XSLaren edukia

Haur eta Gazteen Klinika: Ebaluazioa eta Psikopatologia25087

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2024/25
Maila
X
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25087

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Mintegia23
Gelako p.1522.5
Tailerra1319.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasleak haur eta nerabeen ebaluaketa eta psikopatologian barneratzea helburua duen, psikologia klinikoko eta osasunaren psikologiako minorreko hautazko irakasgaia. Ikasleek ebaluaketa tresnen eta haur eta nerabeen nahasteen ezaugarri nagusien ezagutzaren bitartez, kasu praktiko desberdinen inguruan hipotesi diagnostikoak eratu eta ebaluaketa emaitzen analisi eta integrazioa egin beharko dituzte. Talde lana eta beste erreflexio eta aktuazio estrategia batzuk sustatuko dira, prozesu diagnostikoaren zailtasunei aurregiteko, eta bide batez ikaskuntza prozesua hobetzeko.

Irakasgaia hobeto aprobetxatzeko, "Ebaluazio eta diagnostiko psikologikoa" irakasgaia burututa izatea gomendatzen da.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Haur eta nerabeen eskaerak eta beharrak aztertzeko gai izatea testuinguru desberdinetan.

2. Arazoei, eskaerei eta beharrei buruzko informazio garrantzitsua lortzeko eta antolatzeko gai izatea, teknika egokiak erabiliz.

3. Ebaluazioaren emaitzak aztertzeko eta interpretatzeko gai izatea.

4. Haur eta gazteengan sintoma eta adierazle psikopatologikoak identifikatzeko eta horien diagnostiko diferentziala egiteko gai izatea.

5. Hartzaileei feedbacka modu egokian eta zehatzean ematen jakitea.

6. Lanbide anitzeko taldeetan lan egiten jakitea.

7. Ebaluazioaren emaitzei buruzko txosten teknikoak egiteko eta idazteko gai izatea.

8. Psikologiaren arau deontologikoak ezagutzea eta horien arabera erabakitzea eta jokatzea.

9. Haur eta gazteen klinikari buruzko dokumentazio-iturriak erabiltzeko gai izatea, eta informazioa eskuratzeko behar diren estrategiak menderatzen direla erakustea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1 GAIA: Haur eta nerabeen psikodiagnosiaren kontzeptu eta prozesua: Elkarrizketa klinikoa

2 GAIA: Neurogarapeneko nahasteak

3 GAIA: Nahaste emozionalak

4 GAIA: Portaera eta impultsuen kontrolaren nahasteak

5 GAIA: Lo eta kanporatze nahasteak





MetodologiaToggle Navigation

Programa teorikoaren edukia klase magistral eta aukezpenen bitartez garatuko da klaseetarako zehaztuta dagoen ordutegian. Ikasleak gai bakoitzeko gelan azalduko den edukiaren inguruko eskema eta gomendatutako irakurgaiak izango ditu.

Gela praktika eta tailerretan talde txikian lan egingo da (G8) kasu klinikoen inguruan. Hauetan elkarrizketak aztertuko dira arazo eremuak identifikatu eta hipotesi diagnostikoak egiteko helburuarekin (G4). Ikasleek ebaluaketa tresna desberdinak (G2), zuzendu eta interpretatu egin beharko dituzte (G3) eta emaitzen txostena egin beharko dute (G5 eta 6). Zehazki landuko dena hurrengo da:

-Elkarrizketen analisia (G1 eta 2)

-Haurren ebaluaketaren inguruko alderdi etikoak (G7)

-Garapen frogak

-Adimen bateriak

-Gaitasun kognitibo zehatzen frogak: gaitasun bisuokonstruktiboak, arreta, irakurketa/idazketa….

-Nahaste afektibo-emozionalen ebaluaketarako eskalak

-Portaera arazoen eskalak

*G: Gaitasunak



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 50
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 35
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAKETA JARRAIA:

-4 erantzuneko test moduko azterketa teorikoa: Akatsek ez dute penalizaziorik, baina erantzunen %ko 70ak ondo egon behar du azterketa gainditzeko. Azken notaren %ko 50a balio du azterketa honek.

-Azterketa praktikoa: ikasleek eskola praktikoetan landutako ebaluaketa tresna desberdinak zuzendu eta interpretatu beharko dituzte azterketa gainditu ahal izateko. Azken notaren %ko 35a balio du azterketa honek.

-Praktiketan aztertutako kasu baten txostena: talde txikian egingo den kasu baten txostenak praktiketan landutako froga psikometriko desberdinen zuzenketa eta interpretazioa barne hartuko ditu (Azken notaren %ko15).



Irakasgaia gainditzeko, aurreko 3 frogak gainditu beharko dira.

Irakasgai honetan txostena ez entregatzeak ebaluazio sistema finala egitea suposatzen du. Txostena entregatzeak aldiz, ebaluaketa jarraia egitea dakar.



Aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.



EBALUAKETA FINALA:



-4 erantzuneko test moduko azterketa teorikoa: Akatsek ez dute penalizaziorik, baina erantzunen %ko 70ak ondo egon behar du azterketa gainditzeko. Azken notaren %ko 50a balio du azterketa honek.

-Azterketa praktikoa: ikasleek eskola praktikoetan landutako ebaluaketa tresna desberdinak zuzendu eta interpretatu beharko dituzte azterketa gainditu ahal izateko. Azken notaren %ko 50a balio du azterketa honek.





Irakasgaia gainditzeko, aurreko 2 frogak gainditu beharko dira.



Aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Deialdi ordinarioko irizpide berdinak jarraituko dira

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Oinarrizkoa den bibliografia:
American Psychiatria Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Buenos Aires. Editorial Médica Panamericana.
Ezpeleta eta Toro (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid. Pirámide.
González-Barrón, R. y Montoya-Castilla, I. (2015). Psicología clínica infanto-juvenil. Madrid: Pirámide.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

American Psychiatric Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.

Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2001). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos generales. Madrid: Pirámide.

Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.

Cruz Sáez, S. (2006). Psicodiagnóstico de la Infancia y la Adolescencia. San Sebastián: Universidad del País Vasco.

Ezpeleta, L. y Toro, J. (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid: Pirámide.

González-Barrón, R. y Montoya-Castilla, I. (2015). Psicología clínica infanto-juvenil. Madrid: Pirámide.

Simón, M.A. y Caballo, V.E., (2000). Manual de Psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.



Gehiago sakontzeko bibliografia

Caballo, V.E. (2005). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos: Estrategias de evaluación, problemas infantiles y trastornos de ansiedad. Pirámide.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2001). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos generales. Madrid: Pirámide.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.
Cruz Sáez, S. (2006). Psicodiagnóstico de la Infancia y la Adolescencia. San Sebastián: Universidad del País Vasco.
Ezpeleta, L. (2001). La entrevista diagnóstica con niños y adolescentes. Madrid: Síntesis.
Ezpeleta, L. (2005). Factores de riesgo en psicopatología del desarrollo. Barcelona: Masson.
García Sánchez, J. (2007). Dificultades del Desarrollo. Evaluación e intervención. Madrid: Ediciones pirámide.
House, A.E. (2003). DSM-IV. El Diagnóstico en la edad escolar. Madrid: Alianza Editorial.
Maganto, C., Amador, J.A y González, R. (Coord.) (2001). Evaluación Psicológica en la infancia y la adolescencia. Casos prácticos. Madrid: TEA.
Mardomingo, M.J. (1994). Psiquiatría del niño y del adolescente. Madrid: Díaz de Santos.
Moreno Roset, C. (2003). Evaluación Psicológica: concepto, proceso y aplicación en las áreas de desarrollo y de la inteligencia. Madrid: Sanz y Torres.
Sattler, J.M. (2003). Evaluación Infantil: Aplicaciones cognitivas. (4 ed.) (vols. I) México: Manual Moderno.
Sattler, J.M. (2004). Evaluación Infantil: Aplicaciones conductuales y clínicas. (vols. II) México: Manual Moderno.
Simón, M.A. y Caballo, V.E., (2000). Manual de Psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.
Wiener, J.M. y Dulcan, M.K. (2006). Tratado de psiquiatría de la infancia y la adolescencia. Ediciones Masson.
Wikcs-Nelson, R. e Israel, A.C. (1997). Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Prentice-Hall.

Aldizkariak

Infancia y Aprendizaje
Psicología clínica y de la salud
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica
Psicothema
International Journal of Health Psychology

Web helbideak

Psikologoen elkargo ofiziala: http//www.COP/index.html
TEA Ediciones: http//www.teaediciones.es
American Psychological Association: http://www.apa.org

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

2-2

09:00-11:00 (2)

3-3

09:00-11:00 (3)

4-4

09:00-11:00 (4)

5-5

09:00-11:00 (5)

6-6

09:00-11:00 (6)

7-7

09:00-11:00 (7)

8-8

09:00-11:00 (8)

9-9

09:00-11:00 (9)

10-10

09:00-11:00 (10)

11-11

09:00-11:00 (11)

12-12

09:00-11:00 (12)

13-13

09:00-11:00 (13)

14-14

11:00-13:00 (14)

15-15

09:00-11:00 (15)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (8)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (9)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (10)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (11)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (12)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (13)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (14)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (15)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
14-14

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
14-14

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

2-2

11:00-13:00 (2)

3-3

11:00-13:00 (3)

4-4

11:00-13:00 (4)

5-5

11:00-13:00 (5)

6-6

11:00-13:00 (6)

7-7

11:00-13:00 (7)

8-8

11:00-12:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (8)

01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

12:00-13:00 (1)

9-9

11:00-13:00 (2)

10-10

11:00-13:00 (3)

11-11

11:00-13:00 (4)

12-12

11:00-13:00 (5)

13-13

11:00-13:00 (6)

15-15

11:00-13:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
  • 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

2-2

11:00-13:00 (2)

3-3

11:00-13:00 (3)

4-4

11:00-13:00 (4)

5-5

11:00-13:00 (5)

6-6

11:00-13:00 (6)

7-7

09:00-11:00 (7)

8-8

09:00-11:00 (8)

9-9

09:00-11:00 (9)

10-10

09:00-11:00 (10)

11-11

09:00-11:00 (11)

12-12

09:00-11:00 (12)

13-13

09:00-11:00 (13)

14-14

11:00-13:00 (14)

15-15

09:00-11:00 (15)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (8)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (9)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (10)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (11)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (12)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (13)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (14)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (15)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
14-14

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
14-14

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

11:00-13:00 (1)

2-2

09:00-11:00 (2)

3-3

09:00-11:00 (3)

4-4

09:00-11:00 (4)

5-5

09:00-11:00 (5)

6-6

09:00-11:00 (6)

7-7

11:00-13:00 (7)

8-8

11:00-12:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (8)

31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
8-8

12:00-13:00 (1)

9-9

11:00-13:00 (2)

10-10

11:00-13:00 (3)

11-11

11:00-13:00 (4)

12-12

11:00-13:00 (5)

13-13

11:00-13:00 (6)

15-15

11:00-12:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (3)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (4)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (5)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (6)
  • 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA (7)