XSLaren edukia

Praktika Integratuak: Helduak II27253

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Odontologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
5
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27253

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
P. klinikoak14976

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

PIA II irakasgaia 3. mailan dago, eta graduko 5. moduluari dagokio. Derrigorrezko irakasgaia da, eta urtean behin zabaltzen da. 9 ECTS ditu, eta UPV/EHUko Odontologia Klinikan bosgarren ikasturtean egiten diren Tutoretzapeko Praktiken parte da.

Haginlariaren prestakuntzarako garrantzitsuak diren helduen jarduera odontokirurgikoei dagokie. Prestakuntza integrala eman nahi du, batez ere praktikoa, praktika klinikoek osoki estalia, 30 eskola-astetan zehar, astean behin 5 orduz (1-15 asteak: asteazkenetan 9: 00etatik 14:00etara edo 12:00etatik 17:00etara). Asteak 16-30: Ostiraletan 9: 00etatik 14:00etara).

Irakasgai honen ebaluazioak dentistaren konpetentzia integral garrantzitsuak bereganatzea bermatuko du.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

5. moduluaren eskumenak CIN/2136/2008 ministro-aginduak zehazten ditu. Moduluaren konpetentzia guztiak azpian deskribatzen diren ikaskuntzaren emaitzetan garatu eta zehaztu dira:



Eskumen orokorrak:

G022- Hasierako iritzi diagnostikoa egiteko eta estrategia diagnostiko arrazoitua ezartzeko gaitasuna izatea, eta premiazko arreta odontologikoa behar duten egoerak ezagutzeko eskumena izatea.

G023- Odontologiaren eremu kliniko guztietan diagnostikoa, pronostikoa eta plangintza terapeutiko egokia ezartzea, eta zainketa bereziak behar dituen pazientearen diagnostikoan, pronostikoan eta tratamendu odontologikoaren plana egiteko eskumena izatea, baita medikuntzan konprometituta dauden pazienteena (diabetikoak, hipertentsiodunak, immunodeprimituak, antikoagulatuak, besteak beste) eta desgaitasuna duten pazienteena ere.

G028- Esperientzia klinikoa hartzea, behar bezala gainbegiratuta.



Gaitasun espezifikoak:

M05CM01- Lanbide aurreko praktikak, errotatorio kliniko odontologiko moduan eta gaitasunen azken ebaluazio batekin, balio profesionalak, asistentzia-komunikazioko gaitasunak, arrazoiketa klinikoa, kudeaketa klinikoa eta iritzi kritikoa txertatzeko aukera ematen dutenak. Ikaslearen lan klinikoa barne hartu behar dute adin eta baldintza guztietako paziente helduekin, modu integratuan eta behar bezala gainbegiratuta.



Ikaskuntzaren emaitzak:

PIA II1. Paziente heldu baten arreta odontologikoaren konplexutasunari aurre egitea, kasu bakoitzeko alderdi etiko, sozial eta psikologiko garrantzitsuenak identifikatuz.

PIA II2. Paziente helduekin, haien familiakoekin eta haiekin taldean lan egiten duten lankideekin interkomunikazio egokia ezartzea.

PIA II3. Historia klinikoa eta miaketa fisikoa egitea, aho-hortzetako sintoma eta zeinu garrantzitsuenak eta, oro har, sistemikoak bilduko dituen protokoloari jarraituz, eta kasu bakoitzean beharrezkoak diren proba osagarriak adieraztea eta/edo egitea.

PIA II4. Paziente heldu bati lotutako aho-hortzetako patologiarik ohikoenaren eta garrantzitsuenaren diagnostiko egokia egitea eta haren pronostiko bat egitea.

PIAII5. Pertsona heldu baten aho-hortzetako osasuna berrezartzeko neurri terapeutiko eta prebentibo odontologiko aurreikusgarrienak eta egokienak hautatzea, hautapena arrazoituz eta kasu bakoitzean modu planifikatu eta sekuentzialean aplikatuz, diziplina anitzeko ikuspegiaren barruan eta pazientearen egoera kulturalean eta sozioekonomikoan oinarrituta.

PIAII6. Esperientzia praktikoa eta trebetasun klinikoa eskuratzea, helduengan ohikoenak diren odontologia-tratamenduak pazientearengan aplikatuz.

PIAII7. Kasu bakoitzean prebentzio-neurri egokienak ezartzea, paziente helduaren aho-hortzetako osasun ona mantentzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Ezagutza nahikoak eta beharrezkoak integratu nahi ditu, historia kliniko eta miaketa zuzen batean islatuta, banakako diagnostiko bat ezartzea, pronostiko bat ondorioztatzea eta tratamendu-plan bat ezartzea ahalbidetzeko. 4 bloketan aurkezten da:



- Historia klinikoa eta helduen miaketa.

- Helduaren diagnostikoa eta pronostikoa.

- Helduen tratamendu integrala.

- Helduaren aho-hortzetako osasuna prebenitzea eta mantentzea.



Praktika aurreprofesionalen bidez garatuko da, errotatorio kliniko odontologikoaren bidez eta gaitasunen ebaluazio jarraitua eginez, balio profesionalak, asistentzia-komunikazioko gaitasunak, arrazoibide klinikoa, kudeaketa klinikoa eta iritzi kritikoa txertatzeko. Ikaslearen lan klinikoa barne hartu beharko dute adin eta baldintza guztietako paziente helduetan, modu integratuan eta behar bezala gainbegiratuta.



Praktikak aurrez aurre egingo dira UPV/EHUko Odontologia Klinikan. Jarduera hori taldeka egingo da, eta aurrez deskribatutako lan-ordutegiaren barruan sartuko da asistentzia-jardueran.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza-saioen helburua da ikasleak teorian aplikatutako trebetasunak, jarrerak edo alderdiak ikastea benetako pazienteen aurrean, oso talde txikiak behar dituztenean.

Irakasgai praktikoa denez, ikasleak Graduko gainerako diziplinetan ikasi duen guztia sartzen du bere irakaskuntzan; ikasleak aurreko ikasturteetan paziente errealei buruz sistematikoki jaso dituen irakaskuntza teoriko guztiak islatu behar ditu.

Ikasleek bikoteka lan egingo dute Odontologia Klinikako box batean, odontologoaren eta odontologiako laguntzailearen rolak txandakatuz. Historia klinikoa eta pazientearen miaketa egin ondoren, diagnostikoa eta tratamendu-plan sekuentziatua ezarri ondoren, ikasleak zehatz-mehatz errepasatu behar du prozedura bakoitza egiteko modua, praktika klinikoetan pazienteari ekin aurretik. Era berean, bere lan-boxean prest eta ordenatuta eduki behar du egun horretarako aurreikusitako tratamendu bakoitzerako behar den material guztia.

Zorrotz bete behar ditu Odontologia Klinikak eta Zentroak ezarritako segurtasun-protokolo eta jarraibide guztiak.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

“UPV/EHUren araudiari jarraituz: ikasleek 5. eskola-astea hasi baino lehen ebaluazio-deialdiari uko egiteko eskubidea izango dute. Kasu horretan, azken oharrean EZ AURKEZTUA agertuko da".



Etengabeko ebaluazioa egiteko, irakasleak/tutoreek ikaslearen jarraipen xehatua egingo dute praktika klinikoetan. Gaitasun teknikoaz edo psikomotorraz gain, honako alderdi hauek baloratuko dira: ezagutzak, higienea, jarrera, praktika klinikoaren antolaketa eta lanaren azken kalitatea.

Jarrerazko atalaren barruan, arreta berezia eskainiko zaie praktika klinikoetan ikaslearen ahozko eta idatzizko komunikazioarekin zerikusia duten alderdiei. Irakasleak irizpide batzuk ebaluatuko ditu ikasleak pazienteekin (edo senideekin, behar izanez gero), beste osasun-profesional batzuekin, laborategiko teknikariekin eta abarrekin komunikatzeko erabiltzen dituen trebetasun teknikoak zehazteko. Gaitasun horren ebaluazioa notaren % 10 izan daiteke.

Proposatutako egutegiak praktika klinikoei ematen die ikasleak IIP irakasgaian ematen duen dedikazioaren zatirik handiena; horregatik, horien ebaluazioa erabakitzailea izatea proposatzen da: praktika klinikoetan etena gertatuz gero, azken kalifikazioa eten egingo da.

Nahitaezkoa da praktiketara joatea; beraz, hirugarren hutsegiteak edo justifikatu gabeko hutsegiteak etendura dakar.

IIPren irakaskuntza-funtzioa da ikaslea gidatzea Graduaren aurreko irakasgaietako edukiak integratzen diren bitartean, bai eta horiek paziente helduen benetako egoeretan gauzatzen diren bitartean ere.

Irakasle tutore guztiek arlo kognoszitiboan, psikomotorrean eta jarreran kalifikatuko dituzte ikasleak. Baldin eta, IIPn ohikoa denez, ikasturtean zehar irakasle batek baino gehiagok talde bera babesten badu, ikasturtean zehar irakaskuntza praktiko klinikoa eman dioten irakasle guztien azken kalifikazioen batez besteko haztatua ezarriko da ikasle bakoitzaren azken kalifikazio gisa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Helduen Odontologia Klinika Integratua. Egilea: Prof. María Rosario Sáez Yuguero. Argitaletxea: Diego Marín Librero Editor, S.L. Murcia, 2002. ICE- Murtziako Unibertsitatea. ISBN: 978-84-8425-243-6

- Odontologia Integratua helduentzat. Egilea: Jaime del Rio Highsmith. Argitaletxea: PUES, S.L. Edizioa: 2/2003. ISBN: 84-930161-1-X

- Helduentzako odontologia integratuko terapien gida klinikoak. Egilea: Jaime Del Río Highsmith. Argitaletxea: Egilea, 2. edizioa. Madril, 2004.

- Odontologia paziente berezietan. Egileak: Prof. F. Javier Silvestre, Prof. Andrés Plaza. Argitaletxea: Universitat de València. Argitalpen Zerbitzua, 2007. ISBN: 978-84-370-6652-3.



Aurreko irakasgaietan gomendatutako oinarrizko bibliografia osatzen duten liburu, monografia edo atlas guztiak: Erradiologia eta Medikuntza Fisikoa, Farmakologia Orokorra eta Klinikoa, Protesi Estomatologikoa, Periodontzia, Patologia eta Ahoko Medikuntza, Ahoko Kirurgia, Odontologia Prebentiboa eta Komunitarioa, Hortzetako Patologia eta Terapeutika, Odontoestomatologiako Larrialdiak, Biomaterial odontologikoak, Legezko eta Auzitegiko Odontologia, Ahoko Inplantologia.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Ikasleak zalantzak argitzeko, gai bat eguneratzeko eta irtenbide berriak bilatzeko behar duen guztia.

Aldizkariak

Artikulu zientifikoak datu-base nagusietan daude: PUBMED, COCHRANE, SCOPUS…

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala