XSLaren edukia

Gizarte Ikerketa Kualitatibo Aurreratua25015

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Soziologiako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25015

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Gelako p.1421
Laborategiko p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

"Gizarte Ikerketa Kualitatibo Aurreratua" irakasgaia 6 kredituko derrigorrezko irakasgaia da, eta Soziologiako graduko hirugarren mailan eta Zientzia Politikoa eta Kudeaketa Publikoa+Soziologiako Gradu Bikoitzeko laugarren mailan ematen da.

Irakasgaiaren helburu nagusia gizarte ikerketa kualitatiboaren espezifikotasun analitikoei heltzea da, talde-lanaren eta banakako lanaren bidez. Honako hauek dira lortu beharreko helburu espezifikoak:



1) Gizarte ikerketa kualitatiboan erabili ohi diren analisirako materialen erabileran eta formalizazioan sartzea.

2) Esanguraren gizarte-eraikuntzari buruzko interesa piztea.

3) Testuak interpretatzen eta analisi-prozesuetan hasteko gonbita egitea.

4) Irudimen soziologikoa bultzatzea, analisi-kategoriak identifikatzeko eta sortzeko.

5) Testuak eta diskurtsoak aztertzeko erabiltzen diren analisi-prozeduretan sakontzea.



Helburu horiek prestakuntza teoriko/praktikoa eskatzen dute, eta horrek irakasgaia soziologiako graduko eta zientzia politikoko eta kudeaketa publikoko graduko beste irakasgai batzuekin lotzen du, bai teorikoak ("Analisi soziologikoaren oinarriak"; "Teoria soziologikoa I, II eta III"), bai praktikoak ("Gizarte Ikerketa Kualitatiboa","Ikerketa-tailerra", "Proiektuak diseinatu eta egitea").

Formakuntza teoriko-praktiko hori analisi kualitatiboaren ikuspegi eta prozedura klasikoetatik abiatuta landuko da, baina horien berrikuspen kritikoa eginez, ikerketa eta analisi kualitatiboaren garapen garaikidearen ikuspegi, prozedura eta ekarpen berriak agerian uzteko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Titulazioaren gaitasun orokorrak:



G001 - Ikerketa soziologikoa planifikatzea eta egitea, ezarritako helburuetarako teknikarik egokienak aplikatuz.

G002 - Ikerketa soziologikoko txosten bat egitea eta aurkeztea.

G004 - Politika publikoetako eta esku-hartze sozialeko proiektuak diseinatu, kudeatu eta ebaluatzea, baita horien emaitzak ere.

G005 - Antolakuntza-egitura publiko eta pribatuetan gertatzen diren oinarrizko prozesuak eta beharrak identifikatzea eta aztertzea.

G007 - Erakunde publiko eta pribatuetako hezkuntza- eta prestakuntza-politikak eta -programak diseinatu eta ebaluatzea, bereziki bakearen eta balio demokratikoen kultura sustatzeko.

G008 - Gizarte-arazoei eta -premiei buruzko informazioa modu sintetikoan aztertzea, genero-desberdintasunei, klaseari eta etniari arreta berezia eskainiz.

G009 - Datu eta praktika sozialei buruzko jarrera kritikoa garatzea.

G010 - Zorroztasun intelektual eta etikoa erabiltzea argudio eta analisi soziologikoetan, etorkizun profesionalari begira.



Titulazioaren zeharkako gaitasunak:



ZG3 - Komunikazioa eta eleaniztasuna.

ZG5 - Informazioaren kudeaketa eta herritartasun digitala.

ZG7 - Pentsamendu kritikoa.

ZG8 - Talde-lana.



3. Kurtsoko gaitasun espezifikoak:



K3GE01 - Gizarte ikerketako hainbat proiektu-eredu aztertu eta diseinatzea.

K3GE03 - Ikerketa kualitatiboen txostenak egitea eta analisi kualitatiboko programa informatikoak maneiatzea.



Ikaskuntza-emaitzak



IE1. Ikerketa kualitatibo bat behar bezala idaztea.

IE2. Ikerketa kualitatibo baten berri emateko oinarrizko programa informatikoak menderatzea.



Aipatutako gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak ikasgaiaren berariazko gaitasun/ikaskuntza emaitza hauetan zehazten dira:



GIE1. Gizarte ikerketa kualitatiboko analisiaren oinarri teorikoak eta praktikoak identifikatzea.

GIE2. Lehen mailako iturrietatik (adibidez, elkarrizketen edo talde-saioen transkripzioak) eta bigarren mailako iturrietatik (adibidez, ikus-entzunezko materialak) datozen datuak eraikitzea, testuinguruan kokatzea eta interpretatzea, kasu, prozesu edo datu-mota bakoitzari egokitutako analisi-teknikak aplikatuz.

GIE3. Ikerketa kualitatiboko txostenak idaztea, eskema eta diagrama kontzeptualak sortuz, aztertutako datuak eta kasuak testuinguruan kokatu, aztertu eta interpretatzeko prozesuaren berri emateko.

GIE4. Analisi kualitatiborako programa informatikoak erabiltzeko oinarrizko trebetasunak eskuratzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK:



1. Ikerketa eta analisi kualitatiboen oinarriak.

2. Gizarte ikerketa kualitatiboko analisi-egoeraren konplexutasuna: begirada eta entzute aktiboak. 3. Eduki-analisitik diskurtso-analisira.

4. Gizarte-argazkigintzatik soziologia bisualera.

5. Gizarte ikerketa kualitatiboaren ikerketa-txostena: eskema eta diagrama kontzeptualen egokitasuna.



EDUKI PRAKTIKOAK:



1. Testu zientifikoen irakurketa ulerkorra egitea.

2. Kasuak eta adibideak aztertzea, hainbat analisi-teknika aplikatuta, eta saio kualitatibo batzuen transkripzioak zein ikus-entzunezko material batzuk abiapuntutzat erabiliz.

3.Soziologia bisualatik abiatuz, ikerketa induktiboa egitea: helburuak planteatzea; behaketarako eremuak mugatzea; korpusa osatzen diren unitateak aukeratzea; oinarrizko alderdiak aztertzea, bereziki denotazioa, konnotazioa eta metaforak; txostena egitea; emaitzak aurkeztea.





MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak 6 kreditu ditu, eta irakaskuntza 39 ordu magistraletan eta 21 ordu praktikotan banatzen da. Beraz, irakasgaiaren konpetentziak sartzeko, ikasleek 90 lanordu egin beharko dituzte ikasgelatik kanpo. Irakasgaian hiru irakaskuntza-modalitate garatuko dira:

* Saio teorikoak: Saio hauetan irakasleak gai-zerrendako gai bakoitzari dagozkion alderdi teoriko eta praktikoak azalduko ditu.

* Saio praktikoak: Saio hauetan ikasle bakoitzak saio teorikoetan landutako alderdiak praktikan jarriko ditu.

* Aurrez aurrekoa ez den lana: modalitate honetan, ikasle bakoitzak ikasgelatik kanpo (taldean eta/edo banaka) irakasleak proposatutako jarduerak landuko ditu, hala nola informazioa bilatzea, irakurketa gidatuak, proiektuaren diseinua, landa-lana, ahozko eta idatzizko aurkezpenak egitea, etab.

* Tutoretza-saioak: Irakasleak ikasleek egindako lanen jarraipena egingo du.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 35
    • Banakako lanak (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAIA:



Irakasgai honetan ebaluazio jarraia lehenesten da, eta proba hauen bidez burutuko da:



- Azken notaren %25: Ikasgelan aldez aurretik adostutako gai/analisi-prozedura bati buruzko banakako lanak.

- Azken notaren %35: Gai-zerrendako edukiei buruzko praktikak egitea.

- Azken notaren %30: Taldean burutu beharreko ikerketa-lana.

- Azken notaren %10: Praktiken eta lanen emaitzak ikasgelan azaltzea.



Etengabeko ebaluazio-sistemak hau eskatzen du:



• Eskolen %80ra, gutxienez, joatea.

• Programa praktikoko lan guztiak ezarritako epean egitea eta entregatzea.

• Banakako lanetan, 4tik gorako kalifikazioa lortzea.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.



AZKEN EBALUAZIOA:



Justifikatutako arrazoiak direla-eta, eskolara erregulartasunez joan ezin direnek amaierako ebaluazio-proba bat egiteko eskubidea izango dute, azken notaren % 100.

Proba honek bi zati izango ditu: teorikoa (irakasgaiaren eduki tematikoan oinarritutako galdera teorikoak) eta praktikoa (ikerketa kualitatiboko kasu praktiko baten ebazpena). Proba gainditzeko, zati bakoitza gainditu beharko da.



UKO EGITEA:



Ikasleen Ebaluazioa Arautzen duen Araudiaren 12.2 artikuluaren arabera, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egitea idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Azken proba egiten duten ikasleen kasuan, nahikoa izango da ebaluazio-proben data ofizialean ezarritako probara ez aurkeztea.











Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa idatzizko proba final baten bidez egingo da, bai etengabeko ebaluaziorako bai azken ebaluaziorako.

Proba honek bi zati izango ditu: teorikoa (irakasgaiaren eduki tematikoan oinarritutako galdera teorikoak) eta praktikoa (ikerketa kualitatiboko kasu praktiko baten ebazpena). Probaren bi zatiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko.







Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Nahitaez erabili beharreko materialak e-gelara igoko dira ikasturtean zehar.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ABRIL, Gonzalo (2007) Análisis crítico de textos visuales. Mirar lo que nos mira. Síntesis, MadriL.

BANKS, Marcus (2012) Los datos visuales en Investigación Cualitativa. Morata, MadriL.

BARDIN, Laurence (1986) Análisis de contenido. Akal, MadriL.

CHARAUDEAU, Patrick y MAINGUENEAU, Dominique (2005) Diccionario de Análisis del Discurso. Amorrortu, Buenos Aires.

GIBBS, Graham (2012) El análisis de datos cualitativos en investigación cualitativa. Morata, MadriL.

KAUFMANN, Jean-Claude (2021) La entrevista comprensiva. DadO, MadriL.

ROSE, Gillian (2019) Metodologías visuales: Una introducción a la investigación con materiales visuales. Cendeac, Murtzia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ADORNO, Th. W. (2009) Estudios sobre la personalidad autoritaria, (Lehenengo liburuki, 265- 466 orrialdeak). Akal, Madril.
BERTEAUX, D. (1991) Los relatos de vida: perspectiva etnosociológica. Edicions Bellaterra, Bartzelona.
BOURDIEU, P. (1986) ¿Qué quiere decir hablar?. Akal, Madril.
COFFEY, A. y ATKINSON, P. (2003) Encontrar sentido a los datos cualitativos. Universidad de Antioquia, Medellin.
DÍAZ, F. (2000) Sociologías de la situación (Goffman, Sacks, Cicourel, Pollner). La Piqueta, Madril.
HARPER, D. (2012) Visual Sociology. Routledge, London.
IBÁÑEZ, J. (1985) "Análisis sociológico de textos o discursos". RIS (Revista Internacional de Sociología) 43. zenbakia, [119-160 orrialdeak]
LOZANO, J., PEÑAMARÍN, C. y ABRIL, G. (1982) Análisis del discurso. Hacia una semiótica de la interacción textual. Cátedra, Madril.
MORSE, J.M. (2003) Asuntos críticos en los métodos de investigación cualitativa. Editorial de la Universidad de Antioquia. Medellín.
VASILACHIS DE GIALDINO, I. [Koord.] (2006) Estrategias de investigación cualitativa. Gedisa, Bartzelona.
VELASCO, H. y DÍAZ DE RADA, A. (1997): La lógica de la investigación etnográfica. Un modelo de trabajo para etnógrafos de la escuela. Trotta, Madril.
VERON, E. (1987) La semiosis social Gedisa, Buenos Aires.
VOLOSHINOV, V. N. (1992) El marxismo y la filosofía del lenguaje (Los principales problemas del método sociológico en la ciencia del lenguaje). Alianza, Madril.

Aldizkariak

Critical Approaches to Discourse Analysis Across Disciplines (CADAAD) http://cadaad.org/journal
Discourse Analyisis Online http://extra.shu.ac.uk/daol/current/
Discurso y Sociedad http://www.dissoc.org/recursos/articulos/
Narrative Works http://w3.stu.ca/stu/sites/cirn/current_issue.aspx
Recherches Qualitatives-ARQ http://www.recherche-qualitative.qc.ca/revue/
RBSE-Revista Brasileira de Sociologia da Emoção http://www.cchla.ufpb.br/rbse/

Web helbideak

http://www.qualitative-research.net/
http://www.c4qi.org/
http://www.dissoc.org
http://visualsociology.org/?forwardOutdatedBrowser=1
https://wp.unil.ch/unimedia/de-la-sociologie-de-limage-a-la-sociologie-visuelle/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

09:00-11:00 (3)

09:00-09:30 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:30-10:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

13:00-15:00 (3)

10:30-11:00 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-10:30 (1)

Irakasleak