XSLaren edukia

Instalazio eta Makina Termikoak26044

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ingeniaritza Mekanikoa + Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza
Ikasturtea
2024/25
Maila
5
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26044

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Instalazioak eta Makina Termikoak irakasgaia erabat praktikoa da, eta hura ezagutzea baliagarria da industrian aurkezten diren makina, motor eta instalazio termiko ugari ulertzeko.



Irakasgaiaren lehen zatian, Beroaren Transmisioan sakontzen da: Bero-hegatsak eta -trukagailuak, ikasleek 2. mailako Ingeniaritza Termikoa ikasgaian arlo horretan eskuratutako ezagutza osatzen saiatuz.

Jarraian, turbomakinak, lurrun-turbinetan oinarritutako instalazioak, gas-turbinak eta ziklo konbinatua aztertuko ditugu. Instalazio horiek zentral termiko konbentzionaletan, zentral termoelektrikoetan, kogenerazio-aplikazioetan, aeronautikan eta abarretan aurki daitezke.

Hurrengo gaian, aire hezea aztertzeko beharrezkoak diren kontzeptu teorikoak eta horiek lokalen klimatizazioan dituzten aplikazioak landuko dira. Gai horrekin eta turbomakinen gaiarekin lotuta, hozte-sistemak aztertzen hasten dira. Sistema horiek aplikazio ugari dituzte, hala nola elikagaien industrian, eraikinetako airearen egokitzapenean edo gasen likidoefakzioan. Gehien erabiltzen diren hozte-sistemak lantzen dira: lurrun-konpresioa, gas-konpresioa eta xurgapena.



Ondoren, errekuntzaren oinarrizko kontzeptuak eta barne-errekuntzako motor alternatiboak sartzen dira. Azken horiek erabilera asko dituzte automobilgintzan eta itsas motorretan. Txinparta bidezko pizte-motorren eta konpresio bidezko pizte-motorren funtzionamendua eta modelizatzeko dauden aire-eredu teorikoak aztertzen dira.



Azkenik, ikasgaia amaitzeko, energia sortzeko energia berriztagarriak aztertuko dira. Eguzki-energia eta energia geotermikoa baliagarriak izan daitezke lokaletako berokuntzaren energia-eskaera partzialki betetzeko eta industria-prozesuei beroa emateko, sistema konbentzionalek edo bestelako energia-iturri berriztagarriek lagunduta.



Irakasgaia behar bezala ulertzeko, komenigarria da Kalkulua (1. maila), Oinarri fisikoak (1. maila), Oinarri kimikoak (1. maila) eta Ingeniaritza termikoa (2. maila) irakasgaietan azaldutako kontzeptuak gainditu eta argi izatea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgaiaren helburua da ulertzea, ikastea eta aztertzea, baita potentzia-instalazioak eta hozte-sistemak ebazten jakitea ere.

Ikasgaia egin ondoren ikasleek lortu beharreko ikaskuntzaren emaitzak honako hauek dira:



- Ingeniaritza termikoari eta termodinamikari buruzko ezagutza aplikatuak aplikatzea potentzia- eta hozte-sistema termiko aplikatuetan, egoera berrietara egokitzeko moldakortasun handia ematen duten ariketa praktikoen bidez.



- Ingeniaritza termikoaren arloan ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzea eta transmititzea



- Taldean lan egitea, ingeniaritza termikoko esperimentazioaren esparruan lankideekin lankidetza-lanak egiteko, proposamenak eginez, ideiak eztabaidatuz eta ekintza egokiak gauzatuz.



- Instalazioen eta makina termikoen arloan nahitaez bete beharreko zehaztapenak, erregelamenduak eta arauak maneiatzeko gaitasuna.





Titulazioaren konpetentziak honako hauek dira:



C3- Oinarrizko gaien eta gai teknologikoen ezagutza, metodo eta teoria berriak ikasteko gaitasuna emango diena, eta egoera berrietara egokitzeko moldakortasuna emango diena.



C4- Arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez, arrazoibide kritikoz eta Industria Ingeniaritzaren arloan ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatu eta transmititzeko gaitasuna.



C6 - Nahitaez bete beharreko zehaztapenak, erregelamenduak eta arauak erabiltzeko gaitasuna.



C13- Metodologia zientifikoaren berezko estrategiak aplikatzea: egoera problematikoa kualitatiboki eta kuantitatiboki aztertzea, hipotesiak eta konponbideak planteatzea, industria-ingeniaritzaren berezko ereduak erabiliz (mekanika espezialitatea).

13. GAIA.- Ingeniaritza termikoari buruzko ezagutza aplikatua.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Sarrera. Termodinamikaren eta bero-transmisioaren funtsezko kontzeptuak.



2. Bero-trukagailuak eta gainazal hedatuak.



3. Potentzia-zikloak lurrun-turbinarekin.



4. Potentzia-zikloak gas-turbinarekin.



5. Ziklo konbinatua eta kogenerazioa



6. Aire hezea eta psikrometria.



7. Hozteko instalazioak eta bero-ponpa.

8. Errekuntza.



9. Barne-errekuntzako motor alternatiboak.



10. Energia alternatiboak: eguzki-energia termikoa eta geotermikoa

MetodologiaToggle Navigation

Ikasketa Kooperatiboaren (AC) eta Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzaren (ABP) metodologiak erabiliko dira irakasgaian egin beharreko lanaren ildo gidari gisa, aipatutako gaitasunak garatzeko eta ikaskuntza-helburuak lortzeko, ikaslea bere ikaskuntza-prozesuan modu aktiboan inplikatzea ahalbidetzen duen metodologia baita.



Irakaskuntza, bai eskola magistraletan, bai ikasgelako praktiketan, elkarlanean egingo da, 3/4 ikasleko taldeetan lan eginez. Lehenengo zatiak gaiaren azalpen bat izango du gehienetan, eta, ondoren, edukiak landuko dira problemak ebatzita.

Ikasgaian zehar, ikasleek aztertzen ari den gaiari lotuta planteatzen diren arazoak konpondu beharko dituzte, eta lortutako irtenbideak modu kritikoan aztertu beharko dituzte, horretarako proposamen arrazoituak proposatuz. Kalkulua eta analisia egiteko, EES softwarea erabiliko da.

Eskola magistralak ordenagailu-praktika batzuekin osatzen dira. Praktika horiek ABP bat garatzen dute edukiak modu integralean lantzeko eta ikasteko gaitasunak eta helburuak finkatzeko. Elkarlanean egiten da, ahal dela 3/4 ikasleko taldeetan, tarteko mugarriekin eta emateko modukoekin. Azken helburua eraikinetako instalazio energetikoak eta berriztagarriak diseinatzea eta optimizatzea da, kalkulu-tresna ofizialen eta profesionalen bidez, hala nola Eraginkortasun Energetikoaren Ziurtagiriarenak (HULC, CE3x, CERMA, SG-SAVE, etab.). Lan horiek erraztu egiten dute instalazioen eta makina termikoen dimentsionamenduan aplikatu beharreko zehaztapenak, erregelamenduak eta arauak maneiatzea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIOA nahitaezkoa izango da, behar bezala justifikatzen duten ikasleentzat izan ezik. Honako hauek izango dira:



1- Atazak eta entregagaiak, guztizkoaren % 40ko balorazio bateratua izango dutenak. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, proposatutako ariketa guztiak aurkeztu beharko dira eta atal honetan 10etik 4 baino gehiago lortu.



2- Ordenagailuko praktikak, atazak eta entregagaiak barne, guztizkoaren % 30eko baterako balorazioarekin. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.



3- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa, unibertsitateak horretarako adierazitako egunetan egin beharrekoa. Balorazioa guztizkoaren % 30ekoa izango da. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.





Araudiaren* arabera eskatu duten ikasleentzat, etengabeko ebaluazioan parte ez hartzea, eta zereginetan edo entregagarrietan 10etik 4 lortu ez dutenentzat:



1- GHEE softwarearekin egin beharreko azterketa teoriko-praktikoa, irakasgaiaren programako ikasgai guztiarena. Balorazioa guztizkoaren % 70ekoa izango da. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.

2- Azterketaren egunean, ikasleek ordenagailuko praktikei dagozkien txostenak aurkeztu beharko dituzte, eGelan jasotako informazioaren arabera. Guztizkoaren % 30eko balorazioa izango du. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.



* Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hilean behingo irakasgaietan, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian lortutako emaitzak hartuko dira kontuan.

Etengabeko ebaluazioa egin duten eta entregagaiak eta ordenagailuko praktikak gaindituta dituzten ikasleentzat.



1- Irakasgaiaren programako ikasgai osoaren idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa guztizkoaren % 30ekoa izango da. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.

Ordenagailuko praktikak soilik gaindituta dituzten ikasleentzat:



1- GHEE softwarearekin egin beharreko programa teoriko-praktikoa, irakasgaiaren programako ikasgai guztiarena. Balorazioa guztizkoaren % 70ekoa izango da. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.



Ordenagailuko praktikak etenda dituzten ikasleentzat:



2- Azterketaren egunean, ikasleek ordenagailuko praktikei dagozkien txostenak aurkeztu beharko dituzte, eGelan jasotako informazioaren arabera. Guztizkoaren % 30eko balorazioa izango du. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGelan eskuragarri dauden ikasgaiaren apunteak.
Propietate-taulak
GHEE programa
Eraginkortasun Energetikoa Ziurtatzeko Programak (HULC, CE3x, CERMA, SG-SAVE, etab.).
Gai bakoitzaren azalpenean, irakasgaia garatzeko instalatutako edo eskuragarri dauden beste programa batzuk adieraziko dira.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Liburuak:

Termodinamica (Yunus Cengel)

Termodinamikaren oinarriak (Moran Shapiro)

Bero- eta Masa-transferentzia (Yunus Cengel)

Manual de calefacción Ferroli

ASHRAE Fundamentals

Gehiago sakontzeko bibliografia

ASHRAE: Fundamentals
Dokumentuak eta gidaliburuak
RITE, CTE-HE1 ETA CTE-HE4
IDAE-GIDAK

Aldizkariak

Instalaciones y Montajes
El Instalador
ASHRAE
International Journal of Fluid Power. Taylor & Francis Online
Applied Thermodynamics. USA
Heat Transfer Engineering. USA

Web helbideak

www.idae.es
www.eve.eus
www.acogen.org
www.genera.org.es
www.censolar.org
www.ree.es
http://www.efluids.com/
http://www.ashrae.org/
http://termograf.unizar.es/www/index.htm
www.energuia.com
www.iea.org
www.managenergy.net
www.appliedthermodynamics.com

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala