Harremanak eta Komunikazioa Zainketetan26445
- Ikastegia
- Medikuntza eta Erizaintza Fakultatea
- Titulazioa
- Erizaintzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26445
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgaiaren azalpen laburra:
Zainketak eraginkorrak izateko, funtsezkoa da komunikazioa egokia izatea. Zainketa integralak emateko gizatarkuntzaren oinarria komunikazio-abilezien azterketa eta garapena da; gaixoaren ondoan egon behar da, gaixoaren sentimenduekin eta emozioekin bat egin behar da. Horrenbestez, irakasgai honetan osasun-testuinguruetako komunikazio-abileziak aztertu eta garatuko dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Gaitasun espezifikoak:
-Oro har pertsonen arteko harremanetan eta erizain-paziente-familia-talde erlazioan eragiten duten komunikazio prozesua eta faktoreak interpretatzea.
-Harremanetarako eta komunikaziorako norberaren trebetasunak ebaluatzea, hobekuntza arloak eta aldaketa proposamenak zehaztuz.
-Egoera kliniko simulatuetara egokitutako komunikazio eraginkorrak egitea harreman terapeutikoaren barnean.
Gaitasun orokorrak:
Erizaintzaren arloan zaintzen dituzten pertsonen osasun-beharretara egokitutako osasun- arreta tekniko eta profesionala eskaintzeko gai izatea, unean uneko ezagutza zientifikoen garapen-egoeraren arabera eta aplikagarriak diren legezko arau eta arau deontologikoetan ezarritako kalitate eta segurtasun mailekin.
Norbanakoei, familiei edo taldeei zuzendutako erizaintza-zainketak antolatzea eta eskaintzea, osasun-emaitzetara orientatuta eta haien inpaktua ebaluatuta, eta, betiere, osasun arazo bat diagnostikatzeko, tratatzeko edo zaintzeko prozesuak deskribatzen dituzten praktika klinikoko eta sorospen praktikako giden bidez.
Erizaintzako oinarri eta printzipio teoriko nahiz metodologikoak ezagutzea eta praktikan aplikatzea.
Generoaren, taldearen edo komunitatearen arabera norbanakoaren portaera interaktiboa ulertzea, haren gizarte-testuinguruan eta kultura anitzeko testuinguruan.
Pertsonak aurreiritzirik gabe ulertzea, alde fisiko, psikologiko eta sozialak kontuan hartuta; betiere, norbanako autonomo eta independente gisa hartuta, haien iritzi, sinesmen eta balioak errespetatuta eta intimitaterako eskubidea bermatuta, isilpekotasunaren eta sekretu profesionalaren bidez.
Gaixoekin, familiarekin, gizarte-taldeekin eta lankideekin komunikazio eraginkorra ezartzea eta osasunerako hezkuntza sustatzea.
Erizaintzako zainketak egitea, osasun-arreta integralean oinarrituta. Horrek lankidetza multiprofesionala, prozesuen integrazioa eta sorospen-jarraitutasuna eskatzen du.
Gaixoaren eta familiaren sintomen erosotasun eta arretarako neurriak hartzeko estrategiak ezagutzea, eta gaixo aurreratuen eta terminalen egoera arintzeko zainketa aringarriak aplikatzea.
Gaitasun espezifikoa
Gaixoarekin eta senitartekoekin enpatian eta begirunean oinarritutako harremana ezartzea, pertsonaren egoeraren, osasun-arazoen eta garapen-fasearen arabera.
Zeharkako gaitasuna
Erizaintzako zainketekin lotutako gaiak gelakideekin taldean lantzea, komunikazioan oinarritutako ikaskuntza kooperatiboak berezko dituen ohiturak eta gaitasunak garatzeko osasun arloan zein arlo horretatik kanpo.
Ikaskuntzaren emaitzak
E.1. Komunikazioan eragina duten faktoreak eta osagaiak deskribatzea.
E.2. Harreman profesional terapeutikoa eta gizarte-harremanak bereiztea.
E.3. Gizarte-interakzioko jokaera motak identifikatzea.
E.4. Pertsonen arteko harreman eraginkorretan esku hartzen duten oinarrizko abileziak identifikatzea.
E.5. Norberaren beldurrak, eragozpenak, ziurtasun falta, sentimenduak, ideiak eta aurreiritziak identifikatzea.
E.6. Taldean lan egiteko gaitasuna garatzea.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Sarrera. Komunikazioaren prozesuaren funtsezko kontzeptuak ( GE.78)
2. Erizain eta erabiltzailearen arteko harremana (GE.78)
3. Osasun testuinguruetako komunikazio trebetasunak ( GE. 78/ZG.1)
4. Komunikazioa egoera zailetan (GE78/ZG.1)
5. Autoezagutza
Mintegiak eta Tailerrak: Kasu kliniko/Liburu azterketa, Hitzaldiak, Pelikula eta Ariketa Praktikoan oinarritutako ekintzak. Etengabeko ebaluazioa.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologia anitza da.
Klase magistraletan: Nahiz eta magistralak izan,ikaslegoari ematen zaio protagonismoa.Ezagutza teoriko eta kontzeptualaren barneratzea, ikasleen partehartzearekin josten da, horrela ikaskuntza prozesua eraikiz.
Mintegi eta tailerretara etortzea derrigorrezkoa da.
Mintegietan: Ikasleen parte-hartze zabala, haiek duten hausnarketa eta irakurketa kritikorako gaitasuna bultzatzen dira.
Tailer eta Ordenagailu Praktiketan: Talde-lana lehenesten da. Ikasleek aurkitu behar dituzte lana burutzeko bideak. Komunikazioa ardatz duen irakasgai honetan, hemen kontzeptu teorikoak menperatzeaz aparte, hauek praktikan jarri behar dituzte talde-dinamikak eskatzen duen bezala: enpatia, entzute aktiboa, autoezagutza, proiekzioen autokontzientzia, arazoen konponketa...Azken finean taldean lan egiteak eskatzen duen guztia. Beti ere, irakaslea alboan dutela.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 50
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Idatzizko proba:(%50)
Taldeko lanak:(%30)
Mintegi eta Tailerretan landutako edukiarekin erlazionatutako eginkizunak:(%20)
Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketarako zahaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez 30 egun lehenago (Graduko,lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudiaren 39.artikulua)
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
"Graduko, lehenengo eta bigarren zikloko ikasketen gestiorako araudiaren 43. artikuluan justifikatutako arrazoiengatik bakarrik egin diezaioke uko ebaluazio mistoari. Ikasleak irakasgaia hasi eta lehen astea izango du Eskolako idazkaritzako web atalean, idatziz ("Izapideen egutegia" erlaitzean), bere ukatzearen berri emateko eta beharrezko frogak aurkezteko. Horrela ez izatekotan, ikasleak ebaluazio mistoa jarraitu beharko du.
Bukaerako probak ikasleak irakasgaiko jakintza eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatzeko balioko du.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
ALBOM M.: Martes con mi viejo profesor. "Tuesdays with Morrie".11º Edición. Adrastea.
ANCINAS P.: Habilidades de comunicación y estrategias en el ámbito sanitario. (Vo. I y II)Madrid,. Formación Alcala.2004
KOZIER Barbara y ERB Glenora: Fundamentos de Enfermería. Conceptos, proceso y práctica. Tomo I y II. 7º Edición. Madrid. Interamericana 2005.
NAVARRO GÓMEZ V.. Y NOVEL MARTÍ G. Enfermería médico- quirúrgica. Necesidad de comunicación y seguridad. Barcelona. Elsevier- Masson 2ª Edición 2005
NOVEL MARTÍ G, LLUCH CANUT, Mª T MIGUEL LÓPEZ DE VERGARA, Mª D. Enfermería psicosocial y salud mental. Colección Master de Enfermería. Barcelona. Masson SA 2ª Edición 2000
RIBEIRO LAIR. La comunicación eficaz. Barcelona. 16ª Edición. Ed. Urano. 2000
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Back, Anthony (2012) El arte de la comunicación con pacientes muy graves: entre la honestidad, la empatía y la esperanza. Alianza, Madrid.
Bermejo, J.C. y Carabias, R.(1998). Relación de Ayuda y Enfermería. Material de trabajo. Santander: Sal Terrae.
Cléries, X. (2006). La comunicación: Una competencia esencial para los profesionales de la salud. Barcelona: Elsevier.
Cibanal, J.L. (2011). Técnicas de comunicación y relación de ayuda en ciencias de la salud. Barcelona: Elsevier.
Goleman D.: La práctica de la inteligencia emocional. Barcelona Editorial Cairos
Loscertales, F. (1999). La comunicación con el enfermo: un instrumento al servicio de los profesionales de salud. Granada: Alhulia.
Tazón, M. P., García, J., Aseguinolaza, L. (2009). Relación y comunicación. Madrid: Difusión Avances de Enfermería.
Valverde Gefaell, C. ( 2007). Comunicación terapéutica en enfermería. Difusión avances de enfermería: Madrid. DAE.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Cardinal, M. (2000). Las palabras para decirlo. Barcelona: Noguer.
Chalifour, J. (1994). La relación de ayuda en enfermería. Una perspectiva holística-humanistica. SG. Editores. Barcelona.
Cibanal, L.: Interrelación del profesional de enfermería con el paciente. Madrid. Ed. Doyma. Enfermería. 1991
Ekman, P. (2004). ¿Qué dice ese gesto? / Paul Ekman. RBA Libros, Barcelona
Esteban, M. (2000). Persuasión. El arte de convencer y seducir. Madrid: Libro-Hobby.
Figuerola, D. (1997). Hablemos de la comunicación con los pacientes. Edita ACV. Barcelona.
Fornés, J. (2012). Enfermería de Salud Mental y Psiquiátrica. Valoración y cuidados. Madrid: Panamericana.
Gutman,L. La biografía humana. Planeta 2013.
Halloran, J. (1982) Relaciones humanas. Hispano Europea S.A. Barcelona.
Illich, IVAN: Nemésis médica. 1975
Kübler-Ross, E. (1995). La muerte: un amanecer. Barcelona: Luciérnaga. (Heriotza)
Kübler-Ross, E. (1997). La rueda de la vida. London: Bantam Press. (Heriotza)
Marinoff, L. (2001). Más Platón y menos Prozac. Madrid: Suma de Letras.
Marroquín Perez M. (1991). La relación de ayuda en Robert R. Carkhuff. 2ª edición. Ed. Mensajero. Bilbao.
Mustapha, K. (1988). Ponte enfermo y cállate. Lasarte-Oria: Antza.
Rogers, C. (1977). El proceso de convertirse en persona. Barcelona. Edit. Paidós
Rojas-Marcos, L. (2007). Hablar y aprender. Madrid: Santillana.
Servan-Schreiber, David. (2010). Curacion emocional : acabar con el estrés, la ansiedad y la depresión sin fármacos ni psicoanálisis . Kairós, Barcelona
Shea, S.C. (2002). La entrevista psiquiátrica: el arte de comprender: una guía práctica para psiquiatras, psicólogos, orientadores, trabajadores sociales, personal de enfermería y otros profesionales de la salud mental. Madrid: Elsevier.
Stuart, G.W. y Laraia, M.T. (2006). Enfermería psiquiátrica. Principios y práctica. Elsevier Mosby. Madrid.
Tierno, B. (2004). Cartas a un psicólogo. Madrid: Temas de Hoy.
Aldizkariak
“Enfermería Clínica”. Ed. Elsevier
•“Metas de Enfermería”. Ed. Difusión Avances de Enfermería
•“Rol de Enfermería”. Ed. Rol
•“Nursing”. Ed. Elsevier
•“Nursing Research”. Ed Lippincott, Williams and Wilkins.
Las revistas a consultar deben tener índice de impacto. Se utilizarán las bases de datos:
Bases de datos
• CUIDEN (Index de Enfermería)
• EMBASE
• Medline
• Pubmed
• ScienceDirect
Web helbideak
www.interscience.wiley.com/
• www.geocities.com/oncenort/
• www.txoriherri.com/
• www.adaa.org/
• http://personal.telefonica.terra.es/web/enfermeriaavanzada/likns.htm
• Sociedad Española de Psiquiatría: http://www.sepsiq.org
• Portal de formación enfermera: www.enfermeria21.com
• Sociedad Científica Española de Enfermería: http://www.scele.org/web_scele/index.htm
• Nursing Center: http://www.nursingcenter.com/
• CIBERINDEX. Gestión del conocimiento en cuidados de salud: www.index-f.com/index-enfermeria
• OSAKIDETZA: www.euskadi.net/sanidad
• Atención Primaria en la red: www.fisterra.com
• Sociedad Española de Enfermería de Urgencias y Emergencias: www.enfermeriadeurgencias.com
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 12:30-14:30 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
25-25 | 12:30-14:30 (3) | 11:00-13:00 (4) | |||
26-26 | 12:30-14:30 (5) | 11:00-13:00 (6) | |||
27-27 | 12:30-14:30 (7) | 11:00-13:00 (8) | |||
28-28 | 12:30-14:30 (9) | 11:00-13:00 (10) | |||
29-29 | 12:30-14:30 (11) | 11:00-13:00 (12) | |||
30-30 | 12:30-14:30 (13) | 11:00-13:00 (14) | |||
31-31 | 12:30-14:30 (15) | 11:00-13:00 (16) | |||
34-34 | 12:30-14:30 (17) | ||||
35-35 | 12:30-14:30 (18) |
01 Mintegia-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 11:00-13:00 (1) | ||||
29-29 | 11:00-13:00 (2) | ||||
30-30 | 11:00-13:00 (3) | ||||
31-31 | 11:00-13:00 (4) | ||||
34-34 | 11:00-13:00 (5) |
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 09:00-11:00 (1) | ||||
29-29 | 09:00-11:00 (2) | ||||
30-30 | 09:00-11:00 (3) | ||||
31-31 | 09:00-11:00 (4) | ||||
34-34 | 09:00-11:00 (5) |
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 09:00-11:00 (1) | ||||
29-29 | 09:00-11:00 (2) | ||||
30-30 | 09:00-11:00 (3) | ||||
31-31 | 09:00-11:00 (4) | ||||
34-34 | 09:00-11:00 (5) |
01 Mintegia-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 11:00-13:00 (1) | ||||
29-29 | 11:00-13:00 (2) | ||||
30-30 | 11:00-13:00 (3) | ||||
31-31 | 11:00-13:00 (4) | ||||
34-34 | 11:00-13:00 (5) |
01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
35-35 | 11:00-13:00 (1) | ||||
36-36 | 11:00-13:00 (2) |
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
35-35 | 09:00-11:00 (1) | ||||
36-36 | 09:00-11:00 (2) |
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
35-35 | 09:00-11:00 (1) | ||||
36-36 | 09:00-11:00 (2) |
01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
35-35 | 11:00-13:00 (1) | ||||
36-36 | 11:00-13:00 (2) |
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 15:30-17:30 (1) | ||||
27-27 | 15:30-17:30 (2) | ||||
29-29 | 15:30-17:30 (3) | ||||
34-34 | 15:30-17:30 (4) | ||||
36-36 | 09:00-11:00 (5) |
01 Tailerra-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-26 | 15:30-17:30 (1) | ||||
27-27 | 15:30-17:30 (2) | ||||
29-29 | 15:30-17:30 (3) | ||||
34-34 | 15:30-17:30 (4) | ||||
36-36 | 09:00-11:00 (5) |
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 09:00-11:00 (1) | 13:00-15:00 (2) | |||
25-25 | 09:00-11:00 (3) | 13:00-15:00 (4) | |||
26-26 | 09:00-11:00 (5) | 13:00-15:00 (6) | |||
27-27 | 09:00-11:00 (7) | 13:00-15:00 (8) | |||
28-28 | 09:00-11:00 (9) | 13:00-15:00 (10) | |||
29-29 | 09:00-11:00 (11) | 13:00-15:00 (12) | |||
30-30 | 09:00-11:00 (13) | 13:00-15:00 (14) | |||
31-31 | 09:00-11:00 (15) | 13:00-15:00 (16) | |||
35-35 | 09:00-11:00 (17) |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 10:00-12:00 (1) | ||||
31-31 | 10:00-12:00 (2) | ||||
34-34 | 10:00-12:00 (3) | ||||
35-35 | 10:00-12:00 (4) | ||||
36-36 | 10:00-12:00 (5) |
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 10:30-12:30 (1) | ||||
31-31 | 10:30-12:30 (2) | ||||
34-34 | 10:30-12:30 (3) | ||||
35-35 | 10:30-12:30 (4) | ||||
36-36 | 10:30-12:30 (5) |
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 12:30-14:30 (1) | ||||
31-31 | 12:30-14:30 (2) | ||||
34-34 | 12:30-14:30 (3) | ||||
35-35 | 12:30-14:30 (4) | ||||
36-36 | 12:30-14:30 (5) |
31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
30-30 | 12:00-14:00 (1) | ||||
31-31 | 12:00-14:00 (2) | ||||
34-34 | 12:00-14:00 (3) | ||||
35-35 | 12:00-14:00 (4) | ||||
36-36 | 12:00-14:00 (5) |
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 10:00-12:00 (1) | ||||
29-29 | 10:00-12:00 (2) |
31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 10:30-12:30 (1) | ||||
29-29 | 10:30-12:30 (2) |
31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 12:30-14:30 (1) | ||||
29-29 | 12:30-14:30 (2) |
31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-28 | 12:00-14:00 (1) | ||||
29-29 | 12:00-14:00 (2) |
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 12:30-14:30 (1) | ||||
25-25 | 12:30-14:30 (2) | ||||
26-26 | 12:30-14:30 (3) | ||||
27-27 | 12:30-14:30 (4) | ||||
36-36 | 10:00-12:00 (5) |
31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 10:00-12:00 (1) | ||||
25-25 | 10:00-12:00 (2) | ||||
26-26 | 10:00-12:00 (3) | ||||
27-27 | 10:00-12:00 (4) | ||||
36-36 | 10:30-12:30 (5) |