Industria Kimika26091
- Ikastegia
- Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Kimikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 26091
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgaia gainditzen ez baduzu, landa-praktiken lanen kalifikazioak hurrengo kurtsorako soilik gordetzen dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
DESKRIBAPEN LABURRA.
Lehengai eta baliabide energetiko nagusien balioespena eta eraldaketa
GAITASUNAK.
1.Material-balantzeekin prozesuak diseinatzeko eta kudeatzeko gai izatea. TEQI1
2.Energia-balantzeak dituzten prozesuak kudeatzeko ezagutzak eskuratzea. TEQI1
3.Lehengai nagusien transformazio-teknikak ulertzea. TEQI2
4.Energia baliabideak balorizatzeko prozedurak diseinatzeko gai izatea TEQI3
5.Produktu ezberdinen fabrikazio-prozesuak kudeatzeko oinarriak ikastea. TEQI2
6. Esperimentazio aplikatuko prozedurak eta ekipo eta sistemen kudeaketa diseinatzea eta kudeatzea lortzea, kontzeptu termodinamikoak prozesu fisikoekin erlazionatuz TEQI5
7. TEQI7 segurtasun-arauak aplikatuz sintesi-prozesu konposatuak diseinatzeko gaitasunak garatzea eta trebetasunak eskuratzea.
8.Metodologia zientifikoaren estrategiak aplikatzeko gaitasuna eskuratzea: I.-ko berariazko problemak ebazteko soluzioak hipotetizatu. Kimika - TEQI8
9.Ingeniaritza kimikoaren alorreko ezagutzak, prozedurak eta emaitzak behar bezala komunikatzeko gai izatea, TEQI9 hiztegi eta terminologia espezifikoa erabiliz.
10. Diziplina anitzeko inguruneetan modu eraginkorrean lan egin ingeniaritza kimikoaren alorrean erabakiak hartzeko trebetasunak eta ezagutzak integratuz TEQI10
11.Legeria, zehaztapenak, arauak eta nahitaezko arauak ezagutu, ulertu eta aplikatzea TEQI11
12.Neurketak, kalkuluak, azterketak eta txostenak egitea, TEQI12 irakasgaian egindako praktiketako bakoitza amaitzean.
HELBURUAK.
Lehengaien propietate kimikoen ezagutza aplikatzea.
Ekipamenduak eta sistemak kudeatzea oinarrizko operazio-teknikak eta prozesu kimikoak aplikatuz
Sektore kimikoko ekoizpen-prozesu nagusiak ezagutzea.
Energia- eta ekoizpen-alderdiak ingurumen-inpaktuarekin lotzea.
Eskala handiko materialen ekoizpenaren ondorio kaltegarriak gutxitzea
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Gaien aurkezpena klase magistraletan egiten da, ikus-entzunezko euskarri garrantzitsu batekin. Osagarri hauek ikasleen eskura daude eGela plataforman.
Irakaskuntza teorikoa Kimika Sektoreko enpresei laguntzarekin osatzen da, Eremu Praktikak bezala barne hartuta. Horietatik abiatuta, industria kimikoko hainbat sektoreri buruzko txostenak prestatzen dira, alderdi ekonomiko eta sozialak barne.
Gaia bi zati orekatutan banatzen da.
Zati bakoitzak azterketa teoriko bat du, hainbat galdera eta/edo problema garatuz.
Azterketa mota: aztertutako substantzien prozesuei, erreakzioei eta aplikazioei buruzko galdera deskribatzaileak.
Egindako landa-praktikei buruzko banakako lanak prestatzen dira.
Aukerakoa: Ikastaroaren garapenaren arabera, talde-proiektu bat proposatuko da industria kimikoko sektore bati buruzkoa, ahoz eta taldean aurkezteko.
MetodologiaToggle Navigation
Klaseko irakaskuntza Kimika Industriako enpresei laguntzarekin osatzen da.
Hainbat sektore kimikori buruzko txostenak egiten dira
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
- Banakako lanak (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
CEBALUAZIO IRIZPIDEAK 2018-19 IKASTURTEA
Gaia bi zatitan banatuta dago.
Zati bakoitzak azterketa teoriko bat du, hainbat galdera eta/edo problema garatuz.
Azterketa mota: aztertutako substantzien prozesuei, erreakzioei eta aplikazioei buruzko galdera deskribatzaileak.
Egindako landa-praktikei buruzko banakako lanak prestatzen dira.
Aukerakoa: Ikastaroaren garapenaren arabera, industria kimikoko sektore bati buruzko talde-proiektua proposatuko da, ahoz eta elkarrekin aurkezteko.
EBALUAZIO SISTEMA
Eremu Praktikak: Banakako lana, Eremu Praktikekin lotuta:
Eremu Praktikari buruzko lana ebaluatzeko beharrezkoa da enpresara joan izana. Lan bakoitza 0-10/10 kalifikatzen da.
Talde lana: Egindako lana eta bere aurkezpena baloratzen dira: 0-10 puntu/10.
Lauhilekoan zehar bi azterketa teoriko-praktiko partzial egitea.
Azterketak luzera batean garatu beharreko hainbat galdera ditu.
Azterketa partzial bakoitzaren kalifikazioan gutxienez 4 puntu/10 behar dira gainditzeko. Kasu horretan, bien batez bestekoa hartzen da.
Azterketa partzial batean 4 puntu/10 baino gutxiago lortzen badituzu, zati hori azken azterketan sartu beharko da.
Irakasgaia gainditzeko azken azterketan gutxienez 4 puntu lortu behar dira.
Azken azterketaren nota 4 baino txikiagoa bada, irakasgaiaren azken nota ez da 4,9 baino handiagoa izango, hau da, irakasgaia ez da gainditzen.
Klasean parte hartzea: gehienez puntu 1/10.
Klasean parte hartzeko kontuan hartzeko, ohiko asistentzia ≥% 80 behar da.
Azken Oharrari dagokio
Erdiko edo amaierako azterketen batez besteko nota: % 70
Eremuko Praktiken Kualifikazioa: % 20
Klasean parte hartzeko kalifikazioa: % 10
Aurreko alderdien ebaluazio-irizpide xehatuak eGela-Gaiaren Baldintzak argitaratzen dira.
Ekaineko edo uztaileko azken azterketan gaia gainditzeko baldintzak
4 ≤ AZTERKETAko nota
AZKEN NOTA = (∑ n AZTERKETA PARTZIALA/n) x 0,65 + (∑ m LANAK/m) x 0,25 + Klasean parte hartzea x 0,10.
n = azterketa partzial eta/edo amaierako kopurua eta m = burututako lan kopurua.
DEI UKETA
Irakasleari 2018ko martxoaren 15a baino lehen idatziz.
AZKEN EBALUAZIOA ESKAERA
Ebaluazio sistema jarraituari edo mistoari uko egiten dioten ikasleek azken ebaluazioa aukera dezakete. Horrela, interesa duten ikasleek idatziz aurkeztu beharko diote irakasle arduradunari ebaluazio jarraituari (edo mistoan) uko egitea, Tituluen Ebaluaziorako Arautegiko (BOPV 50) ezarritako prozedura eta epeen arabera (8.3 , 2017ko martxoaren 13a).
Dimisioa emateko, ikasleek dagokion ikastaroaren martxoaren 15a baino lehen eskatu beharko dute.
PLANGINTZA OSASUN LARRIALDIAK ETA PERTSONAKO KLASEAK ZABALTZEKO ETA/EDO MURRIZTEKO
Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera edo/eta ebaluazio pertsonala egitea eragozten badute, presentziazkoa ez den modalitate bat aktibatuko da eta ikasleei berehala jakinaraziko zaie.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
EZOHIKO DEIALDIA: ORIENTABIDEAK
Goian adierazitako irizpideen arabera, ezohiko saiora joan behar duten ikasleek azterketa bat egingo dute irakasgai osoari buruzkoa, edo azterketa partzialetan gainditu ez duten zatia.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Gaien, testuen, irudien eta abarren dokumentazioa. eGela erakusketan
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Juan García, Diego y col. Química industrial. Horacio Escarabajal Editor. 2006.
Vian Ortuño, Angel. Introducción a la Química Industrial. Ed. Reverté, Barcelona, 2007.
Shreve, R. N., Austin, G.T. Manual de Procesos Químicos en la Industria. Mc. Graw Hill. Méjico, 1993.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Stocchi, E. Industrial Chemistry. Ellis Horwood, Nueva York, 1990
Maria R. Gómez Antón y col. Química Inorgánica y orgánica de interés industrial. UNED, 2003
Aldizkariak
Ingeniería Química
http://www.rbi.es/publicaciones/ingenieria-quimica.htm
Tecnología del Agua
http://www.rbi.es/publicaciones/tecnologia-agua.htm
Residuos
http://www.rbi.es/publicaciones/residuos.htm
Web helbideak
Federación de Industrias Químicas de España
http://www.feique.org/
Página sobre principales empresas del sector
http://www.quimicainfo.com/
TaldeakToggle Navigation
01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|