XSLaren edukia

Erizaintzaren Oinarri Metodologikoak26446

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26446

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5040
Mintegia2535

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Zainketa prozesuan erabiltzen den metodologia zientifikoa, erizaintza zainketetan kalitatea bermatuz. Erizaintza Prozesua: Erizaintzaren balorazioa, arazoen lehentasuna, erizaintzako diagnostikoa, zainketarako planen diseinua, egikaritzea eta ebaluazioa.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Garatu beharreko gaitasunak

E.1.- Balorazio sistematikoak egitea hainbat kasu klinikotan, datu gakoak identifikatuz eta zainketa arloak detektatzeko faktoreak hautatuz.

E.2.- Iritzi klinikoak ematea, arrazoinamendu diagnostiko eta terapeutikoa aplikatuta kasu praktikoen ebazpenean.

Z- KRITIKAN ETA GOGOETAN OINARRITUTA IKASTEA: Egoerak zalantzan jartzeko eta erantzunak emateko gaitasuna, informazioari zentzu bat emanez prozesu sortzaile, intuitibo, logiko, analitiko eta abarren bidez, prozesua jarraitua izanik. (Snyder, 1993, Alfarok aipatuta, 2017).





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Gaiak.-

1. gai-unitatea.- ERIZAINTZAKO PROZESUA



1. gaia: Orokortasunak: pentsamendu kritikoa eta erreflexiboa, erizaintzako metodologiarako sarrera.

2. gaia: Erizaintzako balorazio-fasea.

3. gaia: Erizaintzako diagnostikoaren fasea.

4. gaia: Erizaintzako zainketen plangintza-fasea.

5. gaia: Erizaintzako zainketak gauzatzeko fasea (lan-ekitea).

6. gaia: Ebaluazio-fasea.

MetodologiaToggle Navigation

Jarduera metodologikoak:

-Irakasleak edukiak ahoz azaltzea, eta ikasgelan landutako kontzeptuak aztertzea, laburtzea eta asimilatzea.

-Hainbat artikulu edo/eta testu irakurtzea.

-Banakako edo/eta taldekako lanak, irakurketetan oinarrituta ondorioak ateratzeko.

-Talde txikitan lan egitea, bideoak ikusteko eta grafikoak erabiltzeko.

-Kasuak edo/eta ariketa praktikoak taldean egitea.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
    • banakakako/taldekako ariketak edota lanak (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etika akademikoari eta egite ez-egokiak edo iruzurrak ebaluazio frogetan eta lan akademikoetan ekiditzeko asmoz UPV/EHU-ko protokoloan aditzera eamten denaren arabera, irakasleak lehen klase egunean ikaslearen gida azaltzen duenean, zehaztasun handienarekin eta ahalik eta argien, ebaluazioari begira erabiliko diren materialak, baliabideak eta errekurtsoak (teknokologikoak edo beste era batekoak) azalduko ditu.



EBALUAZIO JARRAITUA:

Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio jarraitua ondorengoa da:

Gaitasunen arabera:

E.1: %45. Proba idatzia zein test motatako proba (%20) eta banakako/talde ariketak edota lanak (%25).

E.2: %45. Proba idatzia zein test motatako proba (%25) eta banakako/talde ariketak edota lanak (%20).

Z: %10 Pentsaera kritikoari buruzko banakako/talde ariketak edota lanak (%5) eta proba idatzia (%5).



Honako hauek ezinbesteko baldintzak izango dira irakasgaiaren azken ebaluazioa egiteko:

1. Proba idatzia zein test motatako proba gainditzea.

2. Ikasgaiko konpetentzia bakoitza gainditzea.

3. Banakako zein taldekako praktika guztiak aurkeztea.

4. Ikasgelako praktiketarako aurreikusitako ordu guztietara joatea.

5. Ikaskuntzari jarraipena egiteko jarritako tutoretza-ordu guztietara joatea.







AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA:

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari 2024ko azaroaren 8a baino lehenago.



Azken ebaluazio hori honela osatuko litzeteke:

E.1: %45. Proba idatzia zein test motatako proba (%20) eta banakako ariketak edota lanak (%25).

E.2: %45. Proba idatzia zein test motatako proba (%25) eta banakako ariketak edota lanak (%20).

Z: %10 Pentsaera kritikoari buruzko banakako ariketak edota lanak (%5) eta proba idatzia (%5).



Ikasgaia gainditzeko, ezinbestekoa izango da konpetentzia, lan-idatzi eta proba guztiak gainditzea.

Lan idatzien entregatze-dataren muga ikasgaiaren azken klase teorikoa izango da.



EBALUAZIO-DEIALDIARI UKO EGITEA:

Deialdiari uko egiten dioten ikasleek "aurkezteke" kalifikazioa jasoko dute.



Ebaluazio jarraituaren kasuan, Graduko titulu ofizialetako ikasleen Ebaluazioaren Araudi erregulatzaileko 12.2 artikuluan jarritakoaren arabera, azkeneko probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino gehiagokoa bada, deialdira uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztearekin. Era horretan, aktan ez-aurkeztua jarriko delarik.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian zehaztutakoa balekoa izango da ezohiko deialdian. Ohiko deialdian gainditutako gaitasunen nota aintzat hartuko da.



BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bibliografia.-

Derrigorrezko materialak



Oinarrizkoa



-- ALFARO, R. Aplicación del proceso de enfermero. Fomentar el cuidado en colaboración Masson S.A. (5ª edición) Madrid 2003

- ALFARO, R. El pensamiento crítico y Juicio clínico en enfermería. Elsevier Masson. Barcelona 2009

- JOHNSON, Marion. y col. Interrelaciones NANDA, NOC y NIC: Diagnósticos enfermeros, Resultados e Intervenciones. Elsevier. Madrid 2006.

- KEROUAC S. y cols.. El pensamiento enfermero. Ed. Masson S.A. Barcelona 1996.

- . LUIS RODRIGO, M.T. Los diagnóstico enfermeros. Revisión, crítica y guía práctica. 9ª Ed. Masson S.A.. Barcelona 2013.

- N.A.N.D.A. International Nursing diagnoses. Definitions and Classification 2021-2023. Eleventh edition. Thieme Medical Publishers.

- N.A.N.D.A International. Erizaintza-diagnostikoak. Definizioak eta sailkapena. 2009-2011. Editorial UPV/EHU, 2010.

- NNN consult : NANDA, NOC, NIC [Internet]. Elsevier, 2015. Disponible: http://www.nnnconsult.com

Gehiago sakontzeko bibliografia

Sakontzeko bibliografia
-- ACKLEY, BJ, LADWIG, GB, Manual de Diagnósticos de Enfermería. Guía para la planificación de los cuidados. 7º edición. Elsevier Mosby Madrid 2007
- BENAVENT, A. FERRER, E. FANCISCO DEL REY, C.: Fundamentos de Enfermería. Ed. Difusión Avances de Enfermería (DAE, S.L.) Madrid, 2001
- BULECHEK, Gloria M.; McCLOSKEY, Joane C.; BUTCHER, Howark K. (Coeds.) Clasificación e intervenciones de Enfermería (NIC).Séptima edición. Elsevier barcelona 2018
- CARPENITO, Lynda Juall. Diagnósticos de Enfermería: aplicaciones a la práctica clínica. 9ºedición. McGraq-Hill Interamericana.Madrid, 2003.
- KOZIER. Enfermería Fundamental. Conceptos, procesos y práctica. 5ª edición. Interamericana. Madrid 1999.
- MARRINER, A. Modelos y teorías de Enfermería. 7ª ed. Elsevier Sciencie España S.A. Barcelona, 2010.
- MOORHEAD, Sue (Coed.) Clasificación de resultados de enfermería (NOC) Elsevier. Sexta edición. Barcelona 2018.
- POTTER P. A. y PERRY A.: Fundamentos de enfermería. Vol. I y II. Ediciones Harcourt S.A. 5ª edición. Barcelona 2001.
- RIOPELLE, L.; GRONDIN, L.; PHANEUF, M.: Cuidados de Enfermería. Un modelo centrado en las necesidades de la persona. Interamericana MacGraw-Hill. Madrid, 1.993.

GÚIAS RNAO:

Desarrollo de la competencia cultural
https://evidenciaencuidados.es/bpso/wpcontent/uploads/2020/01/D0032_Aceptacion_de_la_diversidad_2007.pdf

Práctica colaborativa
https://evidenciaencuidados.es/bpso/wpcontent/uploads/2020/01/D0034_Practica_colaborativa_en_los_equipos_de_enfermeria_2006.pdf

Profesionalidad en enfermería
https://evidenciaencuidados.es/bpso/wpcontent/uploads/2020/01/D0036_Profesionalidad_en_enfermeria_2007.pdf

Aldizkariak

-Metas de enfermería
-Rol de enfermería
-Nursing
-Index de Enfermería
-Enfermería Científica
-Revista ENE Enfemería

Web helbideak

www.isciii.es/investen
www.enfermeria21.com/educare/index_pre.php
www.evidenciaencuidados.es/es/index.php

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-8

09:00-11:00 (1)

2-14

11:00-13:00 (2)

10-13

09:00-11:00 (3)

15-15

09:00-11:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

10:00-11:00 (1)

3-15

09:00-10:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:00-14:00 (1)

9-9

16:00-18:00 (2)

10-13

12:00-14:00 (3)

14-14

16:00-18:00 (4)

15-15

12:00-13:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-12

11:00-13:00 (1)

2-15

09:00-11:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:00-14:00 (1)

5-7

14:00-15:00 (2)

10-13

12:00-14:00 (3)

15-15

12:00-14:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.3 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • AULA 0.3 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • AULA 0.3 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • AULA 0.3 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

14:00-15:00 (1)

3-15

13:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

14:00-15:00 (1)

3-15

13:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.8 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • AULA 0.8 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

12:00-13:00 (1)

3-15

11:00-12:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)