XSLaren edukia

Erizaintzako Proiektuak Egitea26457

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26457

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4045
Mintegia2045

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hautazko irakasgai honen helburua ikasleei hainbat tresnaren, metodoren eta materialen ezagutza ematea da, ebidentzia zientifikoan oinarritutako proiektuak garatzeko eta erizainaren ezagutza eta erizaintzako zaintza hobetzen laguntzeko.

Ikerketa zientifikoaren kontzeptua identifikatzea, praktikan aplikatzeko.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Garatu beharreko gaitasunak



E1: Ikerketa zientifikoko prozesuaren etapak identifikatzea eta ikerketa-proiektu bat diseinatzea, praktikan aplikatzeko.

E2: Erizaintzan ikerketaren garrantzia deskribatzea, erizaintzaren ezagutza arloa zabaltzeko elementu gisa.

E3: Metodologia desberdinak aplikatzearen aldeak ezagutzea, ikerketa praktikoan egokiena ezarri ahal izateko.

E4: Ikerketaren alderdi etikoak ezagutzea, ikerketa bat garatzean horiek aplikatzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAI UNITATEA. SARRERA.

0. gaia.- Irakasgaiaren aurkezpena.

1. gaia.- Gradu Bukaerako Lana.

2. gaia.- Ikerketa erizaintzan.

2.1. Ikerketarako sarrera.

2.2. Ikerketaren eboluzio historikoa erizaintzan.



2. GAI UNITATEA. IKERKETA-PROIEKTU BAT EGITEA.

3. gaia.- Gaiaren garapena.

4. gaia.- Informazio zientikoaren bilaketa.

5. gaia.- Kronograma eta lan-egitasmoa.

6. gaia.- Errebisio bibliografikoak.

7. gaia.- Ikerketa kuantitatiboak.

8. gaia.- Ikerketa kualitatiboak.

9. gaia.- Laginketa



3. UNITATE DIDAKTIKOA. IKERKETAREKIN LOTUTAKO BESTE ARLO BATZUK.

10. gaia.- Etika erizaintzako proiektuetan.

11. gaia.- Finantziazio-iturriak.

MetodologiaToggle Navigation

Jarduera metodologikoak:

- Proiektu bat egitea.

- Ahozko azalpena.

- Testuen azterketak eta iruzkinak.

- Bideoak ikustea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Banakako lanak (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etika akademikoari eta egite ez-egokiak edo iruzurrak ebaluazio frogetan eta lan akademikoetan ekiditzeko asmoz UPV/EHU-ko protokoloan aditzera ematen denaren arabera, irakasleak lehen klase egunean ikaslearen gida azaltzen duenean, zehaztasun handienarekin eta ahalik eta argien, ebaluazioari begira erabiliko diren materialak, baliabideak eta errekurtsoak (teknokologikoak edo beste era batekoak) azalduko ditu.



Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio jarraitua edo etengabea ondorengoa da:



Banakako lan bat egitea: % 60

Praktikak egitea (ariketak, kasuak): %40



Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa izango da bi alderdiak gainditzea.



Azken ebaluazioaren sistema:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari. Horretarako azken eguna otsailaren 14a da.

Azken ebaluazio hori ondorengo haztapenarekin osatuko litzateke:

Banakako lan bat egitea: % 50

Praktikak egitea (ariketak, kasuak): % 50

Irakasgaia gainditzeko, beharrezkoa izango da bi alderdiak gainditzea.



Ebaluazio-deialdiari uko egitea:



Ebaluazio jarraituaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek otsailaren 14rako egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.Era horretan, aktan ez-aurkeztua jarriko delarik.



Azken ebaluazioaren kasuan, ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deialdiko ebaluazio baldintzak, ohiko deialdiko berak izango dira. Ikasleak ohiko deialdian gainditu dituen notak gordeko

zaizkio.





BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arantzamendi M, López-Dicastillo O, García C. Investigación cualitativa manual para principiantes. Ediciones Eunate, 2012.



Burns N, Grove SK. Investigación en Enfermería. Elsevier. 5ª ed. Barcelona, 2012.



Cidoncha-Moreno M.A., Reviriego E., Cristobal E., Moreno C., Ortiz de Elguea F.J., Ramos M., Gallego P., de Lorenzo P., López de Argumendo M., Asua J. (2018) Estrategias para favorecer y potenciar la Enfermería Basada en la Evidencia en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Vitoria-Gasteiz: Departamento de Salud, Gobierno Vasco. Informe Osteba D-18-01.



De Irala J, Martinez-Gonzalez MA, Seguí-Gomez M. Epidemiología aplicada. Barcelona: Ariel, 2008.



Fernández-Lasquetty B. Introducción a la Investigación en Enfermería. Madrid: DAE, 2013.



Gerrish K, Lacey A. Investigación en Enfermería. McGraw-Hill. 5ª ed. Madrid, 2008.



Grove SK, Gray JR, Burns N. Investigación en enfermería. Desarrollo de la práctica enfermera basada en la evidencia. Elsevier, 2016.



Jiménez J, Argillón JM, Martin A, Vilardell M. Publicación científica biomédica. Cómo escribir y publicar un artículo de investigación. Elsevier, 2010.



Martinez-Gonzalez MA, Sánchez-Villegas A, Toledo Atucha E, Faulín FJ. Bioestadística amigable. Barcelona: Elsevier, 2020.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Argillón JM, Jiménez J. Métodos de investigación clínica y epidemiológica. 4ª ed. Elsevier, 2012.
Del Pino R., Martínez JR. Manual para la elaboración y defensa del trabajo de fin de grado en ciencias de la salud. Edit. Elsevier, 2015.
Faus F, Santainés E. Búsquedas bibliográficas en bases de datos. Primeros pasos en investigación en ciencias de la Salud. Edit. Elsevier, 2013.
García JA, Jiménez F, Arnaud MR, Ramírez Y, Lino L. Introducción a la metodología de la investigación en Ciencias de la Salud. McGraw-Hill. 2011.
Hernández R, Fernández C, Baptista P. Metodología de la Investigación. McGraw-Hill. 5ª ed. México, 2010.
Hernández R, Méndez S, Mendoza CP, Cuevas A. Fundamentos de investigación. McGraw-Hill, 2017.
Pearson A, Field J, Jordan Z. Práctica clínica basada en la evidencia en enfermería y cuidados de la salud. McGraw-Hill. Madrid, 2008.
Polgar S, Thomas SA. Introducción a la investigación en ciencias de la salud. Edit. Elsevier, 2014.
Polit D, Hungler E. Investigación científica en ciencias de la salud. 5ª ed. Mc. Graw-Hill Interamericana. México, 2000.
Salamanca AB. El aeiou de la investigación en enfermería. Fuden, 2013.
Santos FJ, Rodríguez-Arias CA, Rodriguez R. Metodología básica de investigación en enfermería. Diaz de Santos. Madrid, 2004.
Serrano P. Trabajo Fin de Grado en Ciencias de la salud. Edit. Axón, 2012.

Aldizkariak

Enfermería Clínica
Enfermería Intensiva
Index de enfermería
International Journal of Nursing Studies
Journal of Advanced Nursing
Journal of Clinical Nursing
Metas de enfermería
Revista de enfermería ROL
Scandinavian Journal of Caring Sciences

Web helbideak

- Hitzgako eta MeSH ezberdintasuna:
http://youtube.com/watch?v=aDR3VjwXvEo&feature=related

- Pubmed-en bilaketak eta hauen erregistroa:
http://youtube.com/watch?v=aoPs-bsMB7g&NR=1

- Pubmed pausoz-pauso:
https://www.youtube.com/watch?v=6wWeeCBBlk4

- My NCBI (Pubmed-eko “nire kontua”): https://www.youtube.com/watch?v=v50FZmYqVIY

- Pubmed-eko tutorial ofizialak:
http://www.nlm.nih.gov/bsd/disted/pubmed.html

http://www.isciii.es/investen

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

10:00-11:00 (1)

18-25

10:00-11:00 (2)

12:00-14:00 (3)

09:00-10:00 (4)

19-24

08:00-09:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-25

11:00-13:00 (1)

20-23

10:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-20

12:00-13:00 (1)

13:00-15:00 (2)

18-24

13:00-15:00 (3)

18-25

11:00-12:00 (4)

12:00-13:00 (5)

20-20

13:00-14:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-25

12:00-14:00 (1)

13:00-15:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)