Populazioa eta Demografia26327
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Antropologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26327
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honetan gaur egungo populazioaren auzia aztertzen da, ikuspegi historiko eta antropologiko batetik. Bere garapena bi zatitan banatzen da: lehen zatian analisi demografikoaren tresnak aurkezten dira, eta bigarren zatian egungo egoera aztertzen da (ikuspegi historikoa, geografikoa eta antropologikoa erabiliz) eta baita etorkizuneko erronkak ere.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
HELBURUAK:
a) Egungo egoera demografikoaren ezaugarriak ezagutzea, bai mundu mailan zein lurralde mailan
b) Aurreko helburura lortzeko beharrezkoak diren informazio iturri garrantzitsuenak ezagutzea
c) Demografiaren oinarrizko kontzeptu eta adierazleak definitu eta bereizteko gauza izatea
d) Populazioaren erreprodukzio desberdinak baldintzatzen dituzten faktore ekonomiko, sozial eta kulturalak ezagutzea.
GAITASUNAK:
a) Demografiak gizarte antropologiarentzat duen garrantzi epistemologikoa (bai teorikoa eta metodologikoa) ezagutzea, bere ekarpenak eta bere mugak aztertuz.
b) Testu demografiko ezberdinen ahozko eta idatzitako analisia burutzea, modu argi eta zorrotz batean
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Gaia: AURKEZPENA
1.1 Demografia, Gizarte Zientzia bezala: populazio, baliabide eta ingurugiroaren
arteko harremanak
1.2 Egungo panorama demografikoa mundu global batean
1.3 Demografia azterketarako iturriak:
-Ohiko iturriak historian zehar
-Gaur egungo beste iturri batzuk
2. Gaia: AZTERKETA DEMOGRAFIKOAREN NEURKETA.
2.1 Hazkunde demografikoaren neurketa-adierazleak
2.2 Populazioaren egituraren eta banaketaren adierazleak
3. Gaia: DEMOGRAFIA HAZKUNDEAREN HISTORIA: ESPAZIOA ETA EGOKITZE ESTRATEGIAK INDUSTRIAURREKO GIZARTEETAN (XVI-XVIII. mendeak)
3.1 Gizarte Organiko Aurreratuak eta baliabide naturalen papera
3.2 Populazioaren eboluzioa:
-ezaugarri orokorrak
-izurrite, gerra eta gose aldagaien papera
-populazioaren mugimendu naturala: hilkortasuna, emankortasuna eta familia egiturak
3.3 Migrazio mugimenduak Europan eta Aurkikundeen eta Kolonizazioaren eragina
Europatik kanpo
3.4 Baliabide naturalak eta giza-erreprodukzioa Eurasian
4. Gaia: DEMOGRAFIA HAZKUNDEAREN HISTORIA: TRANTSIZIO DEMOGRAFIKOA (XIX. mendea)
4.1 Industrializazioa eta energia fosilak
4.2 Hazkunde ekonomikoa eta bizi-maila
4.3 Trantsizio Demografikoa: hilkortasunaren atzerapena, emankortasunaren
murriztapena eta populazioaren “booma”
4.4 Migrazio handiak
4.5 Trantsizio Demografikorik gabeko esperientziak
5. Gaia: GIZA ERREPRODUKZIOAREN ESTRATEGIAK XX. MENDEAN
5.1 Ekonomia eta populazioa
5.2 Ongizate-estatua
5.3 XX. mendeko demografia politikak
5.4 Iraultza Erreproduktiboa:
-Hilkortasuna, bizitza itxaropena eta medikuntzaren garaipena
-Emankortasuna
5.5 Populazioaren egitura eta banaketa:
-populazioa aktiboa
-adina eta sexua
-egoitza eta familia
5.6 Migrazioak
5.7 Joera desberdinak eta arazo demografikoak mundu global batean
6. Gaia: POPULAZIOA, BALIABIDEAK ETA INGURUNEA: HURBILEKO ETORKIZUNAREN ERRONKAK
6.1 Biziraupen luze baten jasangarritasuna
6.2 Immigranteen zortea: elkarketa-bereizkuntza
6.3 Hirigintza
6.4 Muga eta mehatxu berriak: elikagaiak, lehengaiak eta ingurunea.
6.5 Baikorrak eta ezkorrak.
MetodologiaToggle Navigation
Irakaskuntza teoriko eta praktikoak konbinatzen dira
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasle guztiek aukera izango dute azterketan %100eko balioa lortzeko. Azterketako galderen balorazio irizpideak ikasleei jakinaraziko zaizkie dagokion irakasgaiaren ardura daukan irakaslearen tutoritza-orduetan.
Ebaluazio jarraiko sistema nahi duten ikasleentzat, praktiken bidez 4 puntu lortu ahal izango dituzte eta gainontzeko sei puntuak, ikasturte bukaerako azterketan lortu ahal izango dituzte. Ebaluazio jarraiko nota aintzat hartzeko, azterketa gainditu beharko da.
Ikasle batek ebaluazio jarraiari uko egin nahi badio, bere eskaria jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita
Ikasleei gogorarazten zaie ebaluazio probetan eta irakasgaiari lotutako bestelako lanetan etika akademikoa errespetatu behar dutela. Era berean, UPV/EHUren jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari buruzko protokoloa ezagutzen eta onartzen dutela ulertuko da.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azterketa finala.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasleek praktiketarako beharrezkoak diren materialak prest izango dituzte.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
CAIN, L.P eta PATERSON, D.G. ( 2012): The children of Eve. Population and well-being in History, Wiley-Blackwell.
DOMINGO, A. (2018): Demografia y posverdad: esterotipos, distorsiones y falsedades sobre la evolución de la población, Barcelona, Icaria.
HARRIS, M. eta ROSS, E.R. (1991): Muerte, sexo y fecundidad. La regulación demográfica en las sociedades preindustriales y en desarrollo. Madrid: Alianza Universidad.
LIVI BACCI, M. (2012): Historia Mínima de la Población Mundial. Barcelona: Ariel.
PETIT, V, (2013): Counting populations, understanding societies. Towards an Interpretative Demography, Springer.
PRB (2003): Guía rápida de la Población del Population Reference Bureau.
Gehiago sakontzeko bibliografia
CAMPBELL, J. (1996). Ecología Humana. Barcelona. Salvat.
DIAMOND,J. (1998). Armas, Gérmenes y Acero. Las oceidad humana y sus destinos. Barcelona .Debate
DIAMOND, J. (2006) Colapso. Por qué unas sociedades perduran y otras desaparecen. Barcelona. Debate.
GOODY,J. (2001). La familia europea. Ensayo histórico-antropológico. Crítica
LIVI BACCI, M (2012). Breve historia de las migraciones. alianza Editorial.
MC NEILL, J.R. (2003). Algo nuevo bajo el sol. Historia medioambiental del mundo del siglo XX. Alianza editorial.
NUSSBAUM, M (2012) Crear capacidades. propuestas para el desarrollo humano. Paidos
PNUD. (1990-2013). Informes de Desarrollo Humano.
REBATO, E;SUSANNE, CH y CHIARELLI, B (EDS). ´Para comprender la antropología bólógica. Evolución y biología humana. Verbo divino.
RIECHAMNN, J (2006). Biomímesis. La Catarata
SANCHEZ BARRICARTE,J.J. (2008). El crecimiento de la Población Mundial. Implicaciones socieconómicas, ecológicas y éticas.
THERBORN, G (2012). El Mundo. Una guía para principiantes. Alianza Editorial
TODD, E. (1996). El destino de los emigrantes. Asimilación y segregacón en las democracias occidentales. Tusquets
Aldizkariak
Current Anthropology.
Demographic-Research.
Population and Development Review
Reis. Revista Española de Investigaciones Sociológicas.
Revista de Demografía Histórica.
Web helbideak
www.ine.es
www.eustat.eus
www.un.org/popin
www.prb.org
www.ined.fr
www.undp.org
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ETXABE IRURETAGOIENA, IGOR
- LOPEZ LOSA, ERNESTO
- MUGARTEGUI EGUIA, ISABEL MARIA PILAR
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
7-15 | 11:00-13:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 11:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.3 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-6 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
7-15 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-15 | 09:00-11:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.6 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)