XSLaren edukia

Gradu-amaierako lana (IM)26056

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ingeniaritza Mekanikoa + Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza
Ikasturtea
2024/25
Maila
5
Kreditu kopurua
12
Kodea
26056
Murrizketak
Gradu-amaierako lanerako (GrAL) matrikula egin ahal izateko, graduko kreditu guztiak gaindituta izan behar dituzu.

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Gradu Amaierako Lana (GAL) ariketa originala da, bakarka egin beharrekoa eta unibertsitateko epaimahai batean aurkeztu eta defendatu beharrekoa. Industria Ingeniaritzaren berariazko teknologia mekanikoaren esparruko proiektu bat da.

Lanak originala izan behar du, eta beti zuzendari baten ikuskaritzapean egingo da. Zuzendari horren eginkizuna izango da lortu beharreko helburuak zehaztea, helburuak prestatzeko orientatzea eta horien jarraipena egitea.

GAL titulazioko 4. mailako bigarren lauhilekoan dago. Titulua lortzeko nahitaez ebaluatuko den azken irakasgaia da, eta ezin izango da jendaurrean defendatu, ezta ebaluatu ere, titulazioko gainerako gaiei dagozkien kredituak gaindituta ez badaude.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasun espezifikoak eta zeharkakoak

1. Industria-ingeniaritza espezialitatean garapen profesionala izateko behar diren zientzia eta teknologiaren kontzeptuak ezagutzea, ulertzea eta aplikatzea, ingeniaritza horrek sortzen dituen arazoei autonomia-maila handiarekin erantzun ahal izateko, eta ondorengo ikasketetan aurrera egitea ahalbidetzeko.

2. Metodologia zientifikoaren berezko estrategiak aplikatzea: egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea, ingeniaritzak bere espezialitatean dituen arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez eta arrazoibide kritikoz konpontzea ahalbidetuko duten hipotesiak eta irtenbideak planteatzea.

3. Ezagutzak, prozedurak, emaitzak eta trebetasunak behar bezala komunikatzea, bitarteko egokiak eta industria-ingeniaritzaren espezialitateko berariazko hiztegia eta terminologia erabilita.

4. Diziplina anitzeko eta hizkuntza anitzeko inguruneetan eraginkortasunez lan egitea, industria-ingeniaritzaren arloan erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz bere espezialitatean.

5. Industria-ingeniaritzaren arloko diseinu, proiektu eta prozesuak zuzendu, planifikatu, idatzi, kudeatu eta garatzea eta kontrolatzea, baldin eta, dagokion teknologia espezifikoaren arabera, honako hauek eraikitzea, eraberritzea, konpontzea, kontserbatzea, eraistea, fabrikatzea, instalatzea, muntatzea edo ustiatzea badute helburu: egitura, ekipo mekaniko, energia-instalazio, instalazio elektriko eta elektroniko, industria-instalazio eta -instalazio, eta fabrikazio- eta automatizazio-prozesuak.

6. Industria-ingeniari teknikoaren lanbidean aritzean nahitaez bete beharreko legeria, zehaztapenak, erregelamenduak eta arauak ezagutu, ulertu eta aplikatzea, etika profesionalarekin bat etorriz eta enpresaren kalitatearen, segurtasunaren eta esparru ekonomikoaren printzipioak eta metodoak aplikatuz.

7. Garapen teknologikoak planteatzen dituen erronken konponbide teknikoek gizartean eta ingurumenean duten eragina aztertzea eta baloratzea, iraunkortasun-irizpideak aplikatuta.

8. Neurketak, kalkuluak, balorazioak, tasazioak, peritazioak, azterlanak, txostenak, lan-planak eta antzeko beste lan batzuk egitea.



Irakasgaia ikastearen emaitzak:

Modulu hau egin ondoren, ikaslea gai izango da banaka ariketa original bat egin, aurkeztu eta unibertsitateko epaimahai baten aurrean defendatzeko. Ariketa hori industria-ingeniaritzaren berariazko teknologia elektroniko industrialaren esparruko proiektu bat izango da, lanbide-izaerakoa, eta bertan integratuko dira irakaskuntzetan eskuratutako gaitasunak.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Hiru prozedura daude ezarrita GAL esleitzeko:

• Irakasleek, ikasturtean zehar, GAL garatzeko gaien proposamena egingo dute. Proposamen hori GAUR aplikazioaren bidez egingo da, eta ez da ikaslerik esleituko. GALen interesa duten ikasleek proposatutako GALetako bat hautatuko dute, eta horren ardura duen irakaslearekin harremanetan jarri ondoren, GAUReko ikasleak esleituko dira. Esleipen hori irakaslearen eta ikaslearen arteko bilera baten ondoren egingo da, elkarrekin adostuta, GALren esleipena berresteko.

• GALren gaia irakasleen eta ikasleen artean aldez aurretik adosten den kasuetan, proposamen hori GAURen grabatuko da, eta hasiera-hasieratik barne hartuko dira: GALren titulua, zuzendaria eta lan horri esleitutako ikaslea.

• GALrekin hitzarmena duten enpresek edo beste erakunde batzuek proposatzen duten kasuetan, Enpresarekiko Harremanetarako Zuzendariordeak zuzendari bat esleituko dio, GAUR aplikazioan proposamena sartuko duena, ondoren ikasleak hautatzeko.

Gai zehatza ikasleak eta zuzendariak proposatutako gaiaren araberakoa izango da. GAL enpresako praktikekin lotzen denean, enpresa motaren eta ikasleak praktiketan garatzen duen zereginaren araberakoa izango da.

Kasu guztietan, GALren memoriak atal espezifiko bat izan beharko du, gutxienez 200 hitzekoa, GALk GJHekin eta printzipio eta balio demokratikoekin duen lotura-mailari buruzko gogoeta jasoko duena.



MetodologiaToggle Navigation

GAL irakasgai bat da, eta lan autonomo eta indibidual bat da, zuzendari batek zuzendua. Zuzendariak bilerak egingo ditu ikaslearekin, helburuak, lan-plana eta -metodologia ezartzeko, eta garatutako jardueraren aurrerapena kontrolatzeko, helburuak lortzeko erabakiak hartzen lagunduz.

Zuzendariak lana amaitutzat jotzen duenean, ikasleak defentsa-eskaera egin ahal izango du GAUR aplikazioan gaitutako prozeduraren bidez.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ahozko defentsa (%): 75
    • Idatzizko lana (Zuzendariaren ebaluazioa) (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Matrikulak ikasturte bakoitzean bi deialdi ofizial egiteko eskubidea emango du, Gobernu Kontseiluak onartutako egutegi akademikoan ezarritakoaren arabera. Ikasturterako ezarritako deialdietan GAL defendatu ez duten edo bertan behera utzi duten ikasleek hurrengo ikasturtean matrikulatu beharko dute berriro.

Ikasleek zehaztuko dute zer hizkuntzatan egin eta defendatu nahi duten beren GAL, gradua emateko erabili direnen artean.

GAL ikasturtean zehar defendatu ahal izango da, Eskola Batzarrak onartutako egutegi akademikoaren arabera.

Ikasleak 6 deialdi izango ditu GAL aurkezpen publikoa eta defentsa egiteko.

GALren ebaluazioa eta ondorengo kalifikazioa zuzendariaren eta epaimahaiaren ebaluazioaren arabera egingo da, ikasleak defentsa egin ondoren, kontuan hartuta kalifikazio osoaren % 25 zuzendariaren ebaluazioarekin bat datorrela eta gainerako % 75a epaimahaiak egiten duen ebaluazioarekin. Bi ebaluazioak egiteko, zuzendariak eta epaimahaiak Eskola Batzarrean onartutako eta Eskolaren webgunean argitaratutako 2 errubrika dituzte.

Defentsa-saioa publikoa izango da, non eta esleipen-agirian konfidentzialtasun-konpromisoa baimentzen ez den. Defentsan, GALeko ebaluazio-epaimahaiko hiru kideek egon beharko dute.

Ikasle bakoitzak defentsarako gehienezko denbora bat izango du. Denbora hori Gipuzkoako Foru Aldundiko zuzendariak ezarriko du, eta bertan GALren helburuak, metodologia, edukia eta ondorioak azaldu beharko ditu. Ondoren, epaimahaikideek egindako galdera, argibide, iruzkin eta iradokizunei erantzungo die.

GALri dagokion akta epaimahaiko kide guztiek sinatu beharko dute GAUR aplikazioaren bidez.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Prozedura berbera izango da deialdi guztietan

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Proiektuaren arabera

Gehiago sakontzeko bibliografia

Proiektuaren arabera

Aldizkariak

Proiektuaren arabera

Web helbideak

ADDI