XSLaren edukia

Bigarren Hizkuntzaren Literatura II: Ingelesa25600

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25600
Murrizketak
Bigarren Hizkuntzaren Literatura II: Frantsesa irakasgaian matrikula egiteko, Ingelesa II irakasgaia gaindituta izan behar da

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikastaro hau Euskal Filologia eta Ikasketen hirugarren/laugarren ikasturteko bigarren ikasturtean eskaintzen da. Bere helburu nagusiak hauek dira: 1) XVII. eta XVIII. mendeetako ingelesezko literatura ezagutzea, 2) bi garaietako joera literario nagusiak identifikatzea, bai eta testuinguru historiko, kultural eta soziala ere, 3) ikasle eta pentsalari independente gisa garatzea, 4) kritikoki pentsatzea, 5) bi garaietako literatur irteerarik onena aztertzea, testuak aztertzeko teknikak erabiliz, eta 6) ikasleek ingelesezko ahozko eta idatzizko ulermena eta adierazpena hobetzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

ESKUMENAK



Irakasgai hau "Fundamentos en Literatura Inglesa" (M04) moduluari dagokio. Zehazki, modulu-konpetentziak lortzen laguntzen du:



CM01- Ingelesa ulertzea eta behar bezala erabiltzea literatura-testuak irakurriz.

CM02- Ingelesez idatzitako literatura aztertzea, literatura-testuen eta ingelesez hitz egiten den herrialdeetako testuinguru kultural eta historikoaren arteko elkarrekintza aztertuz.

CM03- Ingelesezko literatura kritikoa ulertzea, aztertzea eta interpretatzea, testuak aztertzeko teknika egokiak erabiliz, eta taldeka eta banaka transmititzea eta eztabaidatzea.

CM04- Literaturak interes orokorreko eremuekin (historia, gizarte-harremanak edo generoa) zerikusia duten ideia pertsonal eta kolektiboak sortzeko duen zeregina ulertzea.



Goiko modulu-konpetentziak behin betiko lortzeak berekin dakar gradu-konpetentziak betetzea:



G004- Ingelesezko literatura ulertzea, aztertzea eta interpretatzea, eta ingelesezko testu eta dokumentu kritikoak ebaluatzeko gai izatea (MEC1; MEC2; MEC3; MEC4).

G007- Graduaren ezagutza espezifikoa beste arlo eta diziplina batzuekin erlazionatzeko gai izatea eta ezagutza hori ondorengo ikasketetan transmititzeko gai izatea, eleaniztasunarekiko eta kulturaniztasunarekiko jarrera bateratzaile eta toleranteak bultzatzeko (MEC1; MEC2; MEC3; MEC4; MEC5).

G008- Modu autonomoan eta taldean lan egin ahal izatea, eskuratutako teknikak eta tresnak erabiliz (MEC4; MEC5).

G009- Hainbat testuinguru akademikotan eskuratutako ezagutzak transmititzeko gai izatea, hainbat testuinguru profesionaletan erabili ahal izateko (MEC4; MEC5).

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

SARRERA UNITATEA – LITERATURARI BURUZKO GEHIAGO



a) Literatura-terminoak

a.1) Poesia

a.2) Antzerkia

a.3) Prosa

b) Sorrera-liburua eta enplegu-liburua.

c) K.a. 17 eta 18. Literatura Ingalaterran: autore eta obra nagusiak



1. UNITATEA – XVII. MENDEKO LITERATURA INGALATERRAN



1.1. Informazio orokorra



1.1.1. Monarkiaren eta parlamentuaren arteko tentsioa

1.1.2. Erlijio-tentsioa

1.1.3. Kultura-gerrak (Royalist Vs Puritans)

1.1.4. Poesia (Cavalier vs Metafisika)

1.1.5. Elizabetheko literaturari buruzko oinarrizko informazioa



1.2. Poesia



1.2.1. Poesia metafisikoa

1.2.2. John Donne

1.2.3. John Milton

1.2.4. Poesia zaharberritzea

1.2.5. John Dryden



1.3. Antzerkia



1.3.1. Antzerkiaren jatorriaren hastapenak

1.3.2. Shakespeareri buruzko kritika

1.3.3. Ben Jonson

1.3.4. Shakespeareren drama itxiera-ekitaldira arte



1.4. Narrazio laburra



1.4.1. John Bunyan



2. UNITATEA – XVIII. MENDEKO LITERATURA INGALATERRAN



2.1. Informazio orokorra



2.1.1 Kultura-testuingurua

2.1.3. Eleberriaren hasiera



2.2. Poesia



2.2.1. Poesia preerromanikoa eta augustana

2.2.2. Figura garrantzitsuak (Aita Santua, Grisa eta Blake)



2.3. Prosa



2.3.1. Literatur kritika ingelesaren hastapenak

John Drydenen lan kritikoak

Henry Fieldingen lan kritikoak

Samuel Johnson doktorearen lan kritikoak

- Jonathan Swiften lan kritikoak.

2.3.2. Egunkarien hasiera – kazetaritza –

Richard Steele eta The Tatler.

- Joseph Addison eta The Spectator

2.3.3. Nobelaren hastapenak

- Defoe, Swift, Richardson, Fielding, Smollet, Sterne,

Goldsmith

2.3.4. Jane Austen: XVIII.

eta XIX. mendea



2.4. Antzerkia



2.4.1. Antzerkia 18.

2.4.2. Komedia: R. B. Sheridan eta Oliver Goldsmith





3. UNITATEA – LITERATURA GOTIKOA



III. KAPITULUA. Gotikoaren ideia

3.2. Literatura gotikoaren garapena

3.3. Horace Walpole, Ann Radclife, M. G. Lewis, Mary W. Shelley

MetodologiaToggle Navigation

Klaseak ikasgelako irakasle eta praktikarien arteko nahasketa izango dira.

1. Gai orokorrak azaltzeko ikastaro orokorrak.

2. Ikasleen ikerketa bera.

3. Lan praktikoko talde txikiak, testuak aztertzeko.

4. Lagapen indibidualak.

5. Talde-lana.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio mota jarraitua da. Ikasleak beren errendimenduaren arabera baloratuko dira, honako proba hauetan:

Lagapenak:

a. 17 C & 18 C (saiakera eta galdera laburrak): % 40

b. Nobela baten eta eleberriaren bertsio zinematografiko baten arteko konparazioa (saiakera eta Gulliverren bidaiei buruzko galdera laburrak) + Aurkarien analisia + Gotikoa: % 25

c. Banakako proiektua (ahozko aurkezpena-PBL): % 25

d. Klasera joatea eta parte hartzea: % 10



Ebaluazio-lan horiek aurkezten ez dituzten ikasleek ez dute merezimendurik jasoko (0 marko) galdutako lanarengatik.

Ebaluazio-atazetarako/azterketarako baliabideen eta materialen erabilerari buruzko informazioa:



Ez dago baimenduta gailu mugikorrak edo elektronikoak, oharrak eta liburuak erabiltzea (irakasleak ikasleek zer erabil dezaketen esaten ez badu, adibidez, ikasgelako oharrak).

Etxeko lanak: ikasleek aurkeztutako lanak beren lana izan behar du, eta beren kabuz idatzita egon behar du. Ikasleek besteen egitate, ideia, iritzi eta ikuspuntu guztien jatorria identifikatu eta sartu behar dute, in text erreferentzialen bidez, eta iturri egokiak guztiak sartu behar dira beren lana amaitzean erreferentzien zerrendan. Liburuetatik, aldizkarietako artikuluetatik, Interneteko iturrietatik edo beste edozein iturritatik zuzenean egindako aipamenak aitortu behar dira, eta aipatutako iturriak erreferentzien zerrendan identifikatu behar dira.



Ebaluazioari buruzko araudia esteka honetan aurki daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia



Ebaluazio Jarraitutik erretiratzea: Ikasle guztiek dute eskubidea amaierako ebaluazio-prozeduraren arabera ebaluatuak izateko, ebaluazio jarraituko moduluan parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikastaroaren arduradunari idatzi beharko diote ebaluazio jarraitutik erretiratzeko nahia adierazteko. Lau hilabeteko ikastaroetan, ikasleek ikasturteko lehen 9 asteetan egin dezakete, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera. Bete beharreko inprimakia fakultatearen webgunean dago eskuragarri: http://www.ehu.eus/eu/web/letrak/idazkaritza



Azterketa-deialditik erretiratzea: deialditik erretiratzea baloratuko da "ez da jakinarazi" gisa [aurkezpenik gabe].

1. Ebaluazio jarraituaren kasuan, ikasle guztiek deialdi batetik atzera egin ahal izango dute, dagokion ikasturteko eskola-ordutegia amaitu baino hilabete lehenago gutxienez. Atzera egite hori idatziz aurkeztu beharko zaio ikastaroaren arduradunari.

2. Azken ebaluazioari dagokionez, azterketaren data ofizialean azterketa ez egitea dagokion deialditik automatikoki erretiratzea da.



Ebaluazioari buruzko araudi berria esteka honetan aurki daiteke:

http://www.ehu.eus/eu/web/estudiosdegrado-gradukoikasketak/ebaluaziorako-arautegia

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Marka ondorengo esleipenetan oinarrituko da:



a. 17 C & 18 C (saiakera eta galdera laburrak): % 50

b. Nobela baten eta eleberriaren bertsio zinematografiko baten arteko konparazioa (saiakera eta Gulliverren bidaiei buruzko galdera laburrak) + Aurkarien analisia + Gotikoa: % 25

c. Banakako proiektua (ahozko aurkezpena-PBL): % 25



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- LITERATURE SELECTED NOTES
- The novel you have selected for your project.
- Two British Satires of the 18th Century. Gulliver's Travels & The Rivals

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Critical basic reading:



ÁLVAREZ , J.A. ed. Historia crítica de la novela inglesa. Salamanca: Ediciones Colegio de España, pp. 11-96, 1999.

GUERIN, Wilfred L. et al., A Handbook of Critical Approaches to Literature, Oxford, 1992.

The Norton Anthology of English Literature, Vols. I & II (Introductions to periods and authors)



BOOKS



ACKROYD, P. (1996): Blake, London: Mandarin.ALONSO, D.: "Poesía correlativa inglesa en los siglos XVI y XVII", Filología Moderna, 2, 1961.

ALLEN, Walter: The English Novel, Penguin, Harmondsworth, 1976.

ARMITAGE, D. et al: Milton and republicanism, Cambridge: C.U.P., 1995.

BALD, R.C.: John Donne: A Life, Oxford, 1970.

BALL, D.L.: Samuel Richardson's Theory of Fiction, Univ. of Kansas, 1967.

BARISH, J.A.(Edit.): Ben Jonson: A Collection of Critical Essays, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1963.

_____ : Jonson: Volpone: a casebook, Houndmills: Macmillan Education, 1972.

BARELL, J.et al. (1983): English Literature in History, 1730-1780, New York: St. Martin's.BENNET, J.: “Five Metaphysical Poets”, Cambridge Univ. Press, 1966.

BEHRENDT, S: Reading William Blake, London: Macmillan, 1991.

BENTLY, G.E. (1968): The jacobean and caroline stage, London: O.U.P.BUSH, D.: “English Literature in the Ealier Seventeenth Century 1600 1660”, Oxford Univ. Press, London, 1973.

BELSEY, C.: John Milton: Language, gender, power. Oxford: Basil Blackwell, 1988.

BIBLE: THE OLD TESTAMENT & THE NEW TESTAMENT

BLAKE, W.: William Blake: the complete illuminated books. New York: Thames & Hudson, 2000.

BRISTOL, M.D.: Carnival and the theater: plebeian culture and the structure of authority in Renaissance England, New York: Methuen, 1985.

BOAS, F. S. (1968): An Introduction Eighteenth Century Drama. 1700 1780, Clarendon Press, Oxford, 1968.

BOOTH, M.: Eighteenth Century Tragedy, O.U.P., London, 1965.

_____. The Rhetoric of Fiction, Univ. of Chicago Press, 1968.

BRATTON, J.S. (1991): Acts of Supremacy: the British Empire and the Stage, 1790-1930, Manchester: Manchester Univ. Press.Brooks, D.: Number and Pattern in the Eighteenth Century Novel, London, 1973.

BROWER, R.A.: Alexander Pope: The Poetry of Allusion, O.U.P., London, 1986.

BROWN, L.: Alexander Pope: rereading literature, Oxford: Basil Blackwell, 1985.

CAREY, John: John Donne: Life, Mind and Art, London, 1990.

CHAMBERS, E.K.: The Elizabethan Stage, Oxford:Clarendon Press, 1951.

CHUTE, M.: Ben Jonson of Westminster, London, Robert Hale, Ltd., 1953.

CRAIG, D.H.: Ben Jonson: the critical heritage: 1599-1789, London: Routledge, 1990.

ELIOT, T.S.: "The Metaphysical Poets" in Selected Essays, Faber & Faber, 1932.

CORNS, T.N.: Milton's Language, Oxford: Blackwell, 1990.

CRUMP, G.M.: Approaches to teaching Milton's Paradise Lost, New York: Modern Language

Association of America, 1986.

DAICHES, D.: A Critical History of English Literature, Vol. 3 & Vol. 4, Secker and Warburg, London, 1968.

_____.: Milton. Paradise Lost, London: Edward Arnold, 1983

DANIELSON, D. ed.: The Cambridge Companion to Milton, Cambridge: CUP, 1989.

DOODY, M.A.: A Natural Passion: A Study of the Novels of Samuel Richar¬dson, Clarendon Press, Oxford, 1974.

DUFFY, I. ed.: Women and Society in the Eighteenth Century, Bethlehem: Lawrence, 1983.

ELIOT, T.S.: On Poetry and Poets, Faber & Faber, London, 1957.

_____.: Elizabethan Dramatists, Faber & Faber Ltd., London, 1968.

EVANS, I.: A Short History of English Drama, Macgibbon and Kee, London, 1965.

EVERET, B. Donne: A London Poet, London: O.U.P, 1972.

FLUCHÉRE, H.: Laurence Sterne: From Tristan to Yorick, O.U.P., 1965.

FREEMAN, W.: Oliver Goldsmith, London, 1951.

FRYE, N.: Fearful Symmetry: A Study of Blake, O.U.P., London, 1947.

GARDNER, D.: A Reading of "Paradise Lost", Oxford: OUP, 1965.

GARDNER, H. (Edit.): John Donne: A Collection of Critical Essays, Englewood Cliff, N.J., 1962.

GILHAM, D.G.: William Blake, C.U.P., 1973.

GLECKNER, R.F. & GLECKNER, M.L.: Approaches to teaching Blake's Songs of Innocence and of Experience, New York: MLAA, 1989.

GRIERSON, H.: Cross Currents in English Literature in the Seven¬teenth Century, Penguin Books, 1966.

HARRISON, G.B.: Elizabethan Plays and Players, Ann Arbor, Univ. of Michigan Press, 1956.

HILL, C.: The experience of defeat: Milton and some contemporaries, New York: Viking Penguin, 1984.

HONIGMAN, E.A.J. (ed.), Milton's sonnets, New York: Macmillan, 1966

HOOVER, E.: John Donne and Francisco de Quevedo: Poets of Love and Death, Chapel Hill, NC., 1978.

HOPKINS, R.H.: The True Genius of Oliver Goldsmith, London, 1969.

HOSSICK, M.: William Blake (video): A concise biography. London: Academy Media, 1995.

IRWIN, M.: Henry Fielding: The Tentative Realist, Oxford, 1967.

JACKSON, W. & YODER, R.P.: Approaches to teaching Pope's poetry. New York: MLAM, 1993.

KASTOR, F.S.: Milton and the literary satan, Amsterdam: Rodopi, 1974.

KIRSCH, A.C.: Jacobean Dramatic Perspectives, Univ. Press of Virginia, Charlottesvile, 1972.

KNOLL, R.E.: Ben Jonson's Plays, Lincoln, Univ. of Nebraska Press, 1964.

LEWIS, C.S.: A preface to Paradise Lost, London: O.U.P., 1960.

LISTER, R.: William Blake: An Introduction to the Man and His Work, Bell, London, 1968.

MATHIAS, P.: The First Industrial Nation. An Economic History of Britain, 1700-1914., 1969.

MCCUTCHEON, R.P.: Eighteenth Century English Literature, Home Univ. Library, O.U.P., 1950.

MEE, J.: Dangerous Enthusiasm. William Blake and the Culture of Radicalism in the 1790s, Oxford: Clarendon Press, 1992.

MCKILLOP, A.D.: English Literature from Dryden to Burns, New York, 1948

_____.: The Early Masters of English Fiction, Univ. of Kansas, 1967.

MEE, J.: Dangerous enthusiasm: William Blake and the culture of radicalism in the 1790s, Oxford: Clarendon Press, 1992.

NEWLYN, L.: Paradise Lost and the romantic reader, Oxford: Clarendon Press, 1993.

NOVAK, M.E.: Defoe and the Nature of Man, O.U.P., London, 1969.

NICOLL, A.: A History of English Drama. 1660 1900, Vol. II, Cambridge Univ. Press, 1955.

PATRIDES, C.A. et al.: Bright essence: studies in Milton's theology, Salt Lake City: Univ. of Utah Press, 1973.

_____.: Milton's epic poetry: essays on "Paradise Lost" and "Paradie Regained", Harmondsworth: Penguin, 1967.

PETERSON, D.L.: The English Lyric from Wyatt to Donne, Princeton, 1967.

PHYTHIAN, B.A.: The Rivals, The School for Scandal, The Critic, Basil Blackwell, Oxford, 1965.

PLAGIARO, H.: Selfhood and redemption in Blake's Songs. Univ. Park: Pennsylvania State University Press, 1987.

POTTER, L.: A preface to Milton, Harlow: Longman, 1986.

PORTER, R.: English Society in the Eighteenth Century, Pelican, 1982.

REDPATH, T.: The songs and sonnets of John Donne, London: Methuen, 1983.

ROSTON, M.: The Soul of Wit: A Study of John Donne, Oxford, 1974

RIBNER, I.: Jacobean Tragedy: The Quest for Moral Order, London, 1962.

RICHETTI, J.J.: Popular Fiction Before Richardson: Narrative Patterns, 1700 1739, Clarendon Press, Oxford, 1969.

RICKS, C.: Milton's Grand Style, Oxford: Clarendon Press, 1963.

ROWELL, G.: The Victorian Theatre, O.U.P., London, 1972.

RUGOFF, M.A.: Donne's Imagery, New York, 1961.

SÁEZ, R.: Theodicy in baroque literature, New York: Garland, 1985.

SAMBROOK, J.: The 18th Century: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, Essex: Longman, 1986.

SIMMONDS, J. D. ed.: Milton Studies, Pittsburgh: Univ. of Pittsburgh Press, 1972.

SIMPSON, EVELYN M.: A study of the prose works of John Donne, Oxford: Clarendon Press, 1962.

SMITH, A.J.: John Donne: Essays in Celebration, London, 1972.

STANDERS, W. John Donne's Poety, Cambridge Univ. Press, 1971.

STEADMAN, J.M.: Milton and the renaissance hero, Oxford: Clarendon Press, 1967.

STEIN, A.: John Donne's Lyrics:The Eloquence of Action, Univ. of Minnesota Press, Minneapolis, 1965.

SUTHERLAND, J.: English Satire, C.U.P., 1958.

______.: A Preface to Eighteenth Century Poetry, O.U.P., London, 1970.

______.: Daniel Defoe: A Critical Study, O.U.P., London, 1971.

THOMPSON, E.P.: Customs in Common, 1991.

_____.: Witness against the beast: William Blake and the moral law, Cambridge: CUP, 1993.

TILLOTSON, G.: On the Poetry of Pope, Clarendon Press, Oxford, 1967.

TOMLINSON, T.B. (1964): A study of elizabethan and jacobean tragedy. Cambridge: CUP, 1964.

TOMPKINS, J.M.S.: The Popular Novel in England, 1700 1800, Methuen, London, 1969.

TRUSLER, S. & TAYLOR, W.D.: Eighteenth Century Comedy, London: OUP, 1969.

WELSFORD, E.: The Fool, New York, Anchor Books, 1961.

TYLLYARD, E.M.W.: Milton, Harmondsworth: Penguin, 1968.

VISCOMI, J.: Blake and idea of the book, Princeton Univ.*WARNKE, F.J. (): John Donne, Twayne's English Authors Series, 1992.

WATT,I.: The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1967.

WHEELER, C.B.: Six plays by contemporaries of Shakespeare. London: OUP, 1971.

WILLEY, B.: The Eighteenth Century Background, London: Routledge, 1986.

WILLIAMS, I.: Novel and Romance, 1700 1800, Routledge and Kegan Paul, London, 1970.

_____.: The Criticism of Henry Fielding, Routledge and Kegan Paul, London, 1970.

WILSON, A.N. (1983): The Life of John Milton, Oxford: OUP, 1983.

WILSON, M.: The Life of William Blake, London: OUP, 1971.

WOLFF, C.: Richardson and the Eighteenth Century Puritan Charac¬ter, Archon Books, Hamdon, 1972.

WOMACK, P.: Ben Jonson, Oxford: Basil Blackwell, 1986.



WEB PAGES



www.britannica.com

www.education-portal.com

www.luminarium.org

www.planetpdf.com

www.poemhunter.com

www.saylor.org

www.sparknotes.com

www.versand-as.de

www.wikipedia.com

www.youtube.com

www2.hn.psu.edu/ faculty/jmanis/swift.htm

www2.hn.psu.edu/faculty/jmanis/jimspdf.htm





TaldeakToggle Navigation

61 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala