Gaia
Biologia zelularra eta garapenaren biologia
Gaiari buruzko datu orokorrak
- Modalitatea
- Ikasgelakoa
- Hizkuntza
- Gaztelania
Gaitasunak
Izena | Pisua |
---|---|
Capacidad para comprender y, a nivel básico, evaluar críticamente un artículo de investigación en las áreas objeto del Máster. | 33.0 % |
Capacidad para integrarse en una empresa biomédica biotecnológica como titulado superior. | 33.0 % |
Capacidad para iniciar una tesis doctoral. | 33.0 % |
Irakaskuntza motak
Mota | Ikasgelako orduak | Ikasgelaz kanpoko orduak | Orduak guztira |
---|---|---|---|
Magistrala | 50 | 75 | 125 |
Irakaskuntza motak
Izena | Orduak | Ikasgelako orduen ehunekoa |
---|---|---|
Azalpenezko eskolak | 60.0 | 32 % |
Eztabaida taldean | 20.0 | 4 % |
Testuen analisia | 45.0 | 4 % |
Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak
Ikasleak espiritu zientifiko kritikoa, diseinu esperimentalerako gaitasuna eta komunikazio zientifikoa lortuko ditu Zelulen eta Garapenaren Biologiaren arloan.Zelulen eta Garapenaren Biologian oinarrizkoak edo aplikatuak diren arazoei aurre egiteko teknika egokietan trebetasun praktikoak eskuratuko ditu ikasleak.
Zelulen eta Garapenaren Biologian ikerketa-proiektu berritzaile bat egiteko beharrezko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak eskuratuko ditu ikasleak.
Ikasleak biokimikako eta biologia molekularreko ezagutza eta teknika aurreratuak aplikatzen jakingo du, zelula- eta garapen-prozesuak aztertzeko eta ulertzeko.
Ikasleak bere burua ikasteko trebetasunak eskuratuko ditu, Biologia Zelularreko eta Garapeneko aurrerapen metodologiko eta kontzeptualak etengabe eguneratu ahal izateko.
Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Bertaratzea nahitaezkoa da. Justifikatutako faltak saioaren arduradunak adierazitako jarduerarekin berreskuratu ahal izango dira.Ikasleak eskoletan parte hartzea baloratuko da, egindako galdera eta iruzkinak baloratuko dirak.
Saioen % 100ean parte-hartze eta asistentzia handia izateak irakasgaia gainditzeko aukera ematen du.
Justifikatu gabeko % 80tik beherako bertaratzeak irakasgaia ez gainditzea dakar.
Justifikatutako ausentsiak (%30 baino gehiago) egoerara egokitutako ikasgaiaren azterketa/proba egitea dakar.
Ikastaroaren ebaluazio-probak taldearen ezaugarrietara egokituko dira, eta ikasturtearen hasieran adieraziko dira.
Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea
Ezohiko deialdiak ikasgaiaren azterketa/proba bat egitea ekarriko du, ausaz aukeratutako bi irakasgairen artean aukeratu beharreko irakasgaiaren gai bat garatuz.Irakasgai-zerrenda
Tema 1 FUNDAMENTOS DE LA ORGANIZACIÓN DE LA CÉLULA EUCARIOTATema 2 BASES CELULARES DE LA TRANSCRIPCIÓN
Tema 3 BASES CELULARES DEL PROCESAMIENTO NUCLEAR DE pre-mRNAs
Tema 4 BASES CELULARES DE LA SINTESIS Y PROCESAMIENTO DE rRNAs: EL NUCLEOLO
Tema 5 BASES CELULARES DE LA ORGANIZACIÓN DE LA VIA UBIQUITINA-PROTEASOMA EN EL NÚCLEO
Tema 6 CÉLULAS NORMALES VS CÉLULAS TUMORALES
Tema 7 BIOLOGÍA CELULAR DE LA BARRERA HEMATOENCEFÁLICA (BHE)
Tema 8 BIOLOGÍA CELULAR DE LA BARRERA SANGRE-LIQUIDO CEFALORRAQUÍDEO (LCR)
Tema 9 TRANSPLANTES INTRACEREBRALES DE CÉLULAS Y TEJIDOS: APLICACIÓN AL ESTUDIO DE LA ANGIOGENESIS Y LA BARRERA HEMATOENCEFÁLICA (BHE).
Tema 10 EL ENVEJECIMIENTO "IN VITRO"
Tema 11 EL ENVEJECIMIENTO "IN VIVO"
Tema 12 BIOMARCADORES DEL ENVEJECIMIENTO
Tema 13 INTRODUCCIÓN AL DESARROLLO EMBRIONARIO. MODELOS DE DESARROLLO EMBRIONARIO. FASES TEMPRANAS DEL DESARROLLO EMBRIONARIO
Tema 14 ESPECIFICACION DE LOS EJES EMBRIONARIOS PRIMARIOS
Tema 15 REGULACION DE LA EXPRESIÓN GENICA DURANTE EL DESARROLLO
Tema 16 DIFERENCIACIÓN Y MADURACIÓN DEL LINAJE NEURONAL.
Tema 17 NEURODEGENERACIÓN A NIVEL CELULAR
Tema 18 MODELOS EMBRIONARIOS EN EL ESTUDIO DE LA MIGRACIÓN CELULAR
Tema 19 TRANSICIÓN EPITELIO-MESÉNQUIMA DURANTE EL DESARROLLO
Tema 20 POLARIZACIÓN Y ADHESIÓN EN LA MIGRACIÓN CELULAR DURANTE LA MORFOGÉNESIS EMBRIONARIA
Tema 21 DESARROLLO EMBRIONARIO DE LAS CÉLULAS SANGUÍNEAS Y DEL SISTEMA INMUNITARIO
Tema 22 DESARROLLO EMBRIONARIO DE LOS VASOS SANGUÍNEOS
Tema 23 REGULACION Y PAPEL DE LA MUERTE CELULAR DURANTE EL DESARROLLO EMBRIONARIO I
Tema 24 REGULACION Y PAPEL DE LA MUERTE CELULAR DURANTE EL DESARROLLO EMBRIONARIO II
Bibliografia
Nahitaez erabili beharreko materiala
For each individual subject included in the program the student will be provided by the instructors with additional teaching aids (i.e Power Point presentations and other specialized references as reviews or research articles).Oinarrizko bibliografia
1.- Cell biology. Thomas D. Pollard y william C. Earnshaw. Saunders2.- Cell and Molecular Biology. Concepts and Experiments. Gerald Karp 3RD Ed. John Wiley and Sons,INC 3.- Physiological Basis of Aging and Geriatrics. Editado por P.S.Timiras CRC Press 2003
4.- Biogerontología. Editado por D.Crespo. Universidad de Cantabria 2006.
5.- Neuroscience. 2nd ed. Purves, Dale; Augustine, George.J.; Fitzpatrick, David; Katz, Lawrence.C.; LaMantia, Anthony-Samuel.;McNamara, James.O.; Williams, S. Mark, editors.Sunderland (MA): Sinauer Associates, Inc. c2001.(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=neurosci)
6.-Basic Neurochemistry, Molecular, Cellular, and Medical Aspects 6th ed.
Siegal, George J.; Agranoff, Bernard W.; Albers, R. Wayne; Fisher, Stephen K.; Uhler, Michael D., editors.Philadelphia: Lippincott, Williams & Wilkins; c1999. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=bnchm)
7.- Developmental Biology. Eighth Edition. By Scott F. Gilbert Sinauer Aaasociated Eds
8.- Principles of development Lewis Wolpert, Rosa Beddington, Thomas Jessell, Peter Lawrence, Elliot Meyerowitz and Jim Smith. 2nd Ed. Oxford university press
Gehiago sakontzeko bibliografia
1.- Cell biology. Thomas D. Pollard y william C. Earnshaw. Saunders2.- Cell and Molecular Biology. Concepts and Experiments. Gerald Karp 3RD Ed. John Wiley and Sons,INC
3.- Physiological Basis of Aging and Geriatrics. Editado por P.S.Timiras CRC Press 2003
4.- Biogerontología. Editado por D.Crespo. Universidad de Cantabria 2006.
5.- Neuroscience. 2nd ed. Purves, Dale; Augustine, George.J.; Fitzpatrick, David; Katz, Lawrence.C.; LaMantia, Anthony-Samuel.;McNamara, James.O.; Williams, S. Mark, editors.Sunderland (MA): Sinauer Associates, Inc. c2001.(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=neurosci)
6.-Basic Neurochemistry, Molecular, Cellular, and Medical Aspects 6th ed.
Siegal, George J.; Agranoff, Bernard W.; Albers, R. Wayne; Fisher, Stephen K.; Uhler, Michael D., editors.Philadelphia: Lippincott, Williams & Wilkins; c1999. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=bnchm)
7.- Developmental Biology. Eighth Edition. By Scott F. Gilbert Sinauer Aaasociated Eds
8.- Principles of development Lewis Wolpert, Rosa Beddington, Thomas Jessell, Peter Lawrence, Elliot Meyerowitz and Jim Smith. 2nd Ed. Oxford university press
Estekak
Human Ageing Genomic Resources.http://genomics.senescence.info/ National institute of Aging.American Society on Aging. http://www.asaging.org/index.cfm