XSLaren edukia

Ortodontzia I27228

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
Titulazioa
Odontologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27228

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2238
Mintegia1020
Laborategiko p.3624

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ortodontzia 1 irakasgaia Odontologia Graduko laugarren mailan ematen da. Ikasgai teoriko eta praktiko bat du, eta, horri esker, ikasleak ortodontzia-diagnostiko bat egin dezake, maloklusioak larritasunaren eta terapia-aukeren arabera bereizita.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honek hortzetako eta aurpegiko maloklusioaren arazoen diagnostikoa lantzen du, baita ortodontzia-tekniken plangintza eta ezagutza ere. Moduluaren konpetentziak: hortzetako maloklusioen, maloklusio eskeletikoen eta beste alterazio anatomiko edo funtzional batzuen diagnostikoa. Balizko zuzenketa ortodontiko, ortopediko edo kirurgikoak ezagutzea da eskumena. Eredu diagnostikoak, analisiak, artikulagailuan muntatzea eta erregistro interoklusalak egiteko gai izatea. Pazientearen diagnostiko zefalometrikoa eta estetikoa egitea ezagutzea.



Pazienteak bere maloklusioa konpontzeko tratamendua behar duen diagnostikoa eta tratamendu-plana egiteko gai izatea.



«Ortodontzia-aparatuak eta hortz- eta aurpegi-ortopedia» neurrira egindako osasun-produktuak agintzeko gai izatea. Protesiak eta ortodontzia-aparatuak fabrikatzeko laborategiko prozedurak ezagutzea. Ortodontzia intertzeptiboko teknikak planifikatzeko eta egiteko gaitasuna izatea. Tratamendu ortodontzikoen ondoren egonkortzeko prozedurak nola egiten diren jakiteko. Tratamendu ortodontziko garaikide konplexuagoekin ohituta egotea. Kirurgia ortognatikoko indikazio eta aukera terapeutikoekin ohituta egotea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Gai teorikoak, mintegiak, laborategiko praktikak.



22 orduko GAI-ZERRENDA TEORIKOA:



1.Ortodonzia: kontzeptua eta helburuak. Ortodontziaren bilakaera historikoaren jatorria.



2. Normoklusioaren izaera eta morfologia. Kontzeptua eta esanahia. Erlazioak hiru planoetan. Andrewsen gakoak. Banako hortzen malposizioa deskribatzeko terminologia.



3. Hazkuntza eta garapen orokorreko moduluak, hazkunde-lekuak eta -motak. Masailezurren biraketa hazkuntzan. Arkuen dimentsio-aldaketak erupzioan.



4. Malokusioaren sailkapena eta karakterizazioa. Angleren sailkapena. Lisherren sailkapena. Beste sailkapen batzuk. Sailkapen-sistemen mugak. Ackerman Proffit-en sailkapena



5. Maloklusioen etiopatogeniaren ezaugarriak. Maloklusioen herentziazko eta sortzetiko kausak. Maloklusioen kausa eskuratuak Prebalentzia. Faktore lokalak. Hortz kopurua aldatzea. Tamaina- eta forma-anomaliak.



6. Historia klinikoa eta ortodontziako miaketa. Anamnesia. Historial medikoa, odontologikoa eta ortodontzikoa. Aho barruko eta kanpoko azterketa. Hortzak miatzea eta uzkurtzea. Hortz-harremanak aztertzea.



7. Azterketa-ereduen azterketa I. Masailezurren arteko analisia: sagitala, bertikala eta zeharkakoa. Erdiko lerroaren desbideratzeak. Hortzen tamainaren neurketak. Metodologia. Bolton indizea.



8. Azterketa-ereduen azterketa II. Arkuteria indibidualaren azterketa. Arku-forma. Simetria. Hortz bakoitza identifikatzea. Hortzen posizioaren, formaren eta tamainaren anomaliak.



9.Anatomia erradiografikoa. Erradiografia panoramikoa. Garezurraren alboko erradiografia. Eskumuturreko eta bizkarrezur zerbikaleko erradiografia. Erradiografia oklusala, frontala eta eskanerra.



10. Ortodontziako fotografia. Ortodontziako serie fotografikoa.



11.Kefalometria. Zefalometriaren helburuak. Alderdi teknikoak. Zefalometria hartzea eta prestatzea. Metodo zefalometrikoak. Alboko anatomia zefalometrikoa. Profilaren ehun bigunak. Ehun gogorrak. Orientazio-, erreferentzia- eta gainjartze-planoak.



12. Steinerren kefalometria.



13. Ricketts-en kefalometria.



14. Hortz-mugimenduaren biologia. Ehunen erreakzioa indarren aurrean.



15. Ortodontziari aplikatutako biomekanika I. Oinarrizko kontzeptuak. Indarrak eta bektoreak. Hortzen mugimendua kontrolatzea. Indar-sistemak. Kontrolatutako mugimendu motak.



16. Ortodontziari aplikatutako biomekanika I. Oreka estatikoa. Elementu aktiboak. Metalurgia ortodontzikoa. Elementu pasiboak. Motak. Lehen, bigarren eta hirugarren ordenako indar-pareak.





17.Diagnostiko integrala. Tratamendu ortodontzikoa planifikatzea.



18. Aurpegiko azterketa morfologikoa.



19. I. klasearen sindromea.



20. II. motako sindromea. 1. dibisioa.



21. II. motako sindromea. 2. dibisioa.



22. III. motako sindromea.



23. Sindrome bertikalak.



24. Zeharkako sindromeak.



MINTEGIAK: 10 ordu.

Analisi zefalometriko nagusiak egitea. Diagnostiko zefalometrikoa ortodontzian.



LABORATEGIKO PRAKTIKAK: 36 ordu.

Ortodontziako diagnostiko-ereduak egitea. Ortodontziako azterketa-ereduen anazisa.

MetodologiaToggle Navigation



Gai teorikoak eskola magistralekin ematen dira, eta mintegiak kasu klinikoaren ereduan oinarritutako metodologia aktiboekin. Eskaiola-ereduen praktikak laborategietan egingo dira.

Teknologia berriak erabiliko dira tresna osagarri gisa.

ikasgela birtualak erabiliko dira mintegietako praktikak egiteko osagarri gisa.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Portfolio (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation



Etengabeko ebaluazio-sistema

- Kalifikaziorako tresnak eta ehunekoak:

- Egin beharreko proba idatzia ( %): % 60

- Mintegiak egitea (ariketak, kasuak edo arazoak) ( %): % 20

Laborategiko praktikak egitea: % 10 (etengabeko ebaluazioa)



- Portfolioa: 10 ( %)

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko ebaluazioan, deialdi arruntean erabilitako ebaluazio-irizpide berberak erabiliko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Laborategiko praktikak egiteko, ikasleek txabusina jantzita joan beharko dute.
- Mintegietarako, ikasleek honako hauek beharko dituzte: erregeoina, azetato-orriak edo tipula-papera, eskuaira eta kartaboia, angelu-garraiagailua, errotulagailu ezabaezinak. Gailu elektronikoak (table, pc)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Oinarrizko bibliografia:



CANUT, J.A.: Ortodoncia clínica y terapéutica 2ª ed. Editorial Masson. 2000.

BRAVO , L A. Teoría y práctica de la ortodoncia. Editorial Lisermed. 2023.

BRAVO , L A. Manual de ortodoncia. Editorial Síntesis. 2003.



ENLOW, D.H.: Crecimiento Maxilofacial 3ª ed. Editorial Interamericana.Buenos Aires. 1992.



GRABER, T.M.: Ortodoncia. Principios generales y técnicas 2ª ed.Editorial Médica Panamericana, 1997

MAYORAL, G.; MAYORAL; J.: Ortodoncia. Principios fundamentales y práctica. 4ª ed. Ed. Médica Panamericana. 1992.



MCNAMARA, J.A.: Tratamiento ortodóncico y ortopédico en la dentición mixta 2ª ed. Editorial Needham Press. 1995.



MOYERS, R.E.: Manual de ortodoncia 4ª ed. Ed. Médica Panamericana Buenos Aires. 1992.

PROFFIT, W.R.: Ortodoncia contemporánea 6ª ed. Ed. Elsevier. 2019.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-GREGORET J. Tratamiento ortodóncico con arco recto. 2º ed.Editorial Amolca. 2023.
-ARNETT G. Planificación facial y dental para ortodoncistas y cirujanos orales. Ed Elsevier. 2005.

Aldizkariak


-American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics
-Angle Orthodontics.

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala