XSLaren edukia
Espainiako Geografia
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Geografiako eta Lurralde Antolakuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
I. Geografia eta Lurralde Antolamendu Graduko oinarrizko gaitasunak eta gaitasun orokorrak (https://gestionalumnos.ehu.es/tmp/Geografia%20y%20Ordenacion%20del%20Territorio.pdf) honako hauek dira:
- Oinarrizko gaitasunak: CB1, CB2, CB3, CB4 eta CB5.
- Gaitasun orokorrak: G004, G005, G006, G007 eta G008.
II. MC03 MODULUAREN (geografiaren oinarriak) gaitasun espezifikoak:
M03CM01: Ikasleek natura-zientzien eta giza zientzien arteko interfazean garatu diren ezagutzak azaltzen eta transmititzen jakitea, alderdi horretan azterketa geografikoek izan duten funtzioa ulertuta.
M03CM02: Ikasleek ezagutza geografikoen muina osatzen duten eta unibertsitateetako ikasketa-planetan eta unibertsitateko sail eta institutuetako ikerketa-lerroetan ezarpen handiena duten irakasgaiak ezagutzea.
M03CM03: Ikasleek, geografiaren espezializazio sektorialen bidez, lurraldeak bereizten laguntzen duten alderdien ikuspegia hartzea, eta irizpen deskribatzaile eta preskriptiboak eman ahal izatea.
MO3CM04: Ikasleek lurraldeen barne-antolamenduaren eta eskualde-nortasunaren iturria diren faktore fisikoak eta giza faktoreak bereizteko gaitasuna izatea.
MO4CM06: Ikasleek diziplina horien berezko dokumentazio-, datu-bilketa-, analisi- eta metodologia-teknikak erabiltzen jakitea.
III. Gaitasun espezifikoak eta ikaskuntzaren emaitzak:
- Ikasleak lurraldea antolatzen duten prozesuak eta egiturak ulertzen ditu eta horiek adierazteko gai da. Ikasleak Espainiako eskualdeen arteko desorekak azalduko ditu, datuak eta mapak erabiliz.
- Ikasleak Espainiako eskualdeei buruzko estatistika-, geografia- eta dokumentu-iturriak erabiltzen ditu. Ikaslea gai da Espainiako eskualdeei buruzko iturri estatistiko, geografiko eta dokumentalen emaitzak interpretatzeko.
- Ikasleak Espainiako ingurune fisikoaren eremu geografikoak ezaugarritzen ditu. Ikaslea gai da Espainiako ingurune fisikoaren eremu geografikoen konfigurazioan eragiten duten faktoreak argudiatzeko.
- Ikasleak autonomia-erkidego bati buruzko memoria sozioekonomikoa eta ingurune naturalari buruzkoa egingo du, dagozkion iturri estatistiko, geografiko eta dokumentalak erabilita.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Espainiako politika eta lurralde-antolamendua.
1.1. Lurralde, administrazio eta politika-eskalak.
1.2. Garapen-faseak autonomia-erkidegoetan.
1.3. Autonomia-erkidegoen arteko desberdintasun sozioekonomikoak.
2. Biztanleria.
2.1. Zahartze-prozesuaren dimentsio espaziala autonomia-erkidegoen arabera.
2.2. Populazioa hainbat eskala geografikotan banatzeko desorekak.
3. Hiri-sistema.
3.1. Hiri-sistema eta hiri-azpisistemen banaketa espaziala.
3.2. Espainiako hiri-sistema, Europar Batasunaren testuinguruan eta testuinguru globalean.
4. Ekoizpen-guneak: industria eta zerbitzuak.
4.1. Industrializazio-prozesua, krisia eta desindustrializazioa.
4.2. Industriaren sektore-banaketa autonomia-erkidegoen arabera.
4.3. Zerbitzuen sailkapena eta azpisektoreen banaketa autonomia-erkidegoen arabera.
5. Erliebea.
5.1. Litologia eta erliebe-formak.
5.2. Unitate morfo-estruktural nagusiak.
6. Klima
6.1. Klimaren faktoreak eta elementuak Espainian.
6.2. Espainiako zonalde klimatikoak.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgaiaren irakaskuntza eskola teorikoetan, praktikoetan eta mintegietan oinarritzen da, bai eta ikaslearen lan autonomoan ere, metodologia honen bidez:
- Aurrez aurreko jarduerak: eskola magistralak, ikasgelan jarduera praktikoak egitea (grafikoen eta mapen iruzkina) eta lauhileko talde-lanaren ahozko azalpena.
- Jarduera ez-presentzialak: programatutako irakurketak, ikasleak lan praktiko bat prestatzea.
- Klasera joatea beharrezkoa da alderdi praktikoa zertan datzan ulertzeko.
- Landa-praktika bat egingo dugu kontzeptu batzuk hobeto ulertzeko, eta eremu-irteera horretan azaldutakoa azterketan sartutako edukien barruan dago.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ebaluazio-sistema azken ebaluazioaren sistema da. Irakasgaia azterketa baten bidez kalifikatuko da (5 puntu) eta autonomia-erkidego bati aplikatutako lan baten bidez (5 puntu).
Azterketak bost puntu balio ditu hamar puntutik, eta lan praktikoak bost puntu balio ditu hamar puntutik. Gutxienez 2,5 puntu lortu behar dira azterketan, eta 2,5 lan praktikoan, gainditzeko.
Azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren % 40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da azken proba horretara ez aurkeztea irakasgaiaren azken kalifikazioa ez aurkezteko edo ez aurkezteko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Farinós, J. & Olcina, J. (2017). Geografía regional de España. Espacio y comunidades. Tirant Humanidades.
Martín Vide J. & Olcina Cantos, J. (2001). Climas y tiempos de España. Alianza Editorial.
Méndez, R. & Molinero, F. (Coord.) (1993). Geografía de España. Ariel.
Meléndez Hevia, I. (2004). Geología de España. Una historia de seiscientos millones de años. Editorial Rueda.
Romero, J. (Coord.) (2017). Geografía Humana de España. Curso de introducción. Tirant Humanidades.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Fernández Cuesta, G. & Quirós Linares, F. (2011). Atlas temático de España. 3 tomos. Ediciones Nobel
García Alvarado, J.Mª & Sotelo Navalpotro, J.A. edit. (1999). La España de las Autonomías. Síntesis.
Instituto Geográfico Nacional (2019). España en mapas. Una síntesis geográfica. Centro Nacional de Información Geográfica. https://www.ign.es/web/espana-en-mapas
Puyol Antolín, R. (dir.) (1988-1989). Geografía de España. Síntesis, 18 vols.
Gehiago sakontzeko bibliografia
European Union (2023). Eurostat regional yearbook, 2023 edition.
Aldizkariak
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles.
ERIA.
Estudios Geográficos.
Investigaciones Geográficas.
Scripta Nova
Ciudad y Territorio. Estudios Territoriales
TaldeakToggle Navigation
46-31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 13:00-15:00 | 15:00-15:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.05 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
- LAB. 1.45 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
46-31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. 1.45 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
16-46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 13:00-15:00 | 15:00-15:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.05 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
- LAB. 1.45 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
16-46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-36 | 15:30-17:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- LAB. 1.45 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I