XSLaren edukia

Berrien Idazkera Telebistan27100

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27100

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.1421
Laborategiko p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Berrien Idazkera Telebistan ikasgaia ikus-entzunetan eta sare digitalean kazetaritzaren mezua aztertzen duten beste irakasgaiekin lotuta dago. Helburua ikasleak informazio- edukien garapenean trebatzea da, ohiko hedabideetan edo sareko hedabideetan zabal ditzaten.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A1. Telebistako lengoaiaren(telebistako informazioaren adierazteko sistema) osagaiak identifikatu, aztertu eta erabiltzea.

A2. Telebistako infomazio genero eta iturriak identifikatu eta aztertzea.

A3. Telebistako informazio saileen egitura ezagutzea.

A4. Informazio programazioa ezagutu eta sailkatzea, bereziki gaur egungo informazioa. A5. Hizkera eta gorputz-lengoaia modu egokian erabiltzea, kontuan hartuta biak ikusentzunezko informazioa egiteko ezinbesteko lanabesak direla.

a. Inprobisaketa.

b. Albisteak edota iritziak auzketea. A6. Albisteak eta iritziak egitea.

Bigarren mailako gaitasunak irakasgaiaren berezko gaitasunekin bat datoz, honela: C1 bat dator A2, A3 eta A4rekin.

C3 bat dator A2, A4 eta A6rekin.

C4 bat dator A1, A2, A3, A4, A5 eta A6rekin.

C5 bat dator A4, A5 eta A6rekin. C6 bat dator A1, A2 eta A4rekin.

Zeharkako gaitasuna:

C2CC01 – Ezagutza eskuratzea, informazio- eta komunikazio-sistemak eta -prozedurak antzeman eta aztertzea, haien historia-, jendarte-, legezko eta nazioarteko testuinguruan. C2CC02 – Informazio- eta komunikazio-eremuan arazoak ebazteko eta ikerketarako teknika eta metodologia, dokumentazio-iturriekin lan eginda, garatzea.

C2CC03 – Informazio- eta komunikazio-proiektuak aztertu, diseinatu eta plafinikatzea, teknikak eta teknologia aplikatuz, haien garapenerako estrategiak lantaldean garatuta.

C2CC04 – Komunikazio- eta ikerketa-lanarenhelburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatu, argumentatu eta azaltzea, hainbat hedabideren ezaugarri formalak erabiliz.

G002 – Hainbat iturri bilatu, aukeratu, hurrenkera eman eta aztertzea, haien edukia narrazio-era eta -estrategiei egokituta.

G003 – Informazio- eta komunikazio-prozeduretarako teknikak, teknologia, baliabideak eta gaitasunak garatu eta aplikatzea.

G008 – Ezagutza eskuratzea; komunikazioaren jakintza-alorarteko testuinguruan teorien, kontzeptuen eta metodologien esanahia ulertzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. TELEBISTAKO NARRAZIOEN ARAUAK

1.1. Telebistako informazioaren osagaiak

1.1.1. Irudiaren adierazkortasun-eginkizuna

1.1.2. Soinuaren adierazkortasun-eginkizuna

1.1.3. Idazmenaren adierazkortasun-eginkizuna

1.1.4. Edizioaren adierazkortasun-eginkizuna: jarraipena



2. INFORMAZIOA BURUTZEKO PROZESUA

2.1. Erredakzioen antolaketa eta jarduera

2.2. Gaurkotasunaren hautaketa

2.3. Informazio iturriak



3. TELEBISTAKO INFORMAZIOAREN AURKEZPENA ETA AHOZKO ADIERAZTEA

3.1. Lokuzioa

3.2. Berrien lanketa eta aurkezpena. Sarrera

3.3. Iritziaren lanketa eta aurkezpena. Iruzkina



4. TELEBISTAKO INFORMAZIO GENEROAK

4.1. Notizia, albistea edo berria

4.2. Erreportajea

4.3. Kronika

4.4. Elkarrizketa

4.5. Testuaren antolaketa eta barne koherentzia: gidoia



5. TELEBISTAKO INFORMAZIO SAIOAK

5.1. Informazio saioen tipologia

5.2. Eguneroko albistegiak

5.3. Informazio saioen egitura

5.4. Analisia: edukia, aurkezpena, estetika, teknika eta erritmoa



6. KAZETARITZA DIGITALA ETA TRANSMEDIA KOMUNIKAZIOA

6.1. Kazetariaren lanerako ondorioak



MetodologiaToggle Navigation

GO orduak (ordenagailua): 10

Plato orduak: 4

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA:



Bukaerako probak (proiektua edo lana edo azterketa, ikasleen gidan zehazten den bezala) %40 balorea du.

Ebaluazioa:

- Telebistarako minutu eta erdiko berri baten idazketa (banaka, %10).

- Platoan egindako sormenezko sarreratxo baten burutzea eta aurkezpena telebistarako (banaka, %10).

- Gaurkotasunezko kronika bat idaztea (banaka, kalifikazioaren %10).

- Elkarrizketa baten aurre-lana eta burutzea (banaka edo taldeka, %15).

- Informazio-lan baten analisia eta garapena: erreportajeak edo telebistako albistegiak (taldean, kalifikazioaren %15).

- Eskola magistraletan jasotako ezagutzaren inguruko azterketa (banaka, %40)



Jarraituzko ebaluazioa aukeratzen dutenek irakasgaiaren alde bakoitzean ehuneko 80ko asistentzia edukiko dute (klase magistralak GA eta GL), justifikatutako ezetortzeak barne. Bertaratze arau hau bete ez eta dagokion irakasle arduradunari idatziz komunikatzen ez diona,lauhilabetekoaren bederatzigarren astea baino lehen, EZ AURKEZTU bezala agertuko da aktetan. Garaiz eta ondo eginda komunikatzen duena bukaerako probara presentatu ahalko da.



Bukaerako ebaluazioa hautatzen dutenei irakasgaia modu honetara ebaluatuko zaie:

- Inguruko albiste baten idazketa eta berau ematea lauhilabeteko 5. astean. Ehuneko 10eko balorea edukiko du.

- Elkarrizketa baten planifikazioa eta garapena, zeina lauhilabetearen 11. astean emango baita. Ehuneko 10eko balorea edukiko du.

Praktika bakoitzari zero edo hutseko balorea emango zaio baldin eta epemugatik kanpo ematen bada.

- Bukaerako proba praktikoa: %40 eta bukaerako proba teorikoa: %40. Probaren iraupen osoa: (teoria eta praktika): 2 ordu.



JARRAITUZKO EBALUAZIOARI UKO EGITEA:



- Ikasleak uko egin diezaioke jarraituzko sistemari. Horretarako, idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiko irakasle arduradunari 2020ko martxoaren 20a baino lehen. Hori egin ezik, irakasgaia suspenditurik edukiko du eta ezohiko deialdira joango da.



BUKAERAKO PROBARI UKO EGITEA:



Ikasleak uko egin diezaioke bukaerako probari. Horretarako, idatzi bat aurkeztu beharko

dio irakasgaiko irakasle arduradunari 2020ko apirilaren 17a baino lehen. PLAGIOARI BURUZKO ABISU EDO OHARRA:

Plagioa edo kopia egonez gero, ikaslanetan zein azterketan, irakasgai osoaren suspentsoa izango da kalifikazioa dagokion deialdian.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZ-OHIKO DEIALDIA



Ezohiko deialdia bukaerako ebaluaziokoa izango da, baina posiblea da gordetzea kalifikazio positiboak, jarraituzko ebaluazioa egin duten ikasleenak. Bukaerako probara aurkezten ez dena EZ AURKEZTU bezala agertuko da aktetan.



Bukaerako proba praktikoak %60 ekarriko du eta teorikoak beste horrenbeste: %40. Proba osoaren iraunpena: 2 ordukoa.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak emango ditu irakurtzeko diren hainbat testuren erreferentziak, Interneteko helbideak eta ikasgelan erakusten diren bideoen zerrenda.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- MARIN, Carles (2017). Reporterismo en TV. Guía de buenas prácticas del reportero audiovisual. Madril: Fragua argit.

- LARRINAGA LARRAZABAL, A. (2007): Euskarazko albistegietarako eskuliburua II. Bilbao: Euskal Irrati Telebista, L.G.

- MAYORAL, J. (coord.) et al (2008): Redacción periodística en televisión. Madrid: Ed. Síntesis, S.A.

- KAPUSCINSKI, R. (2005): Los cínicos no sirven para este oficio. 8ª edición. Madrid: Anagrama.

- OLIVA, L. Y SITJÁ, X (2007): Las noticias en radio y televisión. Barcelona: Ediciones Omega.

- PALAZIO, Gorka (2008): Tendencias en televisión y vídeo por Internet y en movilidad, in “Medios de

comunicación, tecnología y entretenimiento. Un futuro conectado”, Bartzelona, Laertes.

- SERRANO, P. (2009): Desinformación. Cómo los medios ocultan el mundo. Madrid: Península.

- SOENAGAS, X (2008): El enfoque informativo. Los puntos de vista de una noticia en televisión. Madrid: Laberinto.

- GOULD, Terry (2010). Matar a un periodista. El peligroso oficio de informar. Bartzelona: libros del lince argit.

- ZABALETA, Iñaki (2005). Teoría y técnica, lenguaje de la información en televisión y radio. Bartzelona: Bosch.

- CUBELS, M. (2005). Mentiras en directo. La historia secreta de los telediarios. Madril: Península.

- Telebisten Estilo Liburuak



Gehiago sakontzeko bibliografia

- CUBELS, M. (2005): Mentiras en directo. La historia secreta de los telediarios. Madrid: Península.- Ryszard Kapuscinski: Los cinco sentidos del periodista [dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/2106418] pdf.
- GOULD, Terry (2010): Matar a un periodista. El peligroso oficio de informar. Barcelona: Los libros del lince.
- LARRINAGA LARRAZABAL, A. (2007): Euskarazko albistegietarako eskuliburua II. Bilbao: Euskal Irrati Telebista, L.G.
- MARÍN, C. (2006): Periodismo audiovisual. Información, entretenimiento y tecnologías multimedia. Barcelona: Ed. Gedisa.
- ZABALETA URKIOLA, IÑAKI, eta JESUS MARI ZALAKAIN GARAIKOETXEA. (2004): Irrati eta telebistako
informazioaren teoria eta teknika. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU).

Aldizkariak

Aldizkariak
- Revista Academia Televisión (la revista de la Academia de las Ciencias y las Artes de Televisión)
- Revista Panorama Audiovisual
- Revista TELOS (Fundación Telefónica, Revista de Comunicación)
- Zer aldizkaria
- Revista Latina de Comunicación Social

Web helbideak

-https://archive.org/details/tv
-http://www.getmiro.com
-http://www.hamaika.tv
-http://www.kanaldude.tv
-http://www.vimeo.com
-http://www.youtube.com
-http://www.eitb.tv/eu
-http://www.eitb.com
-http://bambuser.com

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • GOROSARRI GONZALEZ, MARIA
  • PALACIO ARKO, GORKA JAGOBA
  • PEREZ FUENTES, JUAN CARLOS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-12:00 (3)

11:00-12:00 (4)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-13:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

18:00-20:00 (1)

15:00-17:00 (2)

17-30

16:00-18:00 (3)

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00 (1)

Irakasleak

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:00-20:00 (1)

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

18:00-20:00 (1)

15:00-17:00 (2)

17-30

16:00-18:00 (3)

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:00-16:00 (1)

Irakasleak

17 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:00-20:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-12:00 (3)

11:30-12:30 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:00-12:00 (3)

11:30-12:30 (4)

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

32 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

32 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

32 Laborategiko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak