XSLaren edukia

Odontologoen Lanbidea: Jarduna eta Kudeaketa. Odontologiaren Historia27245

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Odontologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
27245

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4380
P. klinikoak189

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hautazko irakasgai hau Odontologiako Graduko bigarren mailan ematen da, eta Estomatologia Sailari dagokio irakastea. Bi zati desberdin ditu, irakasgai berean taldekatuta. Alde batetik, Odontologiaren Historia; odontologiarekin ez ezik, medikuntzaren historiarekin eta historia orokorrarekin lotutako alderdiak ere aztertzen dira. Aurrerapen medikoak eta odontologia aldi historiko bakoitzeko testuinguru kultural eta sozioekonomikoaren barruan kokatzea ahalbidetzen dute. Bestalde, Lanbidean jardutea eta kudeaketa atalak arreta odontologikorako osasun-zentro baten funtzionamendurako beharrezkoak diren alderdi guztiak (eguneroko kudeaketara irekitzen denetik), giza baliabideen kudeaketa, indarrean dauden araudiak, kudeaketa ekonomikoa, profesionalen prestakuntza eta beste alderdi batzuk ditu ardatz.

Irakasgai honetan ere zati handi bat irteera profesionaletara bideratuta dago. Graduondoko prestakuntzarako aukerak aztertu eta horiei buruz hausnartzen da, eta badago lana bilatzera bideratutako zati bat ere. Lan-merkatu odontologikoaren egoera aztertzen da, eta tailer praktikoetan eta langileak hautatzeko prozesuei modu eraginkorragoan aurre egiteko tekniketan lan egiten da.

Irakasgai hau egin aurretik ez da ezagutza espezifikorik behar.

Gomendioak.

Oinarrizko informatika eta ofimatika, aurkezpen-softwarea (PowerPoint/keynote) eta ingeles teknikoa ezagutzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Lanbide odontologikoaren jarduna eta kudeaketa:

- Lanbidean jarduteko funtsezko baldintzak zein diren jakitea.

- Odontologia-negozio bat abian jartzeko lege-betekizunak ezagutzea.

- Lanbidearen balio etiko eta deontologiko nagusiak ezagutzea.

- Lanbidean aritzeko aukeren abantailak eta desabantailak aztertzea

- Lantaldeak kudeatzeko printzipioak menderatzea

- Langileak hautatzeko prozesu bat nola egin jakitea.

- Odontologia-enpresa baten kudeaketa ekonomikorako eta administraziorako teknika eta tresna nagusiak izatea.

- Hobekuntza-planak eta kalitatea kontrolatzeko sistemak egiteko gaitzea

- Autoikaskuntzako baliabideak sustatzea

- Enpresetan langileak hautatzeko prozesuak nola gauzatzen diren jakitea.



Odontologiaren historia:

- Odontologian eta medikuntzan testuinguru historikoan izandako aurrerapen nagusiak ezagutzea.

- Medikuntzaren eta Odontologiaren historiako figura nagusien lana aitortzea

- Osasun-arretaren bilakaera-prozesua ezagutzea

- Ikerketaren oinarrien bilakaera historikoa ezagutzea

- Odontologiaren funtsezko alderdiak ezagutzea, giza eboluzioari dagokionez

- Ikerketaren oinarri historikoak eta etikaren eta deontologiaren bilakaera ezagutzea





IKASKUNTZAREN EMAITZAK:

- Odontologia-negozio bat oso-osorik kudeatzeko gai izatea, arlo guztietan: ekonomikoa, legala, administratiboa eta giza arlokoa.

- Graduko ikasketak amaitu ondoren, lan- eta hezkuntza-aukera nagusiak ezagutzea.

- Medikuntzaren eta odontologiaren historiako mugarri nagusiak ezagutzea

- Lanbidearen etika eta deontologia errespetatzen dituen praktika profesional eta ikertzailearen garrantziaz jabetzea.

- Lana bilatzen ari den bitartean langileak hautatzeko prozesu bati segurtasun handiagoz aurre egiten jakitea.

- Graduondoko ikasketak egiteari buruz erabakitzerakoan informazio gehiago izatea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK:

I. BLOKEA: ODONTOLOGIA-LANBIDEAREN KUDEAKETA ETA JARDUNA

1. gaia: Odontologiaren egungo egoera. Etorkizunerako aukerak.

2. gaia: Odontologia-kontsulta bat abian jartzea.

3. gaia: Merkatu estrategiak odontologian

4. gaia: Giza taldea odontologia-kontsultan.

5. gaia: Giza baliabideen kudeaketa odontologian.

6. gaia: Marketineko oinarrizko kontzeptuak.

7. gaia: Publizitatea odontologian.

8. gaia: Pazienteentzako arreta eta fidelizazioa.

9. gaia: Odontologiako administrazioa.

10. gaia: Kalitate-kontrolak.



II. GAI MULTZOA: ODONTOLOGIAREN HISTORIA

1. gaia: Kontzeptu orokorrak. Historia-Historiaurrea. Hominizazioa. Ikerketa paleoantropologikoko hortz-hondarrak.

2. gaia: Medikuntza Primitiboa. Paleolitiko-Neolitoa. Lehen "sendatzaileak".

3. gaia: Odontologia antzinako zibilizazioetan I: Egipto. Asia.

4. gaia: Odontologia antzinako zibilizazioetan I: Txina. India. Japonia. Kultura amerindiarrak.

5. gaia: Mundu klasikoa I: Grezia. Hipokrateak.

6. gaia: Mundu klasikoa II: Erroma. Galeno. Celso.

7. gaia: Erdi Aroa I: Bizantziar Inperioa. Lurralde arabiarrak. Rhazes. Avicena. Abulcassis.

8. gaia: Erdi Aroa II: Erdi Aroko ospitaleak. Unibertsitateak.

9. gaia: Errenazimendua: Anatomiaren gorakada. Vesalio. Parazelsoa. Ambroise Gelditu.

10. gaia: XVII. mendea: Metodo esperimentala. Neurtzeko tresnak. Mikroskopioa asmatzea.

11. gaia: XVIII. mendea: Metodo zientifiko berriak. Pierre Fauchard.

12. gaia: XIX. mendea: Anestesia. Erradiologiaren jatorria. Black. Miller.

13. gaia: XX. mendea (I): Immunologia. Genetika. Mikrobioen aurkako borroka.

14. gaia: XX. mendea (II): Prebentzioaren garapena. Fluorra. Angle. Hortz-materialak garatzea.

15. gaia: Emakumeak Medikuntzaren eta Odontologiaren Historian.

16. gaia: Material odontologikoen historia

17. gaia: Operatorioaren historia

18. Gaia: Ortodontziaren Historia

19. Gaia: Kazetaritzaren Historia

20. gaia: Ahoko Kirurgiaren Historia

21. gaia: Protesiaren Historia

22. gaia: Aho-aurpegiko minaren eta bere tratamenduaren historia

23. gaia: Medikuntza eta Ahozko Patologiaren Historia

24. gaia: Inplantologiaren Historia

25. gaia: Odontologia modernoaren irudi handiak

MetodologiaToggle Navigation

Alde presentzialean, klaseek hiru atal izango dituzte. Lehenengo atalean, ikasleek minutu batzuetan aurkezpen laburrak egingo dituzte, gai magistral bakoitzean landu beharreko gaiei lotuta, eta irakasleak klase magistral bakoitzean landu beharreko gaiaren sarrera gisa balioko du. Sarrera horietarako gaiak denbora nahikoarekin emango ditu irakasleak, eta horien helburua elkarreragina eta elkarrizketa sustatzea da, irakasle tresna gisa. Inplikazioa eta parte-hartzea modu positiboan baloratuko dira.

Ikasgai magistralaren azalpen-zatian "unitateak" edo aurkezpen laburrak erabiliko dira, ikus-entzunezko baliabideekin tartekatuta (iraupen txikiko bideoak). Helburua da aurkezpenak dinamizatzea eta "hezkuntza-pilulak" deiturikoen erabilera sustatzea. Irakasgai magistraletako batzuetan irakaskuntzarako baliabide berritzaileak sartuko dira (2.0 baliabideak, gamifikazio-teknikak eta smartphone-en erabilera).

Eskola presentzialaren amaieran, eztabaidarako tarte txiki bat egongo da, aurrez azaldutako gaietan sakontzeko.

Eskola praktikoak DERRIGORREZKOAK dira. Horietan, Tailer-Praktikoa da erabiltzen den eredua. Praktikak klinika odontologikoetan egiten dira (pazienterik gabe), eta benetako egoerak simulatzea dute helburu. Kudeaketaren hainbat alderdiri lotutako hainbat motatako gaiak jorratuko dira. Baliabide informatikoak eta "role-play" teknikak erabiliko dira. Praktika guztiak kateatuta daude eta hari eroale edo lotura komun bat dute, irakaskuntzako berrikuntzaren kontzeptuak aplikatuz.

Praktika horietan, talde-lana edo lankidetza-lana sustatuko da. Praktika batzuk problemak ebaztera bideratuta daude, ABP teknikak erabiliz (arazoetan oinarritutako ikaskuntza).

Irakasgaiaren E-Gela (ikasgela birtuala) aktiboki erabiliko da. Ikasgai horrek ikasgela birtual bat du, praktiketan parte hartzeko, ezagutzak zabaltzeko, legezko dokumentazioa edukitzeko eta abar balio duena.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
    • Portfolio (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO MOTA GUZTIEN EZAUGARRI KOMUNAK



Irakasgai honetan etengabeko ebaluazioa egingo da, eduki teoriko-praktikoak baloratzeko.



EBALUAZIO MOTA GUZTIEN EZAUGARRI KOMUNAK



1.- Nahitaezkoa da bertaratzea eta praktika klinikoak egitea, eta, beraz, ez bertaratzeak ezin izango ditu araudiak ezarritako mugak gainditu. Ez egitea

praktiken kasuan edo derrigorrezko eskola-saioetara ez joatearen kasuan, behar bezala justifikatu beharko da, UPV/EHUn indarrean dagoen araudiaren arabera. (UPV/EHUko ikasleen araudia. EBAZPENA, 2016ko azaroaren 30ekoa, (https://www.ehu.eus/documents/3026289/3106907/Reglamento_Adingabea_UPV_EHU.pdf;)



2.- Ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiten badiote eta azken proba bakarra eskatzen badute, ikasleak berretsi egin beharko du ebaluazio praktikoaren zati praktikora lehenago aurkeztuko dela (proba egin baino 3 aste lehenago). Ez-betetzeak edo ez aurkezteak automatikoki etendura ekarriko du ohiko deialdian eta ezohiko deialdian.



3.- Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa izango da eduki teorikoak eta praktikoak bereizita gainditzea. Nahitaezkoa da praktika klinikoetara joatea; bestela, ikasleek ezingo dituzte aurreikusitako IHak lortu.



4.-Plagioa: Ezin da aurkeztu hirugarrenek egindako lanaren kopiarik edo imitaziorik, norberarena balitz bezala. Ikasleek zitazio-arauak ezagutu eta erabili beharko dituzte. Plagioaren susmoak lanak baztertzea ekar dezake eta, ondorioz, ikasgaia ez gainditzea.



Irakasgai honen ebaluazioa jarraitua izango da lauhilekoan zehar: ikasgaiaren notaren % 100. Honako hauen bidez egingo da:

- Ikasgelako zereginen entregak eta ez-presentzialak

- Aurkezpenak ikasgelan/Lanen erakusketak

- Praktiketan parte hartzea

- Talde-lana

- Portfolioa



* Praktiketako kalifikazioak aurretik ezarritako errubriken bidez egingo dira, praktiketako irakasleen artean irizpide desberdinak saihesteko.



Azken ebaluazioa. Irakasgaiaren ebaluazioan honako hauek sartzen dira:



1.- Ebaluazio jarraitua: ikasgaiaren notaren % 30.

Mintegietan aurkeztutako kasu klinikoen parte-hartzearen eta ebazpenaren etengabeko ebaluazioa, asistentzia eta praktika klinikoak egitea, ikasleek aktiboki parte hartuz.

2.- Banakako azken azterketa: ikasgaiaren notaren % 70. Etengabeko ebaluazioan ebaluatu ez den irakasgaiaren zatiari buruzko ahozko azken proba izango da, klase magistraletan garatutako alderdi teorikoei buruzko proba baten bidez, lanen edo irakurketen azalpena barne.

Azken ebaluazioa aukeratzen duten ikasleek gutxienez 10etik 7ko kalifikazioa lortu beharko dute irakasgaia gainditzeko. Beharrezkoa da alderdi praktikoa eta teorikoa bereizita onartzea.



Ebaluazioa irakaskuntza erdi-presentzialarekin, COVID19ren antzeko egoera epidemiologikoaren ondorioz.



Irakaskuntza presentzialean eta telematikoan egindako jarduera guztien etengabeko ebaluazioa, ebaluazio-irizpide orokorrak kontuan hartuta. Irakasleek irakaskuntza presentziala ordezkatzeko proposatutako saio eta lan guztiak nahitaezkoak izango dira, eta irakasgaiaren ebaluazioaren parte izango dira.



Ohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da deialdira ez aurkeztea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian ohiko deialdiko ebaluazio-irizpide berak erabiliko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Praktika klinikoetarako, ikasleak uniformea jantzita joan beharko du pijama klinikoarekin edo txabusinarekin.
- Praktika-talde bakoitzerako, gutxienez Interneterako sarbidea duen gailu bat behar da (pc, tablet edo smartphone).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-*Carranza, FA y Shklar, G. (2009. Historia de la periodontología. Ripano D.L. Madrid

- Dormandy, T. (2010) El peor de los males: la lucha contra el dolor a lo largo de la Historia. Machado Libros. Madrid

Guerra F. (2007) Historia de la Medicina (3ª edición). Ed Capitel

Gormley Nuñez, JA. (2022) Serie La muerte del dolor. Libro Octavo. Desarrollo histórico del dolor y su tratamiento: el gusano dental y los males de la boca. Independentely published.

López Piñero JM. (2007) Breve historia de la medicina. Ed capitel

Matrio T. (2015) Gestión en odontología. Ed Bellisco. Madrid

*Ramírez Skinner, H. (2014) Historia general de la odontología: el arte dental como acto médico. Editorial Académica Española. Madrid

*Ring Malvin, E. (1989) Historia ilustrada de la odontología. Mosby Doyma Libros. Barcelona

*Sanz Serrulla J. (1999) Historia general de la odontología española. Masson. Barcelona



*Disponible en la biblioteca

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Corella JM. (2014) La gestión de servicios de salud. Ed Díaz de Santos
-De Val-Pardo I. (2014) Dirección y Gestión hospitalaria de vanguardia. Ed Díaz de Santos

Aldizkariak

- Asclepio. Revista de Historia de la Medicina y de la Ciencia, (antiguo "Archivo Iberoamericano de Historia de la Medicina y Antropología Médica")
- Medicina&Historia (ISSN: 0300-8169)

Web helbideak

o http://www. medhist.ac.uk/
o http://www. bium. univ-paris5. fr/aspad/debut.htm
o http://www. bium. univ-paris5.fr/histmed
o http://www. infomed.es/amudenes
o http://www.historiadelamedicina.org/
o http://www.sehm.org/
o http://www.infomed.es/seho/
o http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed
o http://www.nlm.nih.gov/

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala