XSLaren edukia
Lurralde Antolakuntza eta Ingurumena
- Ikastegia
- Farmazia Fakultatea
- Titulazioa
- Ingurumen Zientzietako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 9
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 54 | 54 |
Mintegia | 6 | 18 |
Gelako p. | 30 | 63 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasun orokorrak:
G002. Ingurumen proiektuak planifikatu eta garatzea, diziplinaz gaindiko planteamenduarekin
G004. Eremu naturalak eta hiri edo landa ingurunea eta beroni loturiko baliabideak aztertu, kudeatu eta kontserbatzea, bai eta lurralde antolakuntzako plan eta proiektuak diseinatu eta garatzea ere.
Gaitasun espezifikoak:
M06CM03. Lurraldeko ingurumen diagnostikoa egitea
M06CM04. Lurraldearen planifikazio eta antolakuntza integratua garatzea
M06CM05. Lurralde antolakuntzako planen ingurumen ebaluazioa egitea
Zeharkako gaitasunak:
G009. Gai aplikatu baten inguruako hainbat iturritatik jasotako informazioa erabiltzeko, hau behar bezala interpretatzeko, ondorio esanguratsuak ateratzeko eta hauek jendaurrean aurkezteko gai izatea.
Oinarrizko gaitasunak:
MEC2. Ikasleek ezagutzak haien lanbide edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea eta argumentuen garatze eta defentsan eta haien ikasketa arloko arazoen ebazpenean erakutsi ohi diren
gaitasunak izatea.
MEC4. Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak transmititu ahal izatea publiko espezializatuari zein espezializatu gabeari.
Ikastearen emaitzak:
1. Lurralde antolakuntzaren berezko esparru teoriko-kontzeptualaren edukiak erraz maneiatzen eta azaltzen ditu.
2. Lurralde antolakuntzako dokumentuak ingurumen alderditik alderatzen eta ebaluatzen ditu eta lan praktikoa egiteko erreferentzia esparrutzat hartzen ditu.
3. Lurralde bateko ingurune fisikoaren ingurumen diagnostikoa zehazten du eta jarraibideak betez garatzen du, ikasitako prozeduren arabera.
4. Lurraldearen ingurune fisikorako lurralde antolakuntzako eredu bat planifikatzen du, aurrez diagnostikatutakoa oinarri hartuta.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
BLOKE TEORIKOA
1. Gaia. Lurralde Antolakuntza gizarte-, espazio- eta ingurumen-plangintzarako tresna gisa
2. Gaia. Lege-esparrua eta esparru instrumentala
3. Gaia. Metodologia orokorra
BLOKE PRAKTIKOA
4. Gaia. Ingurune fisikoa
5. Gaia. Giza ingurunea
6. Gaia. Lege- eta erakunde-esparrua
7. Gaia. Diagnostiko integrala
8. Gaia. Plangintza
MetodologiaToggle Navigation
Eskola magistralen bidez irakasleak azalpen teoriko eta metodologiko laburrak emango ditu, geroago ikasleek horiekin lotutako jarduera praktikoak garatzeko. Ikasgelako denbora gehiena praktiketara zuzenduta egongo da, normalean talde lanaren bidez.
Ikasleak, gorago aipatutako ikaskuntzaren emaitzak lortzeko, Udalerri baten lurraldearen ingurumen-diagnostikoa burutuko du eta horren ahulezia eta indarretan oinarrituta lurralde-eredu jasangarria proposatuko du. Diagnostiko eta proposamenaz osatutako Lurralde antolakuntzarako proiektu hori lotetsi egiten dituzten dokumentuak (Lurralde Antolakuntzaren Gidalerroak, Lurralde Plan Sektorialak eta Lurralde Plan Partzialak) ingurumen ikuspegi batetik ebaluatuko dira proiektua garatu ahala.
Ikasleek Lurralde Antolakuntzarako proiektuaren zati bakoitza burutu ahala klasean agertuko dute eta irakaslearen feedbacka jasoko dute, beren ikaste prozesua bideratu eta hobetzeko.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Ikasgai honen ebaluazio sistema mistoa izango da, egitarauaren %40a idatzizko bi proben bidez ebaluatuko da eta %60a ebaluazio jarraituaren bidez.
Idatzizko probak (%40a), horrela antolatzen dira:
-1. proba (lauhilekoaren 5. astean): ikasgaiaren oinarri teorikoei buruzkoa (%35)
-2. proba (ekaineko ohiko deialdian): galderak lurralde plangintzaren aspektu metodologikoaz (%15)
Ebaluazio jarraitua (%60a), horrela banatzen da:
-Lurralde Antolakuntzako proiektua (%40)
-Kurtsoan zehar egindako aurkezpenak (%20)
Azken kalifikazioa aipatutako ebaluazioen batuketaren bidez lortuko da, baina bai proiektuaren zatia bai proba idatzien zatia, bakoitza bere aldetik, gainditu behar dira.
Bestelako jakinarazpenak:
- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan (Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia, 8. Artikulua 3. puntua)
- Azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (12.2. Art.)
- Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. Jokabide makur eta iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan zehazten dena aplikatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
-Geografia Informazioko Sistemak.
-GEOEUSKADI datu kartografiko-oinarria.
-Lurralde Plan Partzialak.
-Lurralde Plan Sektorialak.
-Lurralde Antolakuntzarako Gidalerroak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Almenar, M., Rodriguez, V.M., & Sánchez, J.V. (2022). Ordenación del territorio y medio ambiente.Tirant lo Blanch.
Farinós Dasí, J., Romero, J., & Salom, J. (eds.). (2014). Cohesión e inteligencia territorial. Universitat de València.
Farinós Dasí, J., Serrano Rodríguez, A., Borobio Sanchiz, M., & Nogués Linares, S. (eds.). (2021). Planificación y gestión
integrada como respuesta. Universitat de València.
Fernández Fernández, A., & Muguruza Cañas, C. (2015). Ordenación del territorio. Análisis y diagnóstico. UNED.
Galiana, L., & Vinuesa, J. (coords.) (2010). Teoría y práctica para una ordenación racional del territorio. Síntesis.
Gómez Orea, D., & Gómez Villarino, A. (2013). Ordenación territorial (3ª ed.). Ediciones Mundi-Prensa.
Pujadas R., & Font, J. (1998). Ordenación y Planificación Territorial. Síntesis.
Rando Burgos, E. (2019). Legislación e instrumentos de la ordenación del territorio en España. Iustel.
Zoido Naranjo, F. (2013). Diccionario de urbanismo: geografía urbana y ordenación del territorio. Cátedra.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Allende Landa, J. (2002). Ordenación del territorio y políticas sectoriales. Universidad del País Vasco, Serie Economía y
Empresa.
Ávila Oribe, J. L. (1998). El suelo como elemento ambiental. Perspectiva territorial y urbanística. Universidad de Deusto.
Benabent Fernández de Córdoba, M. (2006). Ordenación del Territorio en España: evolución del concepto y de su
práctica en el siglo XX. Ed. Universidad de Sevilla / Consejería de Obras Públicas.
Bielza De Ory, V. (2008). Introducción a la ordenación del territorio: un enfoque geográfico. Prensas Universitarias de
Zaragoza.
Farinós Dasí, J., & Peiró, E. (2018). Territorio y estados: elementos para la coordinación de las políticas de ordenación del
territorio en el siglo XXI. Tirant humanidades.
Fernández, A. (2007). Ordenación del territorio y Medio Ambiente. UNED.
Gómez Orea, D., Gómez Villarino, M., & Gómez Villarino, A. (2007). Evaluación ambiental estratégica: un instrumento
para integrar el medio ambiente en la elaboración de planes y programas. Ediciones Mundi-Prensa.
Hildebrand, A. (1996). Política de ordenación del territorio en Europa. Universidad de Sevilla, Consejería de Obras
Públicas y Transporte de la Junta de Andalucía.
Mcharg I. L. (2000). Proyectar con la naturaleza. Gustavo Gili.
Rando Burgos, E. (2020). Régimen jurídico de la gestión territorial. Tirant Lo Blanch.
Romero, J., & Farinós, J. (eds.) (2004). Ordenación del territorio y desarrollo territorial. El gobierno del territorio en
Europa: Tradiciones, contextos, culturas y nuevas visiones. Trea.
Segado Vázquez, F., García Martín, A., & Rosique Campoy, M. (1996). Ordenación del Territorio. Universidad de Murcia.
Vaquer Caballería, M. (2018). Derecho del territorio. Tirant lo Blanch.
Aldizkariak
Applied Geography
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles BAGE
Ciudad y Territorio: Estudios Territoriales
Environmental and Planning
EURE Revista de Estudios Urbano Regionales
European Planning Studies
International Journal of Urban and Regional Research
Journal of the American Planning Association
Landscape and Urban Planning
Landscape Research
Progress in Planning
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 14:00-16:00 | ||||
21-34 | 14:00-16:00 | 14:00-16:00 | |||
35-35 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
34-34 | 16:00-18:00 | ||||
34-35 | 14:00-16:00 | ||||
35-35 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 2.6 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-20 | 14:00-16:00 | ||||
21-32 | 14:00-16:00 | ||||
21-34 | 14:00-16:00 | ||||
32-32 | 17:00-19:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Mintegia-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
32-32 | 14:00-16:00 | ||||
34-34 | 16:00-18:00 | ||||
35-35 | 14:00-16:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-31 | 14:00-16:00 | ||||
34-35 | 16:00-18:00 | ||||
35-35 | 14:00-16:00 | 14:00-16:00 | 16:00-18:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA
- Gela 1.9 - FARMAZIA FAKULTATEA