XSLaren edukia

Greziera I25619

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25619

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Greziera I derrigorrezko irakasgaia da, 6 kreditukoa, eta lehen ikasturtean ematen da, lehen lauhilekoan. Filologiako Gradua (Filologia Klasikoa). Grekoaren Filologia moduluan integratzen da, eta Greziera II, III eta IV. ikasgaiekin osatzen da moludu hori. Lau irakasgaiak, batez ere, grekoaren ikaskuntzari buruzkoak dira, hainbat genero eta egileren testuen bidez; ikaskuntza progresiboa da, eta, irakasgai horien helbururik nagusiena gramatika eta hizkuntza-alderdiak diren arren, alderdi historikoak eta literarioak ere jorratzen dira. Honako hauei dagokienez: Hizkuntza Grekoa I, hizkuntza joniar-atikoko testuak gramatikalki itzuli eta aztertzen dira, hau da, lorgarrienak direnak hastapen-mailetako ikasleentzat.



Hizkuntza Grekoa I.an (Greziera II.rekin batera) egiten den lanari esker, ikasleek Hizkuntza greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarrizko oinarriak lortu ahal izango dituzte, eta testu greko errazak, prosan idatzitakoak, aztertu eta itzulpenak egin ahal izango dituzte. Horrela, Hizkuntza Grekoa eta Testu Grekoen ondorengo gaiekin jarraitzeko prestakuntza eta gaitasunak lortuko dituzte.



Greziera I-ak Bigarren Hizkuntza IIIrekin du korrespondentzia: Hizkuntza Klasikoa, hautazkoa da Filologia (Hispanikoa, Frantsesa eta Alemana), Ingeles Ikasketak eta Euskal Ikasketak graduetan; eta Bigarren Hizkuntza: Hizkuntza Klasikoa-ren aipamena (36 kredituak) lortu nahi duten Ikasleek Greziera I egin behar dute zeren horrelako aipamenaren sei irakasgaietako bat baita.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Greziar Filologiako M()odulu-aren G(aitasunak) —C—

CM 01 Hainbat garaitako testu grekoak ulertzeko eta beren testuinguru historiko eta kulturalean kokatzeko gaitasuna.

CM 03 Ezagutza teorikoak itzulpengintzan eta hizkuntza- eta literatura-analisietan aplikatzeko gaitasuna.

CM 05 Informazioa antolatzeko, planifikatzeko eta kudeatzeko gaitasuna, baliabide tradizionalen eta Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologia Berrien (IKTB) bitrartez.



- Ikasleak hizkuntza greko klasikoaren morfologiaren eta sintaxiaren oinarrizko oinarriak modu arrazoituan ezagutzen ditu.



- Greziar testu klasiko errazak joniar-atikako prosan zuzen aztertu eta itzultzen ditu.



- Testu horiek dagokien generoaren, testuinguru kulturalaren eta egilearen barruan kokatzen ditu.

- Era argi eta arrazoituan azaltzen du testuak nola aztertzen eta itzultzen dituen.

- Maiz erabiltzen den oinarrizko lexiko grekoa bereganatzen du.

- Ikasgelan emandako azalpenak laburbiltzen ditu, eta informazio gehigarria modu eraginkorrean lortu, hautatu eta kudeatzen du baliabide tradizionalen eta IKTBen bidez.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

EDUKI TEORIKOAK

Morfologia eta sintaxi grekoaren oinarrizko oinarriak

1. Morfologia nominala: substantiboen, adjektiboen eta izenordainen motak eta deklinabideak. Hiru deklinabideen azalpen arrazoitua.

2. Aditzaren morfologia: aditz tematikoen ezaugarriak eta azalpen arrazoitua.

3. Sintaxia: kasuen funtzio nagusiak; preposizioak; maiz erabiltzen diren koordinazio- eta menderakuntza-loturak; infinitiboaren eta partizipioaren erabilera nagusiak.



EDUKI PRAKTIKOAK

- Testuen itzulpena, analisi morfosintaktikoa eta gramatika-ariketak.

- Irakasleak programaren gramatika-edukiei buruzko azalpen arrazoituak ematea.

- Hiztegiaren erabilera.

- Testuetan jasotako alderdi historikoei eta literarioei buruzko gogoetak.

MetodologiaToggle Navigation

Gelako lana

Irakasgaia nolakoa den kontuan hartuta, saio bakoitzak, oro har, zati teoriko bat izango du, non programaren gramatika-edukiak modu arrazoituan azalduko diren; eta zati praktiko bat, analisi morfosintaktikoan eta testuen itzulpenean eta gramatika-ariketetan ardazten da. Aipatutako jarduera praktikoak (ariketak, analisiak eta testuen itzulpenak) banaka prestatu behar dira ikasgelatik kanpo, gero irakaslearekin berrikusteko, nahiz eta batzuetan hori guztia eskola-orduetan ere egingo den.



Ikasgelatik kanpoko lana

Ikasleak irakaslearen presentziarik gabe egin behar dituen lanak dira honako hauek: testuak prestatzea, ikastea eta gramatika-ariketak egitea.



Tutoretzak

Ez dira nahitaezkoak, baina baliagarriak izan daitezke, zeren ikasleen eta irakasleen arteko komunikazioa errazten baitute, eta ikasle batek irakasgaiari buruz izan ditzakeen zalantzak banaka argitzea ahalbidetzen baitute.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai honen EBALUAZIOA MISTOA da, eta honako hauen bidez egiten da:



1. Amaierako proba idatzia: ikasgaiaren notaren % 60.

Azken azterketa hau batez ere praktikoa da, eta ikastaroaren antzeko testuen itzulpen eta analisi gramatikalak eta morfologia eta sintaxi ariketek osatzen dute. Testu eta ariketa horiei buruzko gramatikako galderak ere egon daitezke baita lauhilekoan zehar azaldutako eduki kulturalei buruzko galderaren bat ere.

2. Ebaluazio jarraitua: ikasgaiaren notaren % 40.

Ikasitako eduki teoriko eta praktikoei buruzko bi proba egitean datza. Bi proba horiek ikasgelan egiten dira; lehena ( % 20) urriaren amaieran, eta bigarrena ( % 20) abenduko azken eskola-egunetan.



Azken kalifikazioa zati bakoitzean lortutako kalifikazioen batez bestekotik lortuko da. Batez bestekoa egiteko, honako baldintza hauek bete behar dira: ebaluazio jarraituan gutxienez 5 nota lortzea; eta azken proba idatzian, berriz, 5 ere. Era berean, justifikatutako arrazoirik ezean, beharrezkoa da proba ebaluagarri guztiak egitea: azken azterketa eta ebaluazio jarraituko bi probak. Bi zatiak gainditu behar dira irakasgai osoa gainditzeko.



EBALUAZIO-IRIZPIDEAK

Oro har, aurretik adierazitako ikaskuntzaren emaitzak ebaluatuko dira: zein lortu diren eta zer ulermen- eta aplikazio-mailarekin.

Kurtsoaren zehar egingo diren idazki laburrek ikaskuntza progresiboa egokia den baloratzeko balio izango dute, eta, beharrezkoa bada, hori hobetzeko jarduerak iradokiko dira.



ARAUDIA, EBALUAZIO JARRAITUARI ETA/EDO MISTOARI UKO EGINEZ GERO

UPV/EHUko Araudiak azken proba bakar baten bidez egiten du ebaluazioa, hau da, irakasgaiaren notaren % 100. Ikasle guztiek dute modu horretan ebaluatzeko eskubidea, baina, horretarako, ebaluazio jarraituari uko egin behar diote. Graduko titulazio ofizialetan ikasleak ebaluatzeko araudiak honela dio ( II, 8. art.): Edonola ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek ebaluazio jarraituari uko egiteko idazkia aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Irakasgaiaren irakaskuntza-gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da (https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml).



ARAUDIA, OHIKO DEIALDIARI UKO EGINEZ GERO

Graduko titulazioetan Ikasleak Ebaluatzeko Araudiaren 12. artikuluan ezarritakoaren arabera: Etengabeko ebaluazioaren kasuan, probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea, azken kalifikazioa ez aurkezteko edo ez aurkezteko. Bestela, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo gutxiago bada, ikasleek deialdiari uko egin ahal izango diote, gutxienez dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. (https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia)



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EOhiz kanpoko deialdian, irakasgaiaren ebaluazioa amaierako proba bakarra izango da, eta notaren % 100 izango da. Horri buruzko araudia hemen kontsulta daiteke: https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml (Kap. II, 9. artikulua).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Berenguer Amenós, J., Gramática griega, Barcelona 1986.
- Berenguer Amenós, J., Hélade. Ejercicios de griego. I. Morfología, Barcelona 1999.
- Diccionario griego-español.
- Irakasleak ikasleei emango dizkien testuen hautaketa.
- Irakasleak programaren edukiei buruz egindako azalpenak.
- Lauhilekoan egindako jarduerak.
- eGelan jarritako informazioa eta baliabideak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Berenguer Amenós, J., Gramática griega, Barcelona 1986.

-Rodríguez Alfageme, I., Nueva gramática griega, Madrid 1988.

-Rodríguez Alfageme, I., Gramática griega, Madrid 2017.

-Rojas Álvarez, L., Gramática griega, 2 vols., México 2004.

-Calvo Martínez, J. L., Griego para universitarios, Granada 2016









Gehiago sakontzeko bibliografia

-Rodríguez Adrados, F., Nueva Sintaxis del Griego Antiguo, Madrid 1992
-Crespo, E.-Conti, L.-Maquieira, H., Sintaxis del Griego Clásico, Madrid, 2003.
-Chantraine, P., Morfología histórica del griego, Barcelona 1983.
-Humbert, J., Syntaxe grecque, París 1982.
-Jiménez, Ma. Dolores, Sintaxis del Griego Antiguo, 2 vols., Madrid 2022 (2a. ed.)



Aldizkariak

Estudios Clásicos (http://www.estudiosclasicos.org/eclas-archivo/)
Cuadernos de Filología Clásica (UCM),
Emerita. Revista de Lingüística y Filología Clásica (http://emerita.revistas.csic.es/index.php/emerita/index)
Habis
Minerva
Veleia

Web helbideak

Bilaketa bibliografikoetarako datu-baseak: http://dialnet.unirioja.es
http://www.annee-philologique.com/aph/ http://pio.chadwyck.co.uk/home.; http://www.jstor.org/

Testu-bildumak, bibliografiak, irudiak, mapak eta abar ikusteko aukera ematen duten web-orriak, etab.:
http://clasicas.usal.es/portal_recursos/
Ataririk onena da, Espainian, Interneteko baliabideak Klasikoentzat eta Indoeuroparrentzat. Salamancako Unibertsitateko Filologia Klasikoko eta Indoeuroparreko Departamentukoa da. Oso osatua eta oso ondo antolatua, mundu osoko Bilatzaile eta Orrialde Orokorretara, Testu Bildumetara, Hiztegietara, Bibliografietara, Baliabide didaktikoetara, Zeharkako diziplinetara eta abarretara bidaltzen duten estekekin. Hasteko, interesgarriak dira Testu Bildumetarako eta Baliabide Didaktikoetarako estekak.
http://www.perseus.tufts.edu.
http://www.liceus.com/cgi-bin/aco/culc/index. asp. Portal de cultura y filología clásica, con artículos sobre literatura, lingüística, historia de la lengua, etc.
http://www.estudiosclasicos.org/

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala