XSLaren edukia

Latinezko Testuak II25633

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25633

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Latinezko testuen itzulpenaren ikasgaia, Filologia Klasikoaren adarreko ikasleentzat derrigorrezkoa. Aurreko latinezko testuen eta latin hizkuntzaren ikastaroak aldez aurretik betetzea eskatzen du.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak:

Modulurako gaitasuna (M13 Modulua: Latin Filologia):

CM01: Edozein garaitako latinezko testuen literaltasuna ulertzeko gaitasuna, bai eta testuinguru historiko eta kulturalean eta, batez ere, literaturaren historian kokatzeko gaitasuna.

CM03: Aparatu kritiko bat zuzen interpretatzeko eta testuen transmisioak sortzen dituen arazoak baloratzeko gaitasuna.



Graduko gaitasunak (Filologian Lizentziatua):

G004: Kultura eta literatura, haren bilakaera historikoa eta literatur kritikaren korronte teoriko eta metodologikoak ezagutu eta interpretatzea.

G006: Informazio filologikoa (bibliografiak, datu-baseak eta beste iturri batzuk) bilatu, kritikoki ebaluatu eta kudeatzeko gaitasuna, ohiko hedabideen eta NTICen bidez.

G008: Filologiari lotutako ezagutza espezifikoak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.

G010: Filologiaren aplikazio-alderdiak ezagutzea testuen edizioan eta zuzenketan, itzulpenean, terminologian, neologian eta hizkuntza-plangintzan.



MEC oinarrizko gaitasunak

MEC1: Ikasleek DBH orokorrean oinarritutako ikasketa-arlo batean ezagutzak jabetzen eta ulertzen dituztela frogatu dutela, eta normalean, testu-liburu aurreratuek lagunduta egon arren, zenbait alderdi ere barne hartzen dituzte. beren ikasketa-eremuaren abangoardia.

MEC2: Ikasleek jakin dezatela beren ezagutzak beren lan edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen eta beren ikasketa-arloko argudioen lanketa eta defentsan eta arazoen ebazpenaren bidez frogatu ohi diren gaitasunak edukitzea.

MEC3: Ikasleek gaitasuna dutela datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko (normalean beren ikasketa-eremuan) izaera sozial, zientifiko edo etikoko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten epaiak egiteko.

MEC4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak helarazi diezazkiotela publiko espezializatuari zein ez-espezializatu bati.

MEC5: Ikasleek autonomia maila handiarekin ikasketa gehiago egiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-gaitasunak garatu dituztela.



Prestakuntzaren helburuak:

Alderdi linguistikoak, metrikoak eta historiko-literaturak kontuan hartuta testuak itzultzeko eta iruzkintzeko gaitasuna.

Irakatsitako testuen arazo eta ikasketa tresnak ezagutzea.

Antzerkiaren eta latinezko testu poetikoen ezagutza sakonagoa.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Eduki praktikoak: Horazio eta Antzerki Latindarra.

Eduki teorikoak: 1) Plauto eta Terentzioren hizkuntza. 2) Horazio, hizkuntza eta literatur generoak.

MetodologiaToggle Navigation

Dagozkion egileak ulertzeko beharrezkoak diren alderdi linguistiko, literario eta historikoen azalpena.

Gelako praktikak, funtsean, testuen itzulpena eta iruzkinak dira eta aldez aurretik ikasleari irakasleak emandako argibideen eta materialen araberako lana eskatzen dute.

Banakako tutoretzak, ikasketa-prozesua bideratzeko eta kontrolatzeko.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Gaitasunak:

CM01

Ebaluazio tresna: Gelako praktikak.

Ebaluazio-irizpidea: Testuen itzulpenean eta iruzkinetan parte hartzeko maila.

Azken notaren ehunekoa: %30.

Ebaluazio tresna: Idatzizko azken azterketa.

Ebaluazio-irizpidea: Testuen ulermen, itzulpen eta iruzkin maila.

Azken kalifikazioaren ehunekoa: % 60.

CM03

Ebaluazio tresna: Idatzizko azken azterketa.

Criterio de evaluación: Nivel de capacidad de interpretación de un aparato crítico y capacidad de valoración de las dificultades planteadas en la transmisión de textos.

Porcentaje de la nota final: 10%.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa bakarra notaren %100erako.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Bibliografian gomendatutako testuak, hiztegiak, sintaxi eta morfologiak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Oinarrizko bibliografia:



Codoñer, C. (ed.), El comentario de textos griegos y latinos, Madrid, Cátedra, 1979.

Codoñer, C. (ed.), Historia de la literatura latina, Madrid, Cátedra, 1997.

Glare, P. G. W. (ed.), Oxford Latin dictionary, Oxford 1968-1982.

Lewis, Ch. T. – Short, Ch., A Latin dictionary, Oxford 1997.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Albrecht, M. von, Historia de la literatura romana, 2 vols., Barcelona, Herder, 1997.
André, J.M. - Hus, A., La historia en Roma, Madrid, 1983.
Baños Baños, J. M., Sintaxis del latín clásico, Madrid, 2009.
Bassols de Climent, M., Sintaxis histórica de la lengua latina, Barcelona, 1974 (2 vols.).
Ernout, A. - Thomas, F., Syntaxe latine, París, 1972 (3ed.).
Fernández Corte, J. C. - Cortés Tovar, R. (coords.), Bimilenario de Horacio, Ediciones Universidad de Salamanca, 1994.
Fraenkel, C., Horace. Oxford: Clarendon Press, 1957.
López Azcona, A. – Pociña Peréz, A., Comedia romana, Madrid, Akal, 2007.
Pinkster, H., Sintaxis y semántica del latín, Madrid, 1995.
Pociña Peréz, A., Estudios sobre Terencio, Universidad de Granada, 2006.
Rubio, L., Introducción a la sintaxis estructural del latín, Barcelona, 1982.
Rudd, N. (ed.), Horace 2000: a celebration: essays for the bimillennium. Ann Arbor: Univ. of Michigan Press, 1993.

Web helbideak

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/.
http://www.liceus.com/cgi-bin/index.html.
http: //clasicas.usal.es/recursos/index.html.

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala