XSLaren edukia

Latinezko Testuak I25632

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25632

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honek oso osagai praktiko garrantzitsua du, eta horrek justifikatzen du etengabeko lana asko baloratzea. Hori dela eta, egoera hori kontuan hartu behar da, baldin eta, hala badagokio, irakaskuntza, osorik edo zati batean, presentziala izan ezin bada. Gorabehera hori gertatuz gero, astean behin tutoretza pertsonala duten lanekin jarraituko da, inguruabarrek eskatzen duten neurrian eta eraginkorrenak diren bitarteko eta metodoen bidez. Hori dela eta, inguruabar horiek direla eta, asteko lan horiek ikasturtearen amaierako notarako kontuan hartzeaz gain, kalifikazioa lortzeko ezinbesteko baldintzatzat hartuko dira, salbu eta egitea eragozten duten eta behar bezala justifikatu beharko diren aparteko inguruabarrak gertatzen badira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Eskumenak:

Moduluaren konpetentzia (M13 modulua: Latindar Filologia):

CM01: Edozein garaitako latinezko testuen literaltasuna ulertzeko gaitasuna, bai eta testu horiek beren testuinguru historiko eta kulturalean eta, batez ere, beren literaturaren historian kokatzeko gaitasuna ere.

CM03: Aparatu kritiko bat behar bezala interpretatzeko eta testuen transmisioak sortzen dituen arazoak baloratzeko gaitasuna.



Titulazioaren gaitasunak (Filologiako Gradua):

G004: Kultura eta literatura, bere bilakaera historikoa eta kritika literarioaren korronte teorikoak eta metodologikoak ezagutzea eta interpretatzea.

G006: Informazio FILOLOGIKOA (bibliografiak, datu-baseak eta beste iturri batzuk) baliabide tradizionalen eta IKTBen bidez bilatzeko, ebaluazio kritikoa egiteko eta kudeatzeko gaitasuna.

G008: Filologiari buruzko berariazko ezagutzak beste arlo eta diziplina batzuekin lotzea.

G010: Testuak editatu eta zuzentzean, itzulpenean, terminologian, neologian eta hizkuntza-plangintzan filologiaren alderdi aplikagarriekin ohitzea.



HZMren oinarrizko gaitasunak

MEC1: Ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den eta testu-liburu aurreratuetan oinarritzen den maila batean aurkitzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak badituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana. Hala ere, ikaseremu horren abangoardiatik datozen ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk ere barne hartzen ditu.

MEC2: Ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa-eremuan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea.

MEC3: Ikasleek datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-arloaren barruan), gizarte-, zientzia- edo etika-arloko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

MEC4: Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati helarazi ahal izatea.

MEC5: Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia-maila handiarekin ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



Testuak filologikoki itzultzeko eta iruzkinak egiteko gaitasuna.

Latinezko historiografiaren ezagutza sakonagoa.

Hautatutako testuak aztertzeko tresnekin eta arazoekin ohitzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Latinezko historiografia klasikoa eta postklasikoa: Livio eta Tazito

2. Latinezko biografia: Suetonio.

3. Prosa filosofikoa: Seneka.

MetodologiaToggle Navigation

Hautatutako testuak ulertzeko beharrezkoak diren hizkuntza-, literatura- eta historia-alderdiak azaltzea.

Gelako praktikak, funtsean, testuak itzultzean eta iruzkintzean oinarritzen dira, eta ikasleek aldez aurretik lan egin behar dute, irakasleak emandako argibideen eta materialen arabera.

Banakako tutoretzak, ikasteko prozesua gidatzeko eta jarraipena egiteko

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Gaitasunen eta irizpideen araberako ebaluazio-prozesua:

Gaitasunak

CM01

Ebaluazio-tresna: Ikasgelako praktikak.

Ebaluazio-irizpidea: Parte-hartze maila testuen itzulpenean eta iruzkinean. Azken notaren ehunekoa: % 10.

Ebaluazio tresna: Idatzizko azken azterketa.

Ebaluazio-irizpidea: Testuen ulermen-, itzulpen- eta iruzkin-maila. Oharraren ehunekoa: % 60.

CM04

Ebaluazio-tresna: Lan teoriko-praktiko gehigarria egitea.

Ebaluazio-irizpidea: testuak hizkuntza- eta literatura-testuinguruan kokatzeko eta informazioa kudeatzeko gaitasun-maila.

Azken notaren ehunekoa: % 30.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Arruntaren antzekoa.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Bibliografian gomendatutako testuak, hiztegiak, sintaxiak eta morfologiak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ch. T. Lewis - Ch. Short, A Latin dictionary, Oxford 1997.

P. G. W. Glare, ed., Oxford Latin dictionary, Oxford 1968-1982.

A. Blánquez Fraile, Diccionario latino-español, Barcelona 1975, 2 vols.

Codoñer, C. (ed.), El comentario de textos griegos y latinos, Madrid, Cátedra, 1979.

Codoñer, C. (ed.), Historia de la literatura latina, Madrid, Cátedra, 1997.

André, J.M. - Hus, A., La historia en Roma, Madrid, 1983.

Gehiago sakontzeko bibliografia

R.M. Ogilvie, A Commentary on Livy, Books 1-5 (2nd edition), Oxford, 1970.
S.P. Oakley, A Commentary on Livy, Books 6-10, Oxford, 1996.
J. Briscoe, A Commentary on Livy, Books 31-33, Oxford, 1973.
J. Briscoe, A Commentary on Livy, Books 34-37, Oxford, 1981.
P.G. Walsh , Livy, Book XXXVI-Book XL (5 vols., Warminster, Eng., 1990- ).
C. Edwards, Writing Rome. Textual Approaches to the City, Cambridge, 1996.
T.J. Luce, Livy. The Composition of his History, Princeton, 1977.
M. Bassols de Climent, Sintaxis histórica de la lengua latina, Barcelona, 1974 (2 vols.).
A. Ernout-F. Thomas, Syntaxe latine, París, 1972 (3ed.).
H. Pinkster, Sintaxis y semántica del latín, Madrid, 1995.
L. Rubio, Introducción a la sintaxis estructural del latín, Barcelona, 1982.
J. M. Baños Baños, Sintaxis del latín clásico, Madrid, 2009.

Web helbideak

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/.
http://www.liceus.com/cgi-bin/index.html.
http: //clasicas.usal.es/recursos/index.html.

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala