Erizaintzaren Oinarri Teorikoak26440
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea. Gipuzkoako Atala
- Titulazioa
- Erizaintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26440
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Edukien deskribapen laburra
Erizaintzako zainketak eta erizaintzaren eraikuntza zientifikoa justifikatzen duten egoera historikoak, psikologikoak eta soziologikoak aztertu gaur egungo egileek eta eskolek egindako ereduen eta teorien bitartez.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Garatu beharreko gaitasunak
E.1.- Zainketa jardueraren bilakaera historikoa erakusten duten faktore soziokulturalak identifikatu, lanbideak eta diziplinak eginiko urratsekin erlazionatuz.
E.2.- Erizaintza teorien eta ereduen konstruktuak eta kontzeptuak aztertzea, ikuspegi profesionalaren eta diziplinarraren oinarria ezarriz.
E.3.- Zainketa integralak eusten eta pertsonen ongizatea sustatzen duten printzipioak deskribatzea.
Z- KOMUNIKAZIO IDATZIA: Modu argian, ordenatuan eta laburbilduan komunikatzea, egituratutako testu akademikoak eginez eta arauen arabera idatziz(lexikoa, semantika, gramatika eta abar).
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Gaiak
1. UNITATE TEMATIKOA: ZAINKETEN JATORRIA ETA BILAKAERA
1.1. GAIA: Zainketak herri primitiboetatik XIX. mendera arte
1.2. GAIA: Erizaintzaren eraketan egondako eraginak: XX. Mendea Espainian
1.3. GAIA: Erizaintzaren profesionalizazioa
2. UNITATE TEMATIKOA: ERIZAINTZAKO ZIENTZIA ETA DIZIPLINA
2.1. GAIA: Erizaintzaren pentsabidea eta zainketen praktika
2.2. GAIA: Erizaintzako metaparadigma: Pertsona, Ingurua, osasuna, rola.
2.3. GAIA: Erizaintzako teorien eta ereduen sailkapena eta garapen laburra
3. UNITATE TEMATIKOA: ERIZAINTZAKO ZAINKETEN METODOLOGIARI SARRERA
3.1. GAIA: NANDA Internationalek proposatutako eremuen garapena
MetodologiaToggle Navigation
Jarduera metodologikoak
- Irakaslearen ahozko azalpenak.
- Ikasleen talde lanak. Klasean landutako kontzeptuak ikasleek banaka edo/eta taldeka aztertu, laburtu eta asimilatu beharko ditu.
- Talde lanak gai desberdinak prestatzeko, eztabaidatzeko, arazoak ezabatzeko eta aurkezteko
- Banakako eta taldeko ariketak, ebaluazioak eta autoebaluazioak ahoz, idatziz eta sistema informatikoak erabiliz(Educlikc edo antzekoak)
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Banakako lanak (%): 60
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Etika akademikoari eta egite ez-egokiak edo iruzurrak ebaluazio frogetan eta lan akademikoetan ekiditzeko asmoz UPV/EHU-ko protokoloan aditzera eamten denaren arabera, irakasleak lehen klase egunean ikaslearen gida azaltzen duenean, zehaztasun handienarekin eta ahalik eta argien, ebaluazioari begira erabiliko diren materialak, baliabideak eta errekurtsoak (teknokologikoak edo beste era batekoak) azalduko ditu
Ikaslearen ebaluazioa
Irakasgaiaren irakaslegoak proposatzen duen ebaluazio jarraitua edo etengabea ondorengoa da:
E1: %40: %20 proba idatzia edo/eta test motatako proba; %20 banakako nahiz taldeko lanak
E2: %30: %20 proba idatzia edo/eta test motatako proba; %10 banakako nahiz taldeko lanak
E3: %20: %10 proba idatzia eta test motatako proba; %10 banakako nahiz taldeko lanak
Z: %10: Ebaluazioa talde lanak eta bakarkako lanak aztertuz
Honako hauek ezinbesteko baldintzak izango dira irakasgaiaren azken ebaluazioa egiteko:
Banakako lanak (proba idatzia eta/edo test motatako proba) gainditzea
Banakako zein taldekako praktika guztiak aurkeztea
Ikasgelako praktiketarako aurreikusitako ordu guztietara joatea
Ikaskuntzari jarraipena egiteko jarritako tutoretza-ordu guztietara joatea
Gaitasun guztiak gainditzea
Azken ebaluazioaren sistema:
Ikasleek azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen dute, irakasleek proposatutako ebaluazio sisteman parte hartu duten edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei proposatutako ebaluazioari uko egiten diotela, 2024ko martxoaren 12a baino lehen.
Azken ebaluazio hori honela osatuko litzeteke:
E1: %40: proba idatzia edo/eta test motatako proba edo/eta ahozko proba
E2: %30: proba idatzia edo/eta test motatako proba edo/eta ahozko proba
E3: %20: proba idatzia edo/eta test motatako proba edo/eta ahozko proba
Z: %10: proba idatzia edo/eta test motatako proba edo/eta ahozko proba
Ebaluazio-deialdiari uko egitea:
Deialdiari uko egiten dioten ikasleek "aurkezteke" kalifikazioa jasoko dute.
Ebaluazio jarraituaren kasuan, Graduko titulu ofizialetako ikasleen Ebaluazioaren Araudi erregulatzaileko 12.2 artikuluan jarritakoaren arabera, azkeneko probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino gehiagokoa bada, deialdira uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztearekin. Era horretan, aktan ez-aurkeztua jarriko delarik.
Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
AZKEN EBALUAZIOAREN SISTEMA:
Ezohiko deialdian irakasgaia ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.
Ohiko deialdian zehaztutako idatzizko probaren bidez egingo da.
Ohiko deialdian gainditutako gaitasunen nota aintzat hartuko da.
EBALUAZIO DEIALDIARI UKO EGITEA:
Azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALFARO LeFEVRE, R. (2017) Pensamiento crítico, razonamiento clínico y juicio clínico en enfermería: Un enfoque práctico. Barcelona. Elsevier Masson.
Asociación Profesional de Enfermeras de Ontario. (2015).Cuidados centrados en la persona y familia. Toronto, ON: Asociación Profesional de Enfermeras de Ontario.
DOMINGUEZ ALCON,C. (2017) Evolución del Cuidado y profesión enfermera. Barcelona: Ediciones San Juan de Dios Campus Docent.
DONAHUE, P. (1988) Historia de la Enfermería Interamericana. Madrid. McGraw-Hill de España S. A.
ELORZA M.I., HUITZI J.X. (2017) Erizaintzako Zientzia eta diziplina. Bilbao : Servicio Editorial. Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea. Errekurtso elektronikoa
HENDERSON, V. (1994) La Naturaleza de la Enfermería. Reflexiones 25 años después. Madrid, Interamericana MacGraw-Hill.
KEROUAC, SUZANNE. y cols. (1996) El pensamiento enfermero. Barcelona. Ed. Masson S.A.
MARRINER, A. (2010) Modelos y teorías de Enfermería. 7ª ed. Madrid. Elsevier Sciencie España S.A.
NANDA International (2010) Erizaintza-diagnostikoak. Definizioak eta sailkapena 2009-2011. Bilbao: Euskal Herriko Unibertsitateko argitalpen-zerbitzua
NANDA International Nursing Diagnoses(2019):Definiciones y clasificación Diagnósticos enfermeros. 2018-2020; Herdman T.H. Kamitsuru S.(ED); España: Elsevier (11.ed).
NIGHTINGALE, F. (1.990) Notas de Enfermería (1.859 Notes of Nursing New York Dover Publications) Barcelona. Ediciones Masson-Salvat.
SILES, J. (1999) Historia de la Enfermería. Colección Amalgama. Alicante. Editorial Aguaclara.
SILES, José (2011) Historia de la Enfermería Madrid: Ediciones DAE (Grupo paradigma)
MCEWEN, M eta WILLS E. (2019) Theoretical Basis for Nursing. 5th Edition. Wolters Kluwer.
Gehiago sakontzeko bibliografia
BENAVENT, A. FERRER, E. FANCISCO DEL REY, C.: Fundamentos de Enfermería. Ed. Difusión Avances de Enfermería (DAE, S.L.) Madrid, 2001
ELORZA PUYADENA, Mª Isabel (2011) Errege bidea, Santiago bidea. Igartzatik San Adrianeraino. Zegama: Zegamako Udala.
KOZIER. Enfermería Fundamental. Conceptos, procesos y práctica. 5ª edición. Interamericana. Madrid 1999.
LASA G., ELORZA I. (2009) "La relación interpersonal: la esencia del cuidado" in TAZÓN, P., ASEGUINOLAZA, L., GARCÍA CAMPAYO, J. Enfermería Siglo 21 Tomo de Relación y Comunicación. Ediciones DAE Grupo Paradigma. Madrid 2. edizioa
POTTER P. A. y PERRY A.: Fundamentos de enfermería. Vol. I y II. Ediciones Harcourt S.A. 5ª edición. Barcelona 2001
Collière, Francoise. (1.993) Promover la vida Interamericana. Madrid McGraw-Hill de España S. A.
GORDON, Marjory (2007) Manual de diagnósticos de enfermería. Madrid. McGraw-Hill/Interamericana de España. S.A.U. 11. Ed.
PEPLAU, Hildegarde E (1990) Relaciones interpersonales en Enfermería: un marco de referencia conceptual para la enfermería psicodinámica. Barcelona.Salvat.
STRACHEY, Litton (1989) Victorianos eminentes: Florence Nightingale. Madrid: Editorial Aguilar Mayor.
ULRICH, Beth T. (1996) Liderazgo y Dirección según Florence Nightingale. Barcelona: Masson.
WOODHAM-SMITH, Cecil (1965) Florence Nightingale. Madrid: Selecciones de Reader's Digest.
Aldizkariak
- Aldizkariak
- Metas de enfermería
- Rol de enfermería
- Nursing
- Index de Enfermería
- Enfermería Científica
- Hiades Revista de Historia de la Enfermería
Web helbideak
Helbide interesgarriak
www.isciii.es/investen
http://www.portalhiades.com
NNN consult: NANDA, NOC, NIC. Elsevier. Disponible: http://www.nnnconsult.com
ELORZA M.I., HUITZI J.X. (2017) Erizaintzako Zientzia eta diziplina. https://web-argitalpena.adm.ehu.es/pdf/UCH00176898.pdf
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-27 | 13:00-14:00 (1) | ||||
19-28 | 11:00-12:00 (2) | ||||
19-29 | 11:00-13:00 (3) | 12:00-13:00 (4) | |||
26-28 | 13:00-14:00 (5) | ||||
29-29 | 13:00-14:00 (6) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-27 | 09:00-11:00 (1) | ||||
22-22 | 08:00-09:00 (2) | ||||
29-29 | 09:00-11:00 (3) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 12:00-14:00 (1) | 13:00-15:00 (2) | |||
19-21 | 09:00-10:00 (3) | ||||
19-27 | 09:00-11:00 (4) | ||||
19-29 | 10:00-11:00 (5) | ||||
21-26 | 08:00-09:00 (6) | ||||
22-29 | 11:00-12:00 (7) | ||||
26-29 | 11:00-12:00 (8) | ||||
29-29 | 09:00-11:00 (9) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (7)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (8)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (9)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-28 | 13:00-14:00 (1) | ||||
20-29 | 12:00-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-27 | 12:00-14:00 (1) | ||||
29-29 | 12:00-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
19-19 | 12:00-14:00 (1) | 13:00-14:00 (2) | 12:00-14:00 (3) | 13:00-15:00 (4) | |
19-21 | 09:00-10:00 (5) | ||||
19-27 | 09:00-11:00 (6) | ||||
20-29 | 09:00-11:00 (7) | ||||
25-27 | 11:00-12:00 (8) | ||||
29-29 | 13:00-14:00 (9) | 13:00-14:00 (10) | 11:00-12:00 (11) | 09:00-11:00 (12) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (4)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (5)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (6)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (7)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (8)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (9)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (10)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (11)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (12)
32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-28 | 13:00-14:00 (1) | ||||
20-29 | 12:00-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- AULA 0.2 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
32 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-28 | 13:00-14:00 (1) | ||||
20-29 | 10:00-11:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- eAULA - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
32 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-25 | 12:00-13:00 (1) 13:00-14:00 (2) | ||||
26-28 | 13:00-14:00 (3) | ||||
26-29 | 12:00-13:00 (4) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.8 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (1)
- aula 0.1 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (2)
- aula 0.1 - MEDIKUNTZA ETA ERIZAINA FACULTATEA-DONOSTIAKO IRAKASGUNEA (3)