Gaia

XSLaren edukia

Hizkuntza eta hezkuntza

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Ingelesa

Irakasgaiaren azalpena eta testuingurua

Ikasgai hau hautazkoa da eta Ikasleek testuinguru eleaniztunetan hizkuntza hezkuntzaren gaia aztertertzea, hausnartzea eta modu kritikoan eztabaidatzea du helburu.

Azken hamarkadetan, hizkuntzak bakarka irakatsi dira; hizkuntza bat aldi berean eta irakasle bat hizkuntza bakoitzeko kasu askotan, hizkuntzen ikaskuntza eraginkorragoa sustatzen duelako ustean. Hala ere, azken urteotan, ikertzaileak iritzi horiek zalantzan jartzen hasi dira, eta ikuspuntu holistikoago batera jo dute, bai hezkuntzan bai ikerketan, hizlari eleaniztunak ez baitira elebakarrak bezalakoak.





Irakasleak

IzenaErakundeaKategoriaDoktoreaIrakaskuntza-profilaArloaHelbide elektronikoa
AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABETEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego Atxikia (Laguntzaile Doktorea)DoktoreaElebidunaHizkuntzaren eta Literaturaren Didaktikamirenelizabet.arocena@ehu.eus
SANTOS BERRONDO, ALAITZEuskal Herriko UnibertsitateaIrakaslego AgregatuaDoktoreaElebidunaHezkuntzako Ikerkuntza eta Diagnosi Metodoakalaitz.santos@ehu.eus

Gaitasunak

IzenaPisua
Describir, de manera oral y escrita, el proceso de enseñanza-aprendizaje de las lenguas en un contexto multilingüe25.0 %
Describir y debatir sobre las teorías y los modelos dominantes en el campo de la educación multilingüe.25.0 %
Evaluar críticamente publicaciones académicas relevantes20.0 %
Informar (oralmente y por escrito) sobre diferentes aspectos de la educación multilingüe incluyendo observaciones de actividades en el aula20.0 %
Valorar varias fuentes materiales10.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala20020
Mintegia304070
Gelako p.105060

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak20.0100 %
Gai bat idatziz garatzea40.00 %
Irakurketak40.00 %
Iturriak eta baliabideak erabiltzea20.050 %
Lanak aztertzea eta horiei buruz eztabaidatzea30.0100 %

Ebaluazio-sistemak

IzenaGutxieneko ponderazioaGehieneko ponderazioa
Azalpenak0.0 % 50.0 %
Garatu beharreko galderak0.0 % 50.0 %
Lan praktikoak0.0 % 30.0 %
Otras Evaluaciones0.0 % 50.0 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak



Testuinguru eleaniztunetan hizkuntzak irakasteko eta ikasteko prozesua ulertu.

Hezkuntza eleaniztunaren arloko ereduak eta teoriak ulertu eta bereiztu.

Emozioak hizkuntzaren irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuan duen garrantzia ulertu.

Argitalpen akademiko garrantzitsuak ezagutu eta kritikoki ebaluatu.

Hezkuntza eleaniztunaren alderdiak bereiztu, gelako jardueren behaketa barne.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

1. EBALUAZIOA:



1.1. ETENGABEKO EBALUAZIOA: nahitaezko asistentzia.

Txosten praktikoa (%40)

Zuzendutako jarduera (%40)

Parte-hartzea (%20)

.

1.2. AZKEN EBALUAZIOA: asistentzia %80tik beherakoa izatea. Azken proba (%100)



1.3.- ENTREGATZEKO EPEAK: Zuzendutako jarduera irakasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasearen ondoren 15 eguneko epea izanen dute praktiken txostena eta zuzendutako jarduera aurkezteko.



2. DEIALDIARI UKO EGITEA



Masterrean matrikulatutako pertsona bakoitzak azken irakaskuntza-saioa baino 4 aste lehenago uko egin diezaioke deialdiari.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

1. EBALUAZIOA:



1.1. ETENGABEKO EBALUAZIOA: nahitaezko asistentzia.

Txosten praktikoa (%40)

Zuzendutako jarduera (%40)

Parte-hartzea (%20)

.

1.2. AZKEN EBALUAZIOA: asistentzia %80tik beherakoa izatea. Azken proba (%100)



1.3.- ENTREGATZEKO EPEAK: Zuzendutako jarduera irakasgaiaren azken saioan aurkeztuko da. Ondoren, ikasleek azken klasearen ondoren 15 eguneko epea izanen dute praktiken txostena eta zuzendutako jarduera aurkezteko.



2. DEIALDIARI UKO EGITEA



Masterrean matrikulatutako pertsona bakoitzak azken irakaskuntza-saioa baino 4 aste lehenago uko egin diezaioke deialdiari.

Irakasgai-zerrenda



Hizkuntza-hezkuntza ingurune eleaniztunetan.

Emozioen eginkizuna hizkuntzaren irakaskuntzan eta ikaskuntzan.

Hizkuntzak testuinguru eleaniztunetan ikastea.

Hizkuntzaren erabilera ikasgela eleaniztunetan.

Hizkuntza alternantziako hainbat funtzio ikasgela eleaniztunetan.

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

O. Garcia, Bilingual Education for the 21st century (2009)

Oinarrizko bibliografia

Arocena, E., Cenoz, J. & Gorter, D. (2015). Teachers’ beliefs in multilingual education in the Basque Country and in Friesland. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 3(2), 169-193. doi: 10.1075/jicb.3.2.01aro



Cenoz, J. (2009). Towards multilingual education: Basque educational research from an international perspective. Bristol: Multilingual Matters.



Cenoz, J., & Gorter, D. (2011). Focus on multilingualism: A study of trilingual writing. The Modern Language Journal, 95, 356-369. doi:10.1111/j.1540-4781.2011.01206.x



Cenoz, J., & Gorter, D. (2014). Focus on multilingualism as an approach in educational contexts. In A. Creese & A. Blackledge (Eds.), Heteroglossia as practice and pedagogy (pp. 239-254). Berlin: Springer.



Cenoz, J., & Santos, A. (2020). Implementing pedagogical translanguaging in trilingual schools. System, 102273.



Cummins, J. (2014). Rethinking pedagogical assumptions in Canadian French immersion programs. Journal of Immersion and Content-Based Language Education, 2(1), 3-22. doi: 10.1075/jicb.2.1.01cum



Elorza, I., & Muñoa, I. (2008). Promoting the minority language through integrated plurilingual language planning: The case of the Ikastolas. Language, Culture and Curriculum, 21(1), 85-101. doi: 10.2167/lcc345.0



Gorter, D., & Arocena, E. (2020). Teachers’ beliefs about multilingualism in a course on translanguaging, System, Volume 92, 102272, ISSN 0346-251X, https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102272.



Lin, A. (2015). Conceptualising the potential role of L1 in CLIL. Language, Culture and Curriculum, 28(1), 74-89. doi: 10.1080/07908318.2014.1000926



Santos, A., Cenoz, J., & Gorter, D. (2017). Communicative anxiety in English as a third language. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 20(7), 823-836.



Santos, A., Gorter, D., & Cenoz, J. (2017). Communicative anxiety in the second and third language. International Journal of Multilingualism, 14(1), 23-37.



Santos, A., Cenoz, J., & Gorter, D. (2018). Attitudes and anxieties of business and education students towards English: Some data from the Basque Country. Language, Culture and Curriculum, 31(1), 94-110.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Special issue (2018) of Studies in Second Language Learning and Teaching. 8



(1). Title: Emotions in



SLA https://pressto.amu.edu.pl/index.php/ssllt/issue/view/847



• Raising multilingual children (2017) Bristol: Multilingual Matters. ISBN 9781783097562



(with co-authors J. Festman and G. Poarch).



• New Insights into Language Anxiety Theory, Research and Educational Implications (2017)



Bristol: Multilingual Matters. ISBN 9781783097708 (with co-editors C. Gkonou & M.



Daubney).



• Emotions in multiple languages. (2013) Basingstoke (UK): Palgrave Macmillan (2nd revised



edition in paperback). ISBN: 978-1-137-35476-1

Aldizkariak

Language and Education (Springer)



International Review of Education (Springer)



International Journal of Bilingual Education and Bilingualism

Estekak

http://www.languageseducation.com/

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak