Sistema Txertatuak Diseinatzea eta Egitea26616
- Ikastegia
- Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
- Titulazioa
- Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Kodea
- 26616
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
“Sistema Txertatuen diseinu eta eraikuntza” Industri elektronikan eta automatikan injeniaria graduko 4. mailako hautazko asignatura da. Programazioa oinarrizko ezagutzak izatea gomendagarria da asignatura zailtasun handirik gabe jarraitzeko eta baita zirkuitu elektronikoen diseinua baita ere.
Asignatura honen bidez, Donostiako Teknologia Elektronikoko sekzioko lerro kurrikularra osatu nahi da sistema txertatuen garapen eta eraikuntzan sakonduz. Graduko titulazioan ematen den eduki eta Informatikako Eskolarekin batera irakasten masterraren artean zubia izan nahi du. Horregatik, helburu nagusia ikasleek sistema elektroniko dedikatuak diseinatu eta eraikitzea da, eta horretarako, egun, merkatuan erabiltzen diren gailu modernoak erabiliko dituzte.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Ikaslea gai izango da:
1. Sistema txertatuei zerbitzu zehatzak jasateko gaitasuna eta funtzionaltasuna emateko arkitekturak ulertu eta eraikitzeko.
2. Sentsore, sistema txertatu eta zerbitzarien arteko komunikazio eredu egokiena aukeratzeko.
3. Merkatuan dauden gailuen ezagutza izan irtenbiderik onena emateko mahaigaineratutako arazoari.
4. Hardware zein software irtenbideak eskaini elektronika garrantzitsua den eguneroko arazoetan.
5. Sistema zentrala programatu sistema elektronikoak kontrolatu eta haien arteko komunikazioa ahalbitzeko.
6. Gailuak programatu izango dituzten sentsore eta aktuadoreekin batera.
7. Sistema txertatuak diseinatu eta eraiki, kableatu, sentsore, aktuadore eta zerbitzari zentralarekin batera.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Klase teorikoak: Arkitekturak, zerbitzari zentrala, sentsoreak, aktuadore/eragingailuak, gailuak, gailu txertatuak, komunikazioak, diseinua eta programazioa.
2. Mintegiak: Simulazioak, algoritmoak, fluxu diagramak, soluzioak eta proposatutako arazoen garapen eta ebazpen orokorra.
3. Laborategiko praktikak: Mintegietan proposatutako soluzioen muntaia, frogak, testeoa eta debugg-ak eta bidean eremuko esperimentazioari esker egindako zuzenketak.
MetodologiaToggle Navigation
Asignatura honetarako metodologia desberdinak erabiliko dira: Erabiliena arazo txikiei irtenbideak ematea egitasmo orokorrago bati irtenbidea emateko.
Lan autonomoa bultzatuko da eta horretarako baliabide informatikoak eta bibliografikoak erabiliko dira ikasleari edukia hobeto ulertzen laguntzeko. Taldeko lana ere bultzatuko da laborategiko egitasmo orokorra bukatu ahal izateko.
Edukien kontzeptuen inguruko esposaketak egingo dira eta hauen inguruan eztabidatuko da.
Mahaigaineratutako arazoak eta ariketak ebatzi beharko dituzte bai banaka bai taldeka. Honek edukie teoriko/praktikoetan sakontzen lagunduko du eta edukia antzeko beste edukiekin erlazionatzen lagunduko die.
Gai desberdinen mahaigaineratzea eta eztabaida irekia bultzatuko dira, eta modu horretan, ikasleek, trebezia hartuko dute ahozko komunikazioarekin, sintesirako gaitasuna landuko dute eta taldean lan egitea zer den ikusiko dute.
Laborategiko praktiketan, gailuen gainean lan egiteko programak erabiliko dira. Lan experimentalak egingo dira ere, diseinu zein sistema txertatuen eraikuntzan ezagutzak zein gaitasunak hartzeko. Aurrepausuak kuaderno batean jasoko dira.
Ikasleen ezagutza erraztu eta ziurtatzeko laborategiko zein gelako praktiken jarraipena egingo da. Aurretik ezarritako ebaluazio irizpideen araberako feed-back-a eskainiko da, ikasleek haien ikasketa garapenaren kontzientzia har dezaten eta hobetzeko moduak azter ditzaten.
Klaseak ezin badira era presentzialean egin, herramienta birtualak erabiliz gauzatuko dira.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Asignatura honen ebaluazioa jarraia da: 1) Proiektutan oinarritutako lana: 90% 2) Proiektutan oinarritutako lanaren aurkezpena: 10% Aurkezpena ezin bada era presentzialean egin, herramienta birtualak erabiliz gauzatuko da. (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Asignatura honen ebaluazioa jarraia da:
1) Proiektutan oinarritutako lana: 90%
2) Proiektutan oinarritutako lanaren aurkezpena: 10%
Ebaluazio jarraian parte har ez dezakeen ikasleak dagokion eskaera bete beharko du Eskolako web orrian (Idazkaritza eta Izapideak atalean) adierazitakoaren arabera eta dagokion epearen barruan, eta asignaturako ikasketa prozesuaren emaitzak bukaerako ebaluazioaren bidez erakuts ditzakete:
1) Proiektutan oinarritutako lana: 90%
2) Proiektutan oinarritutako lanaren aurkezpena: 10%
Ohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ez aurkeztearekin.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ez ohiko deialdian ebaluazio jarraian parte hartu ahal izango ez duten eta bukaerako ebaluaziora aurkezten diren ikasleekin hartuko diren irizpide berberak erabiliko dira:
1) Proiektutan oinarritutako lana: 90%
2) Proiektutan oinarritutako lanaren aurkezpena: 10%
Ez ohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ez aurkeztearekin.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ordenagailua.
Arduino.
Programazio ingurunea (IDE)
Raspberry Pi
Sentzoreak
Aktuadoreak
Elektronika laborategi batetarako oinarrizko materiala
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografia
Hitz gakoen bilaketa interneten
Programazio eta erreferentziazko gidaliburuak:
- Arduino
- Raspberry Pi
- Linux
- Web programazioa
- Datu baseak
- Web zerbitzaria
- Python
Web helbideak
THE WORLD'S LARGEST WEB DEVELOPER SITE
www.w3schools.com
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- EGIA LARRINAGA, JOSEBA
- MARTINEZ DE LIZARDUY STURTZE, UNAI
- MAYORA ORIA, JOSU MIRENA
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 14:30-16:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-16 | 14:30-16:30 (1) | ||||
18-18 | 14:30-16:30 (2) | ||||
20-20 | 14:30-16:30 (3) | ||||
22-22 | 14:30-16:30 (4) | ||||
24-24 | 14:30-16:30 (5) | ||||
26-26 | 14:30-16:30 (6) | ||||
28-28 | 14:30-16:30 (7) | ||||
30-30 | 14:30-16:30 (8) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (2)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (3)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (4)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (5)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (6)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (7)
- eAULA 4.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (8)
16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
17-17 | 14:30-16:30 (1) | ||||
19-19 | 14:30-16:30 (2) | ||||
21-21 | 14:30-16:30 (3) | ||||
23-23 | 14:30-16:30 (4) | ||||
25-25 | 14:30-16:30 (5) | ||||
27-27 | 14:30-16:30 (6) | ||||
29-29 | 14:30-16:30 (7) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (2)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (3)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (4)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (5)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (6)
- eLABORATORIO DE ELECTRóNICA ANALóGICA - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (7)