Sorkuntza Artistikoaren eta Profesionalizazioaren Prozesuak eta Metodologiak26895
- Ikastegia
- Arte Ederren Fakultatea
- Titulazioa
- Arteko Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26895
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
4. mailako irakasgai hau teoriko-praktikoa da, sailartekoa eta diziplinartekoa.
Irakasgaiaren helburua da introspekzio, hausnarketa eta adierazpen pertsonaleko lana ahalbidetzea, ikasleei une hauetan kokatzen lagunduko diena: Sorkuntza Artistiko eta Profesionalizazioko Prozesuak eta Metodologiak, Testuak eta Testuinguruak irakasgaiarekin batera, graduko azken irakasgaia da, Arte Ederretako fakultateko prestakuntza amaitu aurretik, Gradu Amaierako Lana aurkeztu eta defendatzerakoan. Fakultatearen barruan, fakultatetik kanpo ematen direnetatik ahalik eta gertuen dagoen lan-egoera bat planteatzea da asmoa, jasotako prestakuntzan eskuratutako gaitasunetatik abiatuta erantzun ahal izateko.Beren gaitasunez jabetu ahal izatea eta gaitasun horiek fakultatetik kanpo daudenean nola erabili nahi dituzten ezartzen hastea.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
GAITASUNAK
IRAKASGAIAREKIN HARREMANDUTAKO 4.MAILAKO GAITASUNAK
C2. Jakintza espezifiko gisako artearen ulerpena. Artisten pentsaera eta metodologien ezagupena beraien lan eta testoen bidez.
C4. Artearen sistema, bere mekanismoak eta bere eskakizunak ezagutzea bertan era profesional batean murgildu ahal izateko. Egile eskubideen eta jabego intelektualaren inguruko arazoak eta funtzionatzeko moduak ezagutzea.
C5. Artegintzan gizarte bizimoduak berezkoak dituen gizabanakoa-taldea harreman kontuetaz jabetzea. Sortze ekintzaren eta egindakoaren erantzukizuna norbere gain hartzea, artista garaikideari eska dakiokeenarekin harremanetan. Konpromezurako gaitasuna.
C6. Artelan bihurtzeko beharrezkoa den edonolako arte esperimentaketarekin bat datorren oinarrizko sinbolizazio eragiketaz jabetzea.
IRAKASGAIAREKIN HARREMANDUTAKO TITULAZIOAREN GAITASUNAK
G5. Ikerketa eta eztabaida kritikorako errekurtsoak eta sortze edo eta zientzia metodologiak erabiltzea, aurrea hartzeko eta erabakiak hartzeko gaitasuna erakutsiz, bai bakarka nahiz taldeka.
G9. Artearen sistema (galeriak, museoak, fundazioak, elkarteak eta abar., hala nola beken eta diru-laguntzen eremua), bere mekanismoak eta bere eskakizunak ezagutzea bertan era profesional batean murgildu ahal izateko (kontratoak, alde legalak, aseguroak, eta abar.). Egile eskubideen eta jabego intelektualaren inguruko arazoak eta funtzionatzeko moduak ezagutzea (Copyright, Copyleft, eta abar.).
IRAKASGAIAREN GAITASUN ESPEZIFIKOAK
- Artelanaren sorreran hainbat metodologia eta sorkuntza-prozesu ezagutzeko gaitasuna. Artea jakintzaren produktu zalantzagarri gisa.
- Lan egiteko moduak bereizteko gaitasuna.
- Bizitzeko, hausnartzeko eta norberaren ezagutza-prozesuaren berri emateko gaitasuna.
- Ulermen-, egokitzapen- eta ekimen-gaitasuna lanbide-munduan, pertzepzio-, afektibitate- eta kontzeptu-gaitasunak garatuz.
– Fakultatean ikasitakoa beste espazio batzuetara estrapolatzeko gaitasuna.
– Espazio publikoan lan egiteko gaitasuna, nola sortua den eta zer aukera dituen galdetzeko gaitasuna.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
Gida honen metodologian planteatzen den moduan, irakasleek erabakiko dute une bakoitzean, taldearen ezaugarriak eta ariketen garapenean gertatzen diren egoerak kontuan hartuta, zein egile komeni diren ikasteko egoerarik egokiena sortzeko.
Oro har, historiako hainbat artistaren obrara jotzen da, eta arreta berezia jartzen zaie artearen egungo unea pentsatzen laguntzen duten jardunbideei, literaturako testuei, kritika artistikoari, filosofiari eta artistei, bai eta ikaslearen lanei ere.
MetodologiaToggle Navigation
Posizionatu daitezkeen egoera horiek sorrarazteko, banakako hainbat ariketa eta taldeko ariketa bat planteatuko dira.
Banakako ariketen helburua da ikasleei lekua ematea non dagoen jakiteko, zer nahi duen, zer egin duen eta hiru gauza horien bat-etortze maila identifikatu ahal izateko. Hausnarketarako espazio hori bultzatzeko, irakurketa, idazketa eta eztabaida ariketak egiten dira. Horretarako, ordura arte egin dituzten eta beren egiteko moduaren adierazgarritzat jotzen dituzten lanak erabiltzen dira abiapuntu gisa. Lanean zehar hartu diren erabakiak eta erabaki horien errepikapenari aditu, horiek jarduera-espazio bat zehazten duten jakiten saiatzeko. Garrantzitsua da ere ikasle bakoitzak bere lana gainerako ikasleen lanekin lotzea, une eta egoera akademiko berberetan egin direla erreferentzia gisa hartuta.
Taldeko ariketaren helburua ikasleei banakako ariketetan landu diren gai horiek kokatzeko aukera ematea da. Ariketa hau enuntziatu honetatik abiatzen da: munduan zerbait egitea norbaitentzat. Premisa horretara lehen klaseen ondoren iristen da, non egoera eta testu espezifikoak azaldu diren planteamendu hori testuinguruan jartzeko. Helburua da lau urteko ikasketetan ikasitakoa praktikan jartzea -erabilera kontzientea egitea-. Horretarako, lana fakultatean baino babes txikiagoko eremu batean jartzeko aukera planteatzen da, esparru akademikotik kanpoko eragileekin hitz egitera behartuko duena. Beharrezkoa izango da ere proiektu horiek komunikatzeko moduari forma ematea. Hori gelan landuko da, taldeek entregak, garapena, aurkezpenak, eta balorazioak eginez.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
- Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 15
- Portfolio (%): 20
- Partehartzea (%): 5
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Azken nota ikasturtean zehar eskuratutako gaitasunen emaitza izango da. Irakasgaiaren barruko ikaskuntzan prozesu baten garapenari erreparatu behar zaio. Prozesu hori ez da hasierako ideia baten irudikapena, baizik eta ideia horrek gauzatze prozesuan duen garapenean. Irakasgaiak gauzatze horrek bideratzeko ezartzen dituen baldintzak talde-lana eta banakako lanak bateratzea da. Bateratze-lan horri esker, irizpide eta erreferentzia egokiak ager daitezen.
Irakasgaian egindako lana behar bezala baloratzeko ebaluazio-metodoa etengabeko ebaluazioa da. Ebaluazio hori honako hauen bidez egingo da: ikasgelako lanaren jarraipena, talde-lanaren emaitzak eta emaitzen aurkezpena, ariketa pertsonalen zuzenketa eta ikasturtean zehar eskuratutako kompetentziak baloratzeko proba idatziak. Ebaluazio hori egin daitekeenean, ebaluazio horretan lortutako kalifikazioa irakasgaiaren nota izango da.
Araudian tipifikatutako arrazoien arabera, lanaren etengabeko ebaluazioa bideragarria izateko behar besteko bertaratzea betetzeko ezintasuna justifikatzen duten ikasleak ikasturtean zehar egindako lan guztiak aurkeztuz ebaluatuko dira, bai pertsonalak, bai taldekoak, bai amaierako proba batekin batera. Azken proba hori irakaskuntza emateko ardura duen pertsonak zehaztuko du.
Deialdiari uko egiteko, ikasleek idatziz aurkeztu beharko dute uko egiteko eskabidea. Irakasgaiaren azterketa ofiziala egin baino gutxienez hilabete lehenago aurkeztuko zaio dokumentu hori irakasleari.
Ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute. Horretarako, idatziz aurkeztu beharko du ebaluazio jarraituko sistemari uko egitea, eta horretarako 9 asteko epea izango du lau hileko irakasgaietarako, eta 18 astekoa urteko irakasgaietarako, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik kontatzen hasita, hurrenez hurren.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ikasleak ohiko ebaluazio-deialdiari uko egiteko, idazki bat bidali beharko dio irakasgaia ematen duen irakasleari, azterketa-aldi ofiziala hasi baino bi aste lehenago, gutxienez.
Ezohiko deialdian, ebaluazioak irakasgaian egiten diren ariketa guztiak aurkeztea eskatuko du, eta, hala badagokio, baita azterketa teoriko-praktiko bat ere. Ebaluazio-modu horri zentzua emateko, komenigarria izango litzateke deialdi arrunteko notak argitaratu eta ezohiko deialdia aztertu arteko aldian aurkeztu beharreko lanaren garapenaren asteko tutoretzak egitea.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Nahitaez erabili beharreko materialak badaude, irakasleak emango ditu, edo, bestela, taldeari eskatuko dizkio, egokitzat jotzen den unean.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
DEWEY, J. El arte como experiencia
HOUELLEBECQ, M. El mapa y el territorio
KLEE, P. Teoría del arte moderno
MORAZA, J. L. Arte y saber
MORAZA, J. L. El deseo del artista
OTEIZA, J. Quosque Tandem
SYLVESTER, D. Entrevistas con Francis Bacon
GROYS, B. Sobre lo nuevo: ensayo de una economía cultural
GROYS, B. Volverse público
RAMIREZ, J.A. Ecosistema y explosión de las artes
RAMIREZ, J.A. El sistema del arte en España
Gehiago sakontzeko bibliografia
DELEUZE, G. Francis Bacon. Lógica de la sensación
DELUZE, G. Pintura
GORDILLO, L. y otros. Super yo congelado
RILKE, R. M. Cartas sobre Cézanne
STEYERL, H. Los condenados de la pantalla
PALLASMAA, J. La mano que piensa. Sabiduría existencial y corporal en la arquitectura
Aldizkariak
- EXIT
- ArtPress
- A-desk (digital)
- Afterall
- e-flux (digital)
Web helbideak
BLOG DE TRABAJO DE LA ASIGNATURA: http://procesosymetodologias.blogspot.com.es/
Egela de cada grupo de la asignatura
http://www.eremuak.net/
http://www.avam.net/index.php?option=com_content&task=category§ionid=44&id=69&Itemid=165
http://www.iac.org.es/
http://tv.uvigo.es/es/serial/261.html
http://peioaguirre.blogspot.com.es/
http://www.consejodecriticosav.org/categorias/comunicados-ccav.html
http://www.azala.es/es/
http://www.ubu.com/
TaldeakToggle Navigation
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 12:30-14:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 17:45-19:15 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 15:30-17:45 (1) | 10:15-12:30 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)
02 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 16:45-18:15 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
02 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 14:30-16:45 (1) | 14:30-16:45 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 11:45-13:15 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 11:15-12:45 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 09:30-11:45 (1) | 09:00-11:15 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (1)
- ESKULTURA GELA 00B8 - ARTE EDERREN FAKULTATEA (2)
32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 11:15-12:45 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Labotario animación - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
32 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 11:15-12:45 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Labotario animación - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
32 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
18-27 | 09:00-11:15 (1) | 09:00-11:15 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Labotario animación - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (1)
- Labotario animación - ARTE EDERRAK - ARETO NAGUSIKO ETXABEAK (2)