Datuen Analisia eta Diseinuak: Metodo Ez-esperimentala.25050
- Ikastegia
- Zuzenbide Fakultatea
- Titulazioa
- Kriminologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 25050
- Murrizketak
- "Datuen Analisia eta Diseinuak" irakasgaian matrikula egiteko, "Psikologiako Metodologia" gaindituta izan behar da.
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Datuen analisia eta Diseinuak: Metodo ez-esperimentala adarreko oinarrizko irakasgaia da. Kriminologiako Graduaren hirugarren mailako lehenengo lauhilabetekoan irakasten da. Bigarren mailan irakasten den Metodologia Psikologian eta hautazko Esku-Hartze Psikosozialeko Programen Ebaluazioari Aplikaturiko Disenuak irakasgaiekin batera, ikasleek ikerketa zientifikoak garatzeko beharrezko gaitasunak eskuratzea du helburu. Zehazki, irakasgai honetan lortu nahi da ikasleek diseinu ez-esperimental nagusienak ezagutu ditzaten eta ikerketa ez-esperimentalak diseinatzeko gai izan
daitezen, ikerketaren baliozkotasunaren aurkako mehatxuak eta alderdi etikoak kontuan hartuz. Era berean, irakasgaian parte hartzen duten ikasleak ikerketaren datuak aztertzeko programa estatistiko ezberdinak erabiltzeko gai izatea espero da.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
1.Estatistika inferentzialeko hipotesi froga eta analisi nagusiak eta diseinu ez-esperimental nagusiak ezagutzea.
2.Ikerketa ez-esperimentalak planifikatzeko gai izatea, baliotasunaren aurkako mehatxuak kontuan hartuz eta estrategia analitiko egokiak erabiliz.
3.Datuak jaso, hipotesiak eraiki eta egiaztatu, eta oinarrizko ikerketak diseinatzeko gai izatea, ikerketaren arau etikoak kontuan hartuz.
4.Diseinu ez-esperimental batetik abiatuz jasotako datuak aztertzeko gai izatea tresna estatistikoak edota informatikoak erabiliz.
5.Ikerketako artikuluak modu kritikoan aztertzeko eta lortutako ondorioak besteen aurrean aurkezteko eta defendatzeko gai izatea.
6.Informazio eta komunikazio teknologiak modu egokian erabiltzeko eta irakasgaiaren edukiei aplikatzeko gai izatea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. gaia. Ikerkuntzaren baliozkotasuna
1.1. Analisi estatistikoen ondorioen baliozkotasuna
1.2. Barne-baliozkotasuna
1.3. Konstruktuaren baliozkotasuna
1.4. Kanpo-baliozkotasuna
2. gaia. Lagina eta laginketa-teknikak
2.1. Oinarrizko kontzeptuak
2.2. Laginketa-teknikak: zorizkoak eta ez-zorizkoak
2.3. Laginaren tamaina erabakitzea
3. gaia. Inkesta-diseinuak
3.1. Inkesta motak helburuaren eta erabileraren arabera
3.2. Inkestaren faseak
3.3. Informazioa biltzeko prozedurak: galdesorta eta elkarrizketa.
3.4. Inkesta-diseinuen sailkapena
4. gaia. Ex post facto diseinuak
4.1. Ex post facto ikerketaren ezaugarriak
4.2. Ex post facto diseinuen sailkapena
5. gaia. Datuen analisiaren ikuspegi orokorra metodo ez-esperimentalean
5.1. Sarrera
5.2. Zentro-joerako neurriak, Sakabanatze-neurriak, asimetria eta zorroztasuna
5.3. Froga parametrikoen aurretikoak
5.4. Inkesta-diseinuetan eta ex post facto diseinuetan erabili ohi diren analisiak: korrelazioa, erregresio lineala eta bataz bestekoen arteko konparaketa
6. gaia. Korrelazioa. Korrelazio motak eta korrelazio-analisia
6.1. Korrelazio-koefizienteak: ezaugarriak eta koefiziente motak.
6.2. Kategoriazko aldagaien arteko erlazio-adierazleak: chi-karratua eta kontingentzia-taulak.
7. gaia. Erregresio lineala)
7.1. Erregresio-zuzena
7.2. Berbidura txikienen metodoa.
7.3. Doikuntza-egokitasuna
7.4. Koefizienteen interpretazioa
7.5. Erregresio linealaren aurretikoak
8. gaia Bataz bestekoen arteko konparaketa
8.1. Sarrera
8.2. Student-en t testa.
8.3. Mann-Whitney-ren U testa.
MetodologiaToggle Navigation
Aipatutako gaitasunak lantzeko asmoz, irakasle-taldeak aktibitate multzo berezia diseinatu du. Aktibitate horiek kriminologia graduatutako pertsona baten jarduera profesionaleko alegiazko egoera bati dagozkio: metodo ez- esperimentala erabiliz ikertu behar duen kriminologoaren egoerari. Jarduera gehienak taldean egitekoak dira. Irakatsi eta ikasi metodologia aktiboa erabiliko da. Zehazki, Problematan Oinarritutako Ikaskuntza (POI) Metodologia erabiliko da Tailerretan, Ordenagailu-praktiketan eta Gelako Praktiketan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
- Test motako galderez, galdera irekiez edo/eta ariketez (%): 60
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgai honetan bi ebaluazio mota aurreikusi ditugu:
1. AZKEN EBALUAZIOA. Hiru probaz osatua egongo da:
- Test motako galderez, galdera irekiez eta ariketez osatutako proba (notaren
%60). Proba honetan ezingo dira materialak erabili.
- Testu zientifiko baten analisia (notaren %20).
- Analisi estatistikoak (notaren %20).
Azken azterketako zati guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko. Hau da, gutxienik, 30 puntu lortu behar dira azken proban eta 10 puntu bai testu analisian eta bai analisi estatistikoetan.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdian erabiliko dira etengabeko ebaluazioa burutu ezin duten eta azken ebaluaziora doazen ikasleekin erabiliko diren irizpide berberak, hots:
1. Test motako galderez, galdera irekiez eta ariketez osatutako proba (notaren
%60). Proba honetan ezingo dira materialak erabili.
2. Testu zientifiko baten analisia (notaren %20).
3. Analisi estatistikoak (notaren %20).
Azterketako zati guztiak gainditu behar dira irakasgaia gainditzeko. Hau da, gutxienik, 30 puntu lortu behar dira azken proban eta 10 puntu bai testu analisian eta bai analisi estatistikoetan.
Azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Beharrezko materialak ikasleentzat eskuragarri jarriko dira e-Gela plataforman.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Anguera, M.T., Arnau, J., Ato, M., Martínez, R., Pascual, J. eta Vallejo, G. (1995). Métodos de investigación en psicología. Madrid: Síntesis.
Balluerka, N. (2011). Planificación de la investigación. La validez del diseño (2ª ed. corregida). Salamanca: Amarú.
Balluerka, N. eta Isasi, X. (2007) Ikerkuntza Psikologian. Ikerketa-baldintzak eta diseinuaren baliotasuna. Bilbo: UEU.
Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd Edition). London: Sage.
Fontes, S., García, C., Garriga, A.J., Pérez-Llantada, M.C. eta Sarriá, E. (Ed.) (2001). Diseños de investigación en Psicología. Madril: UNED.
Gorostiaga, A. eta Balluerka, N. (2007). Ikerketa metodoak eta diseinuak Psikologian. Donostia: Erein.
Ibabe, I. eta Etxeberria, J. (2001). Datu-analisia eta SPSS: Praktikak. Usurbil: Elhuyar.
Isasi, X. (2010) Erregresio-lineala, bariantza-analisiak eta hipotesi-testak. Datu-analisirako lanabesak. Bilbo: UEU.
León, O.G. eta Montero, I. (2002). Métodos de investigación en Psicología y Educación (3ª Ed.). Madrid: McGraw Hill.
Matas, A., Franco, P. D. eta Atorrasagasti, L. (2011). Estadística básica con R-Commander. Madrid: Bubok Publishing, S. L. http://www.bubok.es/libros/203887/Estadistica-basica-con-RCommander
Rojas, A.J., Fernández, J.S. eta Pérez, C. (1998). Investigar mediante encuestas. Fundamentos teóricos y aspectos prácticos. Madrid: Síntesis.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Bartlett, J.E., Kotrlik, J.W. eta Higgins, C.C. (2001). Organizational research: Determining appropriate sample size in survey research. Learning and Performance Journal, 19(1), 43-50.
Cohen, J., Cohen, P., West, S. G., eta Aiken, L. S. (2003). Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences, 3rd Ed. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Box, G.E.P., Hunter, W.G. eta Hunter, J.S. (1988). Estadística para investigadores (Ed. original de 1978, Statistics for experimenters. New York, NY: John Wiley & Sons). Barcelona: Reverté.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2nd ed.). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Sánchez Carrión, J.J. (1992). Análisis de tablas de contingencia. Madrid: CIS Siglo XXI.
Shadish, W.R., Cook, T.D. eta Campbell, D.T. (2002). Experimental and quasi-experimental designs for generalized causal inference. Boston: Houghton Mifflin Company.
Tabachnick, B. G. eta Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics (4th ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon.
Wilkinson, L. and the Task Force on Statistical Inference (1999). Statistical methods in psychology journals. Guidelines and explanations. American Psychologist, 54, 594-604.
Aldizkariak
- Methodology - European Journal of Research Methods for the Behavioral and Social Sciences: http://www.hogrefe.com/periodicals/methodology
- Metodología de encuestas: http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=10464
- Psicothema: http://www.psicothema.com
- The Spanish Journal of Psychology: http://journals.cambridge.org/action/displayJournal?jid=SJP
- Anales de Psicología: http://revistas.um.es/analesps/
Web helbideak
- Asociación Española de Metodología de las Ciencias del Comportamiento (AEMCCO): http://www.aemcco.org
- European Association of Methodology: http://www.eam-online.org/
- Concepts and applications of inferential statistics. Lowry, R. Vassar College Poughkeepsie, NY, USA.: http://vassarstats.net/textbook/
- Free Statistical software: http://www.freestatistics.info/stat.php
- Software SPSS: http://www-01.ibm.com/software/es/analytics/spss/
- Software R: http://www.r-project.org/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ALONSO ARBIOL, ITZIAR
- CIPITRIA LEANIZBARRUTIA, IRAIDE
- SOROA MARTINEZ, GORETI
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 15:30-17:30 (1) | 15:30-17:30 (2) | |||
2-15 | 15:30-17:30 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (3)
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
15-15 | 15:30-17:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
16 Mintegia-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
15-15 | 15:30-17:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-4 | 15:30-17:30 (1) | ||||
6-6 | 15:30-16:30 (2) | ||||
12-14 | 15:30-17:30 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (3)
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 16:30-17:30 (1) | ||||
7-10 | 15:30-17:30 (2) |
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
6-6 | 16:30-17:30 (1) | ||||
7-10 | 15:30-17:30 (2) |
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-2 | 15:30-17:30 (1) | ||||
5-5 | 15:30-17:30 (2) | ||||
11-11 | 15:30-17:30 (3) |
Ikasgela(k)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
- AULA MULTIMEDIA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (3)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:30-11:30 (1) | 09:30-11:30 (2) | |||
2-15 | 09:30-11:30 (3) |
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (3)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 10:30-11:30 (1) | ||||
11-11 | 10:30-11:30 (2) |
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-7 | 10:30-11:30 (1) | ||||
9-10 | 10:30-11:30 (2) | ||||
11-11 | 09:30-10:30 (3) | ||||
12-13 | 10:30-11:30 (4) | ||||
14-14 | 09:30-11:30 (5) |
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (3)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (4)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (5)
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-10 | 09:30-10:30 (1) | ||||
12-13 | 09:30-10:30 (2) |
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-3 | 09:30-11:30 (1) | ||||
15-15 | 09:30-11:30 (2) |
Ikasgela(k)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (1)
- 2.1GELA - ZUZENBIDE FAKULTATEA (2)