XSLaren edukia
Bigarren Hizkuntzaren Gramatika II: Gaztelania
- Ikastegia
- Letren Fakultatea
- Titulazioa
- Euskal Ikasketetako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 20 | 30 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
ESKUMENAK
mo & # 769; M21 duluaren gaitasunak (Bigarren hizkuntza: espainiera):
- Gaztelaniaren araua eta erabilera sakon ezagutzea, eta adierazpen-maila handia lortzea, azterketa eta
espainieraren ezaugarrien azalpena (M21CM01).
- Espainieraren gramatika-egitura ezagutzea eta aztertzeko gai izatea, gaztelaniaren
aztertu beharreko hizkuntzen ezaugarri kontrastagarriak (M21CM03).
Titulazio-eskumenei dagozkie & # 769; n: G001, G005, G006, G008, G009, G010.
MECen eskumenekin bat datoz: MEC1, MEC2, MEC3, MEC4 eta MEC5.
IKASKUNTZAREN EMAITZAK
e & # 769; xito irakasgaiarekin amaitzean, ikasleak gai izango dira & # 769; n:
- Gaztelaniaren hizkuntza-barietateei eta horien arteko harremanei buruzko oinarrizko ezagutza orokorrak maneiatzea
hizkuntza-aldaketa nagusiak garatzen diren kanpoko eta barneko testuingurua ulertzeko diziplina artekoa
gaztelaniaren ikuspegia diakronikoa eta sinkronikoa da.
- ma & # 769; barietateen ezaugarri fonetikoak, morfosintaktikoak eta lexikoak zehaztea eta zehaztea.
Espainieraren hizkuntza linguistikoak.
- Hizkuntzaren aldaera dialektalen ezaugarri espezifikoak eta bereizgarriak ulertzea, aztertzea, sintetizatzea eta ezaugarritzea.
gaztelania.
- Modu koherente eta arrazoituan argudiatzea espainieraren errealizazioen arteko loturak
mundua.
- Oinarrizko iturri bibliografikoen eta iturri osagarrien erabilera egokia menderatzea.
- Teoria praktikan aplikatzeko ahalmena lortzea: testuen azterketa filologikoa eta problemak ebaztea
hizkuntza-ikerketa.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. SARRERA
2. EUSKALKI HISTORIKOAK
3. GAZTELANIA ETA GAZTELANIA
4. AMERIKAKO ESPAINIERA
5.KATALUNIAN, GALIZIAN ETA EUSKADIN HITZ EGINDAKO GAZTELANIA
6. GAZTELANIAKO BESTE HIZKUNTZA-ARLO BATZUK
MetodologiaToggle Navigation
- Klase torikoak eta tutoretzetara joatea
- Ariketa praktikoak
- Irakurketak eta aipamenak
- Bakarkako edo taldeko lanak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgaiaren metodologiarekin eta ebaluazioarekin zerikusia duen guztia, bai ohiko deialdian, bai
"Ikaslearen gidan" zehatz-mehatz zehaztuko da irakaslea eGela plataformara igoko dela
bigarren lauhilekoaren hasiera. Beraz, gomendatzen da ikasleak aldian-aldian sartzea
plataforma eta UPV/EHUko posta elektronikoko kontua eta eGela maiz kontsultatzea.
1. DEIALDI ARRUNTEKO ebaluazioa ETENGABEA da, eta irizpide hauei jarraituko zaie:
1.1. Zereginak, lanak edo praktikak ikasgelan bertan eta ikasgelatik kanpo, banaka edo taldean (
gaitasunak aplikatzea eta irakasgaian inplikatzea, bai eta lokalizazio-, asimilazio- eta sintesi-mailak ere.
iturri bibliografikoak)..... % 20
1.2. Ikasturtean eta/edo deialdiaren egunean aurrez aurre egingo diren idatzizko proba bat edo batzuk
(ezagutza teoriko-praktikoen eta idatzizko adierazpenaren mailak neurtuko dituzte). Proba horiek
derrigorrezkoak dira eta irakasgaia gainditzeko gainditu beharko dira..... % 80
2. EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEN DIOTEN IKASLEAK EBALUAZIORA AURKEZTU AHAL IZANGO DIRA
ikasgaiaren % 100ek ebaluatuko ditu, idatzizko azterketa baten bidez.
irakasgaiaren edukiak eta derrigorrezko irakurketak. Ohiko deialdi ofizialaren egunean egingo da azterketa hori.
3. Agintari eskudunek, osasun-larrialdiko egoera batean,
PRESTAKUNTZA ERABAT TELEMATIKOA LORTZEKO IRAKASKUNTZA PRESENTZIALA EDO BIMODALA:
3.1. Programa UPV/EHUren webgunean argitaratutako irakasgaiaren irakaskuntza-gidan agertzen den bezala mantenduko litzateke.
3.2. Klaseek aldizka jarraituko lukete, modu birtualean eta irakasgai honen ohiko ordutegietan.
3.3. Tutoretzak ere birtualak izango lirateke.
3.4. DEIALDI ARRUNTAREN EBALUAZIOA ere birtual bihur liteke,
beharrezkoa:
3.4.1. ETENGABEKO EBALUAZIOAN, irakasgaiaren irakaskuntza-gidan aurreikusitako ehunekoei eutsiko zaie ( % 20)
hainbat lan, ariketa eta zereginetarako, eta % 80 idatzizko probetarako). Entregatzekoak honako zeregin hauetara igoko lirateke:
eGela, idatzizko probak sortutako hainbat zeregin tenporizatu bihurtuko liratekeen bezala
aldez aurretik eGelan. Ebaluazio jarraituaren azken nota honako hau izango litzateke: entregagarrietan lortutako notaren % 20 eta idatzizko probetan lortutakoaren % 80. Hala ere, kopuru hori egiteko, ikasleak
% 80ri zegozkion probak gainditu behar zituen.
3.4.2. AZKEN EBALUAZIOAN, idatzizko probaren ordez, ataza tenporizatu bat edo batzuk egingo dira,
aldez aurretik eGelan eta ebaluazio ofizialari dagokion egunean eginda,
ikasgaia.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Erreferentziako eskuliburuak, bibliografia espezifikoa, plataforma birtualak, aldizkari espezializatuak, erlazionatutako webguneak
materiarekin, etab.
Irakaslea eGela plataformara igoko da, ikastaroak aurrera egin ahala, materialak, argibideak, irakurketak eta
irakasgairako beharrezkoak diren ariketak egiteko. Horregatik, gomendatzen da ikasleek maiz kontsultatzea
eGela plataforma, posta elektronikoko kontua, UPV/EHUk matrikulatzerakoan emandakoa.
Oinarrizko bibliografian jasotako eskulibururen bat eskuratzea gomendatzen da. Beharrezkoa izanez gero
irakaskuntza presentziala edo bimodala erabat telematikoa den batera egokitzea
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
ALVAR, M. (1996), Manual de dialectología hispánico. El español de España, Bartzelona: Ariel.
ALVAR, M. (1996), Manual de dialectologi & # 769; a hispa & # 769; nica: el espan & # 771; ol de Ame & # 769; rica, Bartzelona,
Ariel.
ARIZA, M. (1994), Comentarios de textos dialectales, Madril: Arco-libros.
GARCÍA MOUTON, P. (1994), Lenguas y dialectos de España, Madril: Arco-libros.
RAMÍREZ LUENGO, J. L. (2007), Breve historia del español de América, Madril, Arco/Libros.
VAQUERO, M. (1998), El español de América I. Ahoskera, Madril: Arco-libros.
VAQUERO, M. (1998), El español de América II. Morfosintaxis y Léxico, Madril: Arco-libros.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ALEZA IZQUIERDO, M. eta J.M. ENGUITA UTRILLA, (2002), El espan & # 771; ol de Ame & # 769; rica: aproximacio & # 769; n
sincro & # 769; nica, Valentzia, Tirant lo Blanch.
ECHENIQUE ELIZONDO, M.T. ETA SÁNCHEZ MÉNDEZ, J. (2005), Las lenguas de un reino. Historia linguistikoa
hispanikoa, Madril: Gredos.
FRAGO GRACIA, J.A. (1993): Historia de las hablas andaluzas, Madril, Arco Libros.
GARCÍA MOUTON, P. (2003), Así hablan las mujeres: bitxikeriak eta hizkuntzaren erabilera femeninoaren topikoak, Madrid: La
liburuen esfera.
GARRIDO DOMÍNGUEZ, A. (1992), Los orígenes del español de América, Madril: Mapfre. LIPSKI, J. M. (1996), El
Ameriketako espainiera, Madril: Katedra.
LÓPEZ MORALES, H. (2010), La andadura del español por el mundo, Madril, Taurus.
MORENO FERNA & # 769; NDEZ, F. (2005), Historia social de las lenguas de Espan & # 771; a, Bartzelona, Ariel.
MORENO FERNA & # 769; NDEZ, F. (2009), La lengua española en su geografía, Madril, Arco/Libros.
MUÑOZ MACHADO, S. (2017), Hizkuntza bera hitz egiten dugu. Amerikako espainieraren historia politikoa, konkistatik
a las Independencias, Barcelona, Crítica.
Aldizkariak
Estudio Filolo & # 769; gicos (AEF) urtekaria
Filologi & # 769; a Aragonesa artxiboa (AFA)
Buletina & # 769; n de Filologi & # 769; a Chilena (BFCh)
Boleti & # 769; n de la Real Academia Espan & # 771; ola (BRAE)
Lingu entziklopedia & # 776; i & # 769; stica Hispa & # 769; nica (ELH)
Hispanic Review (HR)
International Joumal of the Sociology of Language (IJL)
Lingu & # 776; i & # 769; stica Espan & # 771; ola Actual (LEA)
Filologi aldizkari berria & # 769; a Hispa & # 769; nica (NRFH)
Dialectologi aldizkaria & # 769; a eta Herri Tradizioak (RDTP)
Extremen & # 771; os Ikerketa Aldizkaria (REE)
Filologi aldizkaria & # 769; a Espan & # 771; ola (RFE)
Filologi aldizkaria & # 769; a Hispa & # 769; nica (RFH)
Ikerketa aldizkaria & # 769; n Lingu & # 776; i & # 769; stica Revista de la Sociedad Espan & # 771; ola de
Lingu & # 776; i & # 769; stica (RSL)
Centro de Estudios Extremen & # 771; os (RCEE) aldizkaria
Espan aldizkaria & # 771; ola de Lingu & # 776; i & # 769; stica (REL)
Revue de Linguistique Romane (RLiR)
Romance Philology (RPh)
TaldeakToggle Navigation
16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:00-15:00 | 13:00-13:30 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
- AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I
16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
20-35 | 13:30-15:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- AULA 0.12 - LETREN FAKULTATEA - ERAIKIN I