Gaia

XSLaren edukia

Biologia zelularra eta garapenaren biologia

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Ikasgelakoa
Hizkuntza
Gaztelania

Gaitasunak

IzenaPisua
Capacidad para comprender y, a nivel básico, evaluar críticamente un artículo de investigación en las áreas objeto del Máster.33.0 %
Capacidad para integrarse en una empresa biomédica biotecnológica como titulado superior.33.0 %
Capacidad para iniciar una tesis doctoral.33.0 %

Irakaskuntza motak

MotaIkasgelako orduakIkasgelaz kanpoko orduakOrduak guztira
Magistrala5075125

Irakaskuntza motak

IzenaOrduakIkasgelako orduen ehunekoa
Azalpenezko eskolak60.032 %
Eztabaida taldean20.04 %
Testuen analisia45.04 %

Irakasgaia ikastean lortuko diren emaitzak

Ikasleak espiritu zientifiko kritikoa, diseinu esperimentalerako gaitasuna eta komunikazio zientifikoa lortuko ditu Zelulen eta Garapenaren Biologiaren arloan.

Zelulen eta Garapenaren Biologian oinarrizkoak edo aplikatuak diren arazoei aurre egiteko teknika egokietan trebetasun praktikoak eskuratuko ditu ikasleak.

Zelulen eta Garapenaren Biologian ikerketa-proiektu berritzaile bat egiteko beharrezko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak eskuratuko ditu ikasleak.

Ikasleak biokimikako eta biologia molekularreko ezagutza eta teknika aurreratuak aplikatzen jakingo du, zelula- eta garapen-prozesuak aztertzeko eta ulertzeko.

Ikasleak bere burua ikasteko trebetasunak eskuratuko ditu, Biologia Zelularreko eta Garapeneko aurrerapen metodologiko eta kontzeptualak etengabe eguneratu ahal izateko.

Ohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Bertaratzea nahitaezkoa da. Justifikatutako faltak saioaren arduradunak adierazitako jarduerarekin berreskuratu ahal izango dira.



Ikasleak eskoletan parte hartzea baloratuko da, egindako galdera eta iruzkinak baloratuko dirak.

Saioen % 100ean parte-hartze eta asistentzia handia izateak irakasgaia gainditzeko aukera ematen du.



Justifikatu gabeko % 80tik beherako bertaratzeak irakasgaia ez gainditzea dakar.

Justifikatutako ausentsiak (%30 baino gehiago) egoerara egokitutako ikasgaiaren azterketa/proba egitea dakar.



Ikastaroaren ebaluazio-probak taldearen ezaugarrietara egokituko dira, eta ikasturtearen hasieran adieraziko dira.

Ezohiko deialdia: orientazioak eta uko egitea

Ezohiko deialdiak ikasgaiaren azterketa/proba bat egitea ekarriko du, ausaz aukeratutako bi irakasgairen artean aukeratu beharreko irakasgaiaren gai bat garatuz.

Irakasgai-zerrenda

Tema 1 FUNDAMENTOS DE LA ORGANIZACIÓN DE LA CÉLULA EUCARIOTA

Tema 2 BASES CELULARES DE LA TRANSCRIPCIÓN

Tema 3 BASES CELULARES DEL PROCESAMIENTO NUCLEAR DE pre-mRNAs

Tema 4 BASES CELULARES DE LA SINTESIS Y PROCESAMIENTO DE rRNAs: EL NUCLEOLO

Tema 5 BASES CELULARES DE LA ORGANIZACIÓN DE LA VIA UBIQUITINA-PROTEASOMA EN EL NÚCLEO

Tema 6 CÉLULAS NORMALES VS CÉLULAS TUMORALES

Tema 7 BIOLOGÍA CELULAR DE LA BARRERA HEMATOENCEFÁLICA (BHE)

Tema 8 BIOLOGÍA CELULAR DE LA BARRERA SANGRE-LIQUIDO CEFALORRAQUÍDEO (LCR)

Tema 9 TRANSPLANTES INTRACEREBRALES DE CÉLULAS Y TEJIDOS: APLICACIÓN AL ESTUDIO DE LA ANGIOGENESIS Y LA BARRERA HEMATOENCEFÁLICA (BHE).

Tema 10 EL ENVEJECIMIENTO "IN VITRO"

Tema 11 EL ENVEJECIMIENTO "IN VIVO"

Tema 12 BIOMARCADORES DEL ENVEJECIMIENTO

Tema 13 INTRODUCCIÓN AL DESARROLLO EMBRIONARIO. MODELOS DE DESARROLLO EMBRIONARIO. FASES TEMPRANAS DEL DESARROLLO EMBRIONARIO

Tema 14 ESPECIFICACION DE LOS EJES EMBRIONARIOS PRIMARIOS

Tema 15 REGULACION DE LA EXPRESIÓN GENICA DURANTE EL DESARROLLO

Tema 16 DIFERENCIACIÓN Y MADURACIÓN DEL LINAJE NEURONAL.

Tema 17 NEURODEGENERACIÓN A NIVEL CELULAR

Tema 18 MODELOS EMBRIONARIOS EN EL ESTUDIO DE LA MIGRACIÓN CELULAR

Tema 19 TRANSICIÓN EPITELIO-MESÉNQUIMA DURANTE EL DESARROLLO

Tema 20 POLARIZACIÓN Y ADHESIÓN EN LA MIGRACIÓN CELULAR DURANTE LA MORFOGÉNESIS EMBRIONARIA

Tema 21 DESARROLLO EMBRIONARIO DE LAS CÉLULAS SANGUÍNEAS Y DEL SISTEMA INMUNITARIO

Tema 22 DESARROLLO EMBRIONARIO DE LOS VASOS SANGUÍNEOS

Tema 23 REGULACION Y PAPEL DE LA MUERTE CELULAR DURANTE EL DESARROLLO EMBRIONARIO I

Tema 24 REGULACION Y PAPEL DE LA MUERTE CELULAR DURANTE EL DESARROLLO EMBRIONARIO II

Bibliografia

Nahitaez erabili beharreko materiala

For each individual subject included in the program the student will be provided by the instructors with additional teaching aids (i.e Power Point presentations and other specialized references as reviews or research articles).

Oinarrizko bibliografia

1.- Cell biology. Thomas D. Pollard y william C. Earnshaw. Saunders

2.- Cell and Molecular Biology. Concepts and Experiments. Gerald Karp 3RD Ed. John Wiley and Sons,INC 3.- Physiological Basis of Aging and Geriatrics. Editado por P.S.Timiras CRC Press 2003

4.- Biogerontología. Editado por D.Crespo. Universidad de Cantabria 2006.

5.- Neuroscience. 2nd ed. Purves, Dale; Augustine, George.J.; Fitzpatrick, David; Katz, Lawrence.C.; LaMantia, Anthony-Samuel.;McNamara, James.O.; Williams, S. Mark, editors.Sunderland (MA): Sinauer Associates, Inc. c2001.(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=neurosci)

6.-Basic Neurochemistry, Molecular, Cellular, and Medical Aspects 6th ed.

Siegal, George J.; Agranoff, Bernard W.; Albers, R. Wayne; Fisher, Stephen K.; Uhler, Michael D., editors.Philadelphia: Lippincott, Williams & Wilkins; c1999. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=bnchm)

7.- Developmental Biology. Eighth Edition. By Scott F. Gilbert Sinauer Aaasociated Eds

8.- Principles of development Lewis Wolpert, Rosa Beddington, Thomas Jessell, Peter Lawrence, Elliot Meyerowitz and Jim Smith. 2nd Ed. Oxford university press

Gehiago sakontzeko bibliografia

1.- Cell biology. Thomas D. Pollard y william C. Earnshaw. Saunders



2.- Cell and Molecular Biology. Concepts and Experiments. Gerald Karp 3RD Ed. John Wiley and Sons,INC



3.- Physiological Basis of Aging and Geriatrics. Editado por P.S.Timiras CRC Press 2003



4.- Biogerontología. Editado por D.Crespo. Universidad de Cantabria 2006.



5.- Neuroscience. 2nd ed. Purves, Dale; Augustine, George.J.; Fitzpatrick, David; Katz, Lawrence.C.; LaMantia, Anthony-Samuel.;McNamara, James.O.; Williams, S. Mark, editors.Sunderland (MA): Sinauer Associates, Inc. c2001.(http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=neurosci)



6.-Basic Neurochemistry, Molecular, Cellular, and Medical Aspects 6th ed.



Siegal, George J.; Agranoff, Bernard W.; Albers, R. Wayne; Fisher, Stephen K.; Uhler, Michael D., editors.Philadelphia: Lippincott, Williams & Wilkins; c1999. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/bv.fcgi?rid=bnchm)



7.- Developmental Biology. Eighth Edition. By Scott F. Gilbert Sinauer Aaasociated Eds



8.- Principles of development Lewis Wolpert, Rosa Beddington, Thomas Jessell, Peter Lawrence, Elliot Meyerowitz and Jim Smith. 2nd Ed. Oxford university press



Estekak

Human Ageing Genomic Resources.http://genomics.senescence.info/ National institute of Aging.



American Society on Aging. http://www.asaging.org/index.cfm



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Iradokizunak eta eskaerak