XSLaren edukia

Erakundeen eta Enpresaren Soziologia25024

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Soziologiako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25024

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Mintegia710.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasturte honetako espezializazio-maila handiagoa kontuan hartuta, irakasgaiak erakunde-eremuan gertatzen diren prozesuez eta beharrizanez arduratzen da, eta gaur egungo gizartearen eraldaketekin lotzen ditu, erakunde publiko eta pribatuetan diagnostikoak eta kudeaketa-estrategiak egiteko oinarrizko tresnak baitira.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgaiak modu espezifikoagoan garatzen ditu Soziologiako graduko gaitasun generikoak. Gaitasun horiek zerikusia badute erakunde publikoetan eta pribatuetan kudeaketa-estrategiak lantzearekin eta garatzearekin (G006) eta antolamendu-egituretan sortzen diren oinarrizko beharrak eta prozesuak hautematearekin (G005).



ZEHARKAKO GAITASUNAK:



CT2 - Konpromiso soziala.

CT3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.

CT7 - Pentsamendu kritikoa.





GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



1. Erakundeetan gertatzen diren aldaketak eta gizarte garaikidearen eraldaketak modu kritikoan erlazionatzeko gai izatea.



2. Erakundeetan dauden portaerak itxuratzen dituzten prozesu nagusiak modu arrazoituan identifikatzea eta azaltzea.



3. Erakunde-inguruneak kudeatzeko elementu nagusiak (antolamendu-ereduak) behar bezala ezagutzea eta laburtzea.



4. Enpresa-erakunde konkretuen errealitateak eta enpresen antolaketa-eredu teorikoak interaktiboki eta kritikoki erlazionatzeko gai izatea.



5. Erakundearen Teoriari egindako ekarpen soziologikoa modu arrazoituan identifikatzeko eta baloratzeko gai izatea.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK:



1. Erakunde garaikideak osatzen dituzten prozesuak zertan diren azaltzeko gauza izatea.

2. Aldaketa sozioekonomikoak eta antolamendu-aldaketak lotzea.

3. Erakunde baten elementu nagusiak identifikatzea ingurunearen kudeaketarekin lotuz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. BLOKEA: SOZIOLOGIA, ERAKUNDEAK ETA ENPRESA



1. GAIA.- Erakundeen soziologia eta erakundeen teoria. Antolakuntzaren nozioa, tipologiak eta metaforak. Erakundeen gizartea, globalizazioa eta erakunde-gizona.

2. GAIA. Enpresa gizarte-erakunde eta -instituzio gisa.



2. BLOKEA: ANTOLAKUNDE EKONOMIKOAK AZTERTZEKO, SORTZEKO ETA ALDATZEKO IKUSPEGI HANDIAK



3. GAIA. Burokratizazioa eta arrazionaltasuna. Burokrazia eta Lanaren Antolaketa Zientifikoa. Fordismoa.

4. GAIA. Giza Harremanen Eskola.

5. GAIA. Ekoizpen doia.

6. GAIA. Ekoizpenaren espezializazio malgua eta sare-itxuraketa.

7. GAIA.- Sistemak eta kontingentzia. Hurbilketa sozioteknikoa eta erreflexiboa.

8. GAIA. Gerentzialismo berria.

9. GAIA. Antolakuntza-kritikotasuna. Critical Magement Studies.



3. BLOKEA: ERAKUNDEEN EGITURA-ELEMENTUAK



10. GAIA. Rolak, estatusa, sailak, ekipoak, organigramak. Formala eta informala. Pertsonen kudeaketa. Lan-indarraren kualifikazioa.

11. GAIA: Boterea eta lidergoa. Motibazioa, klima eta kultura. Teknologia eta denboraren espazio-dimentsioa antolaketa. Ezagutzaren kudeaketa. Ingurunea.



4. BLOKEA: PROZESU-ELEMENTUAK ERAKUNDEETAN



12. GAIA. Komunikazioa, sozializazioa, erabakiak hartzea, parte-hartzea, ikaskuntza.

13. GAIA. Gatazka eta Lan Harremanak.



5. MULTZOA: ARAZOAK ETA ERRONKAK ERAKUNDEETAN



14. GAIA.- Laneko osasuna eta segurtasuna. Adiskidetzea. Generoa.

15. GAIA. Produkzio-egituren eraldaketa. Kapitalismo berriko lana. Kudeaketa publiko berria.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-dinamikak klase magistralak (saio teorikoak) eta ikaslearen parte-hartzea eskatzen duten beste metodologia batzuk konbinatzen ditu. Saio teorikoetan irakasleak oinarrizko kontzeptuak garatuko ditu. Era berean, ikasleek azalpen-klase teoriko batzuk garatu ahal izango dituzte. Eskola ez-magistraletan ikasleek ikasgelako praktiketan parte hartuko dute, bakarka zein taldean, honako jarduera hauetan: irakurketen iruzkinak, eztabaidak, galdetegiei erantzutea, bideoak ikustea (galdetegiarekin) kasuak aztertzeko & # 8230; eGela plataforma eta iDoceo aplikazioa erabiliko dira

(https://connect.idoceo.net).









La dinámica docente consta de la combinación de clases magistrales (sesiones teóricas) y de otras metodologías que supongan la participación de la persona alumna. Las sesiones teóricas estarán basadas en el desarrollo de los conceptos básicos por parte del profesor. También el alumnado podrá desarrollas algunas clases expositivas de tipo teórico. Las clases no magistrales suponen la participación del alumnado en prácticas de clase, tanto de forma individual como en grupo, en actividades como: comentario de lecturas, debates, respuesta a cuestionarios, visionado de vídeos (con cuestionario) para análisis de casos… Se utilizará la plataforma eGela y el aplicativo iDoceo (https://connect.idoceo.net).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

a) Eredu mistoa, etengabeko ebaluazio presentzialarekin eta amaierako proba batekin. Gehienez sei saio (hamabi ordu) edo gutxiagotan huts egin dezaketen ikasleentzat bakarrik; zerrenda pasatuko da eta ez da justifikatuko absentziarik.



Ebaluazio jarrai presentziala (gehienez 6 puntu):

- Ariketak entregatzea: gehienez 3 puntu.

- Azken lana, gai baten azalpena: gehienez 3 puntu.



- Azken ebaluazioa: test motako azterketa, gehienez 4 puntu.



b) Eredu mistoa, etengabeko ebaluazio ez-presentziala eta amaierako proba dituena. Klasera maiztasunez etortzea bermatu ezin dutenentzat, baina ariketak puntualki eman ditzaketen ikasleentzat pentsatuta.



Ebaluazio jarrai ez-presentziala:



- Ariketak epearen barruan entregatzea: gehienez 3 puntu.



- Azken ebaluazioa: test motako azterketa, gehienez 7 puntu.



c) Amaierako ebaluazio-eredua: test motako azterketa, gehienez 10 puntu. Eredu honek ez du bertaratzeko edo zereginak entregatzeko konpromisorik.



- Ezohiko deialdiak test motako proba bat izango du, 10 punturen gainean.



Ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 12.2 artikuluaren arabera, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egitea idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken proba egiten duten ikasleen kasuan, nahikoa izango da ebaluazio-proben data ofizialean ezarritako probara ez aurkeztea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdiak test motako proba bat izango du, 10 punturen gainean.



Ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 12.2 artikuluaren arabera, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egitea idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken proba egiten duten ikasleen kasuan, nahikoa izango da ebaluazio-proben data ofizialean ezarritako probara ez aurkeztea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Oinarrizko bibliografia (gehienez 10 titulu)



Bibliografía básica (máximo 10 títulos)



Brunet Icart, I., Belzunegui Eraso, Á. y Pastor, I. (2011) Sociología de las organizaciones. Colección Ciencias sociales. Madril: Universitas.



Fernández Rodríguez, C. J., Ibáñez Rojo, R. y Romero Balsas, P. (2021) Sociología de las organizaciones económicas. Biblioteca de Sociología. Madril: Síntesis.



Köhler, H.-D. y Martín Artiles, A. (2010) Manual de la Sociología del Trabajo y de las Relaciones Laborales. Madril: Delta Publicaciones Universitarias.



Krieger, M. (2001) Sociología de las organizaciones. Una introducción al comportamiento organizacional. Buenos Aires: Pearson Education.



Lucas Marín, A., García Ruiz, P. y Llano Aristizábal, S. (2013) Sociología de las organizaciones. Influencia de las tecnologías de la información y la comunicación. Biblioteca de ciencias de la comunicación. Madril: Fragua.



Ruiz Olabuénaga, J. I. (2007) Sociología de las organizaciones complejas. Ciencias sociales. Bilbo: Universidad de Deusto.

Gehiago sakontzeko bibliografia

(Gai bakoitza kontsultatu)

Web helbideak

-Internacional Encyclopedia of Organization Studies, enciclopedia electrónica de la editorial SAGE (UPV/EHUko liburutegia): http://www.sage-ereference.com/organization/Reading_d7.html

-Antropología industrial: https://antrial.blog/


TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:00-17:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

15:00-17:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-12:30 (1)

Irakasleak