XSLaren edukia
Lan Arloko Zuzenbide Prozesala
- Ikastegia
- Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
- Titulazioa
- Lan Harreman eta Giza Baliabideetako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 37.5 | 56.2 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Ordenagailuko p. | 7.5 | 11.2 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Zeharkako eskumenak:
-Pentsamendu kritikoa(https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+VI+2014+CTG+Pensam+critico.pdf/7003a823-8a3a- 117d-e73a-8dbd9505a264)
-Ahozko komunikazioa(https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+I+2014_05_22+CTG+Comunic+verbal.pdf
/b736931f-e3ca-e0c7-83c1-f0364d01ad97) –
-Idatzizko komunikazioa(https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777121/Anexo+II+2014_07_13+CTG+Comunic+escrita.p df/b9c6a0db-c8cc-2c6f-9985-8ef1b0107daf
Titulazioaren eskumenak:
- Lan Harremanen esparruko disziplinak lotuta erabiltzea (https://www.ehu.eus/documents/6902252/14777368/7.- 14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+7_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA_4%C2%BA.pdf/942eaa9d-6d3e-
56fc-2e09-a643f79f1cb8)
Bere eskumen espezifikoak: Inguruari moldatzea
-Lan Harremanen esparruko disziplinak lotuta erabiltzea
-Lantegi, Sindikatu eta erakundeak lan arloko gaietan aholkatu, ebaluatu eta kudeatzea
-Bezeroak bakarka zein taldeka lagundu, aholkatu eta ordezkatzea eta lan-harremanen eremuetan behar bezala ordezkatzea.
-Titulazioaren berezko hizkuntza teknikoan ahoz eta idatziz behar bezala komunikatzea, helaraztea eta harremanetan jartzea.
- Enpleguari eta laneko arriskuen prebentzioari lotutako estrategiak eta planak behar bezala diseinatu, garatu, kontrolatu eta ebaluatzea.
Irakasgaiaren eskumen eta helburuak:
-Aholkularitza juridikoarekin lotutako disziplinak sortutako egoerak kudeatu era landu eta zuzen baten.
- Sozial arloko gatazkak, bakarka zein kolektiboak, identifikatu.
- Lan-munduko interes kontrajarrien ondoriozko gatazkak identifikatu, beren gain hartu, bideratu eta, hala badagokio, konpontzea ebazpen irmo bat lortu arte.
-Sozial arloko gatazken konponbide desberdinez aholkatu.
-epai irmo eta aurkaraztutako epaien betearazte prozesuari buruzko informazioa eman.
-Sozial arloko helegiteen epaiak menperatu eta interpretatzea.
-konkurtsoan dauden enpresen masaren izaera juridikoaren inguruko arazoak aztertu, baita ere langileek duten lehentasuna zor dizkioten soldatak eskatzeko masaren aurka joanez.
Emaitzak: Irakasgai honen helburu nagusia sozial arloko prozesuan parte hartzen duten erakundeen ezaguera izango da. Lehenik eta behin, prozesuen printzipioak azalduko dira, orokorrean zein sozialean, eta gero, sozial arloko prozesuan zehaztuz, bere urratsak aztertu: instantzia, helegitea eta betearaztea azalduz, dagozkion araudiak aplikatuz.
Honekin batera epaien egitura eta edukia ulertzea ezinbestekoa da, instantzian, erregutze eta kasazio helegiteetan, baita Auzitegi Konstituzionalak emandakoetan ere.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. JURISDIKZIOA ETA PROZESUA.2. SOZIAL ARLOKO ORGANUAK.3. ESKUMENA.4. PROZESUAREN ALDERDIAK.5. PROZESUAREN OBJETUA ETA EGINTZA PROZESALAK.6. PROZESUAREN AURRETIAZKO AUZIBIDEZ KANPOKO EGINTZAK.7. LAN ARLOKO PROZESU ARRUNTA 8. PROZESU MOTAK.9.LAN ARLOKO HELEGITEAK 10. LAN ARLOKO BETEARAZTEA.
MetodologiaToggle Navigation
Klaseetan apunteak hartu eta partehartzeaz gain, norberaren kezkak plantea ditzake, egunero Sozial arloko jurisdikzioaren Legea erabiliko dela kontutan hartuz.
Gelan eta gelatik kanpoko praktikak banakako sozial arloko gatazkak konpontzeko bideak planteatuz eta jurisprudentzia aurkituz.
Erregutze helegiteetako epaien azterketa egin eta beraien inguruko banakako azalpena eman gelan.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Irakasgai hau ebaluatzeko erabiliko diren baliabideak ondokoak dira:
Idatzizko azterketaren nota. Hala eta guztuiz ere nota hori igo daiteke, behin azterketa gainditu eta gero, klaseetan eginiko lan eta bakoitzeko ekarpenekin
Ebaluazioaren deialdiari uko egiteko nahiko izango da azken frogara ez aurkeztearekin eta Aktan ez aurkeztua bezala agertuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Lan arloko jurisdikzioko Legea eta Langile Estatutua
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Oinarrizko bibliografía:
-Lan Arloko Prozesuko edozein liburu betiere azken ediziokoa baldin bada. Edozein kasotan
AA.VV.(Coord. LOUSADA AROCHENA, J.F. y RON LATAS, R.P) Sistema de Derecho Procesal Laboral, Laborum, Murcia, 2015 (EGELA daukazue).
ALDIZKARIAK:
Unibertsitateko Liburutegiko Datu baseen bitartez hainbat aldizkari eta euren edukiak dauzkazue eskuragarri. Era berean, datu base berberen bitartez argitalpenetxe desberdinak Lan arloko prozesu inguruko eskemak eskeintzen dituzte.
Interneteko helbide interesgarriak:
www.boe.es www.mites.gob.es
www.tribunalconstitucional.es/ www.Aranzadi.es www.Justizia.net
www.poder judicial (CENDOJ Base de datos de Jurisprudencia)
Interneteko helbide
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- ARRUE MENDIZABAL, MARTA
- GALDOS LOYOLA, MARIA ELENA
- ZAPIRAIN BILBAO, ANA ISABEL
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:30 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:00 |
Irakasleak
01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:00 |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:30 | 09:30-10:30 |
Irakasleak
02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 10:30-11:30 |
Irakasleak
02 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:00 |
Irakasleak
02 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:00 |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 13:00-14:00 | 10:00-11:30 |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 12:00-13:00 |
Irakasleak
31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-15 | 11:30-12:00 |