Gaia

XSLaren edukia

Eremu Ez-formala Definitzen

Gaiari buruzko datu orokorrak

Modalitatea
Bietakoa
Hizkuntza
Euskara
Ingelesa

Irakasleak

IzenaErakundea
ALTUNA RAMIREZ, JAIMEEuskal Herriko Unibertsitatea
HERNANDEZ GARCIA, JONE MIRENEuskal Herriko Unibertsitatea

Gaitasunak

1.- Eremu ez formalak duen izaera soziokulturala ezagutzea eta ulertzea.2.- Eremu ez formalak hizkuntza gutxituen berreskuratze prozesuetan duen pisua eta garrantzia ezagutzea eta bertan parte hartzen duten elementu zein eragile aztertzea.3.- Euskararen eremuan esparru ez-formalak dituen ezaugarriak ezagutzea eta horretan eragiteko gako batzuk bereganatzea

Ikasgai-zerrenda eta bibliografia

  • Eremu ez -formalaren definizioa, ezaugarri nagusiak (hizkuntzaren ikuspegitik), indarguneak eta ahuleziak
  • Bibliografia:Altuna, Jaime eta Hernández, Jone (2018) ¿% 2,7a. Euskara, generoaz mintzo?¿ in BAT soziolinguistika aldizkaria, 106:115-144
  • Eremu ez-formalen garrantzia hizkuntza gutxituen biziberritzean
  • Bibliografia:Fishman, Joshua. A. (1991) Reversing language shift: Theoretical and empirical foundations of assistance to threatened languages. Multilingual matters
  • Eremu ez-formaleko hizkuntza erregistroak: estandarra eta bestelako aldaerak, ahoskera (bakoitzaren funtzioa). Hizkuntzen sendotasuna /ahultasuna erabakitzen duten faktoreak
  • Bibliografia:Hernandez, Jone M. (2005) Jolasgaraia. Gaztetxoak, hizkuntzak eta identitateen adierazpenak. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia
  • Euskararen bilakaera: inkesta soziolinguistikoetako datuak, euskaldun berrien ugaltzea. Kale-erabileraren datuak
  • Bibliografia:Kasares, Paula (2014) Euskaldun hazi Nafarroan. Euskararen belaunez belauneko jarraipena eta hizkuntza sozializazioa familia euskaldunetan. Euskaltzaindia
  • Eremu ez-formalak euskararen gaineko plangintzetan
  • Bibliografia:Garcia, Oihana (2016) ¿Hizkuntza-transmisioaren kate-begi isilak¿ in Elhuyar.eus. On-line kontsulta <http://komunitatea.elhuyar.eus/eraldaketa-elhuyar-da/2016/02/22/hizkuntza-transmisioaren-kate-begi-isilak>

XSLaren edukia

Iradokizunak eta eskaerak