura dauden baliabideak optimizatzeko eta hornidura bermatzeko. Zehazki, irakasgai hau sistema elektrikoei aplikatutako kontrol automatikoaren printzipioetan zentratzen da."Erregulazio automatikoa" irakasgaiak ez du inolako aurrebaldintzarik behar horretan sartzeko, baina diziplina horren aurretiazko ezagutzarik ez duten ikasleek zailtasun handiagoa dute horren jarraipena egiteko.
Irakasleak
Izena | Erakundea | Kategoria | Doktorea | Irakaskuntza-profila | Arloa | Helbide elektronikoa |
---|---|---|---|---|---|---|
ARTAZA FANO, FERNANDO | Euskal Herriko Unibertsitatea | Unibertsitateko Irakaslego Titularra | Doktorea | Elebakarra | Sistemen Ingeniaritza eta Automatika | fernando.artaza@ehu.eus |
GOMEZ GARAY, VICENTE | Euskal Herriko Unibertsitatea | Irakaslego Agregatua | Doktorea | Elebakarra | Sistemen Ingeniaritza eta Automatika | vicente.gomez@ehu.eus |
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Conocer los conceptos y las metodologías de análisis y diseño de sistemas de control y aplicarlos a sistemas eléctricos de potencia. | 25.0 % |
Identificar los requisitos funcionales y no funcionales de los sistemas eléctricos de potencia para poder abordar el diseño del controlador. | 25.0 % |
Ser capaz de realizar el control de un sistema eléctrico de complejidad media analizando los diferentes aspectos que intervienen en el comportamiento del sistema. | 25.0 % |
Ser capaz de transmitir su conocimiento a un equipo multidisciplinar, es decir, a no expertos en su materia y defender sus decisiones técnicas con argumentos claros y sencillos | 25.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 15 | 35 | 50 |
Gelako p. | 5 | 0 | 5 |
Laborategiko p. | 10 | 10 | 20 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Eskola magistralak | 15.0 | 100 % |
Gelako praktikak | 5.0 | 100 % |
Informatika-tresneriarekin lan egitea eta txostenak prestatzea | 10.0 | 0 % |
Ordenagailuko praktikak, irteerak, bisitak | 10.0 | 100 % |
Personal study | 35.0 | 0 % |
Ebaluazio-sistemak
Izena | Gutxieneko ponderazioa | Gehieneko ponderazioa |
---|---|---|
Autoebaluazio Sistemak | 10.0 % | 20.0 % |
Eskoletara joatea | 5.0 % | 10.0 % |
Idatzizko azterketa | 65.0 % | 75.0 % |
Praktikak egitea | 10.0 % | 30.0 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
1.- Barneko zein kanpoko irudikapena duten sistema elektrikoak (sareak) modelatzeko gai izango da.2.- Eredu berrelikatuak irudikatzeko gai izango da, bai barruan, bai kanpoan.
3.- Berrelikaduraren oinarriak eta ondorioak ulertzeko gai izango da, bai irteerarenak, bai egoerarenak.
4.- Sistema lineal inbarianteen (LTI) portaera aztertzeko gai izango da, bai erantzun iragankorrean, bai egonkorrean. Transferentzia-funtzioa, maiztasun-erantzuna edo egoera-aldagaien adierazpena erabiliz
5.- Kontrolagailu klasikoak (PI, PID) eta egoera-aldagaien berrelikaduran oinarritutako beste batzuk diseinatzeko eta sintonizatzeko gai izango da.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Irakasgaia gainditzeko, guztira 5 puntu edo gehiago lortu beharko dira (gehienez 10 puntu) aurreko taulan adierazitako tresnen bidez, eta derrigorrezkoa izango da amaierako azterketa idatzian gutxienez 10etik 5 lortzea.Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ikasleak hala nahi badu, asistentzia-ataletan lortutako kalifikazioa mantendu ahal izango da, autoebaluazioko galdetegiak eta laborategiko praktikak bete ahal izango dira.Azken proba idatziak, kasu honetan, azken notaren % 70eko balioa izango du.
Ikasleak ez badu aurretik adierazitako jarduerarik egin, azken idatzizko proba haztatu egingo da, egin gabeko jardueren arabera.
Irakasgai-zerrenda
1. gaia: Sarrera.
2. gaia: Sistema elektrikoak modelatzea.
3. gaia: Denboraren gaineko azterketa.
4. gaia: Sistema berrelikatuak.
5. gaia: Analisia maiztasuna menderatzean.
6. gaia: Kontrol-sistemen diseinua.
7. gaia: PID erregulatzaileak.
8. gaia: Maiztasuna menderatzeko konpentsazioa
Bibliografia
Oinarrizko bibliografia
[1] C. Dorf Richard, H. Bishop Robert. "Sistemas de control moderno" (10ª edición). Pearson Prentice Hall ISBN 978-84-205-4401-4. Año 2007[2] CHEE-MUN ONG. "Dynamic Simulation of Electrical Machinery". Prenctice Hall. Año 1998
[3] Katsuhito Ogata. Ingeniería de Control Moderna (4ª edición). Prentice Hall. ISBN 84-205-3678-4. Año 2002
[4] F.X. Blasco Ferragud, M.A. Martínez Iranzo, J.S.Senent Español, J. Sánchez Sáez. "Sistemas automáticos". Universidad Politécnica de Valencia. (200)
[5] Benjamín C. Kuo. "Sistemas de Control Automático" (7ª edición). Pearson Prentice Hall. Año 1998
[6] JL Guzmán, R. Costa, M. Berenguel y S. Dormido. "Control Automático con herramientas interactivas". Editorial Pearson. ISBN 978-8483227503. Año 2012.
Gehiago sakontzeko bibliografia
[1] K. Dutton, S. Thompson, B. Barraclough. "The Art of Control Engineering". Addison Wesley. . ISBN 0-201-17545-2. Año 1997.[2] Norman S. Nise. "Control Systems Engineering" (6ª edición). Wiley. Año 2011.
Estekak
[1] IFAC-International Federation of Automatic Control. http://www.ifac-control.org/[2] Comité Español de Automática. http://www.cea-ifac.es/
[3] American Automatic Control Council. http://www.a2c2.org/
[4] The International Society for Measurement and Control. http://www.isa.org/
[5] The American Society of Mechanical Engineers. http://www.asme.org/
[6] The Institute of Measurement and Control. http://www.instmc.org.uk/
[7] The IEEE Control Systems Society. http://www.ieeecss.org/
[8] Control Engineering Practice. A Journal of IFAC, the International Federation of Automatic Control. http://www.elsevier.com/