XSLaren edukia

Harremanak eta Komunikazioa Zainketetan26445

Ikastegia
Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea. Gipuzkoako Atala
Titulazioa
Erizaintzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26445

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3550
Mintegia2540

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

TESTUINGURUAN JARTZEA



Erizaintzaren praktika, hein handi batean, pazientearekin harreman eraginkor bat ezartzearen menpean dago. Harreman eraginkor horretarako funtsezko tresna komunikazioa da.

Ebidentzia sendoak daude harremanetarako gaitasunen hobekuntzak ondokoak hobetzen dituela:

- Erizaintza-zainketen emaitzak.

- Pazienteei eta bere ingurukoei atentzio profesionalagoa, gizakiagoa eta gogokoagoa eskaintzea.

Dena den, harremanetarako gaitasun horiek ezin izango dira modu eraginkorrean aplikatu ikasleak, prozesu erreflexiboaren bidez, pazientearekin eta bere inguruarekin duen harremanean jokatzen duen papera esploratzen eta aztertzen ez badu.

Beraz, helburua da testuinguru desberdinetan komunikatzen ikastea, eta horrek pertsonalki eta profesionalki garatzeko aukera emango dio.





EDUKIAREN DESKRIBAPENA



Pazientearekin izan beharreko komunikazioaren alderdi orokorrak eta, komunikazio testuinguru espezifikoetan elkarrizketak izan beharreko ezaugarriak.

Erabiltzaileekin, familiekin eta taldeekin komunikazio eraginkorra ahalbideratzen duten, eta beraien kezken eta interesen adierazpena errazten duten, estrategiak eta gaitasunak.

Komunikazioaren testuinguruaren barruan autoezagutza eta profesionalen arteko komunikazioa aztertzen dira.



Irakasgai hau aurre-baldintza da 4. ikasturteko practicum-a sartzeko (practicum IV eta V).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GARATU BEHARREKO GAITASUNAK



E.1. Oro har pertsonen arteko harremanetan eta erizain-paziente-familia-talde erlazioan eragiten duten komunikazio prozesua eta faktoreak interpretatzea.

E.2. Harremanetarako eta komunikaziorako norberaren trebetasunak ebaluatzea, hobekuntza arloak eta aldaketa proposamenak zehaztuz.

E.3. Egoera kliniko simulatuetara egokitutako komunikazio eraginkorrak egitea harreman terapeutikoaren barnean.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gai unitatea: KOMUNIKAZIOAREN INGURUKO FUNTSEZKO KONTZEPTUAK

1.1. komunikazioaren garrantzia.

1.2. Komunikazio interpertsonal estiloak

1.3. Erlazio profesional modeloak.

1.4. Komunikazioaren oinarrizko alderdiak: ez ahozko komunikazioa.





2. Gai unitatea: PROFESIONALA HARREMANETAN

2.1. Itxaropenak eta beldurrak garapen profesionalean.

2.2. Emozioen kudeaketa.

2.3. Lantaldearekin erlazioa.



3. Gai unitatea: ELKARRIZKETA KLINIKOA ERIZAIN-TESTUINGURUAN

3.1. Fase Esploratzailea:lehenengo kontaktua(Balorazioa eta datu-bilketa).

3.2. Fase Erabakitzailea: eskua-hartze testuingurua; informazioa, negoziazioa.

3.3. Egoera konplexuen maneiurako komunikazio estrategiak:berri txarrak.

MetodologiaToggle Navigation

Jarduera metodologikoak



- Ahozko azalpenak; ikasgelan landutako kontzeptuen analisia, sintesia eta bereganatzea.

- Askotariko artikuluen eta testuen irakurketa.

- Mikro-irakaskuntza eta role playing-a.

- Bideoak ikusteko eta kasuak aztertzeko eta ebazteko taldeko lanak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 25
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etika akademikoari eta egite ez-egokiak edo iruzurrak ebaluazio frogetan eta lan akademikoetan ekiditeko asmoz UPV/EHU-ko protokoloan aditzera ematen denaren arabera, irakasleak lehen klase egunean ikaslearen gida azaltzen duenean, zehaztasun handienarekin eta ahalik eta argien, ebaluazioari begira erabiliko diren materialak, baliabideak eta errekurtsoak (teknologikoak edo beste era batekoak) azalduko ditu.



Irakasgaiaren irakasleriak proposatzen duen ebaluazio jarraitua edo etengabea, GAITASUNEN ARABERA da:



E.1- Azken notaren %25. Ebaluazio zereginak: Azken proba idatzia %15, Idatzizko kasuak %10.

E.2- Azken notaren %35. Ebaluazio zereginak: Azken proba idatzia %10, Role playing %10, Bideoa %5, Autoebaluazioa %10.

E.3- Azken notaren %40. Ebaluazio zeregina: Role playing %20, Bideoa %10 eta Idatzizko kasuak %10.



Gaitasunak etengabe eta talde-dinamika baten barruan ebaluatuko dira, ikasleek talde dinamikan aurkezturiko kasuen ebazpenarekin. Horretarako, bertaratzea nahitaezkoa izango da; gehienez, justifikaturiko bi falta onartuko direlarik.

Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da gaitasun guztiak gainditzea.







AZKEN EBALUAZIOAren sistema:



Graduko irakaskuntzak kudeatzeko araudian jasota dagoen bezala, lehen eta bigarren zikloko irakasleek proposatutako ebaluazio-sisteman parte hartzerik ez badute justifikatutako arrazoiengatik, ikasgaiari dagozkion ezagutzak eta gaitasunak lortu izana proba bakar baten bidez egiaztatu ahal izango du, ezarritako protokoloaren arabera jakinarazten badu.

Azken ebaluazio hori honela osatuko litzateke:

- Azken proba idatzia (%25)

- Idatzizko kasua aurkeztea (%20)

- Elkarrizkta ediegituratuari dagokion role playing-a eta fase esploratzaile eta erabakitzaileen bideoa (%45)

- Bideoarekiko autoebalorazioa (%10)







EBALUAZIO DEIALDIARI UKO EGITEA:



12.1 artikuluan graduko titulazio ofizialetako ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiaren arabera, deialdiari uko eginez gero, ez aurkeztutzat edo aurkeztu gabekotzat joko da.

Etengabeko ebaluazioaren kasuan, 12.2. – Azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 edo txikiagoa bada, ikasleek uko egin ahal izango diote deialdiari, dagokion irakasgaiaren irakaskuntza-aldia amaitu baino hilabete lehenago, gutxienez. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasgaiaren ardura duten irakasleei.

Eta 12.3 artikuluan: Azken ebaluazioa denean, probarako ez aurkeztea, azterketek dagokion deialdiari automatikoki uko egitea ekarriko dute.







EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA (ebaluazio presentziala egin ezingo balitz):



Proposatzen den ebaluazioa GAITASUNEN ARABERA da:

E.1- Azken notaren %25. Ebaluazio zereginak: Azken proba idatzia %15, Idatzizko kasuak %10.

E.2- Azken notaren %35. Ebaluazio zereginak: Azken proba idatzia %20, Bideoa %5, Autoebaluazioa %10.

E.3- Azken notaren %40. Ebaluazio zereginak: Bideoa %20 eta Idatzizko kasuak 20%.



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da gaitasun guztiak gainditzea.



Beraz, ebaluazioa zereginak ondorengoak izango lirateke:

- Azken proba idatzia (%35)

- Idatzizko kasua (%30)

- Bideoa (%25)

- Autoebalorazioa (%10)





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko Deialdirako zehaztutakoak Ezohizko Deialdirako ere balio du.

Ikaslea, deialdi arruntean gainditu ez dituen konpetentziekin lotuta dauden zereginetara bakarrik aurkeztuko da, aurrez esandako ehunekoak mantenduko direlarik.





EBALUAZIO EZ PRESENTZIALA (ebaluazio presentziala egin ezingo balitz):



Proposatzen den ebaluazioa GAITASUNEN ARABERA da:

E.1- Azken notaren %25. Ebaluazio zereginak: Azken proba idatzia %15, Idatzizko kasuak %10.

E.2- Azken notaren %35. Ebaluazio zereginak: Azken proba idatzia %20, Bideoa %5, Autoebaluazioa %10.

E.3- Azken notaren %40. Ebaluazio zereginak: Bideoa %20 eta Idatzizko kasuak 20%.



Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da gaitasun guztiak gainditzea.



Beraz, ebaluazioa zereginak ondorengoak izango lirateke:

- Azken proba idatzia (%35)

- Idatzizko kasua (%30)

- Bideoa (%25)

- Autoebalorazioa (%10)



BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Balzer Riley, Julia. Comunicación en enfermería 9e. Elservier.Barcelona 2020.

- Cibanal Juan L, Arce Sánchez MC, Carballal Balsa MC. Técnicas de comunicación y relación de ayuda en Ciencias de la Salud. 4ª ed. Madrid: Elservier, 2020..

- Cléries Costa X. La comunicación: una competencia esencial para los profesionales de la salud. Barcelona: Elservier Masson, 2013.

-Neff K, Germer C. Cuaderno de trabajo de mindfulness y autocompasión. Un método seguro para aumentar la fortaleza y el desarrollo interior y para aceptarse a uno mismo. 4.edizioa. New York: Desclée de Brouwer; 2020.

- Pease A, Pease B. El lenguaje del cuerpo: cómo interpretar a los demás a través de sus gestos. Barcelona: Amat, 2010.

- Registered Nurses' Associacion of Ontario (RNAO). Practica colaborativa en los equipos de enfermería. Entornos laborales saludable. Guías de buenas prácticas. Madrid: Investén-ISCIII, 2016.

- Registered Nurses' Associacion of Ontario (RNAO). Establecimiento de la relación terapéutica. Guías de buenas prácticas en enfermería. Como enfocar el futuro de la enfermería. Madrid: Investén_ISCIII, 2002.

- Tazón Ansola P, Aseguinolaza Chopitea L, García-Campayo J. Relación y comunicación en Enfermería. 2ª ed. Madrid: DAE, 2009.

- Valverde Gefaell C. Comunicación terapéutica en Enfermería. Madrid: DAE, 2007.



TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

09:00-11:00 (1)

12:00-13:00 (2)

2-14

13:00-15:00 (3)

14-15

09:00-11:00 (4)

15-15

10:00-11:00 (5)

12:00-13:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:00-14:00 (1)

8-8

14:00-15:00 (2)

10-15

12:00-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

14:00-15:00 (1)

3-15

13:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

13:00-14:00 (1)

12:00-13:00 (2)

2-8

10:00-12:00 (3)

10-15

10:00-12:00 (4)

13-15

11:00-13:00 (5)

15-15

12:00-13:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
  • eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:00-14:00 (1)

8-8

14:00-15:00 (2)

10-15

12:00-14:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

14:00-15:00 (1)

3-15

13:00-14:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-14

11:00-12:00 (1)

3-15

12:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-8

12:00-14:00 (1)

8-8

14:00-15:00 (2)

10-10

14:00-15:00 (3)

10-13

12:00-14:00 (4)

13-13

14:00-15:00 (5)

15-15

12:00-14:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
  • eSALA DE DEMOSTRACION - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)