Materia

Contenido de XSL

Cuestionando las políticas de pertenencia de las naciones-estado europeas desde la interseccionalidad

Datos generales de la materia

Modalidad
Mixta
Idioma
Euskera

Descripción y contextualización de la asignatura

Los proyectos de investigación sobre los pueblos de Europa pueden utilizar tanto datos primarios como secundarios. Los datos primarios se obtienen de encuestas, entrevistas en profundidad, y grupos de discusión. Los datos secundarios proceden tanto de fuentes tradicionales de grandes datos como de fuentes online. Por otra parte, muchos proyectos de este ámbito pueden recurrir a análisis de textos, sean éstos escritos o audiovisuales.

Profesorado

NombreInstituciónCategoríaDoctor/aPerfil docenteÁreaEmail
AMURRIO VELEZ, MILAGROSUniversidad del País Vasco/Euskal Herriko UnibertsitateaProfesorado AgregadoDoctoraBilingüeSociologíamila.amurrio@ehu.eus

Competencias

DenominaciónPeso
Identificar y manejar críticamente diferentes teorías y análisis empíricos en la comprensión de la diversidad de los proyectos políticos de pertenencia.33.0 %
Aplicar en un contexto de investigación los conocimientos adquiridos de manera que sean capaces de entender y explicar los nuevos conflictos sociales y políticos que se producen en los nuevos contextos de construcción de nuevas identidades.33.0 %
Integrar en los análisis teóricos y empíricos las aportaciones de las teorías feministas y la teoría interseccional junto a las aportaciones de la sociología, teoría política, economía, cultura, comunicación y relaciones internacionales y saber utilizarlas con rigor científico en la comprensión de la complejidad de las políticas de pertenencia.33.0 %

Tipos de docencia

TipoHoras presencialesHoras no presencialesHoras totales
Magistral1522.537.5
Seminario7.511.218.8
P. de Aula7.511.218.8

Actividades formativas

DenominaciónHorasPorcentaje de presencialidad
Discusión en grupo15.020 %
Exposiciones teóricas30.040 %
Lecturas15.020 %
Trabajo individual y/o en grupo15.020 %

Sistemas de evaluación

DenominaciónPonderación mínimaPonderación máxima
Asistencia y Participación60.0 % 60.0 %
Portafolio40.0 % 40.0 %

Resultados del aprendizaje de la asignatura

Ikastaroa diseinatuta dago partaideek eskura ditzatela ondoren agertzen diren Ikaskuntza emaitzak:



-Deseraikitzea Kolektibitate nazional eta etnikoen (oinarri ahuleko) identitate ideiak ikuspegi intersekzionala erabiliz.

- Identifikatzea kidetza proiektu desberdinek izan ditzatekeen ondorioak kolektibitate horien pertsonengan, aintzat harturik kokapen sozial, ekonomiko, kultural eta politiko anitzekoak direla.

-Ezagutzea XX. mendeko nazionalismoa eta herritartasuna ezbaian kokatzen duen ikuspegi intersekzionala.

-Jakitea erabiltzen ikuspegi intersekzionala zaintza etika feminista moduko ideien gainean sortzen ari diren kidetza modu berriak ikertzeko.



Convocatoria ordinaria: orientaciones y renuncia

EHUko araudiaren arabera (Unibertsitateko masterretako ikasleen jarraitzeko arauak, 2. artikulua) ikasleak lau deialdi izango ditu irakasgai bakoitzean, ikasture bakoitzean bi alegia. Lehen deialdia ohiko deialdia izango da, eta gainontzekoak ez ohikoak.

Ikasleak uko egin ahal izango dio deialdi bakoitzari. Ukoa idatziz adierazi beharko dio dagokion irakasleari, irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen. Uko eginez gero, deialdia ez da kontuan hartuko.

Ohiko deialdian bi oinarri izango ditu ebaluazioak: bertaratzea eta parte-hartzea; eta portafolioa.



BERTARATZEA ETA PARTE HARTZEA

Ikasleak ikastaroko jardueretan izan duen partehartzea baloratuko da: saio presentzialetara etorri izana, plataforma birtualeko jardueretan (foroak, materialen erabilera) parte hartu izana, agindutako ariketak egin izana, eta abar.

Irizpide honen arabera, kalifikazioaren % 40 lortuko da.



PORTAFOLIOA

Ikastaroko jardueretan egindako ariketa guztiak bilduko ditu portafolioak: lan idatziak, aurkezpenak, foroetako partehartzeak, e.a.

Portafolioan bi alderdi ebaluatuko dira:

-Ariketen edukiaren kalitatea: gogoetaren sakontasuna, koherentzia eta logika, oinarri teorikoa, sintesi ahalmena, eta abar.

-Ariketen aurkezpen formala: hizkuntzaren zuzentasun eta argitasuna, erabilitako baliabideen egokitasuna, egitekoak garaiz egitea, eta abar.

Irizpide honen arabera kalifikazioaren % 60 lortuko da, honela banatuta: kalitatea % 40; aurkezpen formala % 20.



Convocatoria extraordinaria: orientaciones y renuncia

Ez ohiko deialdietan, ikaslelak ikastaroko portafolioa osatu beharko du. Jarduerak jadanik errepikatzerik ez dagoen kasuetan (adibidez foroetako ekarpenak, taldea jadanik desegin egin delako) irakasleak zeregin osagarriak ezarriko ditu, portafolioa osatzeko.

Portafolioa aurreko atalean azaldutako irizpideen arabera ebaluatua izango da. Ebaluazio honek kalifikazioaren % 100 osatuko du.

Temario

1. Testuak jasotzen, kodetzen, ulertzen eta interpretatzen: a) testuak nola bildu; b) testuak aztertu; c) informazioaren tratamendua.

2. Datu sekundarioen bilketa, kudeaketa eta azterketa: a) adierazleen bilaketa; b) datuen tratamendua.

3. Datu primarioak eskuratu elkarrizketa eta eztabaida taldeen bidez: a) informazioa biltzeko diseinua, b) alde etikoak, eta c) datuen tratamendua.

Bibliografía

Materiales de uso obligatorio

Plataforma eGela-n jarriko dira nahitaez erabili behar diren materialak.



Bibliografía básica

- Etxezarreta, E.; Larrañaga, J. (2008) Euskal Herriko adierazle ekonomiko eta sozial nagusiak neurtzen. Lan koadernoa 6. San Sebastián: Gaindegia.

- Juaristi, P. (2003) Gizarte Ikerketarako teknikak. Teoria eta adibideak. Bilbao: Universidad del País Vasco.

- Zabaleta, I. (1997) Komunikazioaren ikerkuntzarako metodologia. Bilbao: UEU.

Bibliografía de profundización

- Bogner, A., Litting, B. and Menz, W. (eds) (2009) Interviewing Experts. Basingstoke: Palgrave Mcmillan.



- Callejo, Javier M. El grupo de discusión: Introducción a una práctica de investigación. Barcelona: Ariel Practicum, 2001.



- Denzin, Norman K. y Lincoln, Yvonna S., eds. Handbook of Qualitative Research. Thousand Oaks, CA.: Sage, 2000. 2a ed.



- Dilman, D. A., Smyth, J. D and Christian, L. M. (2006) Internet, Phone, Mail, and Mixed-Mode Surveys: The Tailored design Method. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.



- O’Leary, Z. (2017) The Essential Guide to Doing Your Research Project. Sage.



- Ruiz Olabuénaga, José I. Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto, 1996.



- Seale, Clive; Gobo, Giampietro; Gubrium, Jaber F. y Silverman, David, eds. Qualitative Research Practice. Londres: Sage, 2004.



- Valles, Miguel S. Técnicas cualitativas de investigación social: Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis, 1997.







Revistas

- Sociological Methods and Research



- Methodological Innovations



- Journal of Mixed Methods Research



- Qualitative Research



Enlaces

Instituto vasco de estadística: www.eustat.es



Instituto navarro de estadística: www.navarra.es



Instituto nacional de estadística: www.ine.es



Institut national de la statistique et des études économiques: www.insee.fr



Eurostat: http://ec.europa.eu/eurostat



Contenido de XSL

Sugerencias y solicitudes