XSLaren edukia

Antropologiako Oinarrizko Testuak25170

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Antropologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25170

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4872
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan ikasleek testu antropologikoetan sakontzeko aukera izango dute. Antropologia klasikoa berrikusita izan den heinean (feminismoa edota dekolonialitateari esker, besteak beste), testu bakoitzeko testuingurua ere aztertuko da; hau da, autoreen jatorrizko testuingurua, landa-lanaren ezaugarriak eta hegemonia epistemikoa kontuan hartuko dira testuak bere osotasunean ulertu eta aztertu ahal izateko. Izan ere, irizpide horiek guztiak funtsezkoak dira testu oro sortu, eraiki eta pentsatzeko orduan. Beraz, lehen mailako zein etorkizuneko beste ikasgai batzuekin loturak eginez, gizarte antropologiaren ibilbide desberdinetan egon diren eskolak eta korronteak ikusiko ditugu, XX. mendearen amaieratik gertatu diren astinaldi metodologiko eta epistemologikoak aintzat hartuz. Izan ere, jauzi horiek eragin nabarmena izan dute autore eta testu antropologikoen testuinguruak eta bizi zituzten errealitate desberdinak ulertzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Testu antropologikoen aurrean eduki nagusiak ulertu, aztertu eta ondorioak ateratzeko gai izatea ikuspegi kritiko batetik.

2. Ikasleak ezagutza antropologikoko prozesuetan eta haien arazoetan murgiltzea, ezagutza antropologikoari lotutako funtsezko alderdi epistemologikoei buruzko hausnarketa bultzatuz.

3. Ikasleei ikerketa-objektuak eraikitzeko eta aztertzeko tresnak ematea testu antropologiko bat sortzeko: behaketa parte-hartzailetik deskribapen trinkora.

4. Praktika etnografikoari buruzko posizionamendu desberdinak aztertu eta identifikatzea monografien bitartez.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA. Testu antropologikoak. Begirada antropologikoa, alteritatea, ikerketa-objektua eta hainbat gako.

2. GAIA. Eskola klasikoak antropologian eta idazkera etnografikoa.

3. GAIA. Astintze teorikoak eta metodologikoak. Etnografia eta eztabaida garaikideak.

4. GAIA. Monografiak: zer, nola, hausturak eta printzipio epistemologikoak

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntza estrategia hauexek izango dira: klase magistralak, irakurgaien gaineko lana eta ikasleen aurkezpenak. Osagarri gisa, antropologia dokumentalak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Banakako lanak (%): 15
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Klaseetara datozenentzat:

Klaseko praktikak: %30

Amaierako lana/proba: %70

2. Klaseetara ez datoztenentzat: azterketa idatzia %100

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Examen escrito/trabajo final: 100%

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ETNOGRAFIAREN GIDAK:



GONZÁLEZ, Aurora (1987). La construcción teórica en antropología. Anthropos.



GUBER, Rosana (1991). El salvaje metropolitano. A la vuelta de la Antropología Postmoderna. Reconstrucción del conocimiento social en el trabajo de campo. Legasa.



HAMMERERSLEY, M. y Atkinson, P. (1994 [1983]). Etnografía. Métodos de investigación. Paidós.



HANN, Chris (2000). Social Anthropology. Hodder & Stoughton.



MAUSS, M. (2006 [1935-1938]) Manual de etnografía. FCE.



PUJADAS, Juan José, COMAS, Dolors y ROCA, Jordi (2004). Etnografia. UOC.



ROBBEN, C.G.M. Y Sluka, J. E. (2007). Ethnographic Fieldwork. An anthropological Reader. Blackwell.



ROYAL ANTHROPOLOGICAL INSTITUTE OF GREAT BRITAIN AND IRELAND (1967 [1874]). Notes and queries on anthropology. Routledge & Kegan Paul.



TAYLOR, S.J. Y BOGDAN, R. (2008 [1984]). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Paidós.



VELASCO, Honorio y DÍAZ, Ángel (1999). La lógica de la investigación etnográfica. Trotta.



ANTROPOLOGIAREN HISTORIAREN GIDAK:



BOHANNAN, Paul & GRAZER, Mark (1993). Antropología. Lecturas. McGrawHill.



HARRIS, Marvin (1996). El desarrollo de la teoría antropológica. Historia de las teorías de la cultura. Siglo XXI.



LOMBARD, Jacques (1997). Introducción a la etnología. Madrid: Alianza Editorial.



MARTÍNEZ VEIGA, Ubaldo (2007). Historia de la Antropología. Teorías, praxis y lugares de estudio. Madrid: UNED.



MÉNDEZ, Lourdes (2018). Siete claves para una introduccón a la antropología. Madrid: Síntesis.



PALERM, Ángel (1974). Historia de la Etnologia I. Los Precursores. INAH; (1976). Historia de la Etnologia (II): Los Evolucionistas. INAH; (2004). Historia de la etnología (III): Tylor y los profesionales británicos. Universidad Iberoamericana.



SERVICE, Elman (1985). A Century of Controversy. Ethnological Issues from 1860 to 1960. Academic Press Inc.



STOCKING, George W. (Ed.). History of Anthropology. (12 volúmenes) University of Wisconsin Press.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Austin, J.L. (1988). Como hacer cosas con palabras. Palabras y acciones. Paidós.
Behar, Ruth (1997). The Vulnerable Observer. In Ruth Behar Anthropology That Breaks Your Heart. Bacon Press. 1-33 orr.
Benedict, Ruth (1974). El crisantemo y la espada. Patrones de la cultura japonesa. Alianza.
Berger P.; Luckmann, T. (1984). La construcción social de la realidad. Amorrortu.
Blackwood, Evelyn (1991). Rompiendo el espejo: la construcción del lesbianismo y el discurso antropológico sobre la homosexualidad. In Nieto, José Antonio (konp.), La sexualidad en la sociedad contemporánea. Lecturas antropológicas, Universidad Nacional de Educación a Distancia/Fundación Universal Empresa. 219-236 orri.
Brah, Avtar (2011) [1996]. Cartografías de la diáspora. Identidades en cuestión. Traficantes de Sueños.
Bourdieu, P; Chamboredon, J.Cl; Passeron J.Cl. (1976). El oficio de sociólogo. Siglo XXI.
Clifford, James (1991). Sobre la autoridad etnográfica. In El surgimiento de la antropología posmoderna. Gedisa. 141-170 orr.
Clifford, J.; Marcus, G.E. (1991). Retóricas de la antropología. Jucar.
Del Valle, Teresa (2012). Un ensayo metodológico sobre la mirada en la Antropología Social. Gazeta de Antropología, 28 (3). http://hdl.handle.net/10481/22979
Douglas, Mary (1988) [1970]. Símbolos naturales. Exploraciones en cosmología. Alianza Universidad.
Geertz, Clifford (1994). Desde el punto de vista del nativo: sobre la naturaleza del conocimiento antropológico. In Clifford Geertz, Conocimiento local. Ensayos sobre la interpretación de las culturas. Paidós. 73-90 orr.
Geertz, Clifford (1989). El antropólogo como autor. Paidós.
Geertz, Clifford; Clifford, James et al. (1991). El surgimiento de la antropología posmoderna. Gedisa.
González Echevarría, Aurora (1987). La construcción teórica en antropología. Anthropo
González Echevarría, Aurora (1990). Etnografía y comparación. La investigación intercultural en Antropología. Universitat Autónoma de Barcelona.
Hammere

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala