Zelulen Seinaleztapena26855
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Biokimikako eta Biologia Molekularreko Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26855
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgai honen helburua zelularen komunikabide eta erantzun mekanismoen ideia orokor bat bereganatzea da. Seinaleztapen zelularraren barnean kinadak, hartzaileak, bigarren mezulariak, seinalearen anplifikazio eta inaktibazio mekanismoak, epe luzeko erantzunak eta patologiak eragiten dituzten eraldapenak garatzen dira. Orohar, seinaleztapen ikuspegi teoriko bat ezkeintzen da, eta ikerkuntza arloan egindako teoriaren itzulpena eta aurrerapenak lantzen dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Irakasgaiaren sintesia
Irakasgai honetan zelularen inguruneko informazioa bereganatzeko bide molekular zentralak lantzen dira. Bidezidor hauen garrantzia izaki multizelularretan, eta molekula partaideen eraldapenak ekar ditzaketen eragin fisiopatologikoak azaltzen dira eredu zehatzak jarraituz. Atal teoriko eta mintegien bitartez informazio eguneratua ematen da seinaleztapenaren inguruan. Ikertzaileen bitartezko ikuspegi praktiko eta teknologikoa ezkeintzen da ere, gaiaren dimentsioa teoriaz gainera isladatzeko helburuarekin metodo zientifikoaren elementuak garatzen dira adibide historiko eta praktikoen bitartez, eta ikuspegi kritikoa bultzatzen da. Biokimika graduan emandako beste irakasgaiak (Biokimika I/II eta metabolismoaren erregulazioa batez ere) seinaleztapenaren kontestuan jartzen dira bereganatutako informazioa graduko beste alorrekin integratzeko helburuarekin.
Irakasgai hau betetzeko ez dago aurrebaldintzarik matrikulatutako irakasgaiei dagokionez, baina esan bezala, lehenengo eta bigarren kurtsoan emandako irakasgaiak gaiaren ulerpena errazten dute.
Irakasgaian bereganatutako gaitasunak
Gaitasun espezifikoak
1. Zelularen seinaleztapenaren konposatuak identifikatu
2. Seinaleztapen bidezidor nagusiak definitu
3. Seinaleztapenaren integrazioa eta konplexutasuna ulertu
4. Seinaleztapenaren eragina gaixotasunen garapenean definitu
5. Bilaketa bibliografikoa, aukezpen publikorako bailabideak eta seinaleztapena biologiaren beste alorrekin integratu
Gaitasun trasbersalak
-Kalitatezko informazio iturriak identifikatu
-Metodo zientifikoaren oinarriak ulertu
-Mintegiak garatzeko metodoak ulertu
-Esposaketa publikoa eta debatean konfidantza jaso
-Biokimikaren ikuspegi integratu eta konplexuaren sinplifikazioa landu
-Lan etorkizunaren inguruko informazioa bereganatu
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Programa
Teoria
Sarrera: Seinaleztapen zelularraren konplexutasuna
1. Seinaleztapen zelularraren oinarriak
a. Mintz zelularrak eta bere funtzioak
b. Seinaleztapen zelularraren atalak
2. G proteinak
3. Nukleotido ziklikoak
4. Bigarren mezulariak
a. Lipidoak
b. Kaltzioa
c. Oxido nitrikoa
5. Itzulpen osteko eraldapenak
a. Fosforilazioa
b. Azilazioa
c. Metilazioa
d. Ubikuitin eta ubikuitin antzeko eraldapenak
6. Hartzaileak
a. GPCR
b. RTK
c. Hartzaile nuklearrak
7. Kanale ionikoak
8. Celula-celula kontaktu bidezko seinaleztapena
9. Transkripzioa
10. Seinaleztapen zelularraren integrazioa
a. Apoptosia
b. Metabolismoaren birprogramaketa
Meet the expert
Ikerlariak klasera etorriko dira haien lana seinaleztapen zelularraren inguruan kontatzeko.
Mintegiak
3-4 pertsonako taldeak egingo ditugu eta gai ezberdinak landuko ditu talde bakoitzak. Informazio bilaketa eta integrazioa garrantzitsua da, aurkezpen prestaketarekin batera.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaian esperotako emaitzak
Irakasgaiaren helburua ikasleak seinaleztapenaren konplexutasuna, oinarriak eta funtsezko elementuak ulertzea da. Honetaz gainera, Seinaleztapenaren garrantzia prozesu fisiopatologikoetan garatzen da eta ikerkuntzak eragindako gaiaren aurrerapenak isladatzen dira.
Irakaskuntza metodologia
- Multimedia elementuekin lagundutako Klase teorikoak
- Ikaslearen taldeko lana presentziala mintegiak garatzeko
- Artikulu zientifikoen eztabaida
- Gaiaren inguruko ikerkuntza mintegiak
- Tutoretzak
Irakazkuntza motak
Informazio finkoa da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
- Banakako lanak (%): 10
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 30
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Kalifikazio portzentaiak
Ohizko deialdian
A) Teoria, idatzizko azterketa (60%).
B) Mintegien prestaketa eta aurkezpena (30%).
D) Klaseko parte hartzea eta eztabaida (10%)
Ez-ohiko deialdian
Ohiko deialdiko irizpide berdinak jarraitzen dira, ohiko deialdiaren B-D atalen nota mantendu daitezke ikaslearen aukeraz.
Osasun-baldintzek ebaluazio presentziala egitea eragozten badu, ebaluazio ez-presentzial bat aktibatuko da, eta horren berri jakin bezain laister ikasleei emango zaie.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Kalifikazio portzentaiak
Ohizko deialdian
A) Teoria, idatzizko azterketa (60%).
B) Mintegien prestaketa eta aurkezpena (30%).
D) Klaseko parte hartzea eta eztabaida (10%)
Ez-ohiko deialdian
Ohiko deialdiko irizpide berdinak jarraitzen dira, ohiko deialdiaren B-D atalen nota mantendu daitezke ikaslearen aukeraz.
Osasun-baldintzek ebaluazio presentziala egitea eragozten badu, ebaluazio ez-presentzial bat aktibatuko da, eta horren berri jakin bezain laister ikasleei emango zaie.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ez dago.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
- Berg, J.M., Tymoczko, J.L. y Stryer, L. Bioquímica. 7ª Ed. Reverté, Barcelona, 2013.
- Nelson, D.L. y Cox, M.M. Lehninger Principles of Biochemistry. 5ª Ed., W.H. Freeman & Company, New York, 2008.
- Gomperts, B.D., Kramer, I.M. y Tatham, P.E.R. Signal transduction. 2ª Ed. Elsevier Science, Orlando, FL (USA), 2003.
- Hancock, J. Cell signalling. Oxford University Press, U.K., 2005.
- Frank, S.A. Dynamics of cancer. Princeton University Press, Princeton (NJ) 2007.
- Albi, E., Viola-Magni, M.P. Sphingolipids and cell function. Research Signpots Ed. Trivandrum. Kerala. India, 2006.
- Vance, D.E. & Vance, J. Biochemistry of lipids, lipoproteins and membranes (5ª Ed.) Elsevier Science Publishers, B.V., 2008.
- Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K. y Walter, P. Molecular Biology of the Cell. 5ª Ed. Garland Science, 2007.
- De Robertis, E. Cell and Molecular Biology. 8ª Ed. Cbs Publishers & Distributors, 2008.
- Lim, W., Mayer, B., and Pawson T. Cell Signaling, principles and mechanisms. Garland Science
Gehiago sakontzeko bibliografia
- Gomez-Muñoz, A., Gangoiti, P., Arana, L., Ouro, A., Rivera, I.G., Ordoñez, M., Trueba, M.
New insights on the role of ceramide 1-phosphate in inflammation. BBA, 1831, 1060-1066 (2013).
- Kypta, R., Unda, M., and Carracedo, A. Is the bench getting closer to the bedside in the war on cancer? A quick look at prostate cancer. Frontiers in Endocrinology 3, 53, (2012).
- Garcia-Cao, I., Song, M.S., Hobbs, R.M., Laurent, G., Giorgi, C., De Boer, V.C., Anastasiou, D., Ito, K., Sasaki, A.T., Rameh, L., Carracedo, A., Vander Heiden, M.G., Cantley, L.C., Pinton, P., Haigis, M.C., and Pandolfi, P.P. Systemic Elevation of PTEN Induces a Tumor-Suppressive Metabolic State. Cell 149, 1, 49-62 (2012).
- Lorente, M., Torres, S., Salazar, M., Carracedo, A., Hernandez-Tiedra, S., Rodriguez-Fornes, F., Garcia-Taboada, E., Melendez, B., Mollejo, M., Campos-Martin, Y., Barcia, J.A., Guzman, M., and Velasco, G. ; Stimulation of ALK by the growth factor midkine renders glioma cells resistant to autophagy-mediated cell death. Autophagy (2011).
- Arana, L., Gangoiti, P., Ouro, A., Rivera, I.G., Ordoñez, M., Trueba, M. Lankalapalli, R.S., Bittman, R., Gómez-Muñoz, A. Generation of reactive oxygen species (ROS) is a key factor for stimulation of macrophage proliferation by ceramide 1-phosphate. Exp. Cell Res. 318, 350-360 (2012).
- Song MS, Carracedo A, Salmena L, Song SJ, Egia A, Malumbres M, Pandolfi PP.; Nuclear PTEN Regulates the APC-CDH1 Tumor-Suppressive Complex in a Phosphatase-Independent Manner. Cell 144, 187-99 (2011).
- Carracedo A, Alimonti A, Pandolfi PP. PTEN Level in Tumor Suppression: How Much Is Too Little? Cancer Research 71, 629-33. (2011).
- Finley LW, Carracedo A, Lee J, Souza A, Egia A, Zhang J, Teruya-Feldstein J, Moreira PI, Cardoso SM, Clish CB, Pandolfi PP, Haigis MC. SIRT3 Opposes Reprogramming of Cancer Cell Metabolism through HIF1 alpha Destabilization. Cancer Cell 19, 416-28 (2011).
Aldizkariak
- Annual Review of Cell Biology
- Annual Review of Biochemistry
- Autophagy
- Biochimica et Biophysica Acta
- Cancer Cell
- Cancer Research
- Cell
- Cell Signalling
- Endocrinology
- Exp. Cell. Res.
- FEBS Letters
- Hormones and Vitamins
- Journal of Biological Chemistry
- Journal of Lipid Reseach
- Journal of Molecular Biology
- Metabolism-Clinical and Experimental
- Molecular Cell
- Molecular and Cellular Biology
- Molecular Endocrinology
- Nature
Web helbideak
http://www.dailymotion.com/video/xio1rg_senalizacion-celular-edmond-fischer_school
http://www.pharmgkb.org/index.jsp
http://www.cicancer.org/es/cascadas-y-redes-de-senalizacion-celular-rutas-y-redes
https://www.youtube.com/watch?v=R8DvhUhmvtg
https://www.youtube.com/watch?v=xOlY2Qtx_6U
http://uuviascelulares.blogspot.com.es/2009/09/video-senalizacion-celular.html
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 15:00-16:00 (1) | ||||
16-27 | 15:00-16:00 (2) | ||||
16-30 | 14:00-15:00 (3) | ||||
28-30 | 15:00-16:00 (4) |
Irakasleak
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-30 | 15:00-16:00 (1) | ||||
30-30 | 14:00-15:00 (2) 17:00-18:00 (3) |
Irakasleak
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 14:00-15:00 (1) |
16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-29 | 14:00-16:00 (1) | ||||
28-28 | 16:00-17:00 (2) |
Irakasleak
17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 15:00-16:00 (1) | ||||
16-27 | 15:00-16:00 (2) | ||||
16-30 | 14:00-15:00 (3) | ||||
28-30 | 15:00-16:00 (4) |
Irakasleak
17 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
28-30 | 15:00-16:00 (1) | ||||
30-30 | 14:00-15:00 (2) 17:00-18:00 (3) |
Irakasleak
17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-25 | 14:00-15:00 (1) |
17 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-29 | 14:00-16:00 (1) | ||||
28-28 | 16:00-17:00 (2) |
Irakasleak
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-23 | 15:00-16:00 (1) | ||||
16-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
16-30 | 14:00-15:00 (3) | ||||
25-30 | 15:00-16:00 (4) |
Irakasleak
46 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 15:00-16:00 (1) | ||||
24-26 | 14:00-15:00 (2) | ||||
29-30 | 14:00-15:00 (3) |
Irakasleak
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-23 | 14:00-15:00 (1) | ||||
25-25 | 14:00-15:00 (2) |
Irakasleak
46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 15:00-16:00 (1) |
Irakasleak
47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-23 | 15:00-16:00 (1) | ||||
16-25 | 15:00-16:00 (2) | ||||
16-30 | 14:00-15:00 (3) | ||||
25-30 | 15:00-16:00 (4) |
Irakasleak
47 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
24-24 | 15:00-16:00 (1) | ||||
24-26 | 14:00-15:00 (2) | ||||
29-30 | 14:00-15:00 (3) |
Irakasleak
47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-23 | 14:00-15:00 (1) | ||||
25-25 | 14:00-15:00 (2) |
Irakasleak
47 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
26-30 | 15:00-16:00 (1) |