XSLaren edukia

Web Aplikazioen Garapen Aurreratua28417

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
28417

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Ordenagailuko p.4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Web aplikazioen garapen aurreratuak teknologia eta teknika sofistikatuagoak erabiltzea dakar, web aplikazio konplexu eta errendimendu handikoak sortzeko. Hona hemen web aplikazioen garapen aurreratuaren bi alderdi giltzarri:



1. Aplikazioen arkitektura: Arkitektura modernoen erabilera, hala nola mikrosorgailuen arkitektura edo osagaietan oinarritutako aplikazioen arkitektura (adibidez, React.js, Angular, Vue.js), aplikazioa modulu independenteetan banatzeko. Modulu horiek modu independentean garatu, zabaltu eta eskalatu daitezke.



2. APIak eta web zerbitzuak: Frontend eta backend aplikazioaren arteko komunikazioa ahalbidetuko duten API sendoak garatzea, baita kanpoko zerbitzuekin integrazioa ere. Ohiko aukerak RESTful APIak edo GraphQL dira. Gainera, AWS Lambda edo Google Cloud Functions bezalako web zerbitzuak erabil daitezke hodeian exekutatzen diren mikrosorgailuak eraikitzeko.



Bigarren alderdi honetan zentratuko gara. Hori dela eta, ikasgaiaren helburu nagusia da ikaslea gai izatea web aplikazio bat egiteko, Android gailuetarako front-end diseinatuz eta programatuz, baita back-end garatuz ere, mugikorretik atzitzeko web zerbitzu bat (DB bat barne) izango duena.



Ikasgai hau egiteko, ezinbestekoa da Windows 10 eta 16 GB RAM duen ordenagailu eramangarri bat edukitzea, instalatu beharreko software kantitateak web zerbitzuetarako eta Android emuladorearentzat gutxieneko hauek eskatzen baititu.



Ikasgai honek ikasleen Objektuetan Oinarritutako Programazioa, Software Ingeniaritza eta Web Sistemak ezagutza oinarrizkoetatik abiatzen da, Informazio Sistemak Web garapenarekin lotutako teknologia nagusietan sakontzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Hona hemen Sistemak Informazioaren (SI) moduluaren konpetentzia espezifikoen itzulpena euskarara:



Sistemak Informazioaren (SI) moduluaren konpetentzia espezifikoak:



SI.4: Erakundeen printzipioak eta praktikak ulertzeko eta aplikatzeko gaitasuna, horrela erakunde baten komunitate teknikoaren eta kudeaketaren arteko lotura gisa jardun ahal izateko eta erabiltzaileen prestakuntzan aktiboki parte hartzeko.



SI.6: Informazio eta komunikazio sistemak zehazteko, diseinatzeko, inplementatzeko eta mantentzeko prozesuetan aktiboki parte hartzeko gaitasuna.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. gaia. Tresnak Android aplikazioetarako Java-rekin: Android Studio



2. gaia. Programazioa Androiderako Java-rekin - 1. partea

- Erabiltzaile interfazea: Layouts

- Oinarrizko kontrolak: EditText, TextView, CheckBox, RadioButton, etab.

- Hautapen kontrolak: Lista zabalgarriak (Spinner), Optimizatutako listak (ViewHolder)

- Elkarrizketak: DatePickerDialog eta TimePickerDialog

- Nazioartekotzea



3. gaia. Programazioa Androiderako Java-rekin - 2. partea

- Irudien harrapaketa eta bistaratzea

- Lista dinamikoak RecyclerView-rekin

- Fragmentuak

- BottomNavigationView osagaia

- TabLayout eta ViewPager2 (Hegaldi bidezko fitxak sortzea - Swipe)



4. gaia. Web zerbitzuak: API REST



5. gaia. Front-end: Android Retrofit 2-rekin



6. gaia. Back-end: API REST-Json Sprint Boot-ekin



7. gaia. Firebase Java-rekin Android Studion

- Realtime Database: Irakurketa eta Idazketa

- Autentifikazioa Email eta Pasahitzarekin

- Autentifikazioa Google hornitzailearekin

- Fitxategi/irudien biltegiratzea

- Kokapena Google Maps-ekin

- Jakinarazpenak (token eta topic bidez)

- Cloud Functions

MetodologiaToggle Navigation

M klaseetan Android eta Web Zerbitzuen kontzeptuen azalpen saioak egingo dira, kontzeptu horiek erabiliko diren egoeren adibideekin indartuta.



GO klaseetan, beharrezko tresnak instalatuko dira, bai programaziorako bai Android tutorialen eta Web Zerbitzuen ariketak martxan jartzeko, DB erlazional batekin sarbidea izanik. Era berean, denbora errealean funtzionatzen duen SQL ez den datu-base batekin lan egingo da, hala nola Firebase-rekin, bere eraginkortasuna Web Zerbitzu REST baten aurrean egiaztatzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
    • Banakako lanak (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIKO irakasgaiaren ebaluazioa ebaluazio jarraituaren edo ebaluazio finalaren bidez egingo da. Lehenespenez, ikasle guztiak ebaluazio jarraituan sartuko dira, hari uko egiten ez badiote.



EBALUAZIO FINALARI BURUZKO JARRAIBIDEAK:

Ikasleak ebaluazio jarraituari uko egitea erabaki dezake ebaluazio finala egiteko. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasle arduradunari ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 8.3 artikuluan ezarritako epeetan (9 asteko epea). Ez dira onartuko kasu salbuespenak, ezta ebaluazio jarraituari uko egiteak ere, horretarako ezarritako datak igaro ondoren.



Ebaluazio finalerako, ezinbestekoa da proposatutako lan guztiak entregatzea eta aurrez aurre defendatzea, bi aldeek adostutako datetan.



EBALUAZIO JARRAITUARI BURUZKO JARRAIBIDEAK:

Irakasgaiaren ebaluazio jarraitua egiteko, beharrezkoa da klaseetara %80ko asistentzia izatea eta klasean proposatutako lan desberdinak eta eskatutako dokumentazioa entregatzea.



BI EBALUAZIOETAKO KALIFIKAZIOA:

Irakasgaia gainditzeko, gutxienez 5 puntuko kalifikazioa lortu behar da.



Azken nota = 0,30 x 1. lana (back-end + BD) + 0,30 x 2. lana (front-end) + 0,40 x 2. lana (Firebase-ra sartzeko front-end + txostena)



Bi lan egiten dira, non ikasle bakoitzak web aplikazio baten proiektu bera diseinatu eta inplementatzen duen (jarraipen ebaluazioan talde handia badago, bi pertsonako taldeetan, edo ebaluazio finalean banaka), baina software tresna desberdinekin.



1. lana: 5RF (60%)

- 1.1 Ataza: BD MySQL-n

- 1.2 Ataza: Back-end edo SW Rest-Json Spring Boot-ekin Sprint Tools-en

- 1.3 Ataza: Front-end edo Rest bezeroa Retrofit-ekin Android Studio-n



2. lana: RF guztiak (35%)

- 2.1 Emaitza: SQL-tik NoSQL-rako txostena

- 2.2 Ataza: Proiektua Android-en eta Database, Storage, etab. Firebase-en



Ikasleak OHIKO DEIALDIKO azterketa gaindituko ez duela joko da, bi egoera hauetako bat gertatzen bada:

- Lan desberdinen exekuzio probak zuzenak ez izatea eta eskoletan zehaztutako gutxieneko funtzionaltasun baldintzak betetzen ez izatea.

- Irakasleak uste izatea egiletza ez dagoela behar bezala justifikatuta.



UKOA:

- Ebaluazio jarraituaren kasuan, froga-pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa aurkeztu gabe edo aurkeztu gabe izateko. Bestela, azken froga-pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 edo txikiagoa bada, ikasleak deialdiari uko egin ahal izango dio, gutxienez, irakasgaiaren dagokion irakaskuntza epea amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hau idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren irakasle arduradunari.



KOPIAREN KASUAK:

- Lanen kopia kasuan, indarrean dagoen araudiaren 11. artikulua aplikatuko da ikasleen ebaluazioari dagokionez.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIKO kontuan hartu diren irizpide berak izango dira kontuan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Materiala eskuragarri egela.ehu.es plataforman

Apunteak, bideoak, dagoeneko ebatzitako ariketen exekuzioa, lauhilekoan zehar garatuko den benetako web aplikazioaren exekuzioa, eta abar aurki daitezke bertan.

Ariketak exekutatzeko tresnen instalazioa:

Lehen blokea
- BD: MySQL
- Web Zerbitzua: Spring Tools for Spring Boot
- Web edukiontzia: Tomcat
- SW probak: Postman
- Aplikazioa mugikorrean: Android Studio for Java eta Retrofit

Bigarren blokea
- BD: Firebase Console
- Mapak: Google Cloud Console
- Aplikazioa mugikorrean: Android Studio for Java

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Jesús Tomás Gironés, Jaime Lloret Mauri. El gran libro de Android. Editor: Marcombo, Edición: 9, 2022.



Sylvain Hebuterne. Desarrolle una aplicación android. Programación en Java con android studio. Editor: Eni, Edición: 1, 2020.



Greg L. Turnquist. Learning Spring Boot 3.0 - Third Edition: Simplify the development of production-grade applications using Java and Spring. Editor: Packt Publishing, Edición: Third, 30-12-2022.



Rafael Benedettelli. Spring Boot Español: Arquitectura de Back-End. Editor: Versión Kindle, Edición:1. 2022.







Web helbideak

Android Studio:
https://developer.android.com/studio/

Tutorial de Android con Java de Diego Moisset y Cristian Henao:
https://www.youtube.com/watch?v=X5fsU0Oxljg&list=PLIygiKpYTC_6XbaH_E39-cBEfqIosadAq
https://codejavu.blogspot.com/p/blog-page_24.html

Spring Boot:
https://datos.codeandcoke.com/apuntes:spring

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-15:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.4 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

15:00-16:00 (1)

16:00-18:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.4 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
  • AULA INFORMÁTICA 1.4 - VITORIA-GASTEIZKO INGENIARITZA ESKOLA (2)