XSLaren edukia
Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 10
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 20 | 30 |
Gelako p. | 80 | 120 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
A) Hizkuntzen eta literaturaren eskolako curriculuma ezagutzea, aztertzea eta balioestea, eta ahozko eta idatzizko hizkuntzaren irakaskuntzarako proposamen metodologikoak aztertzea eta ebaluatzea
B) Lehen Hezkuntzako curriculumean aurreikusitako erabilera arloei dagozkien ahozko eta idatzizko berbaldiak ulertzen eta sortzen irakasteko estrategiak menderatzea
C) Ahozko edo idatzizko hizkuntzaren garapena sustatzeko sekuentzia didaktikoak diseinatzea, Lehen Hezkuntzako ikasgeletan aplikatzeko eta ikasleen hizkuntza-gaitasunen garapena bermatuko dituzten sekuentzia berriak diseinatu ahal izateko
D) Ikasleari oinarrizko ezagutzak ematea bere literatur prestakuntza eta etorkizunean izango dituen ikasleena osatzeko, eta Haur eta Gazte Literaturaren genero eta kontzeptuei buruzko hausnarketa kritikoak egiteko
E) Ikaslea literatur lanen irakurketa lantzeko eta bultzatzeko gai izatea, egile klasiko eta garaikideen lanak ezagutzea, eta bere sentikortasuna garatzea Haur eta Gazte Literaturaren prestakuntza-, sormen- eta estetika-balioez jabetzeko
F) Ikasleari gaitasuna ematea, didaktikako irizpideen arabera eta ahozko zein idatzizko literatur materialetatik abiatuta, irakaskuntza/ikaskuntako metodo, baliabide eta teknikak praktikan jartzeko, eta literatur irakurketak aukeratzeko irizpide egokien arabera
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1.GAIA
-Hizkuntzen eta literaturaren curriculumaren diseinua.
-Curriculumaren kontzeptua
-Hizkuntzaren curriculuma gaur egungo ikuspegi didaktikotik:
-Ezaugarriak
-Osatzen duten elementuak (helburuak, edukiak, metodologia, ebaluazioa)
2. GAIA.
-Ahozko hizkuntzaren didaktika.
-Ahozkotasuna eta ulermena:
-Hitz egitea
-Mintzamenaren ulermena
- itz egitea eta entzutea gelaren egunerokoan
-Mintzamena irakastea:
-Irakasleen jarduerak ikasleen mintzamena garatzeko
-Orientabideak LHko gelarako
3. GAIA.
-Idatzizko hizkuntzaren didaktika
-Ahozko hizkuntza vs. hizkuntza idatzia
-Zer da irakurtzea?
-Zer da idaztea?
-Hizkuntza idatziaren psikogenesia
-Irakurtzen-idazten irakasteko metodoak
-Erabaki didaktikoak.
-Proposamen didaktikoak: erabilera praktikoa eta erabilera zientifikoa.
4. GAIA.
-Hausnarketa metalinguistikorako didaktika LHn.
-Tartehizkuntza eta errorea.
-Hizkuntzaren funtzioak umeen lengoian.
-Testua eta diskurtsoa
-Erroreak
5. GAIA.
-LHn ahozko eta idatzizko hizkuntza garatzeko sekuentzia didaktikoak programatzea.
-Programak eta proposamen didaktikoak
-Atazak eta zereginak ahozko gaitasun komunikatiboa lantzeko
-Atazak eta zereginak idatzizko gaitasun komunikatiboa lantzeko
6. GAIA.
-Haur- eta gazte-literaturaren kontzeptua: teoriak, eztabaidak eta ikerketako ikuspegiak.
7. GAIA.
-HGLren ezaugarriak eta generoak.
8. GAIA.
-HGLren historiara hurbiltzea.
9. GAIA.
-HGL eta eskola; irakurtzeko ohitura eta literatura-gaitasuna.
10 GAIA.
-HGLa eta horren aplikazioa ikasgelan.
MetodologiaToggle Navigation
- Era indibidualean edota taldeka egindako lana
- Ikaskuntza gidatua edota autonomoa
- Ikaskuntza kooperatiboa
- Jarduera teoriko-praktikoak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiak bi atal ditu (Hizkuntzaren Didaktika eta Literaturaren Didaktika) eta biak ala biak gainditu behar dira ikasgaia gainditzeko.
Ikasleak ohiko deialdian bi ataletako bat gaindituz gero, hizkuntzaren edo literaturaren nota gordeko da ikasturte akademiko beraren ezohiko deialdirako.
Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da hizkuntza koherentziaz, zuzentasunez eta egokitasunez erabiltzea, ahoz eta idatziz.
Irizpide orokorrak "Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian" jasotzen dira.
https://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia#IkasleenEbaluaziorak2
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Eusko Jaurlaritzaren Legebiltzarra. (2015). 236/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena. Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria, 141. https://www.euskadi.eus/y22-bopv/eu/bopv2/datos/2016/01/1600141e.shtml
Eusko Jaurlaritza (Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila). (2016). Oinarrizko Hezkuntza Curriculuma (236/2015eko Dekretuaren II. eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea. Eusko Jaurlaritza. https://irale.hezkuntza.net/documents/55483/1253878/Heziberri+2020+Oinarrizko+Hezkuntza++curriculum+osoa.pdf/064da273-0e61-c16a-9197-5bab01bab72a
- Lehen Hezkuntzako hizkuntzarako testu-liburuak.
- Ordenagailua
- Ikusentzunekoak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Abascal, D., Beneito, J.M. y Valero, F. (1997). Hablar y escuchar. Octaedro
Camps, A y Zayas, F. (coords.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Graó
Camps, A (coord) (2003). Secuencias didácticas para aprender a escribir. Graó.
Cassany, D. (1994). Enseñar lengua. Graó.
Colomer, T. (2009). Introducción a la literatura infantil y juvenil. Síntesis.
Colomer, T.; Manresa, Mireia; Ramada Prieto, Lucas y Reyes López, Lara (eds.) (2018). Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Síntesis.
Culler, J. (2009). Breve introducción a la teoría de la literatura. Crítica.
Durán, T. (2009). Álbumes y otras lecturas. Análisis de los libros infantiles. Octaedro.
Etxaniz Erle, X. eta López Gaseni, J.M. (2011). XXI. mende hasierako haur eta gazte literatura. Arabako Foru Aldundia
Etxaniz Erle, X. eta López Gaseni, J.M. I (2011). Egungo haur eta gazte literaturaren historia. UPV-EHU Argitalpen zerbitzua.
Fons Esteve, M. (2004). Leer y escribir para vivir. Graó.
Igerabide, J. K. (1993). Bularretik mintzora. Erein.
Jiménez-Pérez, E. y S. Fabregat Barrios, S. (coords.) (2019). La literatura infantil y juvenil: investigaciones. Octaedro.
Lluch, G. y F. Zayas (2015). Leer en el centro escolar. El plan de lectura. Octaedro.
Retolaza, Iratxe (2017). Egungo euskal komikiaren historia. UPV-EHU Argitalpen Zerbitzua.
Rodari, G. (2013). Gramática de la fantasía. Planeta.
Ruiz Bikandi, U. (2000). Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Síntesis.
Palou, J. y Bosch, C. (coords.) (2005). La lengua oral en la escuela. Graó.
Sainz, M. (1996). Irakurketa eta idazketa LHko bigarren eta hirugarren zikloetan, in HIK HASI, 10. zb.
Solé, I. Estrategias de lectura. Graó.
Wells, G. (1988). Aprender a leer y escribir. Laia.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Alcoba, S. (coord) (1999). La oralización. Ariel.
Bronckart, J. P. (1996). Activité Langagière, textes et discours. Delachaux et Niestlé.
Cassany, D. (1995). La cocina de la escritura. Anagrama.
Colomer, T. y Camps, A. (1996). Enseñar a leer, enseñar a comprender. Ediciones 62.
González Fernández, A. (2004). Estrategias de comprensión lectora. Síntesis.
Mendoza, A. (coord.) (2003). Didáctica de la lengua y la literatura. Pearson Educación.
Pérez Rodríguez, M. A. (2004). Los nuevos lenguajes de la comunicación. Enseñar y aprender con los medios. Paidós.
Sanz Moreno, A. (2003). Cómo diseñar actividades de comprensión lectora. Departamento de Educación. Gobierno de Navarra.
Schneuwly, B. (1992). La concepción vygotskiana del lenguaje escrito, en Comunicación, Lenguaje y Educación, 16, pp. 49-59.
Teberosky, A. (1992). Aprendiendo a escribir. Horsori.
Tolchinsky, L. (1993). Aprendizaje del lenguaje escrito. Anthropos.
Aldizkariak
TEXTOS de Didáctica de la lengua y la literatura.
ARTICLES de Didáctica de la lengua y la literatura
Lenguaje y textos
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ABASOLO ISASA, JUAN SEBASTIAN
- ETXEBARRIA LEJARRETA, AINTZANE
- MINTEGI LAKARRA, LAURA MARIA
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:30-11:00 11:30-14:00 | ||||
5-5 | 08:30-11:00 11:30-14:00 | ||||
16-16 | 08:30-11:00 11:30-14:00 | ||||
19-19 | 08:30-11:00 11:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-4 | 08:30-11:00 | 12:00-14:30 | |||
6-10 | 08:30-11:00 | 12:00-14:30 | |||
17-18 | 10:30-12:00 | 10:30-12:00 | |||
20-30 | 10:30-12:00 | 10:30-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-4 | 08:30-11:00 | 08:30-11:00 | |||
6-10 | 08:30-11:00 | 08:30-11:00 | |||
17-18 | 08:30-10:00 | 08:30-10:00 | |||
20-30 | 08:30-10:00 | 08:30-10:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S07G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S07G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 2S09G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 08:30-11:00 11:30-14:00 | ||||
5-5 | 08:30-11:00 11:30-14:00 | ||||
16-16 | 08:30-11:00 11:30-14:00 | ||||
19-19 | 08:30-11:00 11:30-14:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-4 | 08:30-10:30 | 11:00-12:30 13:00-14:30 | |||
6-10 | 08:30-10:30 | 11:00-12:30 13:00-14:30 | |||
17-18 | 10:30-12:00 | 09:00-10:30 | |||
20-30 | 10:30-12:00 | 09:00-10:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)
- 1S05G - BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA (HORIZONTAL)