XSLaren edukia

Aleman Literatura IV: 47 Taldetik Gaur Egunera arte25589

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Filologiako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Alemana
Kodea
25589

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Aleman Literatura IV irakasgaia Aleman Literaturari eskainitako azkena da Filologia Graduan, Aleman Filologia Ibilbidean, eta laugarren mailako lehen lauhilekoan eskaintzen da. Bigarren Mundu Gerraren amaieratik XXI. mendearen hasierara arte alemanezko literatura ulertzera eta aztertzera bideratuta dago. Horrela, lauhilekoaren amaieran ikasleak gai izango dira garaiko literatura-fenomenoak interpretatzeko, beren testuinguru historiko-sozialarekin erlazionatzeko eta dagozkien literatura-mugimenduetako testuak modu kritikoan komentatzeko. Ikasketa prozesu probetxugarrirako, komenigarria da Alemaniar Literatura III ikasi eta gainditu izana.



Aleman Literatura IV Minorrerako (Bigarren Hizkuntzako Literatura I: Aleman Literatura) irakasgaiarekin elkartuta dago.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Moduluaren gaitasunak (graduko konpetentziekin, zeharkakoekin eta MECekin lotutakoak):



M03CM01. Alemanezko literaturaren aldi, mugimendu eta egile nagusien eta dagozkien etapa historikoen daturik garrantzitsuenak menperatzea (idatziz eta ahoz). G001, G004, G006, G008; MEC1, MEC2, MEC3, MEC4, MEC5.

M03CM02. Alemanez hitz egiten duten herrialdeetako literatura-ekoizpeneko lanik garrantzitsuenak garai edo eskola batean kokatzea ahalbidetzen duten ezaugarri formalak eta tematikoak modu egituratuan eta arrazoituan identifikatzea eta azaltzea, eta haien testuinguru historiko-sozialarekin lotzea. G001, G004, G005, G006, G008; MEC1, MEC2, MEC3, MEC4, MEC5. M03CM03. Hainbat ikuspegi teoriko eta terminologia erabiltzea alemanezko literatura-testuak eta diskurtso metaliterarioa aztertzeko eta interpretatzeko. G004, G005, G006, G008; MEC1, MEC2, MEC3, MEC4, MEC5.



Ikaskuntzaren emaitzak:



- Alemanezko literaturaren aldi, mugimendu eta egile nagusienetan orientatzen da, baita dagozkien etapa historikoetan ere.

- Alemaniako literaturaren historiako garai eta eskolen ezaugarri formal eta tematiko nagusiak ezagutzen ditu, eta literatura-ekoizpeneko lanik garrantzitsuenak haiekin lotzen ditu.

- Historia literarioaren eta historia orokorraren arteko harremana ulertzen du.

- Alemanezko literatura-testuak eta diskurtso metaliterarioa aztertzeko ikuspegi teorikoak eta terminologia menderatzen ditu.

- Alemanezko literatura-testuak kritikoki eta sormenez ulertzen ditu.

- Literatura-gaiei buruzko dokumentazio-corpusak egiten ditu, baliabide bibliografikoak eta beste informazio-iturri garrantzitsu batzuk (IKTak barne) abiapuntu hartuta.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1-1945 ondoren: Gerraostea eta berreraikuntza literaturan. 47. taldea.

2- Aldaketak eta hasiera berriak alemanezko literaturan 60ko hamarkadan

3- Literatura Alemaniako Errepublika Demokratikoan

4- Emantzipatzeko joerak. Subjektibotasun berria. Bultzada feminista literaturan.

5- Berlingo Harresiaren erorketa.Memoria eta Iragan nazionalsozialista berrikustea. Narratibaren azken joerak.



MetodologiaToggle Navigation

Eskolak modu parte-hartzailean eta komunikatiboan antolatuko dira. Irakasleak modalitate magistralean egiten dituen azalpenen helburua testuak testuinguru historikoan eta sozialean kokatzea da. Banakako edo taldeko testu azterketetan oinarritutako eztabaida da irakasgaiaren funtsezko zatia.



Ikasle bakoitzak lau liburu irakurri beharko ditu, bakoitzari buruzko portfolio/iruzkin bat egin beharko du (4 orrialde), eta, horrez gain, ahozko azalpen bat egin beharko du (8 eta 10 orriko idatzizko lan bati buruzkoa, hautazko bosgarren irakurketari buruz egin beharko duena). Horretarako, irakaslearen orientazioa izango du.



Irakasteko eta ikasteko jarduerak:

- Testuak irakurtzea. Analisi- eta hausnarketa-ariketak: M03CM01, M03CM02, M03CM03

- Informazioaren kudeaketa eta prozesatzea: M03CM01, M03CM02, M03CM03

- Ikasgelan aktiboki parte hartzea: M03CM01, M03CM02, M03CM03



Ahozko azalpenak klasean: M03CM01, M03CM02, M03CM03

- Liburuen, artikuluen eta abarren aipamenak: M03CM02, M03CM03

- Banakako lan idatziak, bai testu-iruzkin laburrak, bai lan akademiko luzeagoak: M03CM01, M03CM02, M03CM03



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Ebaluazio formatiba (azken notaren % 60).



1.1 IRUZKINAK. Atazak egitea (presentzialak eta ez-presentzialak) (azken notaren % 30) M18CM02



Irizpideak:



- Koherentzia, zehaztasuna eta argudio-sakontasuna



- Literatura-lanen, egileen eta korronteen ezaugarri formalak eta tematikoak azaltzea. Dagokion terminologia erabiltzea



- Beste obra/artista/korronte/garai batzuekin erlazionatzeko gaitasuna



1.2 Idatzizko lana eta horren ahozko AZALPENA (azken notaren % 30). M18CM02



Irizpideak:



- Zuzentasun linguistikoa eta estilistikoa. Dagokion terminologia erabiltzea



- Aurkezpen formala eta edukien antolaketa



- Testu-analisiaren koherentzia, zehaztasuna eta sakontasuna



- Iturri eta baliabide bibliografikoak modu justifikatu, zuzen eta koherentean erabiltzea, norberaren argudioak indartzeko.



2- Ebaluazio sumatiboa (azken notaren % 40).



2.1 AZTERKETA (azken notaren % 40). M18CM02



Irizpideak:



- Zuzentasun linguistikoa eta estilistikoa. Dagokion terminologia erabiltzea



- Koherentzia, zehaztasuna eta sakontasuna testu-analisian



- Obren, egileen eta korronteen ezaugarri formalak eta tematikoak azaltzea, planteatutako gaiei egokituz.



- Beste obra/artista/korronte/garai batzuekin erlazionatzeko gaitasuna

Oharra:



Ehuneko horiek berez aplikatuko dira. Hala ere, bi salbuespen daude:



a) Ebaluazio jarraitutik abiatuta 7 (zazpi) edo hortik gorako batez besteko nota lortzen duten ikasleek (iruzkinak/portfolioak ( % 50) eta idatzizko lana eta ahozko azalpena ( % 50) gainditu ahal izango dute irakasgaia, amaierako azterketa egin beharrik gabe.



b) Gutxienez eskolen % 50era joaten ez diren ikasleen kasuan, ez da ebaluazio jarraitua egingo; aitzitik, azken nota kalkulatuko da iruzkinak ( % 30), idatzizko lana edo ahozko azalpena ( % 30) eta azken azterketa idatzia (% 40) oinarri hartuta.



Ikasleek ikasgaia gainditzeko dagozkien proba-/ebaluazio-modalitate guztiak gainditu beharko dituzte.





Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.



Ebaluazioari uko egitea:

Ebaluazio-deialdiari uko egiteko, ikasleek idazki bat bidali beharko diote irakasgaiaren irakasleari, azterketa-aldi ofiziala hasi baino hamar egun lehenago gutxienez, eta inoiz ez lan idatzi luzea helarazi ondoren (hau ebaluazio probaren parte baita).



Oso garrantzitsua:

Idatzizko probetan, irakasleak azterketan zehar eskura jartzen dizkion baliabideak bakarrik erabili ahal izango ditu ikasleak. Berariaz debekatuta dago liburuak, oharrak edo oharrak erabiltzea, bai eta gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak erabiltzea ere.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdietan, irakasgaien ebaluazioa amaierako ebaluazio-sistemaren bidez bakarrik egingo da. Ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-probak definitutako ikaskuntza-emaitzak ebaluatu eta neurtu ahal izateko beharrezkoak diren azterketa eta ebaluazio-jarduera guztiak izango ditu, ohiko deialdian ebaluatu zirenen parekoak. Ohiko deialdiko irizpide berak aplikatuko dira eta modalitate berak eskainiko dira. Ikasleek dagozkien proba/ebaluazio modalitate guztiak gainditu beharko dituzte irakasgaia gainditzeko: Irakurketen iruzkinak eta idatzizko lana azterketaren egunean bertan aurkeztuko dituzte, beranduenez.



Ebaluazioari uko egitea:

Ebaluazio-deialdiari uko egiteko, ikasleek idazki bat bidali beharko diote irakasgaiaren irakasleari, azterketa egin baino bost egun lehenago, gutxienez.



Oso garrantzitsua:

Idatzizko probetan, irakasleak azterketan zehar eskura jartzen dizkion baliabideak bakarrik erabili ahal izango ditu ikasleak. Berariaz debekatuta dago liburuak, oharrak edo oharrak erabiltzea, bai eta gailu telefonikoak, elektronikoak, informatikoak edo bestelakoak erabiltzea ere.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- F. Dürrenmatt: Die Physiker (1962) (para todos)
- C. Wolf: Der geteilte Himmel (1963) (para todos)
- E. Jelinek: Die Liebhaberinnen (1975) (para todos)
- B. Schlink: Der Vorleser (1995) (para todos)

Una lectura a elegir entre:
- M. Frisch: Homo Faber (1957)
- H. Böll: Ansichten eines Clowns (1963)
- E. S. Özdamar: Das Leben ist eine Karawanserei (1992)
- H. Müller: Herztier (1994)
- T. Brussig: Helden wie wir (1995)
- A. Bronsky: Die schärfsten Gerichte der tatarischen Küche (2012)
- G. Grass: Im Krebsgang (2002)
- J. Zeh: Über Menschen (2021)


(zerrenda zabaldu daiteke eta ikasleen arabera alda daiteke)

Derrigorrezko irakurketa osagarriak, irakasleak emandako literatura-testu laburrekin.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- - Acosta, L. A. (coord.): La literatura alemana a través de sus textos. Madrid: Cátedra 1997. Pp. 957-1208

- Bahr, E. (Hrg.) (1998): Geschichte der deutschen Literatur: Vom Realismus bis zur Gegenwartsliteratur. Band 3.

Tübingen und Basel: Francke.

- Baumann, Barbara u. Birgitta Oberle: Deutsche Literatur in Epochen. München: Hueber 1994.

- Beutin, Wolfgang et al.: Historia de la literatura alemana. Madrid: Cátedra 1991.

- Egyptien, Jürgen (2006): Einführung in die deutschsprachige Literatur seit 1945. Darmstadt: Wissenschaftliche Buschgesellschaft.

- Roetzer, Hans Gerd/Marisa Siguán: Historia de la literatura alemana, vol. 2: El siglo XX: de 1890 a 1990. Barcelona:

Ariel 1992).

- Schnell, Ralf (2003): Geschichte der deutschsprachigen Literatur seit 1945. Stuttgart: Metzler.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-- Arnold, H. L. (1993): Die drei Sprünge der westdeutschen Literatur. Göttingen: Wallstein.
Auckenthaler, K. S. (ed.) (1993): Die Zeit und die Schrift. Österreichische Literatur nach 1945.Szeged: Acta Germanica. - Dreymüller, Cecilia (2008): Incisiones : panorama crítico de la narrativa en lengua alemana desde 1945. Barcelona:
Galaxia Gutemberg.
- Emmerich, W. (1989): Kleine Geschichte der DDR-Literatur. Darmstadt und Neuwied: Luchterhand.
- Endres, E. (1983): Die Literatur der Adenauerzeit. München: dtv.
- Fetscher, J., E. Lämmert u. J. Schutte (eds.) (1991): Die Gruppe 47 in der Geschichte der Bundesrepublik. Würzburg: Königshausen & Neumann.
- Gerlach, I. (1994): Abschied von der Revolte: Studien zur deutschsprachigen Literatur der siebziger Jahre. Würzburg:
Königshausen & Neumann.
- Grotzer, Peter (ed.) (1988): Aspekte der Verweigerung in der neueren Literatur aus der Schweiz. Zürich: SchweizerischeAkademie der Geisteswissenschaften.
- Hage, V. (1990): Schriftproben: zur deutschen Literatur der achtziger Jahre. Reinbek: Rowohlt.
- Heukenkampf, Ursula (ed.) (2001): Schuld und Sühne? : Kriegserlebnis und Kriegsdeutung in deutschen Medien der Nachkriegszeit (1945-1961): internationale Konferenz vom 01.-04.09.1999 in Berlin. Amsterdam: Rodopi.
- Jurgensen, M. (ed.) (1985): Frauenliteratur: Autorinnen, Perspektiven, Konzepte. München: dtv.
- Lützeler, P. M. (ed.) (1991): Spätmoderne und Postmoderne. Beiträge zur deutschsprachigen Gegenwartsliteratur.
Frankfurt/M.: Fischer.
- Mayer, Hans (1991): Der Turm von Babel. Erinnerung an eine DDR.Frankfurt/M.: Suhrkamp.
- Mühlerthaler, Hans (1989): Die Gruppe Olten. Das Erbe einer rebellierenden Schriftstellerorganisation. Aarau.
- Nachbaur, P. u. S. P. Scheichl (eds.) (1995): Literatur über Literatur. Graz: Styria.
- Weber, R. (ed.) (1992): Deutsches Drama der 80er Jahre. Frankfurt: Suhrkamp.

Aldizkariak

- Akzente : Zeitschrift für Literatur. - München : Carl Hanser Verlag
- Amsterdamer Beiträge zur neueren Germanistik. Amsterdam: Rodopi, http://www.rodopi.nl/senj.asp?SerieId=ABNG
- Brecht-Jahrbuch. (Frankfurt a.M.: Athenäum) Frankfurt a.M.: Suhrkamp, 1971ss.
- Die Horen : Zeitschrift für Literatur, Kunst und Kritik. Bremerhaven: Wirtschaftsverlag. Versión online: http://www.NW-Verlag.de/zeit_index.html (1-4-2004)
- Filología Moderna. Madrid: Sección de Filología Moderna/Universidad Complutense, 1960ss.
- German Life and Letters. A quarterly review. Oxford: Blackwell Publishers, 1963ss
- The German Quarterly. Appleton (Wisconsin): American Association of Teachers of German, 1928ss.
-Monatshefte für deutschen Unterricht, deutsche Sprache und Literatur. Madison (Wisconsin): University of Wisconsin Press, 1961ss.
- Neue deutsche Literatur. Monatsschrift für deutschsprachige Literatur und Kritik. Berlin/Weimar: Aufbau, 1952ss.
- Poetica. Zeitschrift für Sprach- und Literaturwissenschaft. München:Fink, 1969ss.
- Revista de Filología Alemana. Madrid: Departamento de Filología Alemana, UCM, 1992ss.
- Text+Kritik. Zeitschrift für Literatur. München: Text+Kritik, 1964ss.
- Yearbook of the Research Centre for German and Austrian Exile Studies. Amsterdam: Rodopi, 1999ss
- Zeitschrift für deutsche Philologie. (Halle, Stuttgart) Berlin etc.: Erich Schmidt, 1868ss.


Web helbideak

- Situación después de 1945/ "Trümmerliteratur":
www.fo net.de/Schularten/Fachgymnasium/Aspekte/Texte/Epochen/Nachkriegsliteratur/Trummerliteratur/hauptteil_trummerliteratur.html
golm.rz.uni-potsdam.de/Germanistik/Architektur_und_Literatur/endfassug/index.htm

- Entorno histórico y socio-cultural del 68:
www.dhm.de/lemo/html/1968/

- De interés general:
www.germanistik.net
www.xlibris.de/Autoren/Klassiker/Literaturepochen.htm
www.phil.uni-erlangen.de/~p2gerlw/ressourc/epoche.html
cgi-host.uni-marburg.de/~omanz/portal.php
http://www2.hu-berlin.de/fachdidaktik/fachdidaktikdeutsch.html.
www.uni-essen.de/literaturwissenschaft-aktiv/einladung.htm
http://projekt.gutenberg.de/
http://www.germanhistorydocs.ghi-dc.org/about.cfm

TaldeakToggle Navigation

16-76 (Alemana - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala